Homma etenikin hauskasti. BM Autosportilta valikoituikin vannemalliksi AC Cyclone mustana/pronssisena. Ja vähän concaveakin.
Ruvettiin sitten metsästelemään, mistä sais renkaita edullisesti. No Raahen Rengas ja Laite -firmasta löytyi Goodyearin takanakit 255/35-18, joissa on pintaa kuutisen milliä hintaan 50 euroa (jep, aika halvalla...).
Sitten kävi ilmi, että samalla puljulla on tota Cyclonea oikeilla spekseillä hyllyssä! Niinpä kysyin, että myyvätkö samaan hintaan kuin netin halvimmat kaupat maailmalla. Joo, myivät. Lisäksi sain uudet Goodyearin etuset 225/40-18 samaan kauppaan alle satasella / kpl. Eli tontulla tuli nyt toi setti kotiin toimitettuna.
Etuset on 8" ET 38 ja takaset 8,5" ET 40, joten ainakin hyvin mahtuu... Katotaan lättyjen tarvetta sitten kun kevät koittaa.
Sopiiko 245/40R18-renkaan kaveriksi 8" leveä ET35-vanne E92-nelivedon alle? Näyttääkö liian pullealta, kun taitaa olla kapein vanne tuon levyiselle renkaalle? Renkaat siis löytyy, ja kiikarissa nyt vanteet niille kaveriksi.
Vastaan itselleni, jos jollain muulla tulee vastaava kysymys eteen:
- 245/40R18 rengas sopii vielä 8-tuumaiseen vanteeseen
- ainakin ET35-offsetillä 245/40R18-renkaat noilla vanteilla mahtuu vielä E92:n alle, vaikka edessä on coiloverit (ei kovin tontissa)
- tuolla setupilla takapää jää hieman sisään, eli n. 10-15 mm spacerit tarpeen taakse, jos vanteet haluaa "urheilulliseen" linjaan kaaren kanssa
- rengas on liian suuri, eli vaikka ei näytä hankaavan mihinkään, on marginaalit "too close for comfort" varsinkin sisälokarin etuosaan käännettäessä - toimii, mutta en voi suositella
E91 pre lci m-sport
Meneekö 18x9,5 et18 ja 18x10,5 et25? Ja jos menee ni minkälaisella rengastuksella kannattais mennä?
Tässä on 19x8.5 et14. 225/35 kumilla, tuo sinun setti tulisi vielä reilu 8mm ulommas. Saa sen toki sinne menemään, mutta mankelointia ja camperin säätöä on luvassa.
Mietiskelin noita 10.5" × 19" Rotiformeja tämän alle...
Et 40 ja tosiaan kaikki on 10.5 leveät.
Lättyjä tarvittee ja se ei haittaa, mutta mites toi 10.5 edessä :think
Olisikohan ideaa :think
EDIT:
Kyllä ainakin mitä maailmalla ameriikan ukot on tehneet niin menee melko hurjaksi toi 10.5" edessä :/
Voisi melkeempä mielenkiinnosta sovitella tuota. Yhdet tuommoiset 225/30 renkailla olevat olisi vielä talilla
Mietiskelin noita 10.5" × 19" Rotiformeja tämän alle... Et 40 ja tosiaan kaikki on 10.5 leveät.
Lättyjä tarvittee ja se ei haittaa, mutta mites toi 10.5 edessä :think
Olisikohan ideaa :think
Mahtuu pienellä mankeloinnilla, ellei ota sisäpäästä kiinni tolppaan. Mulla oli E91:ssä 9x19 ET26 edessä ja 11 ET30. 10.5 ET40 edessä ulkoreuna jää näköjään pari milliä sisemmäksi, kuin tuo, mutta sisäpuoli tulee sitten myös 27mm sisemmäksi.. :think Tuolla 255/30 kumilla saattais mennä ihan ok. Näyttää varmaan tosin hölmöltä, jos on vakiokorkuinen auto.
Taaksehan tuo menee suoraa, voi vaatia spacerinkin vähän riippuen miten stancen haluaa.
Löytyykö joltain Japan Racingin vanteita koossa 9.5x19? Et:llä ei niin väliä kunhan pääsisi kokeilemaan mahtuuko kookkaiden jarrusatuloiden kanssa pyörimään. Mallit jotka voisi toimia olisi jr11, jr21, jr28 ja jr30. Pääkaupunkiseudulta hakusessa vielä kun kaikilla on kesävanteet pinossa
Mietiskelin noita 10.5" × 19" Rotiformeja tämän alle...
Et 40 ja tosiaan kaikki on 10.5 leveät.
Lättyjä tarvittee ja se ei haittaa, mutta mites toi 10.5 edessä :think
Menee heittämällä ja sopivalla madalluksella just passeli.
Edessä 19×10.5" ET28 (12mm lätty)
Takana 19×10.5" ET24 (16mm lätty)
Takana voisi olla vielä enemmän levikettä.
Kumit on 225/35 käärmeennahat, joten kaariin ei raavi.
235/35 olisi vielä parempi, mutta mennään nyt noilla kun kerta on jo alla.
Alaspäin pitäisi saada vakio Msport korosta
Menee heittämällä ja sopivalla madalluksella just passeli.
Edessä 19×10.5" ET28 (12mm lätty)
Takana 19×10.5" ET24 (16mm lätty)
Takana voisi olla vielä enemmän levikettä.
Kumit on 225/35 käärmeennahat, joten kaariin ei raavi.
235/35 olisi vielä parempi, mutta mennään nyt noilla kun kerta on jo alla.
Alaspäin pitäisi saada vakio Msport korosta
Mitä näissä on napa-kaarimitta msport alustalla? Uskon, että ei sitä kyllä hirveästi tuosta enää madalleta, ainakaan edestä. 8.5 et14 raapii kiinni, ja olisko napa-kaarimitta ollut jossain 310-315mm hujakoilla.
19", 9,5" et 25 ja lätyillä säätää
19", 11" et 30 ja lätyillä säätää
Jengillä kokemusta 11" takavanteesta? Koittanut googlea tykitellä tässä. Samoin jos alustasarjaan on antaa vinkkejä, missä olisi ohuempaa tolppaa ja camberinsäädöt jne.
Comment