Tupla
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
Originally posted by reco View PostMitäs sulla on tankissa ja mikä BEF? Ja ratista valittuna 4/2? Tuo map5 on vähän ⁸"pehmeä" luonnostaan kun on säätyvä.
PS kannattaa laittaa tuo 6-cyl timing logging päälle että näkee joka sylinterin erikseen, helpottaa huomattavasti tutkimista jos vaikka vain yksi sylinteri laahaa.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostN 30 % etanoli bensiini seos ja pump gas bef. On 4/2 valittuna. Tänään pitempi lenkki niin huomaa hyvin että osakaasulla lähtee hyvin vetämään mutta sitten leikkaa tehoa kun ennakot laskee. Ahdot maks 16 psi piikissä. Eli siihen 6 cyl timing setting jossa nyt 0 niin 1?
Ei siihen tulee 4, 5 tai 7 riippuen mikä DME versio sulla on, sama kuin bef valinassa ja sen näkee esim. Mhd koodit lukemalla.ex 07 E92 335iA
Comment
-
-
Originally posted by reco View PostOk 30 % etanolilla pitäisi olla parempaa ennakkoa joten jokin laittaa vastaan.
Ei siihen tulee 4, 5 tai 7 riippuen mikä DME versio sulla on, sama kuin bef valinassa ja sen näkee esim. Mhd koodit lukemalla.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostKiitti vinkistä täytyy tutkia mikä versio. Miten lie vakiotulpat voisikohan olla syylliinen että yrittää nakuttaa niillä?
Sitten kun otat logia niin luistonesto kokonaan pois ja 3 vaihteella 2500-3000 kierroksesta lähelle 7000 ja vaihteen vaihto niin näkee kunnolla mitä tapahtuu.ex 07 E92 335iA
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostN 30 % etanoli bensiini seos ja pump gas bef. On 4/2 valittuna. Tänään pitempi lenkki niin huomaa hyvin että osakaasulla lähtee hyvin vetämään mutta sitten leikkaa tehoa kun ennakot laskee. Ahdot maks 16 psi piikissä. Eli siihen 6 cyl timing setting jossa nyt 0 niin 1?Originally posted by reco View PostOk 30 % etanolilla pitäisi olla parempaa ennakkoa joten jokin laittaa vastaan.
Ei siihen tulee 4, 5 tai 7 riippuen mikä DME versio sulla on, sama kuin bef valinassa ja sen näkee esim. Mhd koodit lukemalla.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Itse nyt ajellut noin kuukauden tällä uudella setupilla. BEF Race sisällä ja Map 5. Tankkaan aina fifti fifti. Esimerkiksi 25l 98e5 ja 25l e85.
PA-pumppu taitaa olla alkuperäinen.
Ei ainuttakaan murhetta tämän jälkeen ja kulkee paremmin kuin ennen. Auto tuntuu paljon "raikkaammalta" kuin aikaisemmin.
Tulpat 20tkm ajetut Boschin nelikärkiset, ihan perus tulpat mitä tarjoaa rekisterinumerolla varaosahaussa.E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostItse nyt ajellut noin kuukauden tällä uudella setupilla. BEF Race sisällä ja Map 5. Tankkaan aina fifti fifti. Esimerkiksi 25l 98e5 ja 25l e85.
PA-pumppu taitaa olla alkuperäinen.
Ei ainuttakaan murhetta tämän jälkeen ja kulkee paremmin kuin ennen. Auto tuntuu paljon "raikkaammalta" kuin aikaisemmin.
Tulpat 20tkm ajetut Boschin nelikärkiset, ihan perus tulpat mitä tarjoaa rekisterinumerolla varaosahaussa.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostEli syynä ennakkojen kyykkäämiseen liian korkea etanoli pitoisuus?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Tuossa lokia 50/50 seoksella. Imukanavia putsattua ja sytytys adaptiot nollattua.https://datazap.me/u/marker/log-1662...1-4-9-11-18-24
Käykö tuossa kiihdyttäessä hetken laihalla ja sitten heti kohta tiputtaa ennakot alas?
Mietin että FOL arvo ei ole muuttunut säädetystä 70 mihinkään ja eikö sen pitäisi säätyä itsekseen kuten hukkaportin arvon?Last edited by makebm5; 06-09-2022, 10:09.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostTuossa lokia 50/50 seoksella. Imukanavia putsattua ja sytytys adaptiot nollattua.https://datazap.me/u/marker/log-1662...1-4-9-11-18-24
Käykö tuossa kiihdyttäessä hetken laihalla ja sitten heti kohta tiputtaa ennakot alas?
Mietin että FOL arvo ei ole muuttunut säädetystä 70 mihinkään ja eikö sen pitäisi säätyä itsekseen kuten hukkaportin arvon?E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Originally posted by Krampus View PostSinulla on FF ja WGDC käppyrät pielessä? Sama on minullakin, jos saat tuon selvitettyä niin laita tietoa tänne tai jos joku tietäjä tietää? Esim. Timestamp kohdassa 180, WGDC 59 ja FF 27. Ymmärrykseni mukaan nuo pitäisi jotenkin seurata toisiaan. Minulla WGDC myös tuossa 59 lukemassa pienellä kuormalla. Yritin säätää tuota JB4techin ohjeen mukaan, mutta mitään en saanut tapahtumaan. Ensi kuun lopussa luultavasti JB4+pi-ohjain lähtee jorpakkoon kun auto menee talviunille ja reflex+ tulee tilalle
Postaus 7# niin jos oikeinpäiin ymmärsin PID gain arvon pienetäminen rajoittaa tuota miten kaukana FF voi olla WGDC arvosta. Toisaalta sitten "spool upin" aikanhan se voi olla kaukanakin.Last edited by makebm5; 06-09-2022, 13:38.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostTuossa lokia 50/50 seoksella. Imukanavia putsattua ja sytytys adaptiot nollattua.https://datazap.me/u/marker/log-1662...1-4-9-11-18-24
Käykö tuossa kiihdyttäessä hetken laihalla ja sitten heti kohta tiputtaa ennakot alas?
Mietin että FOL arvo ei ole muuttunut säädetystä 70 mihinkään ja eikö sen pitäisi säätyä itsekseen kuten hukkaportin arvon?
Avg ign näyttäisi hiljakseen tippuvan vetojen aikana, joten suunta on oikea ja ennakot kasvaa sitä myöden kuin lukema pienenee.
Laitotiko sen RACE beffin sisään? Ja onko mikä arvo laitettu ratista menu 11, jos siellä on korkea säätö on jb4 aika agressiivinen ahdoille menossa kun kaasu on alle 100 %.
Muutenhan noissa voi olla hukkaporttien jumittelua tai ne ahtosolenoidit ei enää ole priima kuosissa, jos alipainletkut ei vuoda kun näyttää noi ahdot seilaavan targetista.
Ps lisäksi tuo FF näyti korkealta sitä voisi kokeilla laskea vaikka 80 ja katsoa mihin lähtee suuntaamaan.ex 07 E92 335iA
Comment
-
-
Originally posted by reco View PostKyllä se FOL säätyy trimmien mukaan mutta jos se on tyytyväinen niin ei se muutu.
Avg ign näyttäisi hiljakseen tippuvan vetojen aikana, joten suunta on oikea ja ennakot kasvaa sitä myöden kuin lukema pienenee.
Laitotiko sen RACE beffin sisään? Ja onko mikä arvo laitettu ratista menu 11, jos siellä on korkea säätö on jb4 aika agressiivinen ahdoille menossa kun kaasu on alle 100 %.
Muutenhan noissa voi olla hukkaporttien jumittelua tai ne ahtosolenoidit ei enää ole priima kuosissa, jos alipainletkut ei vuoda kun näyttää noi ahdot seilaavan targetista.
Ps lisäksi tuo FF näyti korkealta sitä voisi kokeilla laskea vaikka 80 ja katsoa mihin lähtee suuntaamaan.
PUMP BEFillä mennään vielä.
Ohjauspyörän valikosta 11 kohta taisi olla se suositusarvo olikohan 1000 ja aiemmin kokeilin 1500-2200 arvoja ja oli äkkinäisempi kyllä reagoinniltaan.
FF laitoin 80 arvoon josta se on hiljoksiin noussut nykyiseen joskin laskenut nyt vähän kuin kävi jossain 115 kieppeillä.
Turbot on hiljattain kunnostettu mutta itse solenoidit näyttää alkuperäisiltä ( 257thkm ja 15v)Last edited by makebm5; 06-09-2022, 14:30.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
Comment