Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1230
    • Kainuu

    Tupla
    Last edited by makebm5; 03-09-2022, 10:40.
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1230
      • Kainuu

      Originally posted by reco View Post
      Mitäs sulla on tankissa ja mikä BEF? Ja ratista valittuna 4/2? Tuo map5 on vähän ⁸"pehmeä" luonnostaan kun on säätyvä.

      PS kannattaa laittaa tuo 6-cyl timing logging päälle että näkee joka sylinterin erikseen, helpottaa huomattavasti tutkimista jos vaikka vain yksi sylinteri laahaa.
      N 30 % etanoli bensiini seos ja pump gas bef. On 4/2 valittuna. Tänään pitempi lenkki niin huomaa hyvin että osakaasulla lähtee hyvin vetämään mutta sitten leikkaa tehoa kun ennakot laskee. Ahdot maks 16 psi piikissä. Eli siihen 6 cyl timing setting jossa nyt 0 niin 1?
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • reco
        Bimmer Rookie
        • Jul 2019
        • 43
        • Janakkala

        Originally posted by makebm5 View Post
        N 30 % etanoli bensiini seos ja pump gas bef. On 4/2 valittuna. Tänään pitempi lenkki niin huomaa hyvin että osakaasulla lähtee hyvin vetämään mutta sitten leikkaa tehoa kun ennakot laskee. Ahdot maks 16 psi piikissä. Eli siihen 6 cyl timing setting jossa nyt 0 niin 1?
        Ok 30 % etanolilla pitäisi olla parempaa ennakkoa joten jokin laittaa vastaan.

        Ei siihen tulee 4, 5 tai 7 riippuen mikä DME versio sulla on, sama kuin bef valinassa ja sen näkee esim. Mhd koodit lukemalla.
        ex 07 E92 335iA

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1230
          • Kainuu

          Originally posted by reco View Post
          Ok 30 % etanolilla pitäisi olla parempaa ennakkoa joten jokin laittaa vastaan.

          Ei siihen tulee 4, 5 tai 7 riippuen mikä DME versio sulla on, sama kuin bef valinassa ja sen näkee esim. Mhd koodit lukemalla.
          Kiitti vinkistä täytyy tutkia mikä versio. Miten lie vakiotulpat voisikohan olla syylliinen että yrittää nakuttaa niillä?
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • reco
            Bimmer Rookie
            • Jul 2019
            • 43
            • Janakkala

            Originally posted by makebm5 View Post
            Kiitti vinkistä täytyy tutkia mikä versio. Miten lie vakiotulpat voisikohan olla syylliinen että yrittää nakuttaa niillä?
            Hyvinkin mahdollista, itse laitoin suoraan 2 astetta kylmemmät tulpat kun aloin viritellä ja lisätä etanolia eikä ole ollut ongelmia.
            Sitten kun otat logia niin luistonesto kokonaan pois ja 3 vaihteella 2500-3000 kierroksesta lähelle 7000 ja vaihteen vaihto niin näkee kunnolla mitä tapahtuu.
            ex 07 E92 335iA

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5401
              • S:t Karins

              Originally posted by makebm5 View Post
              N 30 % etanoli bensiini seos ja pump gas bef. On 4/2 valittuna. Tänään pitempi lenkki niin huomaa hyvin että osakaasulla lähtee hyvin vetämään mutta sitten leikkaa tehoa kun ennakot laskee. Ahdot maks 16 psi piikissä. Eli siihen 6 cyl timing setting jossa nyt 0 niin 1?
              Originally posted by reco View Post
              Ok 30 % etanolilla pitäisi olla parempaa ennakkoa joten jokin laittaa vastaan.

              Ei siihen tulee 4, 5 tai 7 riippuen mikä DME versio sulla on, sama kuin bef valinassa ja sen näkee esim. Mhd koodit lukemalla.
              Ennakot. 30% E85 soppa vaatii race bef:n.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1230
                • Kainuu

                Originally posted by Tommix View Post
                Ennakot. 30% E85 soppa vaatii race bef:n.
                Eli syynä ennakkojen kyykkäämiseen liian korkea etanoli pitoisuus?
                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                Comment

                • alfaromeo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2019
                  • 258
                  • Suomi

                  Itse nyt ajellut noin kuukauden tällä uudella setupilla. BEF Race sisällä ja Map 5. Tankkaan aina fifti fifti. Esimerkiksi 25l 98e5 ja 25l e85.

                  PA-pumppu taitaa olla alkuperäinen.

                  Ei ainuttakaan murhetta tämän jälkeen ja kulkee paremmin kuin ennen. Auto tuntuu paljon "raikkaammalta" kuin aikaisemmin.

                  Tulpat 20tkm ajetut Boschin nelikärkiset, ihan perus tulpat mitä tarjoaa rekisterinumerolla varaosahaussa.
                  E92 335ia
                  F11 535ia

                  Comment

                  • makebm5
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2009
                    • 1230
                    • Kainuu

                    Originally posted by alfaromeo View Post
                    Itse nyt ajellut noin kuukauden tällä uudella setupilla. BEF Race sisällä ja Map 5. Tankkaan aina fifti fifti. Esimerkiksi 25l 98e5 ja 25l e85.

                    PA-pumppu taitaa olla alkuperäinen.

                    Ei ainuttakaan murhetta tämän jälkeen ja kulkee paremmin kuin ennen. Auto tuntuu paljon "raikkaammalta" kuin aikaisemmin.

                    Tulpat 20tkm ajetut Boschin nelikärkiset, ihan perus tulpat mitä tarjoaa rekisterinumerolla varaosahaussa.
                    Sattuisiko olemaan yhtään logia näytille niin voisi vertailu mielessä katsoa.
                    BMW i4 M50, BMW E89 35is
                    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5401
                      • S:t Karins

                      Originally posted by makebm5 View Post
                      Eli syynä ennakkojen kyykkäämiseen liian korkea etanoli pitoisuus?
                      Se on yksi todennäköinen vaihtoehto.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1230
                        • Kainuu

                        Tuossa lokia 50/50 seoksella. Imukanavia putsattua ja sytytys adaptiot nollattua.https://datazap.me/u/marker/log-1662...1-4-9-11-18-24
                        Käykö tuossa kiihdyttäessä hetken laihalla ja sitten heti kohta tiputtaa ennakot alas?
                        Mietin että FOL arvo ei ole muuttunut säädetystä 70 mihinkään ja eikö sen pitäisi säätyä itsekseen kuten hukkaportin arvon?
                        Last edited by makebm5; 06-09-2022, 10:09.
                        BMW i4 M50, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                        Comment

                        • Krampus
                          BTCF Member
                          • Nov 2017
                          • 373
                          • Keski-Suomi

                          Originally posted by makebm5 View Post
                          Tuossa lokia 50/50 seoksella. Imukanavia putsattua ja sytytys adaptiot nollattua.https://datazap.me/u/marker/log-1662...1-4-9-11-18-24
                          Käykö tuossa kiihdyttäessä hetken laihalla ja sitten heti kohta tiputtaa ennakot alas?
                          Mietin että FOL arvo ei ole muuttunut säädetystä 70 mihinkään ja eikö sen pitäisi säätyä itsekseen kuten hukkaportin arvon?
                          Sinulla on FF ja WGDC käppyrät pielessä? Sama on minullakin, jos saat tuon selvitettyä niin laita tietoa tänne tai jos joku tietäjä tietää? Esim. Timestamp kohdassa 180, WGDC 59 ja FF 27. Ymmärrykseni mukaan nuo pitäisi jotenkin seurata toisiaan. Minulla WGDC myös tuossa 59 lukemassa pienellä kuormalla. Yritin säätää tuota JB4techin ohjeen mukaan, mutta mitään en saanut tapahtumaan. Ensi kuun lopussa luultavasti JB4+pi-ohjain lähtee jorpakkoon kun auto menee talviunille ja reflex+ tulee tilalle
                          E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                          F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                          Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                          Comment

                          • makebm5
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2009
                            • 1230
                            • Kainuu

                            Originally posted by Krampus View Post
                            Sinulla on FF ja WGDC käppyrät pielessä? Sama on minullakin, jos saat tuon selvitettyä niin laita tietoa tänne tai jos joku tietäjä tietää? Esim. Timestamp kohdassa 180, WGDC 59 ja FF 27. Ymmärrykseni mukaan nuo pitäisi jotenkin seurata toisiaan. Minulla WGDC myös tuossa 59 lukemassa pienellä kuormalla. Yritin säätää tuota JB4techin ohjeen mukaan, mutta mitään en saanut tapahtumaan. Ensi kuun lopussa luultavasti JB4+pi-ohjain lähtee jorpakkoon kun auto menee talviunille ja reflex+ tulee tilalle
                            Olet varmaan jo tämän lukenut ? https://www.jb4tech.com/forum/model-...ff-tuning-info
                            Postaus 7# niin jos oikeinpäiin ymmärsin PID gain arvon pienetäminen rajoittaa tuota miten kaukana FF voi olla WGDC arvosta. Toisaalta sitten "spool upin" aikanhan se voi olla kaukanakin.
                            Last edited by makebm5; 06-09-2022, 13:38.
                            BMW i4 M50, BMW E89 35is
                            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                            Comment

                            • reco
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2019
                              • 43
                              • Janakkala

                              Originally posted by makebm5 View Post
                              Tuossa lokia 50/50 seoksella. Imukanavia putsattua ja sytytys adaptiot nollattua.https://datazap.me/u/marker/log-1662...1-4-9-11-18-24
                              Käykö tuossa kiihdyttäessä hetken laihalla ja sitten heti kohta tiputtaa ennakot alas?
                              Mietin että FOL arvo ei ole muuttunut säädetystä 70 mihinkään ja eikö sen pitäisi säätyä itsekseen kuten hukkaportin arvon?
                              Kyllä se FOL säätyy trimmien mukaan mutta jos se on tyytyväinen niin ei se muutu.
                              Avg ign näyttäisi hiljakseen tippuvan vetojen aikana, joten suunta on oikea ja ennakot kasvaa sitä myöden kuin lukema pienenee.
                              Laitotiko sen RACE beffin sisään? Ja onko mikä arvo laitettu ratista menu 11, jos siellä on korkea säätö on jb4 aika agressiivinen ahdoille menossa kun kaasu on alle 100 %.
                              Muutenhan noissa voi olla hukkaporttien jumittelua tai ne ahtosolenoidit ei enää ole priima kuosissa, jos alipainletkut ei vuoda kun näyttää noi ahdot seilaavan targetista.

                              Ps lisäksi tuo FF näyti korkealta sitä voisi kokeilla laskea vaikka 80 ja katsoa mihin lähtee suuntaamaan.
                              ex 07 E92 335iA

                              Comment

                              • makebm5
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2009
                                • 1230
                                • Kainuu

                                Originally posted by reco View Post
                                Kyllä se FOL säätyy trimmien mukaan mutta jos se on tyytyväinen niin ei se muutu.
                                Avg ign näyttäisi hiljakseen tippuvan vetojen aikana, joten suunta on oikea ja ennakot kasvaa sitä myöden kuin lukema pienenee.
                                Laitotiko sen RACE beffin sisään? Ja onko mikä arvo laitettu ratista menu 11, jos siellä on korkea säätö on jb4 aika agressiivinen ahdoille menossa kun kaasu on alle 100 %.
                                Muutenhan noissa voi olla hukkaporttien jumittelua tai ne ahtosolenoidit ei enää ole priima kuosissa, jos alipainletkut ei vuoda kun näyttää noi ahdot seilaavan targetista.

                                Ps lisäksi tuo FF näyti korkealta sitä voisi kokeilla laskea vaikka 80 ja katsoa mihin lähtee suuntaamaan.
                                FOL oli aiemmin 86 ennen BEFiä ja nyttemmin säädin sen tuonne 70:een. Kummastakaan arvosta FOL ei muuttunut suuntaan tai toiseen. Muistelen että arvo eli aiemmin kun pelkällä bensiinillä ajelin. Liekkö tuolla arvolla merkitystä tuohon pienee laihaan kohtaan kun lähtee kaasua reippaammin painamaan.

                                PUMP BEFillä mennään vielä.

                                Ohjauspyörän valikosta 11 kohta taisi olla se suositusarvo olikohan 1000 ja aiemmin kokeilin 1500-2200 arvoja ja oli äkkinäisempi kyllä reagoinniltaan.

                                FF laitoin 80 arvoon josta se on hiljoksiin noussut nykyiseen joskin laskenut nyt vähän kuin kävi jossain 115 kieppeillä.

                                Turbot on hiljattain kunnostettu mutta itse solenoidit näyttää alkuperäisiltä ( 257thkm ja 15v)
                                Last edited by makebm5; 06-09-2022, 14:30.
                                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎