Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    Originally posted by viksu View Post
    Saako e9x ei-monitoimi m-sport ruoriin jälkiasennettua monitoiminappeja?
    Kannattaa ostaa koko ratti. Maksaa alta satkua nykyään ilman bägiä. Slipring ja viiksipaketti menee vaihtoon myös, mutta hommana kyllä melkosen simppeli. Pikku koodaukset perään ja täts it.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • Lunza
      Bimmer Rookie
      • Feb 2014
      • 90
      • Vantaa

      Originally posted by Mikiis View Post
      ...Minkälaisella bensa koneella kannattais E9x koppainen laittaa? 320i on koeajettu, ja täytyy sanoa, että olipa se laiska
      Laiskahan tuo 320i on, kun on tottunut vääntävämpään peliin. Meille E90 tuli niin sanostusti "puskista". Koeajoin 5 VAG -konsernin turbollista autoa, mutta tuo oli ainoa, jossa kone kävi hyvin ja tasaisesti mitenkään ronklottamatta. Ihastuin sporttipenkkeihin, - alustaan jne... Perheen kakkosautona Vantaalla kyyditen teinejä harjoituksiin etc ... toimii siis tarkoituksessaan hyvin ja ehtii paikasta toiseen ihan riittävän nasevasti. Muistaa vain turbollisten jälkeen, että tässä pelataan kierroksilla. Jos olisi ollut enemmän rahaa käytettävissä, niin takuuvarmasti olisin hankkinut auton isommalla koneella. Niillä merkeillä oli mentävä, joita oli käytössä.

      Näissä ikääntyneimmissä autoissa (oikeastaan merkkiin katsomatta) tulee väistämättä eteen osien uusintaa. Kokemukseni mukaan kärkipäässä ovat kumia sisältävät osat, kuten erilaiset tiivisteet, puslat yms... Ne kestää aikansa ja ovat kumminkin aika helposti uusittavissa. Ikä tekee tehtävänsä. Olet itsekin vaihtanut useita tiivisteitä koneeseen. Kilometrit tietty jyystävät autoa omalla tavallaan lisäksi ja ainahan voi tulla jotain muuta yllättävääkin harmia.

      Originally posted by Petteri75
      Bemareiden paras puoli ... ajettavuus. Se on aina tallella ...
      Tämä on mielestäni hyvä pointti. Menee kuin juna, kun alusta on kunnossa ja pyörien säädöt kohdillaan. Muussa tapauksessa voi olla melkoisen työläs ajettava. Muotoilunsakin puolesta sanoisin 3-sarjan olevan silmää miellyttävää ja melko ajatonta.
      Last edited by Lunza; 01-03-2015, 19:15. Reason: typojen korjausta
      E90 320i -05

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5401
        • S:t Karins

        Originally posted by viksu View Post
        Saako e9x ei-monitoimi m-sport ruoriin jälkiasennettua monitoiminappeja?
        Multa löytyy sitten napit jos meinaat laittaa.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Iltsu
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 778
          • Espoo

          Muutaman viikon sisään tapahtunutta:
          - Nyt lopetti takalasinpyyhin toiminnan, ei pyöri moottori eikä tapahdu siis mitään (ei sillä et sitä käyttäisin, mutta...) sulakkeet ok.
          - CC herjaa oikeasta jarruvalosta, mutta toimii kuitenkin
          - Vasen takavilkku ei toimi kunnolla, ledirivi pimeänä. Liittimiä tarkastettu jne.

          Luukun johtosarja vaihdettu takuuseen kolme vuotta sitten, onko nyt menossa taas?
          Vilkku kyllä selkeästi rikki, näitä on kai mennyt muillakin.
          Tesla Model Y Performance
          E36 318iS "jäärata/rallicross"

          Comment

          • Mikiis
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 906
            • Oulu

            Originally posted by Zeta View Post
            Mikä on "älytön"? Noissahan kutoskoneisissa hinnat pyörii 10 000e - 18 000e välissä. Facelift 330i mennään jo päälle 20 000e.
            No ehkä tuo kuulosti liioitetulta, mutta suppea valikoima kyllä kutosissa, kun pysytään alle 20 tontussa, milloin on kaamee karvalakki, tai kilsoja yli 200tkm. Mutta onneksi ei ole kiire, niin pääsee kärryille näistä
            F11 530d -11
            E91 -06 320d
            x2 Tuikut
            Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7511
              • Kotona

              Originally posted by Mikiis View Post
              No ehkä tuo kuulosti liioitetulta, mutta suppea valikoima kyllä kutosissa, kun pysytään alle 20 tontussa, milloin on kaamee karvalakki, tai kilsoja yli 200tkm. Mutta onneksi ei ole kiire, niin pääsee kärryille näistä
              Jos pieniä kilsoja haluat, niin sitten sun on melkein uitettava auto ulkomailta. Esim Baltian maista löytyy varmasti sopivilla kilsoilla...



              Siitä pienillä kilsoilla pakollisilla Xenon/Vakkari/Sportpenkeillä 1.omistajan auto, varmaan tonni lähtee pois käteiskaupalla?
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
              -

              Comment

              • Mikiis
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 906
                • Oulu

                Originally posted by Lunza View Post
                Laiskahan tuo 320i on, kun on tottunut vääntävämpään peliin. Meille E90 tuli niin sanostusti "puskista". Koeajoin 5 VAG -konsernin turbollista autoa, mutta tuo oli ainoa, jossa kone kävi hyvin ja tasaisesti mitenkään ronklottamatta. Ihastuin sporttipenkkeihin, - alustaan jne... Perheen kakkosautona Vantaalla kyyditen teinejä harjoituksiin etc ... toimii siis tarkoituksessaan hyvin ja ehtii paikasta toiseen ihan riittävän nasevasti. Muistaa vain turbollisten jälkeen, että tässä pelataan kierroksilla. Jos olisi ollut enemmän rahaa käytettävissä, niin takuuvarmasti olisin hankkinut auton isommalla koneella. Niillä merkeillä oli mentävä, joita oli käytössä.

                Näissä ikääntyneimmissä autoissa (oikeastaan merkkiin katsomatta) tulee väistämättä eteen osien uusintaa. Kokemukseni mukaan kärkipäässä ovat kumia sisältävät osat, kuten erilaiset tiivisteet, puslat yms... Ne kestää aikansa ja ovat kumminkin aika helposti uusittavissa. Ikä tekee tehtävänsä. Olet itsekin vaihtanut useita tiivisteitä koneeseen. Kilometrit tietty jyystävät autoa omalla tavallaan lisäksi ja ainahan voi tulla jotain muuta yllättävääkin harmia.

                Tämä on mielestäni hyvä pointti. Menee kuin juna, kun alusta on kunnossa ja pyörien säädöt kohdillaan. Muussa tapauksessa voi olla melkoisen työläs ajettava. Muotoilunsakin puolesta sanoisin 3-sarjan olevan silmää miellyttävää ja melko ajatonta.
                Kyllä kyllä, nämä hyviä pointteja, jotka kyllä sisäistänytkin. Hyvä kuulla tämmöinenkin mielipide, jota vähän odotinkin. Sehän on selvä, että kaikella pärjää, vähän laiskemmallakin, mutta tarkoitus olisi löytää suurinpiirtein samantehoinen peli alle. Ja tuo kutoskoneinen varmaan olisi lähelle sitä. Ajettavuus varmasti silti se suurin kriteeri loppujen lopuksi.

                Originally posted by Zeta View Post
                Jos pieniä kilsoja haluat, niin sitten sun on melkein uitettava auto ulkomailta. Esim Baltian maista löytyy varmasti sopivilla kilsoilla...



                Siitä pienillä kilsoilla pakollisilla Xenon/Vakkari/Sportpenkeillä 1.omistajan auto, varmaan tonni lähtee pois käteiskaupalla?
                No jos kuites unohdettas nuo baltian autot

                Tuo linkin auto itseasiassa yks varteenotettavimmista vaihtoehdoista, kuin myös se sininen ilmeisesti pappaclubilaisen sininen, täältä meiltäpäin. Nuo varusteet on jo aika riittävät, ei mitään ihmeellistä tarvi. Voll autot unohdettu, sport jakkarat ehkä ehdottomasti oltava. Eikä nuo kilsat nyt niin tärkeät ole, mutta kun dieselkään ei ole unohdettu, niin siellä on sitte valikoimaa erilailla.

                Kiitos hyvistä kommenteista saa kommentoida lisää. 12 vuotta sitten omistanut viimeksi bensa auton, joka oli vapari vielä, niin tippunut ihan kärryiltä näiden suhteen
                F11 530d -11
                E91 -06 320d
                x2 Tuikut
                Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7511
                  • Kotona

                  Huomio myös, että tässä tuli aika iso hinnanalennus... (ei aito msport) http://www.nettiauto.com/bmw/325/6652674 Toki kaikki eivät tykkää jälkeenpäin tuunatuista
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                  Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                  -

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7511
                    • Kotona

                    Originally posted by Mikiis View Post
                    kuin myös se sininen ilmeisesti pappaclubilaisen sininen, täältä meiltäpäin.
                    Originally posted by Mikiis View Post
                    Voll autot unohdettu, sport jakkarat ehkä ehdottomasti oltava.
                    Siinä sinisessä on peruslättänäpenkit. Jos olisi sportit niin olisi kuvattu ja näkyisi myös varustelistassa.
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                    -

                    Comment

                    • Mikiis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 906
                      • Oulu

                      Originally posted by Zeta View Post
                      Siinä sinisessä on peruslättänäpenkit. Jos olisi sportit niin olisi kuvattu ja näkyisi myös varustelistassa.
                      Joo, nyt muistin miksi sekin tökki, ei tuo musta ois paha. Saahan nuita tuunauksia downgreidadduakin

                      Eikä tälle ostajalle ole väliä onko aito m-sport, vai ei. Tai onko ollenkaan. Ehkä tuo on liian amis, tiedä häntä...
                      F11 530d -11
                      E91 -06 320d
                      x2 Tuikut
                      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                      Comment

                      • Banned
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2014
                        • 516
                        • Sisä-Savo

                        Ihan mielenkiinnosta kyselen mikä mahtaa olla tämä alatukivarressa kiinni oleva anturi? Oli klemmari auennut ja vivun pää heilui vapaana.
                        Last edited by Banned; 29-04-2019, 08:55.
                        KTM 990 Adventure
                        Passat GTE

                        Comment

                        • JTP
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 506
                          • Hpj

                          Originally posted by Banned View Post
                          Ihan mielenkiinnosta kyselen mikä mahtaa olla tämä alatukivarressa kiinni oleva anturi? Oli klemmari auennut ja vivun pää heilui vapaana.
                          Eikös tuo ole ajovalojen automaattisen korkeudensäädön anturi..
                          e90 330i lci -09
                          Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                          Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by JTP View Post
                            Eikös tuo ole ajovalojen automaattisen korkeudensäädön anturi..
                            Kyllä
                            M550d

                            Comment

                            • awwwshit
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 559
                              • Vantaa

                              Pikainen kysymys, kun vaihtaa e91 ratin niin tarviiko ottaa akunkenkää irti yms..? Airbagia ajatellen, vai ihan vaan johdot yms irti ja uutta tilalle?
                              Nykyiset:

                              Opel Insignia OPC line sedan -15
                              e61 520D -08
                              Chevrolet Sportside -89 4,3L V6

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                Originally posted by awwwshit View Post
                                Pikainen kysymys, kun vaihtaa e91 ratin niin tarviiko ottaa akunkenkää irti yms..? Airbagia ajatellen, vai ihan vaan johdot yms irti ja uutta tilalle?
                                No jos epäilyttää niin ota vaan akku irti. Jos avaimet on koko session pois paikaltaan niin ei syty valoja eikä muutakaan kummallista tapahu, mutta älä lyö johtoja ainakaan oikkariin akku paikallaan.
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎