Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    Originally posted by Alpha 13 View Post
    Paljonko M57N2 menee öljyä? Käytin juuri huollossa ja kuitissa seisoo 7,8litraa, joka tuntuu aika isolta määrältä.
    Kyllä sinne suurinpiirtein senverran menee.
    Olisiko ollut 7,5litraa suositus.
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • Hastra
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 545
      • Espoo

      M57 lämmöt nousee hädin tuskin 70C, joten pitäisi termari jumppa aloittaa. Kannattaako vaihtaa molemmat termarit vai auttaako pelkkä EGR-termari?
      Kannattaako samalla vaihtaa jotain muitakin osia, kuin
      Termostaatti kotelolla 11-51-7-805-811
      EGR-termostaatti 11-71-7-787-870
      O-rengas EGR-termarille 11-53-2-248-435

      Kannattaako noita tilailla ulkomailta vai saako Suomesta kohtuuhintaan? Tekeekö tarvike termareilla mitään?
      Audi A3 GTRON
      EX: BMW 325D Coupe -07
      EX: BMW 320ia -08

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        Originally posted by Alpha 13 View Post
        Paljonko M57N2 menee öljyä? Käytin juuri huollossa ja kuitissa seisoo 7,8litraa, joka tuntuu aika isolta määrältä.
        Meillä mennyt aina molemmat 4L pytyt, eli 8L suodattimen vaihdon kanssa. Eli vähän enemmän mitä ilmoittaa tilavuudeksi.
        M550d

        Comment

        • Cunttory
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1772
          • Kuopio

          Originally posted by Hastra View Post
          M57 lämmöt nousee hädin tuskin 70C, joten pitäisi termari jumppa aloittaa. Kannattaako vaihtaa molemmat termarit vai auttaako pelkkä EGR-termari?
          Kannattaako samalla vaihtaa jotain muitakin osia, kuin
          Termostaatti kotelolla 11-51-7-805-811
          EGR-termostaatti 11-71-7-787-870
          O-rengas EGR-termarille 11-53-2-248-435

          Kannattaako noita tilailla ulkomailta vai saako Suomesta kohtuuhintaan? Tekeekö tarvike termareilla mitään?
          Todennäköisesti pääset pelkällä egr termarin vaihdolla 80C:n ja päätermarilla sitten optimaaliseen lämpöön. Näin ainakin itsellä meni juurikin 70C lämmöillä. Ebaystä saa ainakin Liettuan kauppiaalta oem egr termarin tiivisteen kanssa n. 26e kuluineen. Itsellä on nyt gatesin päätermari ja toistaiseksi hyvin toiminut.
          Last edited by Cunttory; 03-02-2015, 12:56. Reason: hinnan päivitys
          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Originally posted by Hastra View Post
            M57 lämmöt nousee hädin tuskin 70C, joten pitäisi termari jumppa aloittaa. Kannattaako vaihtaa molemmat termarit vai auttaako pelkkä EGR-termari?
            Kannattaako samalla vaihtaa jotain muitakin osia, kuin
            Termostaatti kotelolla 11-51-7-805-811
            EGR-termostaatti 11-71-7-787-870
            O-rengas EGR-termarille 11-53-2-248-435

            Kannattaako noita tilailla ulkomailta vai saako Suomesta kohtuuhintaan? Tekeekö tarvike termareilla mitään?
            Ajat nick rahulle niin tulee termarit ja vikakoodit samalla kertaa katsottua ja kuntoon
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Hastra
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 545
              • Espoo

              Originally posted by _nixu_ View Post
              Ajat nick rahulle niin tulee termarit ja vikakoodit samalla kertaa katsottua ja kuntoon
              Tämäkin kävi mielessä ja on vielä varasuunnitelmana. Harrastetaan nyt kuitenkin nää helpot termarihommat kunhan pari muuttujaa osuu kohdalleen.
              Audi A3 GTRON
              EX: BMW 325D Coupe -07
              EX: BMW 320ia -08

              Comment

              • mikeboo
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 63
                • Tuusula

                Onko normaalia ettei e91 320d jaksa oikein lämmetä yli -8 asteessa, vaan hönkii sisälle "haaleaa" ilmaa vai onko termareiden vaihto edessä? Lisäksi ihmetyttää kulutus n. 7.2-7.6l mitattuna kun -13 316d pääsen samalla reitillä 6.2l, kumpikin automaatteja. Vsi onko syy ja seuraus suoraan siitä jos kone ei vaan tuossa e9x lämpeä tarpeeksi?

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Originally posted by mikeboo View Post
                  Onko normaalia ettei e91 320d jaksa oikein lämmetä yli -8 asteessa, vaan hönkii sisälle "haaleaa" ilmaa vai onko termareiden vaihto edessä? Lisäksi ihmetyttää kulutus n. 7.2-7.6l mitattuna kun -13 316d pääsen samalla reitillä 6.2l, kumpikin automaatteja. Vsi onko syy ja seuraus suoraan siitä jos kone ei vaan tuossa e9x lämpeä tarpeeksi?
                  Ei oo normaalia. E9x 320d on kunnossa ollessaan saatanan lämmin auto.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    Originally posted by mikeboo View Post
                    Onko normaalia ettei e91 320d jaksa oikein lämmetä yli -8 asteessa, vaan hönkii sisälle "haaleaa" ilmaa vai onko termareiden vaihto edessä? Lisäksi ihmetyttää kulutus n. 7.2-7.6l mitattuna kun -13 316d pääsen samalla reitillä 6.2l, kumpikin automaatteja. Vsi onko syy ja seuraus suoraan siitä jos kone ei vaan tuossa e9x lämpeä tarpeeksi?
                    Termarit vaihtoon äkkiä.
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • _Sylin_teri_
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 366
                      • Suomi finland

                      Originally posted by Supra^ View Post
                      On siellä ylätukilaakeri mallia sandwich = puolikas alle, kori väliin ja toinen puolikas päälle. (olipas laadukkaasti selitetty )

                      Mulla kolisi takapää aika reilusti tuossa äskettäin. Oli iskari jäätynyt ja pamauttanut ylätukilaakerin tukilautasen iskarin vartta pitkin alaspäin. Iskarin yläpää heilui sitten siellä poterossaan irtonaisena.

                      Rakenne tuossa ylätukilaakerissa on kyllä sellainen että se ei helpolla sieltä rikki mene, tai ei ainakaan 287tkm ajetussa ollut alkuperäinen mennyt vielä miksikään, tuosta edellämainitustakin episodista huolimatta.
                      Jännä että mulla ei tuota vastaavaa ollut tapahtunut. Mutta silti jokin siellä kolisee... Kiristin tuon niin kireälle kuin sai mutta yläpää silti kolisee ja tuntee kädellä että liikkuu. En iskaria irti asti ottanut mutta tutkin tuota rakennetta niin periaatteessa mutteria kiristämällähän pitäisi kaikki väljä poistua käsittääkseni? Oiskohan voinu kulua sitten nuo kumi"puslat" jotenkin että ei saa enää kireälle? Näyttää ainakin osat siltä että ei ne perkele voi kulua noin paljon

                      Edit: Olisikohan voinut uusia iskareita laittessa joku kömmähdys sattua? Laitoin nimittäin syksyllä uudet tolpat
                      Last edited by _Sylin_teri_; 05-02-2015, 19:15.

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        Saako e91 salavalikosta(ei idriveä) jotenkin muutettua ajotietokoneen keskikulutuksen arvoja, kuten esim. e39:ssä saa. Näyttää aina tankillisessa muutaman desin liian suurta kulutusta ajotietokone.
                        M550d

                        Comment

                        • Cunttory
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1772
                          • Kuopio

                          Originally posted by jumbo View Post
                          Saako e91 salavalikosta(ei idriveä) jotenkin muutettua ajotietokoneen keskikulutuksen arvoja, kuten esim. e39:ssä saa. Näyttää aina tankillisessa muutaman desin liian suurta kulutusta ajotietokone.
                          Saa. Valikosta 20. Tiedätkin varmaan miten lukituksen kautta mennään VIN summalla sinne...
                          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by Cunttory View Post
                            Saa. Valikosta 20. Tiedätkin varmaan miten lukituksen kautta mennään VIN summalla sinne...
                            Hienoa! Ja joo "tiiän" miten salavalikkoon pääsee, aina vaan unohan sen ku niin harvoin siellä käyn Mutta onneks on intternet
                            M550d

                            Comment

                            • Cunttory
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1772
                              • Kuopio

                              Originally posted by jumbo View Post
                              Hienoa! Ja joo "tiiän" miten salavalikkoon pääsee, aina vaan unohan sen ku niin harvoin siellä käyn Mutta onneks on intternet
                              Sori epämääräisestä vastauksesta, ruokailu painoi samalla päälle. Hyvä jos tietoa löytyi jo, laitan nyt hyvän LINKIN salavalikosta muillekkin.
                              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                              Comment

                              • jumbo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 6603
                                • Lappeenranta

                                Joo se tieto riitti että siitä valikosta 20 saa muutettua sitä, puotin sen nyt 1050 --> 1000. Katsotaan miten vaikuttaa, kun yhtään en muista miten paljon tuossa e39:ssä sitä muutin.

                                Ja kyllä on tuo salavalikon käyttö hankalaa tuolla yhdella ainoalla napilla
                                M550d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎