335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
^ All right ! Pistin eilen sähköpostia suoraan BMS tekniseen tukeen. Vastasi tunnissa ja lisäsin alkuperäiset .csv logit viestiin. Vastausta odotellessa...
-
-
Kannatta kaikkien JB4 miesten olla yhteydessä Ranskalaiseen David Bienvenu nimiseen herraan joka vaikuttaa JB4 tec foorumilla nimimerkillä trebila.
Hän tekee auto kohtaisia custom softia Jb4 ja sen jälkeen auto toimii varmasti jos on muuten kunnossa.
Aikoinaan maksoi 150€, eli ei kallista ja auto toimii oikeasti kunnolla sen jälkeen.
Leave a comment:
-
-
^ Nojoo, ei tunnu toimivan Map 7 sitten kuitenkaan. Samaa hommaa kuin aiemmin ilman BEFiä, eli vedosta kaasu ylös ja overboosti siihen -> Map 4....
Map 5 takaisin ja kaikki toimii kuin unelma. Täytyy kysellä varmaan suoraan BMS:ltä mikä homma.
Leave a comment:
-
-
Tulipa testattua Map 7 tänään. Neljä vetoa loggasin samalla menetelmällä. Kaksi kertaa veti vikatilaan Map 4 ja nämä mentäessä ja tultaessa testipaikalta :think
Ihan normaalia ajoa D päällä ja hiukan syöttöä ja hätävilkut kaksi kertaa... Mahtaakohan tässä Map 7 olla myös jonkunäköinen "sopeutusajo" ?
Vikatila oli edelleen tuo "Boost over safety" ja tulee höllätessä kaasu.
Kaikki neljä vetoa nilkka suorana meni ilman murheita. Kaikki arvot näyttää hyvältä. Soppa riittää, AFR hyvä, sytkä hyvä, trimmit jees, weistgeitti ja äfäffä menee kivasti käsi kädessä.
https://datazap.me/u Tossa kaikki vedot.
Myöhemmin laitoin map7 taas ja ajoin pidemmän lenkin ihan normaalisesti, muutama kevyt kiihdytys seassa, kaikki ok. Koeajon lopussa kaksi kertaa torvi auki, kulkee niinmaan perkeleesti ja ei vikatilaaAnnetaan olla ja ihmetellään josko "adaptoituisi" niin, että ei tuu tota overboostia vedon jälkeen...
Ainiin, maksimi boostit oli 1.42BAR
Leave a comment:
-
-
Hyvin tuntuu pelaavan nyt tuonhukkaportin asennon astuksen säädön jälkeen. WG adaption on tippunut tuolla 120 tuntumasta 83. Enen ohut alavääntö on nyt poissa. Ahdot ei piikkaile. Ainut että tuon ign avg on noussut 4 asteeseen ja käy välillä 5:ssä ja tällöin ei ahdot nouse maksimiin.
Tyhjäkäynnillä myös moottori saattaa "tärähdellä" välillä.
Leave a comment:
-
-
Joo, tossa n.3000rpm nurkilla tapahtuu jotain ja afr vetää laihalle ja trimmit nousee samaan aikaan, tosin hetkellisesti. Sitten taas loppuun asti tasaista käppyrää. Ilmeisesti ei vakavaa, kun JB4 ei paukauta Map4:sta kesken vedon.. Kuskin paikalla ei huomaa mitään erikoista tuossa kohtaan.
Leave a comment:
-
-
Kävin tänään polkemas.
- Luistonesto kokonaan pois päältä
- 3 vaihde ja 1500rpm ja torvi auki. Kun vaihtaa neloselle, kaasu ylös.
Tankissa puolet e85 ja puolet 98e5.
Silkinsileästi vetää alhaalta tappiin asti.
FF pyörii koko vedon 40-62. Eli ilmeisesti "Feed Forward", liittyy kait myös tuohon hukkaportin asentoon ?
WGDC on lähdöstä 3500rpm asti 100. Tämän jälkeen pyörii 45-72 loppuun asti.
Korkeapainepumppu 8-15 koko vedon ajan. (EDIT: Alle 9 ei saisi mennä JB4 mukaan)
Matalapainepumppu 63-67 koko vedon ajan. (EDIT: Alle 50 ei saisi mennä JB4 mukaan)
Maksimi ahtopaine 1.24bar 5000rpm kohdalla. Kaasu höllätessä karkaa hetkellisesti 1.43bar ja päästää harakoille.
AFR näyttää suht siistiltä 11-16. Tossa kolmen tonnin kohdalla käy 16.1 mutta palautuu heti 14.
(EDIT: Trimmit koko vedon ajan 20-34 , ei saisi mennä yli 50 JB4 mukaan)
Eli käytännössä voi ajaa vakiokamoilla 50-50 seoksella ilman mitään murheita. Jos uskaltaa, voi koittaa Map7. Todenäköisesti polttoaine ei riitä. Matala sekä korkeapainepuoli alkaa kyykkäämään JB4 mukaan. Tätä voisi perjaatteessa kokeilla. Map7 sisään ja muutama logi.Last edited by alfaromeo; 13-09-2022, 19:23.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krampus View PostNäköjään Default wastegate position määrää tuon asennon. Eli minulla oli asetuksissa 60 ja logeissa 59. Tiputin sen asetuksissa 30 niin se seurasi sinne. No enpä mitään JB4:stä ymmärrä, että miten se aikaisemmin vakio turboilla FF ja WGDC meni täydellisesti yhteen pintakaasulla. Aina on ollut 60 asetuksissa vakiolla ja hybrideillä.
Edit olihan sillä. Auto tuntuu nyt "loogisemmalta". Asetus koko sovelluksen kautta tai ratin valikosta kohdasta 10.Last edited by makebm5; 10-09-2022, 06:47.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krampus View PostNäköjään Default wastegate position määrää tuon asennon. Eli minulla oli asetuksissa 60 ja logeissa 59. Tiputin sen asetuksissa 30 niin se seurasi sinne. No enpä mitään JB4:stä ymmärrä, että miten se aikaisemmin vakio turboilla FF ja WGDC meni täydellisesti yhteen pintakaasulla. Aina on ollut 60 asetuksissa vakiolla ja hybrideillä.
Leave a comment:
-
-
Näköjään Default wastegate position määrää tuon asennon. Eli minulla oli asetuksissa 60 ja logeissa 59. Tiputin sen asetuksissa 30 niin se seurasi sinne. No enpä mitään JB4:stä ymmärrä, että miten se aikaisemmin vakio turboilla FF ja WGDC meni täydellisesti yhteen pintakaasulla. Aina on ollut 60 asetuksissa vakiolla ja hybrideillä.
Leave a comment:
-
-
Onko sulla JB4 asetuksista disabloituna nuo automaattiset toiminnot ? Annat tietokoneen hoitaa säädöt, niin ei tarvii ihmetellä
Voin ottaa logia jos haluut vertailla arvoja. Mulla toimii tosiaan tällä hetkellä "kop kop" kaikki kuin unelma.
Edit: JB4 mittariston asetukset valikko 10-12.
Menu 10 -> 2500 (Hukkaportin rätinä)
Menu 11 -> 1000 (Kaasupolkimen herkkyys / boost targetti tietyllä kaasulla)
Menu 12 -> 2600 (Hukkaportin adaptio, pitäisi olla 2400-2800)
Näillä mennään ja toimii !Last edited by alfaromeo; 07-09-2022, 19:07.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krampus View Post2500-3000 välissä se suurin piirtein taisi olla. En muista kun piti heti päästä kokeilemaanTosiaan ei vaikutusta oliko 1200, 1500, 2000, 3200 tai mitä tahansa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by reco View PostEi tarvitse muuta säätöä, mitäs sulla siellä oli laitettuna? Pitääpä myös omasta katsoa mitä se wgdc on tasasessa ajossa.Tosiaan ei vaikutusta oliko 1200, 1500, 2000, 3200 tai mitä tahansa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: