Originally posted by tommylee
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Originally posted by Tommix View PostEi vaadi, Android laite ja sinne MHD appi. Sitten tarviit USB-OBD kaapelin + OTG kaapelin, jotta saat laitteen kiinni auton OBD pistokkeeseen. MHD apissa valkkaat minkä kartan haluat mootorin ecuun ajaa.
Tarkoitan lähinnä ettei laatikko porsi tai suuttimet kärtsää tms yms:think
Toimiikohan tuo carlyn usb kaapelin kera?Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Kyllä MHD-flässeriä uskaltaa käyttää. Virtalähde on syytä olla, muuten on suuret mahdollisuudet ongelmiin. Ja siis tasaisen 13-15v jännitetason antava vähintään 30A virtalähde, ei mikää ctek 5A laturi.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostKyllä MHD-flässeriä uskaltaa käyttää. Virtalähde on syytä olla, muuten on suuret mahdollisuudet ongelmiin. Ja siis tasaisen 13-15v jännitetason antava vähintään 30A virtalähde, ei mikää ctek 5A laturi.
Lähinnä siis että mitä muutoksia ja paljonko tuo vääntöjä ja heppoja lisää?
Löytyykö käyttäjäkokemuksia?Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostOk. Mistä saan tietoo stage 1 mapista?
Lähinnä siis että mitä muutoksia ja paljonko tuo vääntöjä ja heppoja lisää?
Löytyykö käyttäjäkokemuksia?
Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostKyllä MHD-flässeriä uskaltaa käyttää. Virtalähde on syytä olla, muuten on suuret mahdollisuudet ongelmiin. Ja siis tasaisen 13-15v jännitetason antava vähintään 30A virtalähde, ei mikää ctek 5A laturi.
Comment
-
-
Originally posted by TMB View PostNythän noi softat on vähän viisastuneet ja eivät pyöritä bensapumppua koko flässin ajan kuten ennemmin. Pärjäis varmaan köykäisemmälläkin virtalähteellä, mutta eihän tuota uskalla luvata mittaamatta.
Ja tuo k+dcan piuhakin puuttuu.. Carlyn piuha on, mutta en tiedä onko se kelvollinen tuohon hommaan? Kuka osais vastata tuohon?Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostJoo, tuossa mietinkin, että jos/kun alan fläshämään, että mistä sais kunnon virtalähteen, kun ei ctekin laturia kummempaa löydy iteltä...
Ja tuo k+dcan piuhakin puuttuu.. Carlyn piuha on, mutta en tiedä onko se kelvollinen tuohon hommaan? Kuka osais vastata tuohon?
Comment
-
-
Originally posted by TMB View PostAsentaa ton sovelluksen ja kokeilee. Ihan ekana se testaa sen yhteyden. Virtalähteitä varmaan löytyy jos minkälaista, mutta esim tollanen http://www.helsinginradiopuoti.fi/tu....html?id=12/10 Varmaan löytyy ulkomailta edukkaammin, mutta noin esimerkiksi.
Lukenut täältä juttua mm noista suuttimista, jotka vissiin on vähän heikkoja lenkkejä näissä N54:ssa, samoin puolat. Mites tuo stage 1 virisofta vaikuttaa noiden elin-ikään. Kyseessä kuitenkin käyttisauto, nii ei jaksais hirveesti alkaa säätään ja remppaamaan auton kanssa.
Tota pidemmälle en aio todellakaan virittää..Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostJoo, tuossa mietinkin, että jos/kun alan fläshämään, että mistä sais kunnon virtalähteen, kun ei ctekin laturia kummempaa löydy iteltä...
Ja tuo k+dcan piuhakin puuttuu.. Carlyn piuha on, mutta en tiedä onko se kelvollinen tuohon hommaan? Kuka osais vastata tuohon?
Mä olen Carleyn sinisellä piuhalla homman tehnyt, toimii.
Originally posted by tommylee View PostKiitosta tästä!
Lukenut täältä juttua mm noista suuttimista, jotka vissiin on vähän heikkoja lenkkejä näissä N54:ssa, samoin puolat. Mites tuo stage 1 virisofta vaikuttaa noiden elin-ikään. Kyseessä kuitenkin käyttisauto, nii ei jaksais hirveesti alkaa säätään ja remppaamaan auton kanssa.
Tota pidemmälle en aio todellakaan virittää..Last edited by Tommix; 08-10-2017, 21:22.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostJoo, tuossa mietinkin, että jos/kun alan fläshämään, että mistä sais kunnon virtalähteen, kun ei ctekin laturia kummempaa löydy iteltä...
Ja tuo k+dcan piuhakin puuttuu.. Carlyn piuha on, mutta en tiedä onko se kelvollinen tuohon hommaan? Kuka osais vastata tuohon?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Suuttimien testaus?
Löytyi Youtubesta tällainen video suuttimien testaukseen https://www.youtube.com/watch?v=N-cliDST_vc
Onko tuo ihan toimiva tapa vai onko olemassa jotain muuta? Jos noin lähtee testaamaan, niin tarvitseeko hommata jotain uusia tiivisteitä kun laittaa takaisin läjään?N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Originally posted by eljas View PostLöytyi Youtubesta tällainen video suuttimien testaukseen https://www.youtube.com/watch?v=N-cliDST_vc
Onko tuo ihan toimiva tapa vai onko olemassa jotain muuta? Jos noin lähtee testaamaan, niin tarvitseeko hommata jotain uusia tiivisteitä kun laittaa takaisin läjään?
Tästä lisäajatusta hommaan
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Puolat vaihettu pihalla, jospa nyt häviäisi toi Cyl 4 misfire. Uskokaa tai älkää, oli vanhoissa puolissa "eränumero" 11/2006. Sitä en tiedä, miten on mahdollista ettei ole 195000 km aikana vaihdettu kertaakaan. Tulppia en vielä vaihtanu, jos nyt tolla se korjaantuu niin sitten olkoon vielä. Jos ei niin sit vaan tulppaakin. Ois toki kannattanut katsoa miltä ne näyttää. Oli pientä öljy valumaa siinä öljykorkin lähettyvillä, oisko läikkynyt täyttöjen yhteydessä, sitä en tiedä. Muutama tippa oli öljyä 3 ja 4 sylinterien tulppien luona. Onkohan sylinterikannen tiiviste vaihtokunnossa? Ei kai se öljykorkilta pääse valumaan tulppien luokse?
Comment
-
Comment