Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikko_sa
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 28
    • LPR

    Originally posted by Wibu View Post
    Lähin tossa pari viikkoo sit töihin vauhtia noin 40km/h sit lykkäs moottorin häiriövalon. Tämmöset anto "2A99 crank shaft - outlet camshaft correlation" ja toinen "3100 low boost mode engaged - CEL displayed". Tosiaan siitä on ny pari viikkoo eikä sen jälkeen oo kyseisiä vikakoodeja antanu ja auto toimii niinkun aina ennenkin. Tarvisko kyseisten koodien takia tehdä jotain vai antaa mennä vaan?
    Kuulostaa ettei vanosyksikkö saa tarpeeksi ö-painetta liikkuakseen, eikä täten liiku odotetusti, siitä vikakoodi ja toi 3100. Eli vanossolenoidin putsaus/uudet öljyt/suodatin, tai asentotunnistin. Noilla voinee koittaa alkuun. Törmänny muutamassa autossa tähän. Pahimmassa tilanteessahan nokkapukkiin on kulunu/on kulumassa urat=tyyppivika tietyn vuotissa autoissa..
    E90 335i M-Sport Trebila Performance

    Comment

    • mikko_sa
      Newbiemmer
      • Mar 2009
      • 28
      • LPR

      Originally posted by Tommix View Post
      Toi flässääminen meinaa aina aiheuttaa sydädin, kuuluu harrastukseen
      Ja siinä vaiheessa muutama lyönti jää väliin ku prosentit ei kulu ja tulee "Failed to write ECU, Failed to write section...."

      Ja kyllä, virtaa oli riittävästi, mutta näemmä samsunki A5 2016 pitää muistaa buuttaa enne jokaista be flässiä..sitten pelaa taas
      E90 335i M-Sport Trebila Performance

      Comment

      • Dusty
        Bimmer Rookie
        • May 2017
        • 112
        • Vantaa

        Originally posted by Wibu View Post
        Mistä kannattaa alkaa katteleen suuttimia? Bemariosa.fi sieltä löytyy ainakin, mut aika suolanen hinta...
        https://www.fcpeuro.com/ tuolta tilaisin ite.
        Kolhujen oikasut maalaamatta.

        Comment

        • P33P33
          Bimmer Rookie
          • Dec 2015
          • 181
          • Kellokoski

          Suomesta saa halvemmalla kuin tuolta fcpeurosta ihan marmorilta! Eli ei tarvetta jenkeistä tilata. Ja samat suuttimet kysessä. Juuri yhdet asensin ja tuntui toimivan hienosti!
          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

          Comment

          • Wibu
            Bimmer Rookie
            • Apr 2011
            • 62
            • Pälkäne

            Originally posted by mikko_sa View Post
            Kuulostaa ettei vanosyksikkö saa tarpeeksi ö-painetta liikkuakseen, eikä täten liiku odotetusti, siitä vikakoodi ja toi 3100. Eli vanossolenoidin putsaus/uudet öljyt/suodatin, tai asentotunnistin. Noilla voinee koittaa alkuun. Törmänny muutamassa autossa tähän. Pahimmassa tilanteessahan nokkapukkiin on kulunu/on kulumassa urat=tyyppivika tietyn vuotissa autoissa..
            Okei. Noi solenoidit tossa just putsasinkin ja vaihdoin siinä samalla tulpat jonka johdosta odottelen nyt suuttimia. 3 suutinta vaihdettu edellisen omistajan toimesta, no ne kolme mihin ei oo vaihdettu niin tulpat aivan mustia/kosteita ja haisi aika reilusti bensalle verrattuna kolmeen muuhun. Etten oo päässy putsauksen jälkeen oikein viä kokeileen herjaako uudestaan. Ja toivottavasti ei olis ny mitään uria kulunu tai ees kulumassa. Auto on tosiaan 06.
            Last edited by Wibu; 06-11-2017, 14:45.

            Comment

            • Dusty
              Bimmer Rookie
              • May 2017
              • 112
              • Vantaa

              Originally posted by P33P33 View Post
              Suomesta saa halvemmalla kuin tuolta fcpeurosta ihan marmorilta! Eli ei tarvetta jenkeistä tilata. Ja samat suuttimet kysessä. Juuri yhdet asensin ja tuntui toimivan hienosti!
              No sithän sieltä kantsii ne hakea varmaankin.
              Kolhujen oikasut maalaamatta.

              Comment

              • Wibu
                Bimmer Rookie
                • Apr 2011
                • 62
                • Pälkäne

                Nyt on suuttimet tilattu 130€kpl. Seuraava kysymys onkin, löytyykö Tampere H-linna akselilta kaveria joka vois sit koodata suuttimet korvausta vastaan?

                Comment

                • Zoppa
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 238
                  • Espoo

                  Originally posted by Wibu View Post
                  Nyt on suuttimet tilattu 130€kpl. Seuraava kysymys onkin, löytyykö Tampere H-linna akselilta kaveria joka vois sit koodata suuttimet korvausta vastaan?
                  Luulen että böntti ainakin osaa tuon tehdä, ja asuu tampereella.
                  E92 335i M-Sport -07
                  EX: E85 Z4 3.0i

                  Comment

                  • tommi69
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 419
                    • Helsinki

                    Originally posted by mikko_sa View Post
                    Kuulostaa ettei vanosyksikkö saa tarpeeksi ö-painetta liikkuakseen, eikä täten liiku odotetusti, siitä vikakoodi ja toi 3100. Eli vanossolenoidin putsaus/uudet öljyt/suodatin, tai asentotunnistin. Noilla voinee koittaa alkuun. Törmänny muutamassa autossa tähän. Pahimmassa tilanteessahan nokkapukkiin on kulunu/on kulumassa urat=tyyppivika tietyn vuotissa autoissa..
                    Mulla meni kesällä myös pakopuolen valos solenoidi uusiks.
                    M140 xDrive v.2017
                    Kawasaki zH2 v.2020

                    Comment

                    • tommi69
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 419
                      • Helsinki

                      Originally posted by Wibu View Post
                      Okei. Noi solenoidit tossa just putsasinkin ja vaihdoin siinä samalla tulpat jonka johdosta odottelen nyt suuttimia. 3 suutinta vaihdettu edellisen omistajan toimesta, no ne kolme mihin ei oo vaihdettu niin tulpat aivan mustia/kosteita ja haisi aika reilusti bensalle verrattuna kolmeen muuhun. Etten oo päässy putsauksen jälkeen oikein viä kokeileen herjaako uudestaan. Ja toivottavasti ei olis ny mitään uria kulunu tai ees kulumassa. Auto on tosiaan 06.
                      Putsaaminen auttaa vaan hetken. Imupuolta en joutunu vielä vaihtaa. Olin ihan varma kun meen tänään Dyno niin herjaa toista, mutta ei pelit pelitti hyvin.
                      M140 xDrive v.2017
                      Kawasaki zH2 v.2020

                      Comment

                      • Wibu
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2011
                        • 62
                        • Pälkäne

                        Mulla anto myös joskus kuukausi kaks sit tälläsenkin koodin 2A99 crank shaft- outlet camshaft correlation. Mutta täytyy ny seurata tilannetta, kunhan saan noi suuttimet eka vauhdettua..

                        Comment

                        • P33P33
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2015
                          • 181
                          • Kellokoski

                          Originally posted by Wibu View Post
                          Mulla anto myös joskus kuukausi kaks sit tälläsenkin koodin 2A99 crank shaft- outlet camshaft correlation. Mutta täytyy ny seurata tilannetta, kunhan saan noi suuttimet eka vauhdettua..
                          Mulla tuli varmaan kahden vuodena ajan vanos koodia välillä useemmin ja välillä harvemmin. No muutama kuukaus sitten huomasin motarilla aivan pintakaasulla kevyttä nykimistä ja otin logia tilanteesta.



                          Tosta näkee kuinka varsinki intake vanos käyrä on komeeta siniaaltoa.
                          No vaihdoin solenoidit ja öljyt samalla kertaa. Arvoitus onkin, että oliko oikea syypää öljynsuodatin, joka oli aivan tukossa. Siitä ei käytännössä ilmanpaineessa mennyt enää mitään läpi!! Avasin suodattimen korkin ja öljyt tuli ikään kuin syliin(öljyt oli jo valutettu suurimmaks osaks pohjan kautta pois). Eli vinkkinä, että vanos koodien kanssa kyseessä saattaa olla myös öljyt ja suodatin siinä missä solenoiditkin. Mulla ongelmat poistuivat joka tapauksessa tämän jälkeen.
                          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                          Comment

                          • tommi69
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 419
                            • Helsinki

                            Originally posted by P33P33 View Post
                            Mulla tuli varmaan kahden vuodena ajan vanos koodia välillä useemmin ja välillä harvemmin. No muutama kuukaus sitten huomasin motarilla aivan pintakaasulla kevyttä nykimistä ja otin logia tilanteesta.



                            Tosta näkee kuinka varsinki intake vanos käyrä on komeeta siniaaltoa.
                            No vaihdoin solenoidit ja öljyt samalla kertaa. Arvoitus onkin, että oliko oikea syypää öljynsuodatin, joka oli aivan tukossa. Siitä ei käytännössä ilmanpaineessa mennyt enää mitään läpi!! Avasin suodattimen korkin ja öljyt tuli ikään kuin syliin(öljyt oli jo valutettu suurimmaks osaks pohjan kautta pois). Eli vinkkinä, että vanos koodien kanssa kyseessä saattaa olla myös öljyt ja suodatin siinä missä solenoiditkin. Mulla ongelmat poistuivat joka tapauksessa tämän jälkeen.
                            Mulla kerran sama juttu suodatin hajosi käsiin kun korkin avas. Sempä takia max 10 tkm öljynvaihto väli nykyään.
                            M140 xDrive v.2017
                            Kawasaki zH2 v.2020

                            Comment

                            • Wibu
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2011
                              • 62
                              • Pälkäne

                              Oon ajanu öljynvaihdon jälkeen nyt n.2tkm niin tuskin niitten takia herjaa, mutta eihän sitä ikinä tiä...

                              Comment

                              • AntiMake
                                Newbiemmer
                                • Jun 2017
                                • 5
                                • Eurajoki

                                335i ostoaikeissa

                                En tiedä onko oikea paikka tälle mutta pistetään kumminkin.



                                Kyseistä autoa menossa perjantaina ostamaan. Näin bensa Bmw neitsyyenä olisi hyvä saada neuvoa mitä pitäisi huomioida. Suuresti ihmettelen että kyseisessä autossa on ilmeisesti vielä vakio ahtimet ja liikkeen mukaan ovat kunnossa. Voiko olla mahdollista että noilla kilometreillä ei vielä kolise hukkikset? Sen vissii kuulee perseelläkin jos kolisee?

                                Auto on tekniikaltaan täysin vakio. Ei ohjelmoitu yms.

                                Hpfp vaihdettu ja muutenkin hyvä merkkiliikkeen huoltokirja paitsi nuo ahtimet vielä alkuperäiset.

                                Mitä mieltä kokeneemmat n54 harrastajat? Ja neuvoja otetaan avosylin vastaan ettei rahoja heittäisi ihan roskiin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎