Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makebm5
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Miksi ihmeessä ajat pump flässillä e50:llä seoksella? Fuel scalerit, ennakot ym rajat ovat pump flassilla alempana kuin race tai e85 flässillä. AFR on yli 12 => alkaa mennä laihalle.
    Itse laittaisin race flassin.
    Testi mielessä. Tosin ennen tuota vetoa olin tankannut bensiiniä lisää joten seoksen pitäisi olla lähempänä 30% kuin tuossa näkyvää 50%.
    Eipä toki haittaa taitaisi olla vaikka Race flashin ajaisi sisään joka tapauksessa. Oliko niin että kun kerran ajettu BEF sisään ei uuden flashin ajamisessa menee niin kauaa kuin ensimmäisellä kerralla?
    Kysyn kun ei ole kuin 7A laturi kotosalla.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Miksi ihmeessä ajat pump flässillä e50:llä seoksella? Fuel scalerit, ennakot ym rajat ovat pump flassilla alempana kuin race tai e85 flässillä. AFR on yli 12 => alkaa mennä laihalle.
    Itse laittaisin race flassin.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Oliko tässä autossa etanolisensori kun näyttää e85 51%?
    Pump bef?
    Ei ole anturia. Liekko sattumaa mutta lähes tuollainen seos oli tankissa.
    On pump bef
    EDIT JB laskee tuon E85 arvon erinäisistä parametreistä.
    Last edited by makebm5; 23-10-2022, 15:04.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Imusarjan tiivisterenkaat uusittu sekä turbojen ohjaus venttiilit (TVC). Aika siistin oloisesti ahdot nyt käyttäytyy. Avg ign pyörii 3.5 ja 4 välissä.

    Tuli mieleen että aiemmin kesällä kun tuo sytytyskeskiarvo oli matalampi oli termostaatti rikki eikä koneenlämmöt juuri yli 80 nousset.
    Oliko tässä autossa etanolisensori kun näyttää e85 51%?
    Pump bef?

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Imusarjan tiivisterenkaat uusittu sekä turbojen ohjaus venttiilit (TCV). Aika siistin oloisesti ahdot nyt käyttäytyy. Avg ign pyörii 3.5 ja 4 välissä.

    Tuli mieleen että aiemmin kesällä kun tuo sytytyskeskiarvo oli matalampi oli termostaatti rikki eikä koneenlämmöt juuri yli 80 nousset.
    Last edited by makebm5; 23-10-2022, 08:28.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    BMW N54 JB4 datalogging. Learn the various N54 datalogging parameters and ensure your N54 is running well. JB4 tune datalogging N54 engine.


    Löytysköhän tuolta mitään vinkkiä? En vielä ehtinyt tarkkaan tuota läpi lukea.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Vaikka voineeko olla nakutusanturi edes siten rikkii että ei tulisi vikakoodia ja vähentäisi vain ennakoita?

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Nakutus anturi voisi olla hyvä veikkaus. Auto vetää oikeastaan hyvin muissa ajotilanteissa paitsi kaasu pohjassa 2 500- 3 500 rpm välissä jossa avg ing arvokin yleensä kasvaa ja sen jälkeen laskee alaspäin.
    Samassa välissä sylinteri kohtainen sytytysennakko myös elää sitten että 1 pytty menee omissa maailmoissaan ja 2-6 omassa. Sitten nuo alkaa elämään samaa tahtia taas.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Hmm :think Jostain syystä siis sytkä on todella aikaisella. Yleensä nimenomaan johtuu matalasta oktaanista, eli alkaa nakuttamaan ja aikaistaa sytkää ja näin ollen ahdot laskevat myös. Mystinen homma...
    Voiko nakutusantureiden kunnon jotenkin todeta, ettei olisi siellä jotain?

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Nollaa MHD:n kautta kaikki yksitellen ?

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Hmm :think Jostain syystä siis sytkä on todella aikaisella. Yleensä nimenomaan johtuu matalasta oktaanista, eli alkaa nakuttamaan ja aikaistaa sytkää ja näin ollen ahdot laskevat myös. Mystinen homma...
    Niin siis en saanut nollattua ollenkaan tuota. Jossain oli että MAPin vaihtaminen nollaisi tuon mutta ei näytä nollaavan.
    Vanhoja lokeja katsoin alkukesältä niin siellä oli pari astetta tuo arvo.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Eipä nollannut 1-4 valikosta vaikka pari kertaa koitin. Avg ign on ja pysyy 4.4 astetta.
    Hmm :think Jostain syystä siis sytkä on todella aikaisella. Yleensä nimenomaan johtuu matalasta oktaanista, eli alkaa nakuttamaan ja aikaistaa sytkää ja näin ollen ahdot laskevat myös. Mystinen homma...

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Eipä nollannut 1-4 valikosta vaikka pari kertaa koitin. Avg ign on ja pysyy 4.4 astetta.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Adaptioiden resetti vois olla paikallaan. JB4 valikko 1 - 4 tai sitten yksitellen MHD softalla nollaa kaikki. Itse juuri nollasin jb4 kautta, kun tuo "oscillation" on läsnä edelleen... Nyt on aika hyvä verrattuna aiempaan.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    3-4 vetoa otettu nyt oikealla ohjelma asetuksella. Muuten näyttää hyvältä mutta avg ign arvo kiipesi jo 4,4.
    Mistä lähteä selvittämään tuota vai kannattaako jotain nollausta koittaa?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎