Originally posted by 599gtb
View Post
335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
Just samaa kans miettiny et mitä tarvii Laittaa et vois ahaa 100% e85. Ei tarvis miettiä seoksia. Talvella varmaan olis järkevää ajaa vaa bensalla ku niin lyhyt työmatka ettei kunnolla lämpene kone.
-
Edellisellä 355 tuli ajettua100% e85, tosin suuri viritysaste vaati sitä.Originally posted by 599gtb View Postonko kukaan ajannut 335i 100% e85 onnistuuko?
riittäkö poltoaine syöttö jos ei riitä mitä maksaa parantaa se riitäväksi?:think
Riippuu tietenkin viritysasteesta mutta matalapainepumpun joutuu vaihtamaan vähintään stage 2 ja tietenkin softan ja tämä vaatiikin sitten jo jb4 asentamisen että saa e85 softan sisään.
Eli kustannuksia tulee vähintään n.1000€ luokkaa.
Kylmällä kelillä tuon 100% e85 käynnistyvyys vaan huonoa, mutta kesällä menee hyvin.
Leave a comment:
-
onko kukaan ajannut 335i 100% e85 onnistuuko?
riittäkö poltoaine syöttö jos ei riitä mitä maksaa parantaa se riitäväksi?:think
Leave a comment:
-
Kyllähän näitä aihioita saa paljon halvemmallakin, ei niin kovin pelota. Mutta onneksi harrastaminen on ihan vapaaehtoista =)Originally posted by tommip View PostEikö ketää hirvitä tuo jb4 käyttö ? jotenki ajatus vaan tökätä 50ke autoon purkki kiinni ja hanaa tekee painajaiset kolinasta konehuoneessa
Leave a comment:
-
Juu, kannattaa kiertää kaukaa nuo virijutut jos homma pelottaa. Minun mielestä jo pelkä N54/N55 moottori vikoineen aiheuttaa painajaisiaOriginally posted by tommip View PostEikö ketää hirvitä tuo jb4 käyttö ? jotenki ajatus vaan tökätä 50ke autoon purkki kiinni ja hanaa tekee painajaiset kolinasta konehuoneessa
Leave a comment:
-
Eikö ketää hirvitä tuo jb4 käyttö ? jotenki ajatus vaan tökätä 50ke autoon purkki kiinni ja hanaa tekee painajaiset kolinasta konehuoneessa
Leave a comment:
-
JB:n tehdasasetukset
Laiskuuttani kysyn täältä suoraan:
Huomenna, jos luoja suo, niin uudet OEM-puhaltimet paikallaan... Missä on se purkin RESET-nappi?
Jos lähtis ikäänkuin puhtaalta pöydältä.
Leave a comment:
-
löyty vastaus, poistettu jenkkilässä, varmaan joku lakitekninen syy, mutta seuraava kysymys
osaako joku selittää nämä
future use d
bit1 ja bit7
mitä nämä käytännössä tekevät? Itselläni DWP on säädetty 60 eli mittarissa 3 (default) mutta ainakin jossain vaiheessa ollut joku alpha versio missä ollut ns. adaptiivinen toi hukkaportien säätö. Eli kun nostaa kaasua säätää sinne 800rpm paikkeille ja muuten sitten 60 vai 80. Nythän jos 10 valikon kautta säätää niin on vain ja ainoastaan se arvo minkä laittaa.
Leave a comment:
-
Iltaa. Kuinkas jb4:ssa saa tuon auto code clear päälle. Viimeisin fw sisällä ja valikon 1/3 pitäisi olla on ja 1/4 off mutta uusimpien taulukoiden mukaan nämä kohdat ovat tyhjät?
Leave a comment:
-
Itse ostin tuon motonetin rakotulkin, n. ~5€ ja painelin tulppaa kovaa pöytätasoa vasten. Alkuperäinen kärkiväli tuossa taisi olla 0.8mm joten alaspäin mennään. Kannattaa aika varovasti lähteä painamaan kun tuntuvat että ensin ei väli muutu miksikään ja sitten lähtee jo heti puolimilliä kerrallaOriginally posted by reekoon View PostJees, kiitoksia. Saako sellaista tulppien "kärkien_taivutus_työ_kalu_hommelia" ihan motonetista? ja pitikö nää NGK kiertää nyt johonkin tiettyyn asentoon sinne kiinni, vai muistanko väärin?
https://www.storm-motor.fi/tyokalut/...plug-gap-tool/
Tuo paikoilleen kiertäminen kannattaa tehdä siten että merkkaat tussilla yhden viivan hylsyn kylkeen, ja toisen jatkovarren toiseen päähän. Tulppa hylsyyn avoin kärki merkkiin päin, niin näet kiristäessä missä kärki menee. Itse kattelin ensin sormituntumalla missä alkaa kierre ottaa vastusta niin osaa jo päätellä suurinpiirtein mihin asentoon jää kun vetää momenttiin. Jos kärjen avoin väli stoppaa täysin vastakkaiseen suuntaan suuttimista niin sitten samaa tulppaa kokeilee seuraavaan sylinteriin. Monet sanoo että ois ihan huuhaa hommaa kun on aika järjettömät paineet suuttimissa, mutta tulipahan ite "huvikseen" tehtyä.Last edited by tryffis; 25-09-2017, 15:24.
Leave a comment:
-
Tuolla race flashilla taisi olla suht tasainen hieman kierrosten loppupäähän nouseva viiva. Jos on yli 2 asteen pudotuksia, se tarkoittaa yleensä että nakutusanturi on huomannut nakutusta.Originally posted by reekoon View PostKuinkas noita ajoituksia pitää tulkita esim tuosta omasta? Mitä arvoja niiden pitäisi näyttää. Pahoitteluni jos kyselen itsestään selvyyksiä, mutta itselleni aivan uutta kaikki. Ensimmäinen turbo auto ikinä ja saati tää kikkailu näillä logeilla yms
Sen huomasin kanssa, että nyt kun on tuo Race Flash niin trimmit ja AFR näyttäisi ainakin oman tulkinnan mukaan jees tuolla 30% seoksella.
Myös esim liian korkeat ahtolämmöt tiputtavat ennakkoa mutta sen huomaa sitten kun kaikkien pyttyjen ennakot tippuvat yhtäaikaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by brainsurgery View PostVähän ajoitukset laahaa eikä ahdot pääse nousemaan. Vaihda ne tulpat ensin ja sitten pidempää logia
Vähän voi laittaa myös lisää E85:ttä. Trimmit ja matalapainepumppu ei ole vielä rajoilla
Kuinkas noita ajoituksia pitää tulkita esim tuosta omasta? Mitä arvoja niiden pitäisi näyttää. Pahoitteluni jos kyselen itsestään selvyyksiä, mutta itselleni aivan uutta kaikki. Ensimmäinen turbo auto ikinä ja saati tää kikkailu näillä logeilla yms
Sen huomasin kanssa, että nyt kun on tuo Race Flash niin trimmit ja AFR näyttäisi ainakin oman tulkinnan mukaan jees tuolla 30% seoksella.
Leave a comment:
-
Vähän ajoitukset laahaa eikä ahdot pääse nousemaan. Vaihda ne tulpat ensin ja sitten pidempää logia
Vähän voi laittaa myös lisää E85:ttä. Trimmit ja matalapainepumppu ei ole vielä rajoilla
Last edited by brainsurgery; 09-09-2021, 13:00.
Leave a comment:
-
Jees, kiitoksia. Saako sellaista tulppien "kärkien_taivutus_työ_kalu_hommelia" ihan motonetista? ja pitikö nää NGK kiertää nyt johonkin tiettyyn asentoon sinne kiinni, vai muistanko väärin?Originally posted by miyli View PostIhan ok:lta näyttää. Tulpat NGK 95770 ja kärkiväliksi 0,60
Last edited by reekoon; 21-09-2017, 08:48.
Leave a comment:
Leave a comment: