Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • reco
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Pysyy WGDC 59:ssä kuin se itse Junttilan tuvan seinässä. Ei mitään vaikutusta mittariston 12 kohdan säädöillä kun äsken kokeilin.

    Pitääkö jotain vielä tehdä kun on säätänyt tach 12 valikkoa?
    Ei tarvitse muuta säätöä, mitäs sulla siellä oli laitettuna? Pitääpä myös omasta katsoa mitä se wgdc on tasasessa ajossa.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Pysyy WGDC 59:ssä kuin se itse Junttilan tuvan seinässä. Ei mitään vaikutusta mittariston 12 kohdan säädöillä kun äsken kokeilin.

    Pitääkö jotain vielä tehdä kun on säätänyt tach 12 valikkoa?
    Last edited by Krampus; 06-09-2022, 18:42. Reason: kysymys

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by reco View Post
    Eikös tuon pintakaasun suhteen säätö ole ratin menu 12 alla?
    Tässäpä sattui sopivasti tälläinen. Itselläkin hitaan oloinen reagointi ja saattaa piikata sitten. Ja tuolla yhteyttä tuohon ahtojen pieneen vaelteluunkin. Eli valikon asetusta joka taitaa olla itsellä 2 800 nostaa hiukan.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by reco View Post
    Ok ei olisi haittaa tarkistaa letkut ja testata solenoidien toimivuus. Itse testasin solenoidit alla olevan ohjeen step 2c mukaan.

    https://www.jb4tech.com/forum/model-...review-ab/134-
    Kiitti vinkistä täytyypä tutkia asiaa.

    Leave a comment:


  • reco
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    FF laitoin 80 arvoon josta se on hiljoksiin noussut nykyiseen joskin laskenut nyt vähän kuin kävi jossain 115 kieppeillä.

    Turbot on hiljattain kunnostettu mutta itse solenoidit näyttää alkuperäisiltä ( 257thkm ja 15v)
    Ok ei olisi haittaa tarkistaa letkut ja testata solenoidien toimivuus. Itse testasin solenoidit alla olevan ohjeen step 2c mukaan.

    Leave a comment:


  • reco
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Jep, tuon langan olen lukenut moneen otteeseen ja mikään säätö ei poista minulla 59 WGDC pikku kaasulla tai teen jotain väärin. Käytännössä nuo(FF/WGDC) pitäisi olla samat tasakaasulla ja näin olikin vakio turboilla. Pienellä kuormalla minulla WDGC on 59 kuten sinullakin. Pedaali pohjassa ja spoolauksen yhteydessä tottakai menee erillailla. 59 WGDC pikku kaasulla ei pidä olla kun turbot ei käytännössä tee "töitä". Vakio turboilla tuota omituisuutta/vikaa minulla ei ollut. En tiedä mikä on pielessä. JB4 pois päältä ja MHD monitorilla katsottaessa pikku kaasulla WGDC on jotain ihan muuta kuin 59.
    Eikös tuon pintakaasun suhteen säätö ole ratin menu 12 alla?

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Olet varmaan jo tämän lukenut ? https://www.jb4tech.com/forum/model-...ff-tuning-info
    Postaus 7# niin jos oikeinpäiin ymmärsin PID gain arvon pienetäminen rajoittaa tuota miten kaukana FF voi olla WGDC arvosta. Toisaalta sitten "spool upin" aikanhan se voi olla kaukanakin.
    Jep, tuon langan olen lukenut moneen otteeseen ja mikään säätö ei poista minulla 59 WGDC pikku kaasulla tai teen jotain väärin. Käytännössä nuo(FF/WGDC) pitäisi olla samat tasakaasulla ja näin olikin vakio turboilla. Pienellä kuormalla minulla WDGC on 59 kuten sinullakin. Pedaali pohjassa ja spoolauksen yhteydessä tottakai menee erillailla. 59 WGDC pikku kaasulla ei pidä olla kun turbot ei käytännössä tee "töitä". Vakio turboilla tuota omituisuutta/vikaa minulla ei ollut. En tiedä mikä on pielessä. JB4 pois päältä ja MHD monitorilla katsottaessa pikku kaasulla WGDC on jotain ihan muuta kuin 59.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by reco View Post
    Kyllä se FOL säätyy trimmien mukaan mutta jos se on tyytyväinen niin ei se muutu.
    Avg ign näyttäisi hiljakseen tippuvan vetojen aikana, joten suunta on oikea ja ennakot kasvaa sitä myöden kuin lukema pienenee.
    Laitotiko sen RACE beffin sisään? Ja onko mikä arvo laitettu ratista menu 11, jos siellä on korkea säätö on jb4 aika agressiivinen ahdoille menossa kun kaasu on alle 100 %.
    Muutenhan noissa voi olla hukkaporttien jumittelua tai ne ahtosolenoidit ei enää ole priima kuosissa, jos alipainletkut ei vuoda kun näyttää noi ahdot seilaavan targetista.

    Ps lisäksi tuo FF näyti korkealta sitä voisi kokeilla laskea vaikka 80 ja katsoa mihin lähtee suuntaamaan.
    FOL oli aiemmin 86 ennen BEFiä ja nyttemmin säädin sen tuonne 70:een. Kummastakaan arvosta FOL ei muuttunut suuntaan tai toiseen. Muistelen että arvo eli aiemmin kun pelkällä bensiinillä ajelin. Liekkö tuolla arvolla merkitystä tuohon pienee laihaan kohtaan kun lähtee kaasua reippaammin painamaan.

    PUMP BEFillä mennään vielä.

    Ohjauspyörän valikosta 11 kohta taisi olla se suositusarvo olikohan 1000 ja aiemmin kokeilin 1500-2200 arvoja ja oli äkkinäisempi kyllä reagoinniltaan.

    FF laitoin 80 arvoon josta se on hiljoksiin noussut nykyiseen joskin laskenut nyt vähän kuin kävi jossain 115 kieppeillä.

    Turbot on hiljattain kunnostettu mutta itse solenoidit näyttää alkuperäisiltä ( 257thkm ja 15v)
    Last edited by makebm5; 06-09-2022, 13:30.

    Leave a comment:


  • reco
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Tuossa lokia 50/50 seoksella. Imukanavia putsattua ja sytytys adaptiot nollattua.https://datazap.me/u/marker/log-1662...1-4-9-11-18-24
    Käykö tuossa kiihdyttäessä hetken laihalla ja sitten heti kohta tiputtaa ennakot alas?
    Mietin että FOL arvo ei ole muuttunut säädetystä 70 mihinkään ja eikö sen pitäisi säätyä itsekseen kuten hukkaportin arvon?
    Kyllä se FOL säätyy trimmien mukaan mutta jos se on tyytyväinen niin ei se muutu.
    Avg ign näyttäisi hiljakseen tippuvan vetojen aikana, joten suunta on oikea ja ennakot kasvaa sitä myöden kuin lukema pienenee.
    Laitotiko sen RACE beffin sisään? Ja onko mikä arvo laitettu ratista menu 11, jos siellä on korkea säätö on jb4 aika agressiivinen ahdoille menossa kun kaasu on alle 100 %.
    Muutenhan noissa voi olla hukkaporttien jumittelua tai ne ahtosolenoidit ei enää ole priima kuosissa, jos alipainletkut ei vuoda kun näyttää noi ahdot seilaavan targetista.

    Ps lisäksi tuo FF näyti korkealta sitä voisi kokeilla laskea vaikka 80 ja katsoa mihin lähtee suuntaamaan.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Sinulla on FF ja WGDC käppyrät pielessä? Sama on minullakin, jos saat tuon selvitettyä niin laita tietoa tänne tai jos joku tietäjä tietää? Esim. Timestamp kohdassa 180, WGDC 59 ja FF 27. Ymmärrykseni mukaan nuo pitäisi jotenkin seurata toisiaan. Minulla WGDC myös tuossa 59 lukemassa pienellä kuormalla. Yritin säätää tuota JB4techin ohjeen mukaan, mutta mitään en saanut tapahtumaan. Ensi kuun lopussa luultavasti JB4+pi-ohjain lähtee jorpakkoon kun auto menee talviunille ja reflex+ tulee tilalle
    Olet varmaan jo tämän lukenut ? https://www.jb4tech.com/forum/model-...ff-tuning-info
    Postaus 7# niin jos oikeinpäiin ymmärsin PID gain arvon pienetäminen rajoittaa tuota miten kaukana FF voi olla WGDC arvosta. Toisaalta sitten "spool upin" aikanhan se voi olla kaukanakin.
    Last edited by makebm5; 06-09-2022, 12:38.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Tuossa lokia 50/50 seoksella. Imukanavia putsattua ja sytytys adaptiot nollattua.https://datazap.me/u/marker/log-1662...1-4-9-11-18-24
    Käykö tuossa kiihdyttäessä hetken laihalla ja sitten heti kohta tiputtaa ennakot alas?
    Mietin että FOL arvo ei ole muuttunut säädetystä 70 mihinkään ja eikö sen pitäisi säätyä itsekseen kuten hukkaportin arvon?
    Sinulla on FF ja WGDC käppyrät pielessä? Sama on minullakin, jos saat tuon selvitettyä niin laita tietoa tänne tai jos joku tietäjä tietää? Esim. Timestamp kohdassa 180, WGDC 59 ja FF 27. Ymmärrykseni mukaan nuo pitäisi jotenkin seurata toisiaan. Minulla WGDC myös tuossa 59 lukemassa pienellä kuormalla. Yritin säätää tuota JB4techin ohjeen mukaan, mutta mitään en saanut tapahtumaan. Ensi kuun lopussa luultavasti JB4+pi-ohjain lähtee jorpakkoon kun auto menee talviunille ja reflex+ tulee tilalle

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Tuossa lokia 50/50 seoksella. Imukanavia putsattua ja sytytys adaptiot nollattua.https://datazap.me/u/marker/log-1662...1-4-9-11-18-24
    Käykö tuossa kiihdyttäessä hetken laihalla ja sitten heti kohta tiputtaa ennakot alas?
    Mietin että FOL arvo ei ole muuttunut säädetystä 70 mihinkään ja eikö sen pitäisi säätyä itsekseen kuten hukkaportin arvon?
    Last edited by makebm5; 06-09-2022, 09:09.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Eli syynä ennakkojen kyykkäämiseen liian korkea etanoli pitoisuus?
    Se on yksi todennäköinen vaihtoehto.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Itse nyt ajellut noin kuukauden tällä uudella setupilla. BEF Race sisällä ja Map 5. Tankkaan aina fifti fifti. Esimerkiksi 25l 98e5 ja 25l e85.

    PA-pumppu taitaa olla alkuperäinen.

    Ei ainuttakaan murhetta tämän jälkeen ja kulkee paremmin kuin ennen. Auto tuntuu paljon "raikkaammalta" kuin aikaisemmin.

    Tulpat 20tkm ajetut Boschin nelikärkiset, ihan perus tulpat mitä tarjoaa rekisterinumerolla varaosahaussa.
    Sattuisiko olemaan yhtään logia näytille niin voisi vertailu mielessä katsoa.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Itse nyt ajellut noin kuukauden tällä uudella setupilla. BEF Race sisällä ja Map 5. Tankkaan aina fifti fifti. Esimerkiksi 25l 98e5 ja 25l e85.

    PA-pumppu taitaa olla alkuperäinen.

    Ei ainuttakaan murhetta tämän jälkeen ja kulkee paremmin kuin ennen. Auto tuntuu paljon "raikkaammalta" kuin aikaisemmin.

    Tulpat 20tkm ajetut Boschin nelikärkiset, ihan perus tulpat mitä tarjoaa rekisterinumerolla varaosahaussa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎