Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    Originally posted by terppo View Post
    Moro!

    En löytänyt tähän apuja niin kysytäämpä täältä.

    318i E90 -06 (rek. num. VPY-668)
    Olisi jarruremppa edessä, mutta en löydä nyt tietoa minkä kokoiset levyt pitäisi hommata. Eteen 292 vai 296 ja taakse 296 vai 300. Vaiko menikö nuokaan oikein?

    Ja onko tässä mitään perää kun kaveri sanoi, että eteen kuuluisi isommat levyt kuin taakse?

    Kiitokset sille kuka osaa neuvoa ja nähdä vaivaa!
    Onko realoem.com tuttu?

    Comment

    • Rikardo
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 715
      • Karkkila

      Originally posted by terppo View Post
      Moro!

      En löytänyt tähän apuja niin kysytäämpä täältä.

      318i E90 -06 (rek. num. VPY-668)
      Olisi jarruremppa edessä, mutta en löydä nyt tietoa minkä kokoiset levyt pitäisi hommata. Eteen 292 vai 296 ja taakse 296 vai 300. Vaiko menikö nuokaan oikein?

      Ja onko tässä mitään perää kun kaveri sanoi, että eteen kuuluisi isommat levyt kuin taakse?

      Kiitokset sille kuka osaa neuvoa ja nähdä vaivaa!
      RealOEMin mukaaan menis eteen 292X22 ja taakse 296X10,5 levyt.
      Itekin kuvitellut aina että eteen menis isommat levyt kuin taakse, mutta niin tuo ehdotti omaankin autoon isompia taakse kuin eteen. Kai siinä on joku "juttu" jota ei ite vaan hoksaa
      ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
      ex:TitanSilber E91 330da
      -Karkkila Connection-

      Comment

      • huupi
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 1192
        • Tyrnävä

        Originally posted by Rikardo View Post
        RealOEMin mukaaan menis eteen 292X22 ja taakse 296X10,5 levyt.
        Itekin kuvitellut aina että eteen menis isommat levyt kuin taakse, mutta niin tuo ehdotti omaankin autoon isompia taakse kuin eteen. Kai siinä on joku "juttu" jota ei ite vaan hoksaa
        Riippuu siitä onko tuota S100A "Usable load increase" -ominaisuutta/varustetta. Jos ei ole, niin sitten nuo mainitsemasi levyt, mutta jos on niin sitten 300x24 ja 300x20 mm. Ja hups, minulta löytyisi tästä terppo:n lähimaastosta myynnissä orkkis sellaiset.

        Tässä vielä linkit RealOEM:ään:
        http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=34_1475
        http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=34_1478

        E: Tietty jos tarkistit jo varustelistasta, että tuota S100A:ta ei ole, niin tämän viestin anti on aika puhdas nolla.
        E2: Piti tarkistaa itsekin, ja ei siellä ole mainintaa tuollaisesta. Silti mittaisin vanhat levyt ennen kuin hankkii uudet.
        Last edited by huupi; 24-07-2016, 09:52.
        I01 i3s 94

        Comment

        • Rikardo
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 715
          • Karkkila

          Originally posted by huupi View Post
          Riippuu siitä onko tuota S100A "Usable load increase" -ominaisuutta/varustetta. Jos ei ole, niin sitten nuo mainitsemasi levyt, mutta jos on niin sitten 300x24 ja 300x20 mm. Ja hups, minulta löytyisi tästä terppo:n lähimaastosta myynnissä orkkis sellaiset.

          Tässä vielä linkit RealOEM:ään:
          http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=34_1475
          http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=34_1478

          E: Tietty jos tarkistit jo varustelistasta, että tuota S100A:ta ei ole, niin tämän viestin anti on aika puhdas nolla.
          E2: Piti tarkistaa itsekin, ja ei siellä ole mainintaa tuollaisesta. Silti mittaisin vanhat levyt ennen kuin hankkii uudet.
          Tarkistin kyllä. Muistelinkin että sulla olis myynti-palstalla ollut vähän käytetyt levyt myynnissä
          Hyvähän se olis varmistaa mittaamaalla vielä tuo oikea levyjen koko.
          ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
          ex:TitanSilber E91 330da
          -Karkkila Connection-

          Comment

          • terppo
            Newbiemmer
            • Jul 2016
            • 2
            • Oulu

            Kiitoksia vastauksista!

            Enköhän nyt uskalla lähteä hakemaan nuo 292 ja 296 levyt.

            Olen yrittänyt mittailla noita paikallaan, joten sen takia on ollut vaikea hahmottaa oikeaa 4 mm väleillä.

            Mutta siitä olen kuitenkin 100% varma ettei edessä ole 300mm levyä, eli eikai se nyt voi enään sitten pieleen mennä.

            Ilmeisesti on myös suositeltavaa nuo anturit vaihtaa uusiin remontin yhteydessä, kun vaihtaa palatkin?

            Comment

            • megaesa
              Bimmer Rookie
              • Jun 2015
              • 31
              • Vantaa

              Kytkin alkoi luistamaan joten sen vaihto lienee ajankohtainen. Kellään kokemuksia kuinka monta tuntia korjaamo laskuttaa hommasta? Tuoko xdrive operaatioon omat mausteensa?

              Comment

              • amisqo
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 1615
                • Vantaa

                Originally posted by amisqo View Post
                Nyt on jarrujen kanssa kiusallinen problemo...

                Naputtaa ihan kun vetari Suoraan ajaessa ei mitään, mutta kääntyessä se puoli minne paino tulee alkaa naputtamaan ja naputus muuttuu nopeuden mukaan. Eli jos käännyn oikealle vasen etupuoli naputtaa.

                Jarruttaessa ääni kuuluu myös, mutta suoraan ajaessa ei mitään.

                Auto suht matala, mutta mikään ei ota mihinkään kiinni ja se on siis pois suljettu. Etulaakerit vaihettu juurikin, eli ei oikein muuta vaihtoehtoa kuin jarrut. Mikähän aiheuttaisi tommosen vetarinaputuksen tyylisen äänen sitten? :think

                Etulevyt on kyllä ihan loppu, mutta kanttia niissä ei ole. Ei täristä jarruttaessa, ei tunnu polkimessa mitään erikoista ja naputus ei kuulu sisälle jos ikkunat kiinni...

                pitäskö tässä sitte lähtee iha levy/paloilla liikenteeseen?
                Palatakseni tähän, nyt on jarrut tehty, ääni kuuluu edelleen. Semmonen huomio on tehty, että kun auton nostaa ylös ja antaa hetken olla ilmoissa, takasin alas niin noin 3km voi ajella ilman ääntä.

                Eli paino rasittaa sielä nyt jtn ja ääni alkaa kuulumaan. Oisko joku kuivunu hela tms kyseessä? En enään keksi muuta? apteekkiin piikkikaupoille ja vaseliinia helat täyteen? :think
                G30 530e iPerfomance M-sport -18
                Ex: F30 330D M-sport -15
                Ex: E90 330D M-sport -06
                Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                Ex: e30 320i -89
                Ex: e30 318iS -90

                Comment

                • huupi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 1192
                  • Tyrnävä

                  Originally posted by terppo View Post
                  Kiitoksia vastauksista!

                  Enköhän nyt uskalla lähteä hakemaan nuo 292 ja 296 levyt.

                  Olen yrittänyt mittailla noita paikallaan, joten sen takia on ollut vaikea hahmottaa oikeaa 4 mm väleillä.

                  Mutta siitä olen kuitenkin 100% varma ettei edessä ole 300mm levyä, eli eikai se nyt voi enään sitten pieleen mennä.

                  Ilmeisesti on myös suositeltavaa nuo anturit vaihtaa uusiin remontin yhteydessä, kun vaihtaa palatkin?
                  Nyt huomasin vasta, että tuo 296 takalevyhän on 10,5mm paksu eli jäähdyttämätön. Siitä kai sen tunnistaa välittömästi, kun on "yhtä rautaa" ilman jäähdytysripoja. 300mm takalevy on tuon 20mm paksu ja jäähdytetty.
                  I01 i3s 94

                  Comment

                  • Thmas
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2008
                    • 531
                    • HEL

                    Useampi kyssäri, auto moniongelmainen E92 330 xia :think

                    - Auto vaeltaa, yli satasen vauhdissa saa ohjata koko ajan ja tuntuu jo vähän vaaralliseltakin. Kaartaessa normaalivauhdissa esim. moottoritien ramppiin, tuntuu kuin ajelisi "marmorikuulilla" ja ajonvakautus puuttuu peliin kuivalla tiellä. Alustassa siis selkeästi jotain, mutta mistä kannattaa aloittaa?
                    - Ilmastoinnin lämpötilaa ei pysty säätämään. Lämpötila on välillä kuskin puolella 27,5 ja pelkääjän puolella 21,5 astetta. Eilen tosin oli molemmilla puolilla 22 astetta.. Maksimiviilennys toimii ok ja kylmääkin tulee.
                    - Lähi- ja kaukovalot ei toimi. Rinkulat toimii normaalisti. Sulakkeet on ehjät. Autossa on adaptiiviset xenonit.

                    Osaisiko joku auttaa?
                    Audi e-tron 55

                    Exiä:
                    1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by Thmas View Post
                      Useampi kyssäri, auto moniongelmainen E92 330 xia :think

                      - Auto vaeltaa, yli satasen vauhdissa saa ohjata koko ajan ja tuntuu jo vähän vaaralliseltakin. Kaartaessa normaalivauhdissa esim. moottoritien ramppiin, tuntuu kuin ajelisi "marmorikuulilla" ja ajonvakautus puuttuu peliin kuivalla tiellä. Alustassa siis selkeästi jotain, mutta mistä kannattaa aloittaa?
                      Auto ilmaan ja tarkistamaan välykset kaikista alustan osista. Ne missä on välystä vaihtoon ja sitten nelipyöräsuuntaukseen, niin tietää minkälaiset pyöränkulmat siellä on.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Thmas
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2008
                        • 531
                        • HEL

                        Jep huomenna saadaan pajalle ja päästään tutkimaan. Noihin sähköhommiin olisi mukava saada ideoita jos jollain kokemusta. Toivotaan, että vikakoodien luvussa selviää jotain.

                        Ilmastointiasiasta selvisi äsken sen verran, että lämpötila-asetus (jota ei siis pysty muuttamaan) on riippuvainen siitä kumpaa kahdesta avaimesta käyttää.
                        Audi e-tron 55

                        Exiä:
                        1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          Originally posted by aku1979 View Post
                          Vaihdoin eteen koni sportit vakiojousilla + uudet reaktiotangot. Nyt pyörät ei meinaa kääntyä oikealle..todella jäykkä, vasemmalle normaali. Lisäksi koko auto tärrää tyhjäkäynnillä ja tämä voimistuu ratin ääriasennossa. Osaisikohan joku neuvoa mistä lähtisin ratkomaan? Autona e91 330xda -06.
                          Olisko ehdotuksia?

                          Comment

                          • Joni_R
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2015
                            • 134
                            • Ylivieska

                            320d vuotoja putkessa?

                            Quote:
                            Originally Posted by elbe_
                            Moi!

                            Olenkin lukenut tätä foorumia ja etsinyt selitystä tälle: moottorijarrutusta tehdessä n.1500-1700 rpm kohdalla kuuluu kapiiniin omituinen mörinä. Tämä ei kuitenkaan kuulu aina vaan on päiviä kun se kuuluu ja päiviä kun se ei kuulu Näissä on niitä jakoketju hommeleita ollut mutta ei kuulostaisi ketjulta. Lähinnä enemmänkin siltä että koneen käynti ääni muuttuisi "ontommaksi/pörinäksi" ja hieman kovemmaksi. Onko muilla ollut samaa? Voisiko esim. pakoputki vuotaa hieman jostain alkupäästä tai jotain olevan löysällä?

                            Ja eikös näihin uudempiin ole tuo jakopään ongelma korjattu?

                            Auto on -10 malli ja 126tkm ajettu. Lisäksi täys BMW huoltokirja ja suomiauto. Olen 3 omistaja.


                            Originally posted by tpohto
                            Minulla on -07 e92 coupe ajettu 192 tkm automaatti d320

                            Konehuoneesta kuuluu outoa pörinää. Pakosarjassa/pakoputkessa vuotoa?

                            Välillä pörinä katoaa ja auton käyntiääni muuttuu ihan normaaliksi. Voi mennä useita päiviä ennen kuin pörinä palautuu ja voi kestää vain hetken.

                            En ole vielä tutkinut vikaa, koska ei ole vielä haitannut ajoa.. syytä varmaan olisi.. olisiko muilla mahdollisesti ollut samoja ongelmia?

                            Etsiessäni bongasin vanhan viestin. Itsellä sama ongelma, olen huomannut että varsinkin kylmällä/kostealla kesäkelillä kuulostaa juuri siltä kuin jossain etupäässä kuskin jalktatilan kohdalla olisi reikä pakoputkessa. Kuuluu veto päällä,meli kun outkessa on painetta. Tyhjäkäynnillä normaalin kuuloinen. Kuuluu isommin sisälle kuin ulos, mutta auton ulkopuolellekin kuitenkin selvästi. Ääni on semmoinen kumina. Saattaa tosiaan mennä päiviäkin ettei mitään ongelmaa ole, mutta sitten taas tulee. Onko keksitty ratkaisua?

                            edit. niin ja autona tuo n47 lci 320d
                            Last edited by Joni_R; 25-07-2016, 09:48.
                            F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
                            ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

                            Comment

                            • JTMD
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 831
                              • Helsinki

                              Vaihteisto-ongelma

                              On minunkin aika liittyä tähän automaattilaatikoiden tuttuun vaivaan. Eivätkö ne ZF:n kaverit saa tehtyä kunnon askia millään?!

                              Kylmällä nykäisee 1-2 vaihdossa välillä tuntuvasti. Vauhdissa nykii kun kiihdytyksen jälkeen nosta kaasua ja loota vaihtaa isommalle. Manuaaliasennossa vaihdot eivät ole pehmeitä. Kun kiihdyttää kunnolla Sport asennolla, tuntuu toiminta tas suht normaalilta, mutta en osaa sanoa toimiiiko normaalisti vai ei. Tämä paska ei sentään vuoda öljyä, eikä huopaa kierroksia ja siirrellessä P-R-D jne paikallaan tuntuu normaalilta.

                              Ajettu 122tkm ja verraten kaverin autoon samalla askilla ja tehdasöljyillä jolla on ajettu 250tkm, toimii hänellä vaihdot ja kaikki muukin mukavasti ja pehmeästi.

                              Powermatic suositteli että menen piipahtamaan ja koeajamaan auton. Puhetta oli mm. vikojen lukemisesta, iki-öljystä ja adaptaatioarvojen nollaamisesta.

                              Öljyn pinnan tarkastus ja adaptaatioiden nollaus kuulostaa kuitenkin oudolta "korjaukselta" vai miten on porukalla oikeasti vaikuttanut?
                              -10 e93 325i
                              -04 e46 320i
                              -92 e31 850i 6speed
                              -92 e30 325 cab
                              -93 e36 M3
                              -91 e36 325

                              Comment

                              • Joni_p
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2014
                                • 82
                                • Joensuu

                                Minkälainen homma on vaihtaa m-sportin etupuskuri tavallisen tilalle? Pitääkö mitä ottaa huomioon? Tarvitseeko jotain muita osia kuin pelkän puskurin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎