
335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
Race bef tälle aamua sisään (8min kesti lataus) burble ja oscillation fix optiolla. Pari vetoa ja avg ign lähti vauhdilla tippumaan alaspäin. Aika eri tuntoinen laite kuin aiemmin. Lähtö risteyksestä normaalisti ja 2. vaihteella kun vauhtia oli 40-50 ja tästä kun laittoi kaasun pohjaan alkoi sutimaan.
-
-
Originally posted by Krampus View PostAvg ign arvo tippuu äkkiä, jos kaikki on ok ja ei tarvitse edes montaa minuuttia ajaa. En näe syytä, miksi se pitäisi nollata :think Vaikka sen saisi nollattua ja asiat ei ole kunnossa niin samoihin lukemiin se palaa takaisin.
- Tune too aggressive for fueling
- Spark plugs
- Ignition coils
- Leaking injector(s)
- Dirty intake valves in need of cleaning/walnut blast
Leave a comment:
-
Avg ign arvo tippuu äkkiä, jos kaikki on ok ja ei tarvitse edes montaa minuuttia ajaa. En näe syytä, miksi se pitäisi nollata :think Vaikka sen saisi nollattua ja asiat ei ole kunnossa niin samoihin lukemiin se palaa takaisin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krampus View PostMuistelen, että JB4:sta ei saa defaultti arvoille vaan ne pitää itse syöttää, miten jb4tech sivuilta löytyy. Oli joskus tainut olla tehdasarvojen palautus, mutta oli tullut "liikaa" ongelmia käyttäjille.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makebm5 View PostEilen kokeilin nollailla kaikki MHDn kautta löytvät adaptiot ja viimeiseksi nollasin tuon TB arvon. SItten virta pois ja takaisin sekä 30s odottelu.
Ei vaikutusta JBn näyttämään avg ign arvoon. Lienee niin että tuo MHD ja JB valikon kautta tapahtuvat nollaukset vaikuttavat vain auton DMEn eikä JB:n arvoihin. Jostain varmaan löytyy tieto miten tuo JB nollataan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostNollaa MHD:n kautta kaikki yksitellen ?
Ei vaikutusta JBn näyttämään avg ign arvoon. Lienee niin että tuo MHD ja JB valikon kautta tapahtuvat nollaukset vaikuttavat vain auton DMEn eikä JB:n arvoihin. Jostain varmaan löytyy tieto miten tuo JB nollataan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makebm5 View PostMiten kannattaisi tehdä jos ajaa uuden beffin ?
Nollaukset yms järjestys.
2. Fläshäät raikkaan BEF RACE:n sisään ja tarkasti valitset optiot, mitä haluat valita. Mm. Kick-down delete, Cold start noise reduction ja itse laitoin myös tuon "Downpipe oscillation fix:in" viimeisimmällä kerralla.
3. Resetoit kaikki adaptiot yksi kerrallaan ja viimeisenä tuon "Throttle adaption". Ja tässä tosiaan MHD ohjeistaakin, että kun laitat virrat takaisin päälle, odota vähintään 30s ennen käynnistämistä !
Kakkoskohdan jälkeen voi laittaa JB4 asetukset defaulttiin, ennenkuin alkaa resetoimaan adaptioita.
Itsellä oli tosiaan auton oman akun lisäksi toinen 850A akku rinnalla ja tässä 25A ctek normal modessa kiinni. Kertaakaan ei feilannut virransaannin takia.
Leave a comment:
-
-
Joo tosiaan tuo JB4 ilmoittama "e85 prosentti" on "virtuaalisesti mitattu" arvio. Olisko ollu plusmiinus 5% heittoa...
Mutta jos tankkaat fiftififtillä, niin seos on e45. Tällä ajan itse.
Mulla on tuo Race BEF sisällä ja toimii kuin sveitsiläinen kello
Itsellä nuo "reflashit" ja säätelyt "vanhan päälle", aiheutti tuota humppausta tasakaasulla, josta olen puhunutkin paljon tossa omassa topicissa.
Fläshäyksen ajaksi suosittelen kytkemään toisen akun kaapeleilla konehuoneen liittimiin ja tähän akkuun vielä laturi kiinni. Jos tulee monta "failedia" fläshin alussa, sekin voi sekoittaa koko homman ja humppaus on tosiasia...
Eli e45mix + BEF Race + Map 5 + JB4 asetukset defaulttiin = Toimii ! Ahtaa 1.25bar ja kulkee raikkaasti. Jos haluaa laittaa Map 7, ahtaa 1.4bar. Tällöin on matalapainepumppu täydellä teholla sekä turbot. Käytännössä tehokkaampi pumppu ja paremmat turbot, niin homma toimii Map 7:lla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krampus View PostJos matalapainepumppu on vaihdettu niin noilla ahdoilla ei täysi e85 ole ongelma. Kokeilemallahan se selviää, miltä logi näyttää e85 bef ja täysi e85
Kokeile molempia beffejä, mutta polttoaine ei luultavasti riitä Race beffillä ja täydellä e85. En jaksanut katsoa sen tarkemmin race vs pump, että kummassa ottaa korjauksia sytkän ajoitukseen herkemmin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makebm5 View PostKiitos infosta. Mielenkiintoista olisi tietenkin nähdä miten tuo isohko avg ign käyttäytyisi race befillä.
Ilmeisesti 100% etanolilla ei kuitenkaan vielä pääsisi tuolla E85 beffilläkään ajamaan. Talveksi laitan kuitenkin täysin bensiinille ja etanolinkäyttö ollut enemmänkin pienen säästön toivossa.
Tuner pro onkin takavuosilta tuttu kun Corveten kanssa tuli touhuttua.
Kokeile molempia beffejä, mutta polttoaine ei luultavasti riitä Race beffillä ja täydellä e85. En jaksanut katsoa sen tarkemmin race vs pump, että kummassa ottaa korjauksia sytkän ajoitukseen herkemmin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krampus View PostEi pitäisi mennä niin kauan, että mikä ensimmäisellä kerralla meni. Olikohan noin vartti peruspiuhalla.
Pump vs Race bef polttoaine puolella ei ole mitään muutettu vaikka Tommix toisin kirjoitti. Pääasiassa sytkän ennakot kireemät, niiden korjaustaulukot ja Boost Request Offset % taulukko.
Kokeilisin sinuna e85 beffiä, koska sinä on muutettu polttoainepuolta myös, koska viinan kanssa läträät.
Lataa TunerPro niin pääset katsomaan bef:ien eroja. Googleen "tunerpro download" ja löytyy. TunerProssa avaat haluamasi bin tiedoston ja siihen sopivan XDF:n(IJE0S_0120). Nämä tuli BEF zip paketin mukana.
Uusimmat julkiset XDF:t Tuo XDF tiedosto vaan kertoo selkokielellä, että mitä karttoja/taulukoita bin-tiedosto sisältää.
Sinulla varmaan IJE0S? Sitten Difference tool, bef mihin haluat vertailla ja search. TP löytää erot ja avaat vaikka Timing(Main) taulukon ja painat vaa'an kuvaa niin näet, mitä vertailu beffissä on erona.
Ilmeisesti 100% etanolilla ei kuitenkaan vielä pääsisi tuolla E85 beffilläkään ajamaan. Talveksi laitan kuitenkin täysin bensiinille ja etanolinkäyttö ollut enemmänkin pienen säästön toivossa.
Tuner pro onkin takavuosilta tuttu kun Corveten kanssa tuli touhuttua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makebm5 View PostTesti mielessä. Tosin ennen tuota vetoa olin tankannut bensiiniä lisää joten seoksen pitäisi olla lähempänä 30% kuin tuossa näkyvää 50%.
Eipä toki haittaa taitaisi olla vaikka Race flashin ajaisi sisään joka tapauksessa. Oliko niin että kun kerran ajettu BEF sisään ei uuden flashin ajamisessa menee niin kauaa kuin ensimmäisellä kerralla?
Kysyn kun ei ole kuin 7A laturi kotosalla.
Pump vs Race bef polttoaine puolella ei ole mitään muutettu vaikka Tommix toisin kirjoitti. Pääasiassa sytkän ennakot kireemät, niiden korjaustaulukot ja Boost Request Offset % taulukko.
Kokeilisin sinuna e85 beffiä, koska sinä on muutettu polttoainepuolta myös, koska viinan kanssa läträät.
Lataa TunerPro niin pääset katsomaan bef:ien eroja. Googleen "tunerpro download" ja löytyy. TunerProssa avaat haluamasi bin tiedoston ja siihen sopivan XDF:n(IJE0S_0120). Nämä tuli BEF zip paketin mukana.
Uusimmat julkiset XDF:t Tuo XDF tiedosto vaan kertoo selkokielellä, että mitä karttoja/taulukoita bin-tiedosto sisältää.
Sinulla varmaan IJE0S? Sitten Difference tool, bef mihin haluat vertailla ja search. TP löytää erot ja avaat vaikka Timing(Main) taulukon ja painat vaa'an kuvaa niin näet, mitä vertailu beffissä on erona.
Leave a comment:
-
Leave a comment: