Originally posted by terppo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by terppo View PostMoro!
En löytänyt tähän apuja niin kysytäämpä täältä.
318i E90 -06 (rek. num. VPY-668)
Olisi jarruremppa edessä, mutta en löydä nyt tietoa minkä kokoiset levyt pitäisi hommata. Eteen 292 vai 296 ja taakse 296 vai 300. Vaiko menikö nuokaan oikein?
Ja onko tässä mitään perää kun kaveri sanoi, että eteen kuuluisi isommat levyt kuin taakse?
Kiitokset sille kuka osaa neuvoa ja nähdä vaivaa!
Itekin kuvitellut aina että eteen menis isommat levyt kuin taakse, mutta niin tuo ehdotti omaankin autoon isompia taakse kuin eteen.Kai siinä on joku "juttu" jota ei ite vaan hoksaa
ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
ex:TitanSilber E91 330da
-Karkkila Connection-
Comment
-
-
Originally posted by Rikardo View PostRealOEMin mukaaan menis eteen 292X22 ja taakse 296X10,5 levyt.
Itekin kuvitellut aina että eteen menis isommat levyt kuin taakse, mutta niin tuo ehdotti omaankin autoon isompia taakse kuin eteen.Kai siinä on joku "juttu" jota ei ite vaan hoksaa
Tässä vielä linkit RealOEM:ään:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=34_1475
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=34_1478
E: Tietty jos tarkistit jo varustelistasta, että tuota S100A:ta ei ole, niin tämän viestin anti on aika puhdas nolla.
E2: Piti tarkistaa itsekin, ja ei siellä ole mainintaa tuollaisesta. Silti mittaisin vanhat levyt ennen kuin hankkii uudet.Last edited by huupi; 24-07-2016, 09:52.
Comment
-
-
Originally posted by huupi View PostRiippuu siitä onko tuota S100A "Usable load increase" -ominaisuutta/varustetta. Jos ei ole, niin sitten nuo mainitsemasi levyt, mutta jos on niin sitten 300x24 ja 300x20 mm. Ja hups, minulta löytyisi tästä terppo:n lähimaastosta myynnissä orkkis sellaiset.
Tässä vielä linkit RealOEM:ään:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=34_1475
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=34_1478
E: Tietty jos tarkistit jo varustelistasta, että tuota S100A:ta ei ole, niin tämän viestin anti on aika puhdas nolla.
E2: Piti tarkistaa itsekin, ja ei siellä ole mainintaa tuollaisesta. Silti mittaisin vanhat levyt ennen kuin hankkii uudet.
Hyvähän se olis varmistaa mittaamaalla vielä tuo oikea levyjen koko.ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
ex:TitanSilber E91 330da
-Karkkila Connection-
Comment
-
-
Kiitoksia vastauksista!
Enköhän nyt uskalla lähteä hakemaan nuo 292 ja 296 levyt.
Olen yrittänyt mittailla noita paikallaan, joten sen takia on ollut vaikea hahmottaa oikeaa 4 mm väleillä.
Mutta siitä olen kuitenkin 100% varma ettei edessä ole 300mm levyä, eli eikai se nyt voi enään sitten pieleen mennä.
Ilmeisesti on myös suositeltavaa nuo anturit vaihtaa uusiin remontin yhteydessä, kun vaihtaa palatkin?
Comment
-
-
Originally posted by amisqo View PostNyt on jarrujen kanssa kiusallinen problemo...
Naputtaa ihan kun vetariSuoraan ajaessa ei mitään, mutta kääntyessä se puoli minne paino tulee alkaa naputtamaan ja naputus muuttuu nopeuden mukaan. Eli jos käännyn oikealle vasen etupuoli naputtaa.
Jarruttaessa ääni kuuluu myös, mutta suoraan ajaessa ei mitään.
Auto suht matala, mutta mikään ei ota mihinkään kiinni ja se on siis pois suljettu. Etulaakerit vaihettu juurikin, eli ei oikein muuta vaihtoehtoa kuin jarrut. Mikähän aiheuttaisi tommosen vetarinaputuksen tyylisen äänen sitten? :think
Etulevyt on kyllä ihan loppu, mutta kanttia niissä ei ole. Ei täristä jarruttaessa, ei tunnu polkimessa mitään erikoista ja naputus ei kuulu sisälle jos ikkunat kiinni...
pitäskö tässä sitte lähtee iha levy/paloilla liikenteeseen?
Eli paino rasittaa sielä nyt jtn ja ääni alkaa kuulumaan. Oisko joku kuivunu hela tms kyseessä? En enään keksi muuta? apteekkiin piikkikaupoille ja vaseliinia helat täyteen? :thinkG30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Originally posted by terppo View PostKiitoksia vastauksista!
Enköhän nyt uskalla lähteä hakemaan nuo 292 ja 296 levyt.
Olen yrittänyt mittailla noita paikallaan, joten sen takia on ollut vaikea hahmottaa oikeaa 4 mm väleillä.
Mutta siitä olen kuitenkin 100% varma ettei edessä ole 300mm levyä, eli eikai se nyt voi enään sitten pieleen mennä.
Ilmeisesti on myös suositeltavaa nuo anturit vaihtaa uusiin remontin yhteydessä, kun vaihtaa palatkin?
Comment
-
-
Useampi kyssäri, auto moniongelmainen E92 330 xia :think
- Auto vaeltaa, yli satasen vauhdissa saa ohjata koko ajan ja tuntuu jo vähän vaaralliseltakin. Kaartaessa normaalivauhdissa esim. moottoritien ramppiin, tuntuu kuin ajelisi "marmorikuulilla" ja ajonvakautus puuttuu peliin kuivalla tiellä. Alustassa siis selkeästi jotain, mutta mistä kannattaa aloittaa?
- Ilmastoinnin lämpötilaa ei pysty säätämään. Lämpötila on välillä kuskin puolella 27,5 ja pelkääjän puolella 21,5 astetta. Eilen tosin oli molemmilla puolilla 22 astetta.. Maksimiviilennys toimii ok ja kylmääkin tulee.
- Lähi- ja kaukovalot ei toimi. Rinkulat toimii normaalisti. Sulakkeet on ehjät. Autossa on adaptiiviset xenonit.
Osaisiko joku auttaa?Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
-
Originally posted by Thmas View PostUseampi kyssäri, auto moniongelmainen E92 330 xia :think
- Auto vaeltaa, yli satasen vauhdissa saa ohjata koko ajan ja tuntuu jo vähän vaaralliseltakin. Kaartaessa normaalivauhdissa esim. moottoritien ramppiin, tuntuu kuin ajelisi "marmorikuulilla" ja ajonvakautus puuttuu peliin kuivalla tiellä. Alustassa siis selkeästi jotain, mutta mistä kannattaa aloittaa?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Jep huomenna saadaan pajalle ja päästään tutkimaan. Noihin sähköhommiin olisi mukava saada ideoita jos jollain kokemusta. Toivotaan, että vikakoodien luvussa selviää jotain.
Ilmastointiasiasta selvisi äsken sen verran, että lämpötila-asetus (jota ei siis pysty muuttamaan) on riippuvainen siitä kumpaa kahdesta avaimesta käyttää.Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostVaihdoin eteen koni sportit vakiojousilla + uudet reaktiotangot. Nyt pyörät ei meinaa kääntyä oikealle..todella jäykkä, vasemmalle normaali. Lisäksi koko auto tärrää tyhjäkäynnillä ja tämä voimistuu ratin ääriasennossa. Osaisikohan joku neuvoa mistä lähtisin ratkomaan? Autona e91 330xda -06.
Comment
-
-
320d vuotoja putkessa?
Quote:
Originally Posted by elbe_
Moi!
Olenkin lukenut tätä foorumia ja etsinyt selitystä tälle: moottorijarrutusta tehdessä n.1500-1700 rpm kohdalla kuuluu kapiiniin omituinen mörinä. Tämä ei kuitenkaan kuulu aina vaan on päiviä kun se kuuluu ja päiviä kun se ei kuulu Näissä on niitä jakoketju hommeleita ollut mutta ei kuulostaisi ketjulta. Lähinnä enemmänkin siltä että koneen käynti ääni muuttuisi "ontommaksi/pörinäksi" ja hieman kovemmaksi. Onko muilla ollut samaa? Voisiko esim. pakoputki vuotaa hieman jostain alkupäästä tai jotain olevan löysällä?
Ja eikös näihin uudempiin ole tuo jakopään ongelma korjattu?
Auto on -10 malli ja 126tkm ajettu. Lisäksi täys BMW huoltokirja ja suomiauto. Olen 3 omistaja.
Originally posted by tpohto
Minulla on -07 e92 coupe ajettu 192 tkm automaatti d320
Konehuoneesta kuuluu outoa pörinää. Pakosarjassa/pakoputkessa vuotoa?
Välillä pörinä katoaa ja auton käyntiääni muuttuu ihan normaaliksi. Voi mennä useita päiviä ennen kuin pörinä palautuu ja voi kestää vain hetken.
En ole vielä tutkinut vikaa, koska ei ole vielä haitannut ajoa.. syytä varmaan olisi.. olisiko muilla mahdollisesti ollut samoja ongelmia?
Etsiessäni bongasin vanhan viestin. Itsellä sama ongelma, olen huomannut että varsinkin kylmällä/kostealla kesäkelillä kuulostaa juuri siltä kuin jossain etupäässä kuskin jalktatilan kohdalla olisi reikä pakoputkessa. Kuuluu veto päällä,meli kun outkessa on painetta. Tyhjäkäynnillä normaalin kuuloinen. Kuuluu isommin sisälle kuin ulos, mutta auton ulkopuolellekin kuitenkin selvästi. Ääni on semmoinen kumina. Saattaa tosiaan mennä päiviäkin ettei mitään ongelmaa ole, mutta sitten taas tulee. Onko keksitty ratkaisua?
edit. niin ja autona tuo n47 lci 320dLast edited by Joni_R; 25-07-2016, 09:48.F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)
Comment
-
-
Vaihteisto-ongelma
On minunkin aika liittyä tähän automaattilaatikoiden tuttuun vaivaan. Eivätkö ne ZF:n kaverit saa tehtyä kunnon askia millään?!
Kylmällä nykäisee 1-2 vaihdossa välillä tuntuvasti. Vauhdissa nykii kun kiihdytyksen jälkeen nosta kaasua ja loota vaihtaa isommalle. Manuaaliasennossa vaihdot eivät ole pehmeitä. Kun kiihdyttää kunnolla Sport asennolla, tuntuu toiminta tas suht normaalilta, mutta en osaa sanoa toimiiiko normaalisti vai ei. Tämä paska ei sentään vuoda öljyä, eikä huopaa kierroksia ja siirrellessä P-R-D jne paikallaan tuntuu normaalilta.
Ajettu 122tkm ja verraten kaverin autoon samalla askilla ja tehdasöljyillä jolla on ajettu 250tkm, toimii hänellä vaihdot ja kaikki muukin mukavasti ja pehmeästi.
Powermatic suositteli että menen piipahtamaan ja koeajamaan auton. Puhetta oli mm. vikojen lukemisesta, iki-öljystä ja adaptaatioarvojen nollaamisesta.
Öljyn pinnan tarkastus ja adaptaatioiden nollaus kuulostaa kuitenkin oudolta "korjaukselta" vai miten on porukalla oikeasti vaikuttanut?-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
Comment