Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Latest Activity
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tommix
    replied
    Ja edelleen MHD:stä puuttuu kaikki turvajutut mitä JB4:ssa taas on. Varsinkin jos viinan kanssa pelaa niin riski on olemassa.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by Bmw92 View Post
    Saahan auton aina palautettua vakioksi jos siltä tuntuu kun lähtee sitä myymään?

    Tuo koodien luku yms on kyllä jb4 plussaa.

    Yksi asia mietityttää, että miksei voisi päivittää softaa sitä mukaa kun auton tekniikkaa päivittäisi?

    Pakko sen verran kommentoida, että kyllä sä sillä MHD:llä pelkästäänkin pääset hyvin alkuun ja jos tuntuu, että kaipaat sitä JB4 siihen kaveriks, niin sitten sijotat siihen. MHD:lla pääset ehkä nopeemmin ja pienemmällä rahalla alkuun ja melkeen se MHD on syytä hankkia joka tapauksessa ja silläkin voi mainiosti ottaa logia ja näät livenä kännykällä arvot, joita haluut seurata. Ja MHDn logit antaa arvot sellaisenaan kuin ne on. JB4 skaalaa tiettyjä arvoja vähän erilailla. Toki tämähän on ihan mihin tottuu.

    Suomessa On totuttu käyttämään JB4:sta paljon enemmän ja sen kanssa toki helpompi pelata, jos haluut ite muuttaa ahtopainetta, etkä ymmärrä itse softaamisesta.
    Kannattaa googlettaa molemmat ja jutella sen tutun softaajan kanssa, jos hän vaikka olisi kiinnostunut Tuner Pro:lla ja MHD:lla tekemään sulle sen custom softan.
    Itse lähdin pelkästään MHD:llä liikenteeseen, enkä ole edes kaivannu JB4:sta. Toisaalta kuulun ite siihen koulukuntaan, että haluan muuttaa suoraan softaa enkä käyttää piggybackiä (mielipide juttuja).

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Originally posted by BFI18 View Post
    Ei helvetti

    Sulla ei oo ainakaan pelkoa perseessä. Lähinnä lainvalvojille kiinnijäämistä tarkoitan. Hyvä kun ite uskaltaa joskus 3-5 välin vetää erinäisten 'varmistusten' jälkeen.
    Ei sillä että vauhti pelottais, mutta lähinnä se vitunmoinen maksaminen ja mahdollinen polkupyörällä liikkuminen muutaman viikon..
    Eikö jokaisella n54 virittäjällä ole suljettu alue jossa suoraa käytössä 😉 täältä myös ääni jb4, vikakoodien luku sekä tosiaan tuo vian haku logien avulla säästää selvää rahaa verrattuna merkkiliikkeen hintoihin nähden jos jaksaa itse nähdä vaivaa ja onhan tuo mukava jos haluaa palauttaa vakioksi esimerkiksi myytäessä jos muita isompia muutoksia ei ole tehty.. Itsekin vasta opiskellut koko laitetta mutta tähän kylkeen vielä tuo mhd ohjelmalla ns ohjelmointi ja tämä tietotaito jota täälläkin on niin ei voi mennä vikaan. Toki jos omasta mielestä se valmis ohjelma jostain pajalta tuntuu hyvältä ja helpolta eikä muuta meinaa autolle tehdä niin onhan sekin ok vaihtoehto. Myös myydessä jb4 arvostetaan enemmän kuin valmista ohjelmaa tietääkseni.. tai näin olen käsittänyt kun asiasta lukenut.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by hoikkas View Post
    Mutta kun himo iski nauttia vauhdin hurmasta niin tuli vedettyä parin viikon aikana noin sata vetoa 3.vaihteelta kutoselle
    Ei helvetti

    Sulla ei oo ainakaan pelkoa perseessä. Lähinnä lainvalvojille kiinnijäämistä tarkoitan. Hyvä kun ite uskaltaa joskus 3-5 välin vetää erinäisten 'varmistusten' jälkeen.
    Ei sillä että vauhti pelottais, mutta lähinnä se vitunmoinen maksaminen ja mahdollinen polkupyörällä liikkuminen muutaman viikon..

    Leave a comment:


  • hoikkas
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    Tilaat aluksi siihen nyt vaan uudet orkkis tulpat ja puolat sekä jb4. Et tule pettymään. Nyt kun tulee talvikin, niin asennat ne vasta keväällä kun lumet sulaa.


    Juuri niin, mutta jos en haluat sen ohjelmoinnin ja sitä päivittää vielä sinulle veloituksetta tai sopivaan hintaan niin onhan se ok. Muttet pysty juuri mitään loggailemaan ja "tutkimaan" autoa kun ei kuin se pelkkä ohjelma. Täällä on useita tyyppejä joilla on kokemuksia JB4 / MHD ja esim. jenkeissä ihan älyttömästi niin siellä lähes poikkeuksetta juuri nuo on erittäin suosittuja. Siellä en ole juuri lukenut pariin vuoteen mitä sitä olen seurannut että kukaan laittaisi mitään pelkkää ohjelmaa. Miksi?

    Jos olet ihan noviisi niin tässä asiassa kannattanee uskoa niitä joilla on paljon kokemusta ihan täällä Suomessa. Edelleen suosittelen JB4 / MHD ratkaisua. Jos haluat siihen custom softan niin niitäkin tekijöitä löytyy Suomesta ja ulkomailta. Ulkomailta muutama (minä mukaan lukien) ollaan ulkomailta ostettu custom softa tuohon noiden päälle. Ja helvetti että on ollut hyvä kaikin puolin. Ja sitä omaa softaa hieroessa se onnistui vain loggaamalla tälle softaajalle ja sitä loggaamista tuli tehtyä paljon Sen verran paljon että sain parit turbotkin paskaksi Vaikka olisin selvinnyt muutamalla logilla. Mutta kun himo iski nauttia vauhdin hurmasta niin tuli vedettyä parin viikon aikana noin sata vetoa 3.vaihteelta kutoselle

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Tilaat aluksi siihen nyt vaan uudet orkkis tulpat ja puolat sekä jb4. Et tule pettymään. Nyt kun tulee talvikin, niin asennat ne vasta keväällä kun lumet sulaa.

    Leave a comment:


  • Bmw92
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    Kannattaa varmaan vaan ottaa se kustom softa....
    Noh kun aivan aloittelija vielä tän vehkeen kanssa olen niin ei sitä ihan kaikkea oikeen tiedä.

    Tämän toisen ohjelmoinnin tekijä kyllä päivittää tekemäänsä ohjelmaa sen mukaan kun autoa tekniikaltaan muuttaa. Pakkohan hölmön on kysyä..

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Kannattaa varmaan vaan ottaa se kustom softa....

    Leave a comment:


  • Bmw92
    replied
    Originally posted by hoikkas View Post
    larippa kirjoitti sen niin ytimekkäästi ettei siihen ole mitään lisättävää. Tässä yksi pointti miksi voisi JB4 ja tai MHD on hyvä. Kun vaihdat/myyt autosi. Voit ottaa sen pois ja myydä eteenpäin. Saat vielä vähintään puolet siitä itsellesi. Custom softaa et saa myytyä eteenpäin. Autoliike valittaa todella herkästi jos autossa on softa tai ainakin saavat hyvän "syyn" hyvittää autostasi vähemmän.

    Mutta hei, käännämpä tätä näin päin. Jos et pystyä loggailemaan tai jos et halua pystyä lukemaan ja poistamaan vikakoodeja tai jos et halua pystyä päivittämään uusia softia sen mukaan kun autoa muokkaat suorityskyky mielessä tai ettet halua mahdollisesti autosi vaihdon yhteydessä sitä myydä eteenpäin ja jos et halua noin 80-120hv lisätehoa ja tyydyt juurikin alle 80hv tehonlisäykseen niin siinä tapauksessa custom softa on hyvä.

    Itse olin todella tyytyväinen JB4 purkkiin ja sen tuomiin kaikkiin mahdollisuuksiin, että sitä kautta tehoihin mitä minulla loppuvaiheessa oli ennen auton myyntiä. En voisi kuvitella mikä olisi parempaa. Vahvat suositukset siis

    Saahan auton aina palautettua vakioksi jos siltä tuntuu kun lähtee sitä myymään?

    Tuo koodien luku yms on kyllä jb4 plussaa.

    Yksi asia mietityttää, että miksei voisi päivittää softaa sitä mukaa kun auton tekniikkaa päivittäisi?

    Leave a comment:


  • hoikkas
    replied
    larippa kirjoitti sen niin ytimekkäästi ettei siihen ole mitään lisättävää. Tässä yksi pointti miksi voisi JB4 ja tai MHD on hyvä. Kun vaihdat/myyt autosi. Voit ottaa sen pois ja myydä eteenpäin. Saat vielä vähintään puolet siitä itsellesi. Custom softaa et saa myytyä eteenpäin. Autoliike valittaa todella herkästi jos autossa on softa tai ainakin saavat hyvän "syyn" hyvittää autostasi vähemmän.

    Mutta hei, käännämpä tätä näin päin. Jos et pystyä loggailemaan tai jos et halua pystyä lukemaan ja poistamaan vikakoodeja tai jos et halua pystyä päivittämään uusia softia sen mukaan kun autoa muokkaat suorityskyky mielessä tai ettet halua mahdollisesti autosi vaihdon yhteydessä sitä myydä eteenpäin ja jos et halua noin 80-120hv lisätehoa ja tyydyt juurikin alle 80hv tehonlisäykseen niin siinä tapauksessa custom softa on hyvä.

    Itse olin todella tyytyväinen JB4 purkkiin ja sen tuomiin kaikkiin mahdollisuuksiin, että sitä kautta tehoihin mitä minulla loppuvaiheessa oli ennen auton myyntiä. En voisi kuvitella mikä olisi parempaa. Vahvat suositukset siis

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by larippa View Post
    Paras combo on JB4 + MHD flashi.
    +1 tälle combolle. Useasti todettu toimivaksi kunhan perusjutut on kunnossa:
    tulpat, puolat, alipainetetkut, vanoksen- ja turbojen solenoidit, hpfp ym.
    Talveksi voi laittaa huoletta kartiot, saa ainakin kivat imuäänet

    Leave a comment:


  • Bmw92
    replied
    Originally posted by larippa View Post
    Paras combo on JB4 + MHD flashi.
    JB4:llä on helppo logata ja muuttaa asetuksia, vaihtaa karttoja lennosta sekä tärkeimpänä siinä on failsafe toiminnot eli jos menee laihalle niin lyö pelin poikki. Flashia voi sitten muokata tarpeen mukaan ja sillä saa rajoittimet pois, turhat vikakoodit yms.

    Noi valmiit ja "custom" softat kannattaa unohtaa, vaikea lähteä modamaan lisää ja hankala/mahdoton muuttaa esim e85% mukaan softaa.
    Kiitos vastauksista! Käsittääkseni tämä ohjelmointi jota olen harkinnut ei ole mikään valmis paketti, jonka joku vain ajaa sisään, sellaista ei ole tarkoitus hankkiakkaan.

    Kuulostaa kyllä ihan fiksulta tämä jb4:kin.

    Leave a comment:


  • larippa
    replied
    Paras combo on JB4 + MHD flashi.
    JB4:llä on helppo logata ja muuttaa asetuksia, vaihtaa karttoja lennosta sekä tärkeimpänä siinä on failsafe toiminnot eli jos menee laihalle niin lyö pelin poikki. Flashia voi sitten muokata tarpeen mukaan ja sillä saa rajoittimet pois, turhat vikakoodit yms.

    Noi valmiit ja "custom" softat kannattaa unohtaa, vaikea lähteä modamaan lisää ja hankala/mahdoton muuttaa esim e85% mukaan softaa.
    Last edited by larippa; 01-11-2016, 13:22.

    Leave a comment:


  • Bmw92
    replied
    Originally posted by hoikkas View Post
    Kun tilaat EU:n ulkopuolelta hinta + postikulut ja kerrot sen 1.28 niin saat sen summan mikä on tuotteen hinta sinulle. Itse en pitänyt kartioita talvella, vaikea sanoa miksi.

    Miyli mainitsi teholisan, niin se aika helposti kahdella vedolla ilman kartioita ja niiden kanssa tsiigattu. Toivottavasti hankit hyvän softan ja kartiot vähän tuomaan ainakin suhinaa lisää ja muutama heppakin ehkä. MHD on kyllä ollut aika jees. JB4 ehkä kivampi logata. Molemmista kokemusta ja molemmat varmoasti hyviä sellaiset +100hv saa lisää. Itsellä oli 420hv kun oli JB4, kartiofilsut ja 30% viinaa tankissa
    Jees! Tarkoitus olis ehkä kokeilla customi softaa erikoismoottorilta. Muutaman kaverin autot ja vaihdelaatikot ohjelmoinut ja tyytyväisiä ovat olleet.

    Mitä hyviä tai huonoja puolia voisit sanoa tuosta JB4?
    Last edited by Bmw92; 01-11-2016, 14:16.

    Leave a comment:


  • hoikkas
    replied
    Originally posted by Bmw92 View Post
    Kysymys ei liity varsinaisesti JB4, lähinnä yleiseen virittämiseen ja hätäpäissäni kysyin täältä ennenkuin löysin sopivamman threadin.. Onko porukka mistä tilaillu noita burgerin intake kittejä? Tuleekohan EU:n ulkopuolelta paljon veroja tai muita kuluja?
    Kun tilaat EU:n ulkopuolelta hinta + postikulut ja kerrot sen 1.28 niin saat sen summan mikä on tuotteen hinta sinulle. Itse en pitänyt kartioita talvella, vaikea sanoa miksi.

    Miyli mainitsi teholisan, niin se aika helposti kahdella vedolla ilman kartioita ja niiden kanssa tsiigattu. Toivottavasti hankit hyvän softan ja kartiot vähän tuomaan ainakin suhinaa lisää ja muutama heppakin ehkä. MHD on kyllä ollut aika jees. JB4 ehkä kivampi logata. Molemmista kokemusta ja molemmat varmoasti hyviä sellaiset +100hv saa lisää. Itsellä oli 420hv kun oli JB4, kartiofilsut ja 30% viinaa tankissa

    Leave a comment:

Working...
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎