Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • larippa
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 110
    • hki

    Omaan silmään näyttää todella hyvältä. Voit vielä laittaa n. 5% lisää E85 jos haluat, mutta en tiedä onko siitä mitään käytännön hyötyä. Teoriassa ainakin palamislämpötila pitäisi tippua ja nakutusherkkyys laskea.
    Itse ajattelin seuraavalla tankkauksella kokeilla jo E85 30l + 98E5 30l eli n. E45 seosta kun tuntuu että vakiopumppu jaksaa vielä tuon työntää. Tosin mulla on modattu race flashi jos on Pa-karttoja muutettu, jotta trimmit ei mene kattoon.

    Originally posted by Kameli11 View Post
    Jos joku viitsisi vilkaista näin keväällä ensimmäisen seos tankillisen jälkeen että auto toimii:think.
    Ainakin tuntuu pelittävän hyvin. Vetää ilosesti taas talven jälkeen .

    Setuppina Jb4 ,dp ,n.25% re85 sekä imupuolta parannettu suodattimella ja putkella.

    Liitteenä muutama logi käppyrä.


    Kiitoksia avusta!
    Last edited by larippa; 04-05-2017, 11:31.
    e90 335i AT
    JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

    Comment

    • WarHead
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 774

      JB4 G4 päivitys

      Hii-o-hoi.
      Enpä ole toviin päivityksiä sisään ajanut, eli onko tästä mitään riemua?

      3/15/17 Map Release

      ?
      E91 335iAT -08

      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

      Comment

      • hardyy
        Bimmer Rookie
        • Aug 2015
        • 113
        • suomi

        Moi! sain jb4 asennettua autoon millasia arvoja kannataisi nyt puhelimen app:iin laittaa? esim tonne user adjustment osioon? ei ole muutakun jb4 tällä hetkellä myöhemmin tulee katittomat downpipet.
        Last edited by hardyy; 04-06-2017, 20:28.

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5438
          • S:t Karins

          Originally posted by hardyy View Post
          Moi! sain jb4 asennettua autoon millasia arvoja kannataisi nyt puhelimen app:iin laittaa? esim tonne user adjustment osioon? ei ole muutakun jb4 tällä hetkellä myöhemmin tulee katittomat downpipet.
          Täällä paljon opiskeltavaa:
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • hardyy
            Bimmer Rookie
            • Aug 2015
            • 113
            • suomi

            Täytyy opiskella ajan kanssa! Puhlimella kun katsoo jb4 app:istä niin minulla ei ole mitään tuolla user adjustment osiossa?

            pitäisikö siellä olla vakiona nämä arvot :think

            Comment

            • puerco
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 1135
              • Espoo

              Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
              Laita suosiolla Blitz yv. Tilaa dp:t samalla ja asennuta kerralla. Saat samalla reissulla perus säädöt ja käyttö opastuksen. Ohjelmoinninkin jos tarvii ja tarviihan sen. JB4 = 360hv / JB4+dp:t+ ohjelmointi =+400hv. Valtava ero siis.
              Helsingissä Blitz vaikuttaa. On myös jb4/BMS osien virallinen maahantuoja.
              Ai ai sööör !
              Eli Blitziä kiusattu tilauksen merkeissä :P
              MB E350e http://www.elpuercosi.fi
              https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
              https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
              IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

              Comment

              • FastDsl
                Bimmer Rookie
                • Apr 2003
                • 178
                • nollayhdeksän

                Mä en ymmärrä mikä virka on JB4:lla, kun MHD tekee samat asiat ja enemmänkin + paremmin? Onko se välttämätön metanolin ohjaukseen? Porukka kirjoittelee, että laittoivat JB4 lisäksi MHD:n ja toimii paljon "smoothimin" jne...valistakaa.
                Musta 335i E91 N55
                Musta 520d F11
                Musta 535d E60
                Musta 320d E91
                Musta 330d E46

                Comment

                • hardyy
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2015
                  • 113
                  • suomi

                  2ABC Charging pressure sensor, electrical
                  3100 low boost mode engaged -- CEL displayed
                  2D2B Pressure sensore of the intake pipe, re-running

                  Apuja kaivataa?! :think

                  Comment

                  • F-Lame
                    BTCF Member
                    • Jul 2015
                    • 251
                    • Helsinki-Porvoo

                    Originally posted by hardyy View Post
                    2ABC Charging pressure sensor, electrical
                    3100 low boost mode engaged -- CEL displayed
                    2D2B Pressure sensore of the intake pipe, re-running

                    Apuja kaivataa?! :think
                    Viittaa kovasti intake putken paineanturiin. Oletko koittanut kuitata vikakoodeja ? Amerikan pojilla on ollut jotain ongelmia tuon anturin liitoksessa, likaa yms :think
                    Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                    1989 E30 316i 2D HARRASTE
                    1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                    Ex. E92 335 CiA m-sport
                    Ex. 2005 E87 130i m-sport
                    ...monta muuta ennen sitä

                    Comment

                    • hardyy
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2015
                      • 113
                      • suomi

                      En vielä kuitannut.. täytyy kokeilla sitä nyt ensi hätään!

                      Comment

                      • larippa
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2015
                        • 110
                        • hki

                        Originally posted by FastDsl View Post
                        Mä en ymmärrä mikä virka on JB4:lla, kun MHD tekee samat asiat ja enemmänkin + paremmin? Onko se välttämätön metanolin ohjaukseen? Porukka kirjoittelee, että laittoivat JB4 lisäksi MHD:n ja toimii paljon "smoothimin" jne...valistakaa.
                        Paras combo on JB4 taustalla ja siihen back end flashi jota voi tarvittaessa muokata.


                        "What are the benefits of running a JB4 with a flash rather than flash only for tuning?

                        While it's possible to tune an N54 without a JB4 doing so comes with many disadvantages.

                        1) The JB4 includes more robust safety systems than are possible via flash only. Starting with fundamental safety systems like reverting to a safety map if boost exceeds your safety setting, if the air/fuel ratio in either bank turns dangerously lean, or if fuel pressure drops below a safe level. While you might think the DME alone can handle these basic safety systems surprisingly it's not the case. The DME will happily let you run along at full power and a 18:1 AFR, with boost pegged if a WG line drops off, and the only fuel pressure safety provided is when fuel pressure drops down so low fuel injection itself has to be suspended. In addition to these basic safety systems the JB4 offers layered advanced safety systems. For example it monitors fuel trims bank to bank and reverts to safety if they exceed more than a 15% variance indicating a possible fuel distribution or o2 sensor issue. Port injection and WMI add extra failure points and the JB4 control provides advanced safety systems for them as well. The port injection FAQ covers the basics.

                        2) The JB4 boost control system is programmed as absolute meaning you'll always target a specific boost level. Unlike the DME which naturally implements a LOAD control system where boost levels go down when it's cold and go up when its warm. The opposite of what you generally want for turbocharged performance. In addition the JB4 is quick and easily adaptable to a wide range of setups eliminating the need for expensive custom boost tuning and the risks that come with repeated logs on systems that are not yet setup. It's not uncommon for engine damage to occur while a new setup is initially being dialed in. The JB4 automatically tunes wastegate dutycycle, fuel trims, and other important tuning criteria full time in the background greatly simplifying the tuning process. In addition the JB4 auto-tuning map can self tune for various ethanol mixtures without the need of an expensive and difficult to install flex fuel sensor. Pedal to boost mapping, spool aggression, boost by gear, and other critical factors can be easily adjusted in dash on the fly to suit the needs for the particular track or racing situation.

                        3) On the fly changes. Whether it's changing the boost/power level, boost by gear setting (including being able to disable it on the fly for burn outs or if traction turns out to be better than expected), pedal input, or what gauges are shown in dash, the JB4 allows a wide range of user adjustment real time from the drivers seat without having to use a 3rd party device or risk programming the DME between runs.

                        4) The JB4 allows for much better real time feedback to the driver. User adjustable in dash gauges allow you to keep a constant eye on boost, timing, knock, meth flow, and/or AFR, all selectable and changeable on the fly from the drivers seat. A user adjustable shift light can be triggered making rowing through the gears easier. JB4 Mobile allows wireless bluetooth logging via your Android or Apple phone without a cable locked in your OBDII port. In addition you can select map0 on the fly to allow OBDII port logging and diagnostics when needed for vehicle service. The JB4 default logging set includes all relevant data required for tuning including boost, timing cylinders 1-6, AFR and fuel trims in both banks, high and low fuel pressure, load, calculated torque, trans temperature, and many other parameters. The JB4 provides a simple to use but incredibly robust data logging system eliminating the need to select what parameters to record before each run and providing instant on the fly charting without the need of 3rd party internet programs. We routinely add parameters to the JB4 logging set based on customer feedback and evolving tuning requirements. The JB4 samples boost and analog sensors 250 times per second and CANbus specific data like air, fuel ratio, fuel trims, and timing advance 10 times per second.

                        5) Integrated JB4 features such as port injection control, flex fuel sensor, and progressive water/meth (WMI) control eliminate the need for independent add on boxes that are more difficult to install and technically unable to communicate with each other. Integration allows these extra features to share information for a smooth and cohesive tuning solution. For example with the JB4 NLS and JB4 port injection control when you press the clutch in for NLS your port injection flow is momentarily suspended to avoid huge backfires that have been known to blow out o2 sensors and in extreme cases blow up intake manifolds. When the DME requests a torque drop due to traction or stability control the JB4, WMI, and PI systems all respond accordingly. JB4 anti-lag has a dedicated user adjustable boost limiter to avoid unnecessary engine stress while engaged. WMI integration is able to hold boost levels low UNTIL fluid is flowing adequately to prevent spool up and transitional knock, adjust your boost target if the fluid being injected turns out not to be as potent as was expected or required to prevent knock, and in the event of a fail-safe depending on the severity of the situation either lower your boost target partially OR instantly dump boost out the diverters/close the throttle/cut timing. These are just some of the many examples of why having add on boxes an features all integrated through a single system is advantageous.

                        6) The JB4 is widely used and widely supported including free unlocked back end flash maps and custom mapping support from BMS via the n54tech support forum. BMS sponsors and attends several 1/4 mile and 1/2 mile races per year continuously improving the JB4 base maps and features based on real world experience and feedback. These updates are provided free of charge to JB4 customers via n54tech firmware posts.

                        7) The JB4 hardware is robust, reliable, highly developed, and upgradable, with many thousands of systems in use since 2008 when it was first released. The key to the JB4’s success is that it DOES NOT replace the factory engine computer or DME. The JB4 simply adds on to functionality already provided by the DME. As a result the DME remains in full control of your engine at all times with the JB4 dynamically making small but impactful adjustments to add in extra safety systems and features and dramatically improve performance."
                        Last edited by larippa; 07-06-2017, 10:51.
                        e90 335i AT
                        JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                        Comment

                        • hardyy
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2015
                          • 113
                          • suomi

                          Originally posted by F-Lame View Post
                          Viittaa kovasti intake putken paineanturiin. Oletko koittanut kuitata vikakoodeja ? Amerikan pojilla on ollut jotain ongelmia tuon anturin liitoksessa, likaa yms :think
                          Kuittasin mutta heitti uudelleen samat koodit..?

                          Comment

                          • F-Lame
                            BTCF Member
                            • Jul 2015
                            • 251
                            • Helsinki-Porvoo

                            Originally posted by hardyy View Post
                            Kuittasin mutta heitti uudelleen samat koodit..?
                            Itse kurkkaisin tuon liittimen seuraavaksi. Puhdistaa liittimen ja tunnistimen pinnit ja jos ei futaa sillä niin uusi tunnistin sinne. Jos vaikutat etälä suomen suunnalla niin voin jeesata tuon kanssa.
                            Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                            1989 E30 316i 2D HARRASTE
                            1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                            Ex. E92 335 CiA m-sport
                            Ex. 2005 E87 130i m-sport
                            ...monta muuta ennen sitä

                            Comment

                            • hardyy
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2015
                              • 113
                              • suomi

                              Originally posted by F-Lame View Post
                              Itse kurkkaisin tuon liittimen seuraavaksi. Puhdistaa liittimen ja tunnistimen pinnit ja jos ei futaa sillä niin uusi tunnistin sinne. Jos vaikutat etälä suomen suunnalla niin voin jeesata tuon kanssa.
                              Onko liittimeen helppo päästä käsiksi?

                              Comment

                              • F-Lame
                                BTCF Member
                                • Jul 2015
                                • 251
                                • Helsinki-Porvoo

                                Originally posted by hardyy View Post
                                Onko liittimeen helppo päästä käsiksi?
                                Ilmanputsari koteloineen irti. Sitten näkyy inletti putki jonka taka/alapuolella tunnistin on. Helpointa varmaan ottaa inletti irti ja tarkastaa missä kunnossa liitos kohta on.
                                Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                                1989 E30 316i 2D HARRASTE
                                1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                                Ex. E92 335 CiA m-sport
                                Ex. 2005 E87 130i m-sport
                                ...monta muuta ennen sitä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎