Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tommix
    replied
    Originally posted by Wibu View Post
    Mistäs sen sais mieltä lämmittävään hintaan?
    Ebay tai esim. ulkomaiset foorumit.

    Leave a comment:


  • Wibu
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Laita ennemmin se Bluetooth palikka.
    Mistäs sen sais mieltä lämmittävään hintaan?

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Laita ennemmin se Bluetooth palikka.

    Leave a comment:


  • Wibu
    replied
    Kaapeli

    Ei kellään sattuis oleen jb4:seen sitä usb kaapelia ylimääräsenä ja haluis luopua? Tai mistä sellasen sais järkevään hintaan?

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Korkeampi oktaaniluku -> sytkä myöhäiselle -> enemmän soppaa -> enemmän ahtoja -> lisää paukkua.

    Tässä tulee juuri tuo ahtoilman lämpötila ongelma. Pari kolme vetoa, niin lämpötila on kaksinkertaistunut, jopa kolminkertaistunut. Ahtimet mansikkoina ja välijäähdytin ei kykene parempaan.

    Viime kesänä kokeilin tosiaan jb4 race mappia 7 (mhd race bef fläshättynä). Kulki aivan tajuttomasti, mutta ahtolämmöt nousee liian korkeaksi kolmen vedon jälkeen. Ahdot 1.4 bar ja matalapainepumppu on tapissa. Tajuton ruudin ja palaneen katku vetojen jälkeen Map 5 takaisin 1.25 bar ja pumppu ok, tällä ollaan menty.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Muotoilin huonosti mutta tarkoitin että liekkö tehojen yms kannalta mitään eroa kun pysytään vakioahtimilla olevasta N54:sta?
    Saattaisi jopa vakioahtimien kanssa nimenomaan ollakin. Isommilla ahdoilla ne vakioföönit alkaa olla suunnitellun toiminta-alueen rajamailla, tai jopa yli, jolloin ahtojen nosto aiheuttaa suuren ahtolämpöjen nousun ja kasvaneen nakutustaipumuksen. Tämä vain siis omaa pohdintaani..

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Totta mutta saako vakio N54:ssa montakaan hevosta lisää tuolla 102 vs 106 oktaanilla. Toki tuo on kohtuu helppo selvittää kun katsoo JB:n avg ign arvoa.


    Videossa selitetty ajoituksen vaikutusta tehoon. Ei N54, mutta saa vähän ajatusta. Lisätty ajoitusta läpi kierrosalueen 10°->20° ja tehot 342,8hp->373,2hp ,jos oikein ymmärsin.
    Eli 1°->3,04hp. Jos korjauksia tulee esim. -2° niin 6,08hp. Ja mikä on kokonaisuus, kun vaihtelee sylinterien kesken ennakkokorjaukset...
    Ei varmasti ole näin yksioikoinen asia, koska tekijöitä on muitakin kuin pelkkä sytytysennakko.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    On väliä. Jos puristuskestävyys ei polttoaineessa riitä niin tekee sytytysennakoiden korjauksia=vähemmän tehoa ja riippuu kuinka kireeksi moottorinohjaimessa on laitettu ennakot.
    Totta mutta saako vakio N54:ssa montakaan hevosta lisää tuolla 102 vs 106 oktaanilla. Toki tuo on kohtuu helppo selvittää kun katsoo JB:n avg ign arvoa.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Muotoilin huonosti mutta tarkoitin että liekkö tehojen yms kannalta mitään eroa kun pysytään vakioahtimilla olevasta N54:sta?
    On väliä. Jos puristuskestävyys ei polttoaineessa riitä niin tekee sytytysennakoiden korjauksia=vähemmän tehoa ja riippuu kuinka kireeksi moottorinohjaimessa on laitettu ennakot.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Toki. 95 on 95 oktaanista ja 98 on 98 oktaanista. E85 on 106 oktaanista.

    Itse ajan E50 mixillä 98 ja e85. Tällöin oktaaniluku on 102.

    Jos vaihtaisi ysivitoseen, lukema olisi 100,5 oktaania.
    Muotoilin huonosti mutta tarkoitin että liekkö tehojen yms kannalta mitään eroa kun pysytään vakioahtimilla olevasta N54:sta?

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Miten nuo polttoaine cocktailit niin onkohan käytännössä merkittävää eroa 95E/E85 tai 98E/E85 välillä oktaanien suhteen?
    Toki. 95 on 95 oktaanista ja 98 on 98 oktaanista. E85 on 106 oktaanista.

    Itse ajan E50 mixillä 98 ja e85. Tällöin oktaaniluku on 102.

    Jos vaihtaisi ysivitoseen, lukema olisi 100,5 oktaania.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Miten nuo polttoaine cocktailit niin onkohan käytännössä merkittävää eroa 95E/E85 tai 98E/E85 välillä oktaanien suhteen?

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Aikamoista "runkkaamista" tuo logi Kannattaa ajella hetken aikaa ja sitten ottaa muutama puhdas veto talteen. Sitten näkee mitä siellä tapahtuu..

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Joku pielessä kun boost target 8psi koko kierrosalueen? Laihalla tuo minusta käy kun 43xxrpm 13,8 tai, jos ahtopaineita olisi noilla kierroksilla enemmän niin silloin ainakin.
    Tuossa alussa kävin niin että oltiin vielä juuri alle sen öljynlämmön jossa JB rajoittaa ahtoja.
    Nuo oli ihan ensimmäiset vedot niin sopeuttaneeko sitten JB vielä noita AFR arvoja. Tälläinen teksti löytyy JB logia käsittelevästä topicista.

    AFR/AFR2
    Air-Fuel ratios for bank 1 and bank 2, respectively. Under lower engine loads AFR's are typically around 14.5-15:1. AFR's of 20:1 are typical when coasting/off the throttle. Under WOT on pump gas, AFR's commonly sit around 13.5-14:1 at peak torque and 12.5-13:1 at peak horsepower. These air-fuel ratios may seem lean to those coming from non-direct injected engines. However, higher (leaner) AFR's are normal on direct injected engines like the N54.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Race bef tälle aamua sisään (8min kesti lataus) burble ja oscillation fix optiolla. Pari vetoa ja avg ign lähti vauhdilla tippumaan alaspäin. Aika eri tuntoinen laite kuin aiemmin. Lähtö risteyksestä normaalisti ja 2. vaihteella kun vauhtia oli 40-50 ja tästä kun laittoi kaasun pohjaan alkoi sutimaan.
    https://datazap.me/u/marker/race-bef...-4-14-18-24-35
    Joku pielessä kun boost target 8psi koko kierrosalueen? Laihalla tuo minusta käy kun 43xxrpm 13,8 tai, jos ahtopaineita olisi noilla kierroksilla enemmän niin silloin ainakin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎