Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimmo-R
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 400
    • Tampere

    Originally posted by atteee View Post
    Eikös tällä systeemillä kulu öljyä aivan tolkuttomasti, jos haluaa oikeasti vaihtaa kaikki nesteet?
    Ite ottasin banjoliittimen hammastangolta ja valuttasin sitäkautta pois?
    Niinno 7e/L. Litralla vetäsee läpi ja kahella varman päälle. Ite ostin 3 litraa ja yks jäi hyllyyn ku oli kahen jälkeen jo liian kirkasta Eikä tippa tapa jos vähä jää vanhaa. Ideahan tossa että öljy kiertää sitä mukaan kun rattia kääntää ja aina väliin imastaan säiliöstä vanhat veke. En ne siellä eestaas sotkeudu. Eikä se vanha ainakaa mulla 250tkm pyörineenä ollu sen kummempaa turhalta työltä tuntu loppupelissä, mutta tulipaha vaihettua.
    Last edited by Kimmo-R; 06-02-2015, 21:44.
    Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
    --Audiokit.fi--
    BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
    BMW i4 M50 Supercharged -23
    BMW i3 60Ah -14

    Comment

    • aaty
      Newbiemmer
      • Dec 2010
      • 18
      • joensuu

      Turvavyö

      Taka turvavyö olisi menossa vaihtoon. Koiran perkele järsiny. Onnistuuko ihan plug%play, vai onko siellä joku anturi/vastaava sähkönen kiristin sen nallin lisäksi?
      Kiitos etukäteen
      E91 siis kyseessä
      E91 318d -08 Facelift
      E46 328

      Comment

      • mikeboo
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 63
        • Tuusula

        Jaahas, 11/2011 ja 80t pääsi edellisellä ahtimella. Nyt vaihdettu uusi vanhan väljän tilalle ja mukana paketissa oli tuo ahtopaineensäödin solenoidi vai miksikä sitä nyt kutsutaan. Ahtimen vaihdon jälkeen tuli semmoinen ilmiö, että ko. säädin naputtaa n. 30-60sec kun esim avaa ovet. Ei liene normaalia? Vikakoodeja ei anna. Ideoita mistä mahtaa johtua?autohan oli e81 320d 120kw, eli vanhemmalla m47 koneella vielä.

        Comment

        • _Sylin_teri_
          BTCF Member
          • May 2013
          • 366
          • Suomi finland

          Mitäs vittua kun käsijarrun merkkivalo palaa punaisena ja sanoo että jarrupalat pitää vaihtaa? Mutta i-drivestä on 30t kumpienkin palojen vaihtoon? Eikä ne mun mielestä ainakaan syksyllä kuluneet ollu

          Comment

          • atteee
            BTCF Member
            • May 2013
            • 167
            • Yka

            Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
            Mitäs vittua kun käsijarrun merkkivalo palaa punaisena ja sanoo että jarrupalat pitää vaihtaa? Mutta i-drivestä on 30t kumpienkin palojen vaihtoon? Eikä ne mun mielestä ainakaan syksyllä kuluneet ollu
            Ei se idrive laske, että kuinkapaljo pääset vielä paloilla. Se on jokin kilometrimäärä nollauksesta.
            Joko kulunut tai sitten mennyt anturin johto poikki :think

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5400
              • S:t Karins

              Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
              Mitäs vittua kun käsijarrun merkkivalo palaa punaisena ja sanoo että jarrupalat pitää vaihtaa? Mutta i-drivestä on 30t kumpienkin palojen vaihtoon? Eikä ne mun mielestä ainakaan syksyllä kuluneet ollu
              Mulla pamahti kans ilman mitään ennakkovaroitusta suoraan punainen valo tauluun, auto nosturilla. Ja i-Driveen ilmoitus että aja perhana heti marmorille ja vaihdata kaikki jarrupalat. Taskulamppu käteen ja katsomaan mikämoinen on palojen kuluneisuus. Edessä oli varmaan 20 mm ja takana 15 mm pintaa jäljellä. Vikakoodi jäi päälle eikä saanut kuitattua pois. No, vanha kunnon DIS esille ja kuittasin etu ja takapalt vaihdetuksi. Nyt täytyy vissiin vaan itse huolehtia että pintaa paloissa riittää.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • JP-76
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 1060
                • Kanta-Häme

                Originally posted by Tommix View Post
                Mulla pamahti kans ilman mitään ennakkovaroitusta suoraan punainen valo tauluun, auto nosturilla. Ja i-Driveen ilmoitus että aja perhana heti marmorille ja vaihdata kaikki jarrupalat. Taskulamppu käteen ja katsomaan mikämoinen on palojen kuluneisuus. Edessä oli varmaan 20 mm ja takana 15 mm pintaa jäljellä. Vikakoodi jäi päälle eikä saanut kuitattua pois. No, vanha kunnon DIS esille ja kuittasin etu ja takapalt vaihdetuksi. Nyt täytyy vissiin vaan itse huolehtia että pintaa paloissa riittää.
                Kummasti tuntuu olevan liikkeellä kyseistä häikkää :think

                Nimittäin: sama vika rahikaisella, viime viikon la napsahti samat valot tauluun ja etu/takapalat vaihtoon auton mukaan

                Palat ja levyt on vaihdettu n. 10 000km sitten ja muistelisin että idrive ilmoitti yli 60 000km vielä molempien päiden palojen vaihtoon???

                Onko näillä loskapaskakeleillä mahd. jotain yhteyttä tähän :think

                No, täytyy nollailla koodit pois kun jaksaa ja kattoo häviskö vika...
                Last edited by JP-76; 08-02-2015, 10:59.
                Kalusto:
                BMW 550i xDrive -14
                BMW S1000R -17
                Toyota Proace -15

                Comment

                • _Sylin_teri_
                  BTCF Member
                  • May 2013
                  • 366
                  • Suomi finland

                  Originally posted by JP-76 View Post
                  Kummasti tuntuu olevan liikkeellä kyseistä häikkää :think

                  Nimittäin: sama vika rahikaisella, viime viikon la napsahti samat valot tauluun ja etu/takapalat vaihtoon auton mukaan

                  No, täytyy nollailla koodit pois kun jaksaa ja kattoo häviskö vika...
                  Katoin vikakoodin niin oli Brake pad wear HA, 5DE1 Tuo HA varmaan kertoo että mistä pyörästä tulee? H ilmeisesti lyhenne taka-akselista ja A oikea puoli. Ainakin alustavan suomi saksa käännösten perusteella Palaa kyllä oli ainakin ulkopuolella vaikka muille jakaa niin oisko vaa anturissa kosketushäikkää

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    Originally posted by jumbo View Post
                    ok, eli meillä oli mitattu 6,7L ja ajotietokone näytti 7L. Niin näistä laskemalla tuolla kaavalla tulee 957, eli pitää vielä pienentää hieman sitä arvoa.
                    Voisko joku katsoa nämä arvot 3kpl omastaan, mulla on asiakkaalla nyt sellainen joka näyttöö 2,6l/100km, jos on joku vähän rukannut..
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • JP-76
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 1060
                      • Kanta-Häme

                      Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                      Katoin vikakoodin niin oli Brake pad wear HA, 5DE1 Tuo HA varmaan kertoo että mistä pyörästä tulee? H ilmeisesti lyhenne taka-akselista ja A oikea puoli. Ainakin alustavan suomi saksa käännösten perusteella Palaa kyllä oli ainakin ulkopuolella vaikka muille jakaa niin oisko vaa anturissa kosketushäikkää
                      Kyllä mun paras arvaus on myös joku kosteudesta johtuva kosketushäikkä. Palojen kuntoa en oo vielä kattonu enkä koodeja lukenut, mutta tuskin on 10tkm ajetut "keraamiset" palat vielä lopussa :think
                      Kalusto:
                      BMW 550i xDrive -14
                      BMW S1000R -17
                      Toyota Proace -15

                      Comment

                      • Cunttory
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1772
                        • Kuopio

                        Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                        Katoin vikakoodin niin oli Brake pad wear HA, 5DE1 Tuo HA varmaan kertoo että mistä pyörästä tulee? H ilmeisesti lyhenne taka-akselista ja A oikea puoli. Ainakin alustavan suomi saksa käännösten perusteella Palaa kyllä oli ainakin ulkopuolella vaikka muille jakaa niin oisko vaa anturissa kosketushäikkää
                        HA tarkoittaa taka-akselia ja
                        VA etu-akselia
                        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                        Comment

                        • Jusu^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 1440
                          • Seinäjoki

                          Täälä kans kaikki palat meni loppuun idriven mukaan tuossa kun tuli vähä reippaammin lunta ja sain testerillä nollattua mutta parin päivän päästä syttyi uudelleen niin en oo sit jaksanu vielä tutkia sen tarkemmin miltä anturit näyttää toki neki on vaan jossain tukivarressa nippusiteillä köytettynä

                          F11 M550d -13
                          F15 X5 30d -14 M-Sport
                          E46 M3 Cabrio -03
                          E92 Drifter
                          ex: E91 ///M3D -07
                          ex: E90 M335D -08
                          ex: E46 M3 Cabrio -01
                          ex: E38 L7 -98

                          Comment

                          • jonttt
                            BTCF Member
                            • Feb 2012
                            • 71
                            • Lempäälä

                            09 vuoden E91 LCI 320d:hen juuri menossa softa sisälle ja sitä myöten lähtee dpf ja egr. Hiukkasloukku tarkoituksena itse tyhjennellä. Onko näissä samassa pöntössä katti? Itse en ole vielä kyseisen auton putkistoa sen paremmin tutkinut.. Onko muutenkin järkevin korvata loukku suoralla downpipellä vai miten on porukka tehnyt?
                            Nykyiset:
                            BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                            Nissan 200SX S13 SR20DET

                            Comment

                            • ster
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2014
                              • 344
                              • Tku

                              Vaihdatin uuden akun e91 lci:hin. Akkukaupan vanha ukko ei ollut varma menikö akun vaihdon koodaus perille No eihän se mennyt, kun ei vieläkään toimi start&stop ominaisuus. Elikkä auto luulee vieläkin varauksen olevan niin kehno, ettei pelaa. Osaisiko joku turun alueella koodata pientä korvausta vastaan?
                              F06 640i GC M-sport.
                              F22 M235i.
                              F32 428i xDrive M-sport.
                              E92 M3.
                              E82 135i M-sport.
                              E91 320D M-sport.

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17836
                                • PKS

                                Originally posted by Tommix View Post
                                Mulla pamahti kans ilman mitään ennakkovaroitusta suoraan punainen valo tauluun, auto nosturilla. Ja i-Driveen ilmoitus että aja perhana heti marmorille ja vaihdata kaikki jarrupalat. Taskulamppu käteen ja katsomaan mikämoinen on palojen kuluneisuus. Edessä oli varmaan 20 mm ja takana 15 mm pintaa jäljellä. Vikakoodi jäi päälle eikä saanut kuitattua pois. No, vanha kunnon DIS esille ja kuittasin etu ja takapalt vaihdetuksi. Nyt täytyy vissiin vaan itse huolehtia että pintaa paloissa riittää.
                                Joo aika selvä peli, kuluneisuusanturin looppi katkennut eli kosketushäiriö.

                                Kokeilin nyt itse ajaa (taka)jarrupalat kokonaan loppuun. Nähtävästi kun kuluneisuusanturi menee poikki, korjaa auto 1000km automaattisesti jäljellä olevaksi matkaksi, joka laskee todellisen ajomäärän mukaan. 0km kohdalla tulee punainen varoitusvalo mittaristoon, i-Drive näytössä viesti joka täytyy kuitata jokaisella käynnistyksellä pois, ja laskuri lähtee menemään lineaarisesti miinuksen puolelle.
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36
                                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                                Muut talouden vehkeet:
                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎