Originally posted by Krampus
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by reco View PostEikös tuon pintakaasun suhteen säätö ole ratin menu 12 alla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by reco View PostOk ei olisi haittaa tarkistaa letkut ja testata solenoidien toimivuus. Itse testasin solenoidit alla olevan ohjeen step 2c mukaan.
https://www.jb4tech.com/forum/model-...review-ab/134-
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makebm5 View PostFF laitoin 80 arvoon josta se on hiljoksiin noussut nykyiseen joskin laskenut nyt vähän kuin kävi jossain 115 kieppeillä.
Turbot on hiljattain kunnostettu mutta itse solenoidit näyttää alkuperäisiltä ( 257thkm ja 15v)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krampus View PostJep, tuon langan olen lukenut moneen otteeseen ja mikään säätö ei poista minulla 59 WGDC pikku kaasulla tai teen jotain väärin. Käytännössä nuo(FF/WGDC) pitäisi olla samat tasakaasulla ja näin olikin vakio turboilla. Pienellä kuormalla minulla WDGC on 59 kuten sinullakin. Pedaali pohjassa ja spoolauksen yhteydessä tottakai menee erillailla. 59 WGDC pikku kaasulla ei pidä olla kun turbot ei käytännössä tee "töitä". Vakio turboilla tuota omituisuutta/vikaa minulla ei ollut. En tiedä mikä on pielessä. JB4 pois päältä ja MHD monitorilla katsottaessa pikku kaasulla WGDC on jotain ihan muuta kuin 59.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makebm5 View PostOlet varmaan jo tämän lukenut ? https://www.jb4tech.com/forum/model-...ff-tuning-info
Postaus 7# niin jos oikeinpäiin ymmärsin PID gain arvon pienetäminen rajoittaa tuota miten kaukana FF voi olla WGDC arvosta. Toisaalta sitten "spool upin" aikanhan se voi olla kaukanakin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by reco View PostKyllä se FOL säätyy trimmien mukaan mutta jos se on tyytyväinen niin ei se muutu.
Avg ign näyttäisi hiljakseen tippuvan vetojen aikana, joten suunta on oikea ja ennakot kasvaa sitä myöden kuin lukema pienenee.
Laitotiko sen RACE beffin sisään? Ja onko mikä arvo laitettu ratista menu 11, jos siellä on korkea säätö on jb4 aika agressiivinen ahdoille menossa kun kaasu on alle 100 %.
Muutenhan noissa voi olla hukkaporttien jumittelua tai ne ahtosolenoidit ei enää ole priima kuosissa, jos alipainletkut ei vuoda kun näyttää noi ahdot seilaavan targetista.
Ps lisäksi tuo FF näyti korkealta sitä voisi kokeilla laskea vaikka 80 ja katsoa mihin lähtee suuntaamaan.
PUMP BEFillä mennään vielä.
Ohjauspyörän valikosta 11 kohta taisi olla se suositusarvo olikohan 1000 ja aiemmin kokeilin 1500-2200 arvoja ja oli äkkinäisempi kyllä reagoinniltaan.
FF laitoin 80 arvoon josta se on hiljoksiin noussut nykyiseen joskin laskenut nyt vähän kuin kävi jossain 115 kieppeillä.
Turbot on hiljattain kunnostettu mutta itse solenoidit näyttää alkuperäisiltä ( 257thkm ja 15v)Last edited by makebm5; 06-09-2022, 13:30.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makebm5 View PostTuossa lokia 50/50 seoksella. Imukanavia putsattua ja sytytys adaptiot nollattua.https://datazap.me/u/marker/log-1662...1-4-9-11-18-24
Käykö tuossa kiihdyttäessä hetken laihalla ja sitten heti kohta tiputtaa ennakot alas?
Mietin että FOL arvo ei ole muuttunut säädetystä 70 mihinkään ja eikö sen pitäisi säätyä itsekseen kuten hukkaportin arvon?
Avg ign näyttäisi hiljakseen tippuvan vetojen aikana, joten suunta on oikea ja ennakot kasvaa sitä myöden kuin lukema pienenee.
Laitotiko sen RACE beffin sisään? Ja onko mikä arvo laitettu ratista menu 11, jos siellä on korkea säätö on jb4 aika agressiivinen ahdoille menossa kun kaasu on alle 100 %.
Muutenhan noissa voi olla hukkaporttien jumittelua tai ne ahtosolenoidit ei enää ole priima kuosissa, jos alipainletkut ei vuoda kun näyttää noi ahdot seilaavan targetista.
Ps lisäksi tuo FF näyti korkealta sitä voisi kokeilla laskea vaikka 80 ja katsoa mihin lähtee suuntaamaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krampus View PostSinulla on FF ja WGDC käppyrät pielessä? Sama on minullakin, jos saat tuon selvitettyä niin laita tietoa tänne tai jos joku tietäjä tietää? Esim. Timestamp kohdassa 180, WGDC 59 ja FF 27. Ymmärrykseni mukaan nuo pitäisi jotenkin seurata toisiaan. Minulla WGDC myös tuossa 59 lukemassa pienellä kuormalla. Yritin säätää tuota JB4techin ohjeen mukaan, mutta mitään en saanut tapahtumaan. Ensi kuun lopussa luultavasti JB4+pi-ohjain lähtee jorpakkoon kun auto menee talviunille ja reflex+ tulee tilalle
Postaus 7# niin jos oikeinpäiin ymmärsin PID gain arvon pienetäminen rajoittaa tuota miten kaukana FF voi olla WGDC arvosta. Toisaalta sitten "spool upin" aikanhan se voi olla kaukanakin.Last edited by makebm5; 06-09-2022, 12:38.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makebm5 View PostTuossa lokia 50/50 seoksella. Imukanavia putsattua ja sytytys adaptiot nollattua.https://datazap.me/u/marker/log-1662...1-4-9-11-18-24
Käykö tuossa kiihdyttäessä hetken laihalla ja sitten heti kohta tiputtaa ennakot alas?
Mietin että FOL arvo ei ole muuttunut säädetystä 70 mihinkään ja eikö sen pitäisi säätyä itsekseen kuten hukkaportin arvon?
Leave a comment:
-
-
Tuossa lokia 50/50 seoksella. Imukanavia putsattua ja sytytys adaptiot nollattua.https://datazap.me/u/marker/log-1662...1-4-9-11-18-24
Käykö tuossa kiihdyttäessä hetken laihalla ja sitten heti kohta tiputtaa ennakot alas?
Mietin että FOL arvo ei ole muuttunut säädetystä 70 mihinkään ja eikö sen pitäisi säätyä itsekseen kuten hukkaportin arvon?Last edited by makebm5; 06-09-2022, 09:09.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostItse nyt ajellut noin kuukauden tällä uudella setupilla. BEF Race sisällä ja Map 5. Tankkaan aina fifti fifti. Esimerkiksi 25l 98e5 ja 25l e85.
PA-pumppu taitaa olla alkuperäinen.
Ei ainuttakaan murhetta tämän jälkeen ja kulkee paremmin kuin ennen. Auto tuntuu paljon "raikkaammalta" kuin aikaisemmin.
Tulpat 20tkm ajetut Boschin nelikärkiset, ihan perus tulpat mitä tarjoaa rekisterinumerolla varaosahaussa.
Leave a comment:
-
-
Itse nyt ajellut noin kuukauden tällä uudella setupilla. BEF Race sisällä ja Map 5. Tankkaan aina fifti fifti. Esimerkiksi 25l 98e5 ja 25l e85.
PA-pumppu taitaa olla alkuperäinen.
Ei ainuttakaan murhetta tämän jälkeen ja kulkee paremmin kuin ennen. Auto tuntuu paljon "raikkaammalta" kuin aikaisemmin.
Tulpat 20tkm ajetut Boschin nelikärkiset, ihan perus tulpat mitä tarjoaa rekisterinumerolla varaosahaussa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: