Muistakin nyt että jostain syystä meni transport mode päälle ja seikkailin tuolla valikossa alkukesästä niin siitä asti lienee väärä asetus ollut päällä.
Matalammalla WGDP arvolla adaption pysyy alle sadan mutta 60 nousee reilusti yli sadan.
Tänään veto 20/10(b/e) seoksella. Asetukset laittelin suositeltuihin takaisin.
Näyttää siltä että vedon alkuosassa tuo avg ign käy yli neljän ja palaa sitten kolmosen pintaan. Yrittäneekö sitten nakuttaa alussa.
Niin seuraa ja seuraa, kun se FF arvo on lähes suora viiva alussa sekä wgdc yläpuolella ja samaan aikaan opittu FF arvo näyttää olevan 99 vaikka hyvin pääsee ahto targettiinsa. Suosittelisin kokeileen palauttaan noin takaisin vakio arvoihin 60 sekä 80 ja katsomaan miten kone toimii niillä.
Matalammalla WGDP arvolla adaption pysyy alle sadan mutta 60 nousee reilusti yli sadan.
Ei se turha arvo ole, siitä hyvin näkee kuinka paljon kone joutuu työskennellä saavuttaakseensa ahto targetin. Esim. jos se yllättäen alkaa kasvaa voi olettaa jossain olevan ahtovuotoa tai alipaineet karkaa jostain sekä jos kaksi aiempaa ei ole ongelma alkaa hukkaportit olla lopussa, vailla säätöä tai solenoidit on kaput.
Tähän kait karkea sääntö on alle 100 on ihan ok ja yli 100 kertoo ongelmista. Toki se kertoo myös sen jos turboilta vain pyydetään liikaa mutta sen näkee myös sitten imuilman lämmöistä.
Itselläni turbojen vaihto vaikutti siten, että ahdot napsahti targrttiin 1000rpm aikaisemmin, luultavasti johtuen huonosti tiivistyvistä hukkaporteista. En nyt muista mitä jb arvot oli ennen ja jälkeen.
Juuri näin. JB4 asetukset kaikki defaulttiin. Itse huomasin, että tuo JB4 asetus "alternative anti-rattle" poistaa aika tehokkaasti sirinän Se on itsellä ruksitettuna.
Ilmeisesti tuo FF arvo on täysin turha seurattava. Se adaptoituu automaattisesti WGDC mukaan.
Ei se turha arvo ole, siitä hyvin näkee kuinka paljon kone joutuu työskennellä saavuttaakseensa ahto targetin. Esim. jos se yllättäen alkaa kasvaa voi olettaa jossain olevan ahtovuotoa tai alipaineet karkaa jostain sekä jos kaksi aiempaa ei ole ongelma alkaa hukkaportit olla lopussa, vailla säätöä tai solenoidit on kaput.
Tähän kait karkea sääntö on alle 100 on ihan ok ja yli 100 kertoo ongelmista. Toki se kertoo myös sen jos turboilta vain pyydetään liikaa mutta sen näkee myös sitten imuilman lämmöistä.
Niin seuraa ja seuraa, kun se FF arvo on lähes suora viiva alussa sekä wgdc yläpuolella ja samaan aikaan opittu FF arvo näyttää olevan 99 vaikka hyvin pääsee ahto targettiinsa. Suosittelisin kokeileen palauttaan noin takaisin vakio arvoihin 60 sekä 80 ja katsomaan miten kone toimii niillä.
Juuri näin. JB4 asetukset kaikki defaulttiin. Itse huomasin, että tuo JB4 asetus "alternative anti-rattle" poistaa aika tehokkaasti sirinän Se on itsellä ruksitettuna.
Ilmeisesti tuo FF arvo on täysin turha seurattava. Se adaptoituu automaattisesti WGDC mukaan.
On asetettu että seuraa tuota FF arvoa paremmin. Nostin tälle päivää sitä 35:een kun rallatti vähän tyhjäkäynnillä ja nyt ei rallata. Tuntuu ponnekkaammalta alakierrosilla normaaliajossa tuolla n 30 arvolla kuin 60lla. Tiedä sitten.
Niin seuraa ja seuraa, kun se FF arvo on lähes suora viiva alussa sekä wgdc yläpuolella ja samaan aikaan opittu FF arvo näyttää olevan 99 vaikka hyvin pääsee ahto targettiinsa. Suosittelisin kokeileen palauttaan noin takaisin vakio arvoihin 60 sekä 80 ja katsomaan miten kone toimii niillä.
Onko sulla jostain syystä tuo Defaul wastegate position asetettu 30, kun ns. vakio asetus on 60?
On asetettu että seuraa tuota FF arvoa paremmin. Nostin tälle päivää sitä 35:een kun rallatti vähän tyhjäkäynnillä ja nyt ei rallata. Tuntuu ponnekkaammalta alakierrosilla normaaliajossa tuolla n 30 arvolla kuin 60lla. Tiedä sitten.
Hmm :think Tuo 3 avg ing ei siis ole huono asia. Se vaan ilmeisesti kertoo alhaisesta oktaaniluvusta, jolloin sytkää joudutaan aikaistamaan nakutuksen estämiseksi (ahdot myös laskee). Tietty mulla on tossa tuo RACE BEF, ja nimenomaan mainitaan "aggressiivisemmasta sytkästä". Se toki voi vaikuttaa.
Fiftifitillä todellinen seos on aikalailla e40 mix. Semmosta itse käytän.
Peak boost on yli 18PSI tolla. Sulla näyttää olevan tossa 15PSI nurkilla. Eli 0.2 BAR ero, se on aika paljon.
Auto on manuaali. Map 5 (pump befillä)ja tuossa 20l 98e/10l re85 seoksella mennään. Jotain hämärää tuossa miksi tuo avg ign on koko ajan 3-4 asteen välissä ja siksi ahdot ei nouse maksimiinsa.
Bensiinillä kokeilin tänään ja aikalailla sama on tai ehkä vajaan asteen enemmän. Vedon alussa tuo avg ensin nousee ja vedon loppua kohden vähän laskee.
Onko sulla jostain syystä tuo Defaul wastegate position asetettu 30, kun ns. vakio asetus on 60?
Auto on manuaali. Map 5 (pump befillä)ja tuossa 20l 98e/10l re85 seoksella mennään. Jotain hämärää tuossa miksi tuo avg ign on koko ajan 3-4 asteen välissä ja siksi ahdot ei nouse maksimiinsa.
Bensiinillä kokeilin tänään ja aikalailla sama on tai ehkä vajaan asteen enemmän. Vedon alussa tuo avg ensin nousee ja vedon loppua kohden vähän laskee.
N55 vakiotulpat vaihdettu mutta ei muutosta avg ign arvoon joka pyörii 3-4 välissä. Mielenkiintoinen tuo viimeinen veto lähes tyhjäkäynniltä 3 vaihteella kun todella laihalla tuossa alussa. https://datazap.me/u/marker/log-1663...14-18-20-24-35
Viimeisessä vedossa aika hitaasti painat kaasun pohjaan ? Ilmeisesti ei kick-downia ? Näissä tietysti puhutaan millisekunneista ja AFR reagoi kuitenkin välittömästi, kun on 100% pedal..
Edit 2 : Näköjään 0-6 on JB4 skaala tuolle sytkän ennakolle. Jos ajaa matalalla oktaanilla, niin tuo arvo nousee. Viinamiehillä tuo on yleensä alle 1. Sitä pienempi, sitä parempi (enemmän poweria)
Edit 3 : Eli jos haluat tiputtaa AVG IGN alas ja ahdot ylös -> Map 5 -> 50-50 98 ja e85
N55 vakiotulpat vaihdettu mutta ei muutosta avg ign arvoon joka pyörii 3-4 välissä. Mielenkiintoinen tuo viimeinen veto lähes tyhjäkäynniltä 3 vaihteella kun todella laihalla tuossa alussa.
Leave a comment: