335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makebm5
    replied
    Race bef tälle aamua sisään (8min kesti lataus) burble ja oscillation fix optiolla. Pari vetoa ja avg ign lähti vauhdilla tippumaan alaspäin. Aika eri tuntoinen laite kuin aiemmin. Lähtö risteyksestä normaalisti ja 2. vaihteella kun vauhtia oli 40-50 ja tästä kun laittoi kaasun pohjaan alkoi sutimaan.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Avg ign arvo tippuu äkkiä, jos kaikki on ok ja ei tarvitse edes montaa minuuttia ajaa. En näe syytä, miksi se pitäisi nollata :think Vaikka sen saisi nollattua ja asiat ei ole kunnossa niin samoihin lukemiin se palaa takaisin.
    Kokeilu luontoinen juttu tämä ja luultavasti käy juuri niin että se palaa heti miten tuohon 3,5-4,0 missä se on pyörinyt. Alla syitä miksi noin voi käydä. Omalta kohdalta voi raksia tuosta pois tulpat,puolat ja likaiset imuventtiilit. Muista kohdin ei varmuutta.

    • Tune too aggressive for fueling
    • Spark plugs
    • Ignition coils
    • Leaking injector(s)
    • Dirty intake valves in need of cleaning/walnut blast

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Juu ei. Ainut mitä keksii, olisi päivittää JB4 firmware uudestaan. :think
    Ei nollaa tuokaan.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Avg ign arvo tippuu äkkiä, jos kaikki on ok ja ei tarvitse edes montaa minuuttia ajaa. En näe syytä, miksi se pitäisi nollata :think Vaikka sen saisi nollattua ja asiat ei ole kunnossa niin samoihin lukemiin se palaa takaisin.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Näin kyllä mutta ei taida olla kohtaa jossa tuon ign arvon voisi nolla kun se näkyy read only sarakkeessa.
    Juu ei. Ainut mitä keksii, olisi päivittää JB4 firmware uudestaan. :think

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Muistelen, että JB4:sta ei saa defaultti arvoille vaan ne pitää itse syöttää, miten jb4tech sivuilta löytyy. Oli joskus tainut olla tehdasarvojen palautus, mutta oli tullut "liikaa" ongelmia käyttäjille.
    Näin kyllä mutta ei taida olla kohtaa jossa tuon ign arvon voisi nolla kun se näkyy read only sarakkeessa.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Eilen kokeilin nollailla kaikki MHDn kautta löytvät adaptiot ja viimeiseksi nollasin tuon TB arvon. SItten virta pois ja takaisin sekä 30s odottelu.
    Ei vaikutusta JBn näyttämään avg ign arvoon. Lienee niin että tuo MHD ja JB valikon kautta tapahtuvat nollaukset vaikuttavat vain auton DMEn eikä JB:n arvoihin. Jostain varmaan löytyy tieto miten tuo JB nollataan.
    Muistelen, että JB4:sta ei saa defaultti arvoille vaan ne pitää itse syöttää, miten jb4tech sivuilta löytyy. Oli joskus tainut olla tehdasarvojen palautus, mutta oli tullut "liikaa" ongelmia käyttäjille.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Nollaa MHD:n kautta kaikki yksitellen ?
    Eilen kokeilin nollailla kaikki MHDn kautta löytvät adaptiot ja viimeiseksi nollasin tuon TB arvon. SItten virta pois ja takaisin sekä 30s odottelu.
    Ei vaikutusta JBn näyttämään avg ign arvoon. Lienee niin että tuo MHD ja JB valikon kautta tapahtuvat nollaukset vaikuttavat vain auton DMEn eikä JB:n arvoihin. Jostain varmaan löytyy tieto miten tuo JB nollataan.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Miten kannattaisi tehdä jos ajaa uuden beffin ?
    Nollaukset yms järjestys.
    1. Poistat koko MHD:n. Fläshäät täysin alkuperäiseksi.
    2. Fläshäät raikkaan BEF RACE:n sisään ja tarkasti valitset optiot, mitä haluat valita. Mm. Kick-down delete, Cold start noise reduction ja itse laitoin myös tuon "Downpipe oscillation fix:in" viimeisimmällä kerralla.
    3. Resetoit kaikki adaptiot yksi kerrallaan ja viimeisenä tuon "Throttle adaption". Ja tässä tosiaan MHD ohjeistaakin, että kun laitat virrat takaisin päälle, odota vähintään 30s ennen käynnistämistä !

    Kakkoskohdan jälkeen voi laittaa JB4 asetukset defaulttiin, ennenkuin alkaa resetoimaan adaptioita.

    Itsellä oli tosiaan auton oman akun lisäksi toinen 850A akku rinnalla ja tässä 25A ctek normal modessa kiinni. Kertaakaan ei feilannut virransaannin takia.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Itsellä nuo "reflashit" ja säätelyt "vanhan päälle", aiheutti tuota humppausta tasakaasulla, josta olen puhunutkin paljon tossa .
    Miten kannattaisi tehdä jos ajaa uuden beffin ?
    Nollaukset yms järjestys.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Joo tosiaan tuo JB4 ilmoittama "e85 prosentti" on "virtuaalisesti mitattu" arvio. Olisko ollu plusmiinus 5% heittoa...

    Mutta jos tankkaat fiftififtillä, niin seos on e45. Tällä ajan itse.

    Mulla on tuo Race BEF sisällä ja toimii kuin sveitsiläinen kello

    Itsellä nuo "reflashit" ja säätelyt "vanhan päälle", aiheutti tuota humppausta tasakaasulla, josta olen puhunutkin paljon tossa omassa topicissa.

    Fläshäyksen ajaksi suosittelen kytkemään toisen akun kaapeleilla konehuoneen liittimiin ja tähän akkuun vielä laturi kiinni. Jos tulee monta "failedia" fläshin alussa, sekin voi sekoittaa koko homman ja humppaus on tosiasia...

    Eli e45mix + BEF Race + Map 5 + JB4 asetukset defaulttiin = Toimii ! Ahtaa 1.25bar ja kulkee raikkaasti. Jos haluaa laittaa Map 7, ahtaa 1.4bar. Tällöin on matalapainepumppu täydellä teholla sekä turbot. Käytännössä tehokkaampi pumppu ja paremmat turbot, niin homma toimii Map 7:lla.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Jos matalapainepumppu on vaihdettu niin noilla ahdoilla ei täysi e85 ole ongelma. Kokeilemallahan se selviää, miltä logi näyttää e85 bef ja täysi e85
    Kokeile molempia beffejä, mutta polttoaine ei luultavasti riitä Race beffillä ja täydellä e85. En jaksanut katsoa sen tarkemmin race vs pump, että kummassa ottaa korjauksia sytkän ajoitukseen herkemmin.
    Viitettä siitä ettei tankin pumppua ole vaihdettu saa tuosta viimeisimmästä logista jossa matalapaine puoli menee jo alle 60.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Kiitos infosta. Mielenkiintoista olisi tietenkin nähdä miten tuo isohko avg ign käyttäytyisi race befillä.

    Ilmeisesti 100% etanolilla ei kuitenkaan vielä pääsisi tuolla E85 beffilläkään ajamaan. Talveksi laitan kuitenkin täysin bensiinille ja etanolinkäyttö ollut enemmänkin pienen säästön toivossa.
    Tuner pro onkin takavuosilta tuttu kun Corveten kanssa tuli touhuttua.
    Jos matalapainepumppu on vaihdettu niin noilla ahdoilla ei täysi e85 ole ongelma. Kokeilemallahan se selviää, miltä logi näyttää e85 bef ja täysi e85
    Kokeile molempia beffejä, mutta polttoaine ei luultavasti riitä Race beffillä ja täydellä e85. En jaksanut katsoa sen tarkemmin race vs pump, että kummassa ottaa korjauksia sytkän ajoitukseen herkemmin.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Ei pitäisi mennä niin kauan, että mikä ensimmäisellä kerralla meni. Olikohan noin vartti peruspiuhalla.
    Pump vs Race bef polttoaine puolella ei ole mitään muutettu vaikka Tommix toisin kirjoitti. Pääasiassa sytkän ennakot kireemät, niiden korjaustaulukot ja Boost Request Offset % taulukko.
    Kokeilisin sinuna e85 beffiä, koska sinä on muutettu polttoainepuolta myös, koska viinan kanssa läträät .
    Lataa TunerPro niin pääset katsomaan bef:ien eroja. Googleen "tunerpro download" ja löytyy. TunerProssa avaat haluamasi bin tiedoston ja siihen sopivan XDF:n(IJE0S_0120). Nämä tuli BEF zip paketin mukana.
    Uusimmat julkiset XDF:t Tuo XDF tiedosto vaan kertoo selkokielellä, että mitä karttoja/taulukoita bin-tiedosto sisältää.
    Sinulla varmaan IJE0S? Sitten Difference tool, bef mihin haluat vertailla ja search. TP löytää erot ja avaat vaikka Timing(Main) taulukon ja painat vaa'an kuvaa niin näet, mitä vertailu beffissä on erona.
    Kiitos infosta. Mielenkiintoista olisi tietenkin nähdä miten tuo isohko avg ign käyttäytyisi race befillä.

    Ilmeisesti 100% etanolilla ei kuitenkaan vielä pääsisi tuolla E85 beffilläkään ajamaan. Talveksi laitan kuitenkin täysin bensiinille ja etanolinkäyttö ollut enemmänkin pienen säästön toivossa.
    Tuner pro onkin takavuosilta tuttu kun Corveten kanssa tuli touhuttua.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Testi mielessä. Tosin ennen tuota vetoa olin tankannut bensiiniä lisää joten seoksen pitäisi olla lähempänä 30% kuin tuossa näkyvää 50%.
    Eipä toki haittaa taitaisi olla vaikka Race flashin ajaisi sisään joka tapauksessa. Oliko niin että kun kerran ajettu BEF sisään ei uuden flashin ajamisessa menee niin kauaa kuin ensimmäisellä kerralla?
    Kysyn kun ei ole kuin 7A laturi kotosalla.
    Ei pitäisi mennä niin kauan, että mikä ensimmäisellä kerralla meni. Olikohan noin vartti peruspiuhalla.
    Pump vs Race bef polttoaine puolella ei ole mitään muutettu vaikka Tommix toisin kirjoitti. Pääasiassa sytkän ennakot kireemät, niiden korjaustaulukot ja Boost Request Offset % taulukko.
    Kokeilisin sinuna e85 beffiä, koska sinä on muutettu polttoainepuolta myös, koska viinan kanssa läträät .
    Lataa TunerPro niin pääset katsomaan bef:ien eroja. Googleen "tunerpro download" ja löytyy. TunerProssa avaat haluamasi bin tiedoston ja siihen sopivan XDF:n(IJE0S_0120). Nämä tuli BEF zip paketin mukana.
    Uusimmat julkiset XDF:t Tuo XDF tiedosto vaan kertoo selkokielellä, että mitä karttoja/taulukoita bin-tiedosto sisältää.
    Sinulla varmaan IJE0S? Sitten Difference tool, bef mihin haluat vertailla ja search. TP löytää erot ja avaat vaikka Timing(Main) taulukon ja painat vaa'an kuvaa niin näet, mitä vertailu beffissä on erona.

    Leave a comment:

Working...
X