Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5441
    • S:t Karins

    Originally posted by tommylee View Post
    Kukapa selventäis newbielle tuota MHD fläsheriä?
    Eli vaatiiko tuo juissiboxia rinnalle jne?
    Ei vaadi, Android laite ja sinne MHD appi. Sitten tarviit USB-OBD kaapelin + OTG kaapelin, jotta saat laitteen kiinni auton OBD pistokkeeseen. MHD apissa valkkaat minkä kartan haluat mootorin ecuun ajaa.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • tommylee
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2015
      • 292
      • Haukipudas / Kello

      Originally posted by Tommix View Post
      Ei vaadi, Android laite ja sinne MHD appi. Sitten tarviit USB-OBD kaapelin + OTG kaapelin, jotta saat laitteen kiinni auton OBD pistokkeeseen. MHD apissa valkkaat minkä kartan haluat mootorin ecuun ajaa.
      Joo, niin olin ymmärtävinäni. Uskaltaako tota käyttää?
      Tarkoitan lähinnä ettei laatikko porsi tai suuttimet kärtsää tms yms:think
      Toimiikohan tuo carlyn usb kaapelin kera?
      Ex: BMW 330 Xd E90
      Ex:BMW 335Xi E90
      Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        Kyllä MHD-flässeriä uskaltaa käyttää. Virtalähde on syytä olla, muuten on suuret mahdollisuudet ongelmiin. Ja siis tasaisen 13-15v jännitetason antava vähintään 30A virtalähde, ei mikää ctek 5A laturi.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • tommylee
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2015
          • 292
          • Haukipudas / Kello

          Originally posted by böntti View Post
          Kyllä MHD-flässeriä uskaltaa käyttää. Virtalähde on syytä olla, muuten on suuret mahdollisuudet ongelmiin. Ja siis tasaisen 13-15v jännitetason antava vähintään 30A virtalähde, ei mikää ctek 5A laturi.
          Ok. Mistä saan tietoo stage 1 mapista?
          Lähinnä siis että mitä muutoksia ja paljonko tuo vääntöjä ja heppoja lisää?
          Löytyykö käyttäjäkokemuksia?
          Ex: BMW 330 Xd E90
          Ex:BMW 335Xi E90
          Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2091
            • Naantali

            Originally posted by tommylee View Post
            Ok. Mistä saan tietoo stage 1 mapista?
            Lähinnä siis että mitä muutoksia ja paljonko tuo vääntöjä ja heppoja lisää?
            Löytyykö käyttäjäkokemuksia?
            Täältä löytyy kaikki tarvittava tieto
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • tommylee
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2015
              • 292
              • Haukipudas / Kello

              Tommix, böntti ja miyli kiitossss!!
              Ex: BMW 330 Xd E90
              Ex:BMW 335Xi E90
              Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

              Comment

              • TMB
                BTCF Member
                • Apr 2014
                • 124
                • Oulu

                Originally posted by böntti View Post
                Kyllä MHD-flässeriä uskaltaa käyttää. Virtalähde on syytä olla, muuten on suuret mahdollisuudet ongelmiin. Ja siis tasaisen 13-15v jännitetason antava vähintään 30A virtalähde, ei mikää ctek 5A laturi.
                Nythän noi softat on vähän viisastuneet ja eivät pyöritä bensapumppua koko flässin ajan kuten ennemmin. Pärjäis varmaan köykäisemmälläkin virtalähteellä, mutta eihän tuota uskalla luvata mittaamatta.

                Comment

                • tommylee
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2015
                  • 292
                  • Haukipudas / Kello

                  Originally posted by TMB View Post
                  Nythän noi softat on vähän viisastuneet ja eivät pyöritä bensapumppua koko flässin ajan kuten ennemmin. Pärjäis varmaan köykäisemmälläkin virtalähteellä, mutta eihän tuota uskalla luvata mittaamatta.
                  Joo, tuossa mietinkin, että jos/kun alan fläshämään, että mistä sais kunnon virtalähteen, kun ei ctekin laturia kummempaa löydy iteltä...
                  Ja tuo k+dcan piuhakin puuttuu.. Carlyn piuha on, mutta en tiedä onko se kelvollinen tuohon hommaan? Kuka osais vastata tuohon?
                  Ex: BMW 330 Xd E90
                  Ex:BMW 335Xi E90
                  Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                  Comment

                  • TMB
                    BTCF Member
                    • Apr 2014
                    • 124
                    • Oulu

                    Originally posted by tommylee View Post
                    Joo, tuossa mietinkin, että jos/kun alan fläshämään, että mistä sais kunnon virtalähteen, kun ei ctekin laturia kummempaa löydy iteltä...
                    Ja tuo k+dcan piuhakin puuttuu.. Carlyn piuha on, mutta en tiedä onko se kelvollinen tuohon hommaan? Kuka osais vastata tuohon?
                    Asentaa ton sovelluksen ja kokeilee. Ihan ekana se testaa sen yhteyden. Virtalähteitä varmaan löytyy jos minkälaista, mutta esim tollanen http://www.helsinginradiopuoti.fi/tu....html?id=12/10 Varmaan löytyy ulkomailta edukkaammin, mutta noin esimerkiksi.

                    Comment

                    • tommylee
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2015
                      • 292
                      • Haukipudas / Kello

                      Originally posted by TMB View Post
                      Asentaa ton sovelluksen ja kokeilee. Ihan ekana se testaa sen yhteyden. Virtalähteitä varmaan löytyy jos minkälaista, mutta esim tollanen http://www.helsinginradiopuoti.fi/tu....html?id=12/10 Varmaan löytyy ulkomailta edukkaammin, mutta noin esimerkiksi.
                      Kiitosta tästä!
                      Lukenut täältä juttua mm noista suuttimista, jotka vissiin on vähän heikkoja lenkkejä näissä N54:ssa, samoin puolat. Mites tuo stage 1 virisofta vaikuttaa noiden elin-ikään. Kyseessä kuitenkin käyttisauto, nii ei jaksais hirveesti alkaa säätään ja remppaamaan auton kanssa.
                      Tota pidemmälle en aio todellakaan virittää..
                      Ex: BMW 330 Xd E90
                      Ex:BMW 335Xi E90
                      Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5441
                        • S:t Karins

                        Originally posted by tommylee View Post
                        Joo, tuossa mietinkin, että jos/kun alan fläshämään, että mistä sais kunnon virtalähteen, kun ei ctekin laturia kummempaa löydy iteltä...
                        Ja tuo k+dcan piuhakin puuttuu.. Carlyn piuha on, mutta en tiedä onko se kelvollinen tuohon hommaan? Kuka osais vastata tuohon?
                        Tehokkaalla akkulaturilla olen pärjännyt, sellainen kannattaa hommata. Varsinkin kun MHD tekee back uppia, se nääs kestää noin 20 min. Ilmastointi, poppikone ym pois päältä ja parkit päälle.
                        Mä olen Carleyn sinisellä piuhalla homman tehnyt, toimii.
                        Originally posted by tommylee View Post
                        Kiitosta tästä!
                        Lukenut täältä juttua mm noista suuttimista, jotka vissiin on vähän heikkoja lenkkejä näissä N54:ssa, samoin puolat. Mites tuo stage 1 virisofta vaikuttaa noiden elin-ikään. Kyseessä kuitenkin käyttisauto, nii ei jaksais hirveesti alkaa säätään ja remppaamaan auton kanssa.
                        Tota pidemmälle en aio todellakaan virittää..
                        Kyllä ne puolat kannattaa kaikki vaihtaa jos et tiedä milloin ne on uusittu. Eipähän tule murheita. Tai sitten ajan niin kauan että tulee murheita ja vaihdat sitten.
                        Last edited by Tommix; 08-10-2017, 21:22.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by tommylee View Post
                          Joo, tuossa mietinkin, että jos/kun alan fläshämään, että mistä sais kunnon virtalähteen, kun ei ctekin laturia kummempaa löydy iteltä...
                          Ja tuo k+dcan piuhakin puuttuu.. Carlyn piuha on, mutta en tiedä onko se kelvollinen tuohon hommaan? Kuka osais vastata tuohon?
                          Kunnon virtalähteen löytyy usein siitä pihasta. Se toinen auto kaapeleilla kiinni ja käyntiin. Akkulatureilla ei fläshäisi, jos niissä ei ole supply tilaa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • eljas
                            BTCF Member
                            • Apr 2017
                            • 317
                            • Vantaa

                            Suuttimien testaus?

                            Löytyi Youtubesta tällainen video suuttimien testaukseen https://www.youtube.com/watch?v=N-cliDST_vc

                            Onko tuo ihan toimiva tapa vai onko olemassa jotain muuta? Jos noin lähtee testaamaan, niin tarvitseeko hommata jotain uusia tiivisteitä kun laittaa takaisin läjään?
                            N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                            Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                            Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                            Comment

                            • P33P33
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2015
                              • 181
                              • Kellokoski

                              Originally posted by eljas View Post
                              Löytyi Youtubesta tällainen video suuttimien testaukseen https://www.youtube.com/watch?v=N-cliDST_vc

                              Onko tuo ihan toimiva tapa vai onko olemassa jotain muuta? Jos noin lähtee testaamaan, niin tarvitseeko hommata jotain uusia tiivisteitä kun laittaa takaisin läjään?
                              Kaippa tuo toimii, ei oo tullu kokeiltua, mutta takaisin kun laittaa niin itse ainakin uusisin nuo o-renkaat ja tuon decoupler elementin. O-renkaita varten tarvitset työkalun, jolla tuo teflon o-rengas puristetaan ensin kasaan juuri ennen paikalleen laittoa.
                              Tästä lisäajatusta hommaan
                              -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                              Comment

                              • erttuli
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2017
                                • 32
                                • Finland

                                Puolat vaihettu pihalla, jospa nyt häviäisi toi Cyl 4 misfire. Uskokaa tai älkää, oli vanhoissa puolissa "eränumero" 11/2006. Sitä en tiedä, miten on mahdollista ettei ole 195000 km aikana vaihdettu kertaakaan. Tulppia en vielä vaihtanu, jos nyt tolla se korjaantuu niin sitten olkoon vielä. Jos ei niin sit vaan tulppaakin. Ois toki kannattanut katsoa miltä ne näyttää. Oli pientä öljy valumaa siinä öljykorkin lähettyvillä, oisko läikkynyt täyttöjen yhteydessä, sitä en tiedä. Muutama tippa oli öljyä 3 ja 4 sylinterien tulppien luona. Onkohan sylinterikannen tiiviste vaihtokunnossa? Ei kai se öljykorkilta pääse valumaan tulppien luokse?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎