Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jessemikkola
    replied
    Originally posted by 599gtb View Post
    onko kukaan ajannut 335i 100% e85 onnistuuko?
    riittäkö poltoaine syöttö jos ei riitä mitä maksaa parantaa se riitäväksi?:think
    Just samaa kans miettiny et mitä tarvii Laittaa et vois ahaa 100% e85. Ei tarvis miettiä seoksia. Talvella varmaan olis järkevää ajaa vaa bensalla ku niin lyhyt työmatka ettei kunnolla lämpene kone.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by 599gtb View Post
    onko kukaan ajannut 335i 100% e85 onnistuuko?
    riittäkö poltoaine syöttö jos ei riitä mitä maksaa parantaa se riitäväksi?:think
    Edellisellä 355 tuli ajettua100% e85, tosin suuri viritysaste vaati sitä.
    Riippuu tietenkin viritysasteesta mutta matalapainepumpun joutuu vaihtamaan vähintään stage 2 ja tietenkin softan ja tämä vaatiikin sitten jo jb4 asentamisen että saa e85 softan sisään.
    Eli kustannuksia tulee vähintään n.1000€ luokkaa.
    Kylmällä kelillä tuon 100% e85 käynnistyvyys vaan huonoa, mutta kesällä menee hyvin.

    Leave a comment:


  • 599gtb
    replied
    onko kukaan ajannut 335i 100% e85 onnistuuko?
    riittäkö poltoaine syöttö jos ei riitä mitä maksaa parantaa se riitäväksi?:think

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Juu, kannattaa kiertää kaukaa nuo virijutut jos homma pelottaa. Minun mielestä jo pelkä N54/N55 moottori vikoineen aiheuttaa painajaisia
    Juu, kyllä näin on, joka yö pelkkää painajaista.

    Leave a comment:


  • TMB
    replied
    Originally posted by tommip View Post
    Eikö ketää hirvitä tuo jb4 käyttö ? jotenki ajatus vaan tökätä 50ke autoon purkki kiinni ja hanaa tekee painajaiset kolinasta konehuoneessa
    Kyllähän näitä aihioita saa paljon halvemmallakin, ei niin kovin pelota. Mutta onneksi harrastaminen on ihan vapaaehtoista =)

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by tommip View Post
    Eikö ketää hirvitä tuo jb4 käyttö ? jotenki ajatus vaan tökätä 50ke autoon purkki kiinni ja hanaa tekee painajaiset kolinasta konehuoneessa
    Juu, kannattaa kiertää kaukaa nuo virijutut jos homma pelottaa. Minun mielestä jo pelkä N54/N55 moottori vikoineen aiheuttaa painajaisia

    Leave a comment:


  • tommip
    replied
    Eikö ketää hirvitä tuo jb4 käyttö ? jotenki ajatus vaan tökätä 50ke autoon purkki kiinni ja hanaa tekee painajaiset kolinasta konehuoneessa

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    JB:n tehdasasetukset

    Laiskuuttani kysyn täältä suoraan:
    Huomenna, jos luoja suo, niin uudet OEM-puhaltimet paikallaan... Missä on se purkin RESET-nappi?

    Jos lähtis ikäänkuin puhtaalta pöydältä.

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    löyty vastaus, poistettu jenkkilässä, varmaan joku lakitekninen syy, mutta seuraava kysymys

    osaako joku selittää nämä

    future use d


    bit1 ja bit7


    mitä nämä käytännössä tekevät? Itselläni DWP on säädetty 60 eli mittarissa 3 (default) mutta ainakin jossain vaiheessa ollut joku alpha versio missä ollut ns. adaptiivinen toi hukkaportien säätö. Eli kun nostaa kaasua säätää sinne 800rpm paikkeille ja muuten sitten 60 vai 80. Nythän jos 10 valikon kautta säätää niin on vain ja ainoastaan se arvo minkä laittaa.

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Iltaa. Kuinkas jb4:ssa saa tuon auto code clear päälle. Viimeisin fw sisällä ja valikon 1/3 pitäisi olla on ja 1/4 off mutta uusimpien taulukoiden mukaan nämä kohdat ovat tyhjät?


    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    Jees, kiitoksia. Saako sellaista tulppien "kärkien_taivutus_työ_kalu_hommelia" ihan motonetista? ja pitikö nää NGK kiertää nyt johonkin tiettyyn asentoon sinne kiinni, vai muistanko väärin?



    https://www.storm-motor.fi/tyokalut/...plug-gap-tool/
    Itse ostin tuon motonetin rakotulkin, n. ~5€ ja painelin tulppaa kovaa pöytätasoa vasten. Alkuperäinen kärkiväli tuossa taisi olla 0.8mm joten alaspäin mennään. Kannattaa aika varovasti lähteä painamaan kun tuntuvat että ensin ei väli muutu miksikään ja sitten lähtee jo heti puolimilliä kerralla

    Tuo paikoilleen kiertäminen kannattaa tehdä siten että merkkaat tussilla yhden viivan hylsyn kylkeen, ja toisen jatkovarren toiseen päähän. Tulppa hylsyyn avoin kärki merkkiin päin, niin näet kiristäessä missä kärki menee. Itse kattelin ensin sormituntumalla missä alkaa kierre ottaa vastusta niin osaa jo päätellä suurinpiirtein mihin asentoon jää kun vetää momenttiin. Jos kärjen avoin väli stoppaa täysin vastakkaiseen suuntaan suuttimista niin sitten samaa tulppaa kokeilee seuraavaan sylinteriin. Monet sanoo että ois ihan huuhaa hommaa kun on aika järjettömät paineet suuttimissa, mutta tulipahan ite "huvikseen" tehtyä.
    Last edited by tryffis; 25-09-2017, 14:24.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    Kuinkas noita ajoituksia pitää tulkita esim tuosta omasta? Mitä arvoja niiden pitäisi näyttää. Pahoitteluni jos kyselen itsestään selvyyksiä, mutta itselleni aivan uutta kaikki. Ensimmäinen turbo auto ikinä ja saati tää kikkailu näillä logeilla yms

    Sen huomasin kanssa, että nyt kun on tuo Race Flash niin trimmit ja AFR näyttäisi ainakin oman tulkinnan mukaan jees tuolla 30% seoksella.
    Tuolla race flashilla taisi olla suht tasainen hieman kierrosten loppupäähän nouseva viiva. Jos on yli 2 asteen pudotuksia, se tarkoittaa yleensä että nakutusanturi on huomannut nakutusta.

    Myös esim liian korkeat ahtolämmöt tiputtavat ennakkoa mutta sen huomaa sitten kun kaikkien pyttyjen ennakot tippuvat yhtäaikaa.

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Vähän ajoitukset laahaa eikä ahdot pääse nousemaan. Vaihda ne tulpat ensin ja sitten pidempää logia

    Vähän voi laittaa myös lisää E85:ttä. Trimmit ja matalapainepumppu ei ole vielä rajoilla

    Kuinkas noita ajoituksia pitää tulkita esim tuosta omasta? Mitä arvoja niiden pitäisi näyttää. Pahoitteluni jos kyselen itsestään selvyyksiä, mutta itselleni aivan uutta kaikki. Ensimmäinen turbo auto ikinä ja saati tää kikkailu näillä logeilla yms

    Sen huomasin kanssa, että nyt kun on tuo Race Flash niin trimmit ja AFR näyttäisi ainakin oman tulkinnan mukaan jees tuolla 30% seoksella.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Vähän ajoitukset laahaa eikä ahdot pääse nousemaan. Vaihda ne tulpat ensin ja sitten pidempää logia

    Vähän voi laittaa myös lisää E85:ttä. Trimmit ja matalapainepumppu ei ole vielä rajoilla
    Last edited by brainsurgery; 09-09-2021, 12:00.

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Ihan ok:lta näyttää. Tulpat NGK 95770 ja kärkiväliksi 0,60
    Jees, kiitoksia. Saako sellaista tulppien "kärkien_taivutus_työ_kalu_hommelia" ihan motonetista? ja pitikö nää NGK kiertää nyt johonkin tiettyyn asentoon sinne kiinni, vai muistanko väärin?



    Last edited by reekoon; 21-09-2017, 07:48.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎