BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

Originally posted by WarHead View Post
    Löytyyköhän mistään ns. tehdasasetuksia? Siellä valikoissa on hyvin paljon sellaista mistä ymmärrän yhtäpaljon kuin sika tuulimyllystä ja kuka niitä lukuja/asetuksia muutenkaa ulkoa muistais?

Toisaalta, voishan tuon purkin päivittää oletuksena se, että siinä on sen jälkeen päällä "tehdasasetukset", mutta onko?
    Tietääkö kukaan?

Pitääpä tänään vähän antaa töppöstä map4:nen päällä ja ottaa vaikka parit logit; voi noita vanhoja nappularenkaita vähän rankaista ennen uuusien alle laittoa...

Comment

• WarHead
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 774

Danke Schöööön!
      E91 335iAT -08

-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

Comment

• tommylee
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2015
        • 292
        • Haukipudas / Kello

Originally posted by TMB View Post
        Mulla on toimivaksi havaittu kaapeli jos haluat testata sen kanssa että onko ongelma piuhassa.
        Joo, mielellään testaisin! Millon vaan sulle sopii?
        Laita vaikka privalla paikkaa ja aikaa?
        Ex: BMW 330 Xd E90
        Ex:BMW 335Xi E90
        Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

Comment

• Dusty
          Bimmer Rookie
          • May 2017
          • 112
          • Vantaa

Kyselenpä osaavilta vähän jeesiä kun porukalla varmastikki kokemusta näistä hommista on. Elikkä ostin auton tossa puolisen vuotta sitten mittarissa tuolloin 127tkm. Silloin paikoillaan kun revvas autoa niin ihan hiljasta rallattamista oli havaittaivista. Ajelin siinä vakio autolla jonkun aikaa enenkun rupesi vähä tuo ns.viritys kiinostamaan jolloin aloin pikku hiljaa lukemaan asiasta ja kyselemään osaavilta muutenkin. MHD stage 1+ löin sitten kerralla sisään ja sillä ajelin viikon pari iha normaali ajoa. Tämän jälkeen rupesin ottamaan logia foorumilaisten ohjauksella että miten homma tehään jne. Pari viikkoa siinä harjottelin login ottamista ja jonkun 20 vedon jälkeen heitti mulla legendaarisen 30ff koodin. Lähin sitten asiaa selvittelemään enkä oikeen mitään vuoto itse silmä määräisesti oikeen löytänyt. Katoin että se coolerilta menevä vieteri putki kuumalle puolelle oli vähän öljyssä ja kasassa jolloin tilasin sitten uuden ja vaihoin tilalle. Vaihoin myös o rinkula tiivisteet kuumalle ja kylmälle ahto puolelle jotka menee coolerille. Tällä tämä 30ff koodi sitten korjautuikin. Otin sitte pari lisää logia ja huomattiin että muuten ihan ok logia mutta ahto paineet ei ihan noussut targettiin niin nopiaa kun pitäisi. Tästä johtuen vaihoin kaikki alipaine letkut jolloin auto omasta mielestä oli kyllä räväkkä ja jotenki veti ihan D vaihteellakin alusta lähtien kovaa. Parin päivän päästä otin sitten uutta logia jolloin ekassa vedossa misfire koodi päälle. Tilasin uudet puolat ja tulpat ja vaihoin ne. Omasta mielestä ei enään vetäny niin hyvin kun alipaine letkujen vaihon jälkeen ja logissakin vieläkin näytti että ei päässyt heti targettin vaan menee jokunen aika. Toi rallatus on mun mielestä nytten sitten lisääntynyt jotenka kelattiin foorumilaisen kanssa että kiristetään taaemman turbon hukkaportin sitä säädin tankoa. Kiristettiin sitä pari kierosta eikä rallatus vieläkään loppunut. En kokeillut vetoja ottaa kiristettynä. Löysättiin takasin ja kokeiltiin myös MHD softasta vetää se rattle gate fix siihen ihan vasempaan reunaan se säädin jolloin rallatus tietenki loppu. En sillain kokeillut edes ajaa koska turbolagi vissiinkin aika sairas sillain. Kokeiltiin myös että otettiin molemmista turboista alipine letku vuorotellen pois ja käytettiin autoa päällä ja nostettiin hieman kieroksia niin rallatus kuitenkin kuului. Ostin myös uudet ahtopaine solenoidit eikä tämäkään auttanut. En ole viellä niillä logia ottanut kun aika jäistä tuolla ulkona tällä hetkellä.

Eli kysymys kuuluukin oisko teillä jotain vinkkejä mitä voisin viellä kokeilla vai kuulostaisiko siltä että turbot menee vaihtoon?
          Last edited by Dusty; 27-10-2017, 15:06.
          Kolhujen oikasut maalaamatta.

Comment

• Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5466
            • S:t Karins

Originally posted by tommylee View Post
            Siis miten yhdistät luuriin tai tablettiin, jos et käytä otg piuhaa?:think
            Siis markkinoilta löytyy sininen OBD kaapeli jossa on mikro USB pää. Tällöin ei tarvita erillisrä OTG kaapelia.
            Minulla on vanha kaapeli, jolloin joudun käyttämään OTG:tä.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

Comment

• tommylee
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2015
              • 292
              • Haukipudas / Kello

Originally posted by Tommix View Post
              Siis markkinoilta löytyy sininen OBD kaapeli jossa on mikro USB pää. Tällöin ei tarvita erillisrä OTG kaapelia.
              Minulla on vanha kaapeli, jolloin joudun käyttämään OTG:tä.
              Joo. En hiffannut sitä, että carlyn usb toimii ainoastaan KPW väylässä, joka on 2005-2007 alkupuolella valmistetuissa autoissa. Omassa on tuo CAN väylä, niin siksi carlyn piuha ei skulaa mulla. Kokeilin TMB:n K+Dcan piuhaa ja sillä toimi MHD moitteetta.
              Tilauksessa jo oma K+Dcan piuha.
              Ja TMB kokeili mun carly piuhaa omassa 2006 335:ssa ja carlyn piuha toimi moitteetta.
              Kiitokset vielä TMB:lle piuha testistä

Comment

• majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 890
                • Oulu

Moi, itse aika uus näiden kanssa, ensi viikolla itselle tulossa e93 335i 2007vm. Niin ajattelin että miten tähän nyt saisi kohtalaisesti nostettua nuo tehot kohtuu hintaan? Mietin että jos ei jb4:sta osta, niin saako helposti jollain ohjelmalla sisälle vai miten nuo tehdään.

Onko Oulusta ketään joka kohtuu hintaan tuota tekisi?
                Last edited by majgul; 28-10-2017, 19:36.

Comment

• tommylee
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2015
                  • 292
                  • Haukipudas / Kello

Originally posted by majgul View Post
                  Moi, itse aika uus näiden kanssa, ensi viikolla itselle tulossa e93 335i. Niin ajattelin että miten tähän nyt saisi kohtalaisesti nostettua nuo tehot kohtuu hintaan? Mietin että jos ei jb4:sta osta, niin saako helposti jollain ohjelmalla sisälle vai miten nuo tehdään.

Onko Oulusta ketään joka kohtuu hintaan tuota tekisi?
                  No oon iteki newbie näissä hommissa, mut omaani aion laittaa MHD apilla stage 1 ohjelman sisään. Flasherin hinta 99€, stage 1 map 50€ ja monitoring 69€.
                  Flashin voi ite tehdä android-laitteella. Ei oo pahan hintaista hommaa...
                  MHD löytyy play kaupasta

Comment

• P33P33
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 181
                    • Kellokoski

Originally posted by Dusty View Post
                    Kyselenpä osaavilta vähän jeesiä kun porukalla varmastikki kokemusta näistä hommista on. Elikkä ostin auton tossa puolisen vuotta sitten mittarissa tuolloin 127tkm. Silloin paikoillaan kun revvas autoa niin ihan hiljasta rallattamista oli havaittaivista. Ajelin siinä vakio autolla jonkun aikaa enenkun rupesi vähä tuo ns.viritys kiinostamaan jolloin aloin pikku hiljaa lukemaan asiasta ja kyselemään osaavilta muutenkin. MHD stage 1+ löin sitten kerralla sisään ja sillä ajelin viikon pari iha normaali ajoa. Tämän jälkeen rupesin ottamaan logia foorumilaisten ohjauksella että miten homma tehään jne. Pari viikkoa siinä harjottelin login ottamista ja jonkun 20 vedon jälkeen heitti mulla legendaarisen 30ff koodin. Lähin sitten asiaa selvittelemään enkä oikeen mitään vuoto itse silmä määräisesti oikeen löytänyt. Katoin että se coolerilta menevä vieteri putki kuumalle puolelle oli vähän öljyssä ja kasassa jolloin tilasin sitten uuden ja vaihoin tilalle. Vaihoin myös o rinkula tiivisteet kuumalle ja kylmälle ahto puolelle jotka menee coolerille. Tällä tämä 30ff koodi sitten korjautuikin. Otin sitte pari lisää logia ja huomattiin että muuten ihan ok logia mutta ahto paineet ei ihan noussut targettiin niin nopiaa kun pitäisi. Tästä johtuen vaihoin kaikki alipaine letkut jolloin auto omasta mielestä oli kyllä räväkkä ja jotenki veti ihan D vaihteellakin alusta lähtien kovaa. Parin päivän päästä otin sitten uutta logia jolloin ekassa vedossa misfire koodi päälle. Tilasin uudet puolat ja tulpat ja vaihoin ne. Omasta mielestä ei enään vetäny niin hyvin kun alipaine letkujen vaihon jälkeen ja logissakin vieläkin näytti että ei päässyt heti targettin vaan menee jokunen aika. Toi rallatus on mun mielestä nytten sitten lisääntynyt jotenka kelattiin foorumilaisen kanssa että kiristetään taaemman turbon hukkaportin sitä säädin tankoa. Kiristettiin sitä pari kierosta eikä rallatus vieläkään loppunut. En kokeillut vetoja ottaa kiristettynä. Löysättiin takasin ja kokeiltiin myös MHD softasta vetää se rattle gate fix siihen ihan vasempaan reunaan se säädin jolloin rallatus tietenki loppu. En sillain kokeillut edes ajaa koska turbolagi vissiinkin aika sairas sillain. Kokeiltiin myös että otettiin molemmista turboista alipine letku vuorotellen pois ja käytettiin autoa päällä ja nostettiin hieman kieroksia niin rallatus kuitenkin kuului. Ostin myös uudet ahtopaine solenoidit eikä tämäkään auttanut. En ole viellä niillä logia ottanut kun aika jäistä tuolla ulkona tällä hetkellä.

Eli kysymys kuuluukin oisko teillä jotain vinkkejä mitä voisin viellä kokeilla vai kuulostaisiko siltä että turbot menee vaihtoon?
                    Voisitkos laittaa logia näkösälle, niin vois koittaa arpoa, missä ehkä vika.
                    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

Comment

• Dusty
                      Bimmer Rookie
                      • May 2017
                      • 112
                      • Vantaa

Originally posted by P33P33 View Post
                      Voisitkos laittaa logia näkösälle, niin vois koittaa arpoa, missä ehkä vika.

https://datazap.me/u/dusty/log-15070...og=0&data=3-24

Tossa ois jonkunlainen.

Comment

• P33P33
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2015
                        • 181
                        • Kellokoski

Originally posted by Dusty View Post
                        Jotain vikaa ahtojen tuottamisessa kyllä on. Esimerkkinä sulla kestää 2460rpm-3300rpm kerätä ahtoja 0-9PSI.
                        Mulla sama ahto tulee esimerkiksi välillä 2266-2470rpm. Muutenhan sulla pysyy nätisti ahdot targetissa, mutta kestää vaan hiton kauan päästä sinne.
                        Syynä varmaan sitten voi tosiaan olla turbot(hukkaportit), alipaineletkut, solenoidit, ahtoputkisto, joku muu vuoto tai sitten esim DV:t jotka falskaa läpi. Jotain paikkojahan sä olitkin jo käyny läpi, mutta noista jostain ongelma varmasti löytyy.

Kun tehään se pähinäpuhallus niin voidaan ainakin tarkastaa se imusarjan puoli siinä samalla ja vaikka kokeilla mun DV:tä sun autoon.
                        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

Comment

• Dusty
                          Bimmer Rookie
                          • May 2017
                          • 112
                          • Vantaa

Originally posted by P33P33 View Post
                          Jotain vikaa ahtojen tuottamisessa kyllä on. Esimerkkinä sulla kestää 2460rpm-3300rpm kerätä ahtoja 0-9PSI.
                          Mulla sama ahto tulee esimerkiksi välillä 2266-2470rpm. Muutenhan sulla pysyy nätisti ahdot targetissa, mutta kestää vaan hiton kauan päästä sinne.
                          Syynä varmaan sitten voi tosiaan olla turbot(hukkaportit), alipaineletkut, solenoidit, ahtoputkisto, joku muu vuoto tai sitten esim DV:t jotka falskaa läpi. Jotain paikkojahan sä olitkin jo käyny läpi, mutta noista jostain ongelma varmasti löytyy.

Kun tehään se pähinäpuhallus niin voidaan ainakin tarkastaa se imusarjan puoli siinä samalla ja vaikka kokeilla mun DV:tä sun autoon.
                          Tää ois mahtava homma P33P33 jos saatais samalla ne katottua

Comment

• majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 890
                            • Oulu

Originally posted by tommylee View Post
                            No oon iteki newbie näissä hommissa, mut omaani aion laittaa MHD apilla stage 1 ohjelman sisään. Flasherin hinta 99€, stage 1 map 50€ ja monitoring 69€.
                            Flashin voi ite tehdä android-laitteella. Ei oo pahan hintaista hommaa...
                            MHD löytyy play kaupasta
                            Mitenhän nuo mapit menee, että onko haittaa jos laittaa suorilta stage2? Kattoin että lukee että high flow downpipes recommended, eli putkisto? Stage 1 lukee jo että pitäs cooleri uusia??? Että miten ootteko noita testaillu että kannattaako tuota stage 2 laittaa tuohon? 400hv tietämille itse tähtäisin ja ajattelin että se ei olisi tarvinnut putkistoa tai uutta cooleria keulalle

Jos Oulusta löytyy joku halukas tuon mun kanssa jossain vaiheessa fläshäämään niin ei haittaisi ollenkaan. Korvausta annan toki työstä.
                            Last edited by majgul; 31-10-2017, 17:22.

Comment

• tommylee
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2015
                              • 292
                              • Haukipudas / Kello

Mitenhän nuo mapit menee, että onko haittaa jos laittaa suorilta stage2? Kattoin että lukee että high flow downpipes recommended, eli putkisto? Stage 1 lukee jo että pitäs cooleri uusia??? Että miten ootteko noita testaillu että kannattaako tuota stage 2 laittaa tuohon? 400hv tietämille itse tähtäisin ja ajattelin että se ei olisi tarvinnut putkistoa tai uutta cooleria keulalle

Jos Oulusta löytyy joku halukas tuon mun kanssa jossain vaiheessa fläshäämään niin ei haittaisi ollenkaan. Korvausta annan toki työstä.
                              Stage 1 on käytänössä eka viri-aste, joka ei tartte hardware muutoksia. Stage 1+ on suositeltavaa vissiin ainakin välijäähy päivittää ja stage 2 myös lisäksi downpipe ja kat päivitystä. Korjatkaa viisaammat, jos olen väärässä..
                              Eli jos stage 2 haluat, niin kantsii jo putkistoa ja välijäähyä fixailla sopiviksi ko mapille.

Comment

• TMB
                                BTCF Member
                                • Apr 2014
                                • 124
                                • Oulu

Kannattaako stage2 laittaa - ehdottomasti!
                                Tartteeko cooleria ja downpiprja vaihtaa - ainakin oman mielenrauhan vuoksi.
                                Mä voin kyllä antaa Oulussa henkistä tukea flässäämiseen, jos ei nyt kovin teknistä supporttia =)

Comment

Working...
                                X