Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Originally posted by Wibu View Post
    Tossa olis yks logi minkä otin eilen. En tiä tuliko sellasessa muodossa että pystyy lukeen? Tankissa tällä hetkellä 15l 85 ja loput 98

    https://www.dropbox.com/s/m75b1bozcv...06_17.csv?dl=0
    Pystyy lukemaan. Ihan liikaa E85:ttä vakioflashille. Trimmit menee yli asteikon eikä FOL:ia nostamalla pysty sitä enää korjata (koska se on jo myös tapissa).

    Tarvit BB/MHD flashin, noille seoksille Race flash.
    Last edited by brainsurgery; 09-09-2021, 12:00.

    Comment

    • Wibu
      Bimmer Rookie
      • Apr 2011
      • 62
      • Pälkäne

      Originally posted by brainsurgery View Post
      Pystyy lukemaan. Ihan liikaa E85:ttä vakioflashille. Trimmit menee yli asteikon eikä FOL:ia nostamalla pysty sitä enää korjata (koska se on jo myös tapissa).

      Tarvit BB/MHD flashin, noille seoksille Race flash.
      Uskaltaako tolla ny ylipäätään ajaa? Voiko map 5 ajaa pelkällä 98? Kun saan pelkkää 98 vaan tankkiin niin otan login map 1 tai 2 niin katotaan sit onko sinne päinkään? En tohon flash hommaan haluis lähtee, kun aivan hepreaa ainakin toistaseks ittelle. Tarkotus olis jatkossa ajella ihan 98 vaan, eikä oo tarkotus hakee mitään +400hv. Kokeilin nyt tota 85:sta tolla suhteella, kun edellinen omistaja sano, että se on hyvä ja auto toimii sillä hienosti ja oli itte ajanu pelkästään sillain. Mutta ei taida toimia näköjään lähellekkään sillain, kun pitäis...
      Last edited by Wibu; 13-09-2017, 12:48.

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        Originally posted by Wibu View Post
        Uskaltaako tolla ny ylipäätään ajaa? Voiko map 5 ajaa pelkällä 98? Kun saan pelkkää 98 vaan tankkiin niin otan login map 1 tai 2 niin katotaan sit onko sinne päinkään? En tohon flash hommaan haluis lähtee, kun aivan hepreaa ainakin toistaseks ittelle.
        Noi trimmit ei riipu käytetystä mapista vaan lähinnä DME:n fuel scalareista. Flashista pitää räplätä syöttöä isommaksi että noi trimmit saa alas mikä taas käytännössä tarkoittaa jonkun backend flashin asennusta.

        Ajat kevyellä kaasulla bensa-asemalle ja työnnät 98:ia tankin täyteen. Polkemalla saattaa mennä laihalle.

        Kyllä se flash kannattaa asentaa jos JB4 on jo. Yleisesti ottaen se parantaa auton toimivuutta ja säästää vähän moottoriakin (kun säätää sytkäennakkoa isoille ahdoille sopivammaksi).

        Comment

        • Wibu
          Bimmer Rookie
          • Apr 2011
          • 62
          • Pälkäne

          Originally posted by brainsurgery View Post
          Noi trimmit ei riipu käytetystä mapista vaan lähinnä DME:n fuel scalareista. Flashista pitää räplätä syöttöä isommaksi että noi trimmit saa alas mikä taas käytännössä tarkoittaa jonkun backend flashin asennusta.

          Ajat kevyellä kaasulla bensa-asemalle ja työnnät 98:ia tankin täyteen. Polkemalla saattaa mennä laihalle.

          Kyllä se flash kannattaa asentaa jos JB4 on jo. Yleisesti ottaen se parantaa auton toimivuutta ja säästää vähän moottoriakin (kun säätää sytkäennakkoa isoille ahdoille sopivammaksi).
          Okei, kiitos jo pelkästään näistäkin! Kuinkas vaikee homma toi flashsäys todellisudessa on? Itte kun en tosiaan oo mikään nero näitten tietokoneiden kanssa:( Olisko sellanen täysin pois suljettu, että ajelisin sinne Helsinkiin(?) joku päivä ja tehtäis se? Maksaisin tietenkin sulle vaivannäöstä, kun sulla ilmeisesti tota tietoo/kokemusta näistä löytyy..

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Originally posted by Wibu View Post
            Okei, kiitos jo pelkästään näistäkin! Kuinkas vaikee homma toi flashsäys todellisudessa on? Itte kun en tosiaan oo mikään nero näitten tietokoneiden kanssa:( Olisko sellanen täysin pois suljettu, että ajelisin sinne Helsinkiin(?) joku päivä ja tehtäis se? Maksaisin tietenkin sulle vaivannäöstä, kun sulla ilmeisesti tota tietoo/kokemusta näistä löytyy..
            Valitettavasti puuttuu esim. virtalähde, kaapeli ja riittävästi aikaa

            Toivottavasti foorumilta joku ottaa yhteyttä ja tarjoaa apua. Itse fläshäys on helppo toimenpide ja ensimmäisen kerran jälkeen vielä helpomi, kun menee vain 2,5min softan vaihtoon eikä tarvitse enää edes sitä virtalähdettä.

            Comment

            • Wibu
              Bimmer Rookie
              • Apr 2011
              • 62
              • Pälkäne

              Originally posted by brainsurgery View Post
              Valitettavasti puuttuu esim. virtalähde, kaapeli ja riittävästi aikaa

              Toivottavasti foorumilta joku ottaa yhteyttä ja tarjoaa apua. Itse fläshäys on helppo toimenpide ja ensimmäisen kerran jälkeen vielä helpomi, kun menee vain 2,5min softan vaihtoon eikä tarvitse enää edes sitä virtalähdettä.
              Okei, täytyy kysellä jos joku innokas auttaja löytyis. Semmonen kysymys viä, että voiko tolla map 5 ajaa pelkällä 98 vai tarviiko sillon ajella map 1 tai 2?

              Comment

              • WarHead
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 774

                Voi ja oikeastaan pitääki
                MAp 5 on se oppiva mappi.

                Originally posted by Wibu View Post
                Okei, täytyy kysellä jos joku innokas auttaja löytyis. Semmonen kysymys viä, että voiko tolla map 5 ajaa pelkällä 98 vai tarviiko sillon ajella map 1 tai 2?
                E91 335iAT -08

                -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                Comment

                • WarHead
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 774

                  Turbojen toimittajia

                  Hii-o-hoi.
                  Mistän porukat tilaillu vakio puhaltimia Suomesta?
                  E91 335iAT -08

                  -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Originally posted by WarHead View Post
                    Hii-o-hoi.
                    Mistän porukat tilaillu vakio puhaltimia Suomesta?
                    Ainakin täältä:




                    Ja sit tarvii vielä tän:

                    Comment

                    • Wibu
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2011
                      • 62
                      • Pälkäne

                      Kävin tossa öljyt ja suodattimen ostamassa. No tunnetusti aloin sitten vasta selvitteleen tarkemmin mitä öljyä kuuluis käyttää. Kysymys onkin, että voiko huolettaa laittaa castrol enge 5w-30 öljyt mitkä ny tuli ostettua?

                      Comment

                      • tommi69
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 419
                        • Helsinki

                        Voi käyttää.
                        M140 xDrive v.2017
                        Kawasaki zH2 v.2020

                        Comment

                        • Mxa
                          Newbiemmer
                          • Oct 2011
                          • 15
                          • Turku

                          Pistetään nyt tännekkin kun jb4 topic on kovin hiljainen.
                          Eli autossa pitäisi tehdä korkeapainepumpun ohjelmointi aktio, niin pystyykö tuon tekemään vaikka jb4 asennettuna vai pitääkö repiä kikkare irti siksi aikaa?

                          Ja toinen kysymys: Nelosen suutin vuotaa niin onko joku huollattanut suuttimia, vai onko ainoa vaihtoehto ostaa uusi suutin/suuttimet? Vireinä jb4, dci ja etanolia tankissa 25%.
                          E92 335i 07
                          Ex: E46 328Ci 99

                          Comment

                          • P33P33
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2015
                            • 181
                            • Kellokoski

                            Originally posted by Mxa View Post
                            Pistetään nyt tännekkin kun jb4 topic on kovin hiljainen.
                            Eli autossa pitäisi tehdä korkeapainepumpun ohjelmointi aktio, niin pystyykö tuon tekemään vaikka jb4 asennettuna vai pitääkö repiä kikkare irti siksi aikaa?

                            Ja toinen kysymys: Nelosen suutin vuotaa niin onko joku huollattanut suuttimia, vai onko ainoa vaihtoehto ostaa uusi suutin/suuttimet? Vireinä jb4, dci ja etanolia tankissa 25%.
                            Nyt täytyy kysyä, että mitä sille korkeapainepumpulle siis pitää tehdä. Avaatko vähän ongelmaa!

                            Ja ite ostaisin suosiolla vaan ihan uudet suuttimet!! Esim täältä saisi melko edukkaasti, toki tullit ja postit päälle. ja samalla kertaa ainakin kolme kappaletta eli yhteen bankiin.

                            -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                            Comment

                            • Mxa
                              Newbiemmer
                              • Oct 2011
                              • 15
                              • Turku

                              Originally posted by P33P33 View Post
                              Nyt täytyy kysyä, että mitä sille korkeapainepumpulle siis pitää tehdä. Avaatko vähän ongelmaa!
                              En tiedä tarkemmin mitä pumpulle tehdään. Tuli maahantuojalta ilmoitus kyseisestä kampanjasta ja kun kyselin tarkemmin huoltoliikkeestä niin sanoivat vain, että korkeapainepumppua koskeva ohjelmointi.
                              E92 335i 07
                              Ex: E46 328Ci 99

                              Comment

                              • Tommi_
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2010
                                • 177
                                • Klaukkala

                                Mulla käynnistettäessä haisee bensa ja takapöntöt oudosti savuttaa/höyryää. En tiedä voisiko johtua suuttimista kun lähes kaikki muu jo tsekattu?
                                Originally posted by P33P33 View Post
                                Ja ite ostaisin suosiolla vaan ihan uudet suuttimet!! Esim täältä saisi melko edukkaasti, toki tullit ja postit päälle. ja samalla kertaa ainakin kolme kappaletta eli yhteen bankiin.

                                https://www.fcpeuro.com/products/bmw...or-13537585261
                                Tuolla sivulla sanotaan että osanumero on: 13538648937. Käyköhän tuo varmasti 2007, 335:een? 6 kpl tuolta maksaisi noin 800 dollaria plus tullit. Samalla koodilla schmiedmannilta löytyy 153e/kpl eli 6kpl yhteensä vähän yli 900eur. Lienee samat suuttimet kyseessä? ( https://old.schmiedmann.fi/fi/tuote/...3-53-8-648-937 ) eli ei varmaan kannata tuolta asti tilailla vai mitä ne tullit noista kustantaa?

                                Schmiedmannin sivuilta vielä: "Arvioitu asennusaika: 1,5-2,5 tunti(a)." Oikeastiko noiden asennus 1,5-2,5 per suutin?
                                Last edited by Tommi_; 26-09-2017, 22:11.
                                Nykyinen Bmw 440xi

                                Ex- E92 335i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎