memebuy23buy

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • puntalo
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 43
    • Tampere

    Originally posted by Cock View Post
    Mikäs / mitkä on tänäpäivänä hyviä paikkoja hankkia Jb4, sekä katittomat dp:t ? Onko muuten takavetoisen ja ix mallin putkissa eroja, jostain olin lukevinani että niissä olis eroa ja että takavedon dp:t ei sopisi nelikkoon, pitääkö paikkaansa ? Kolmisen viikkoa auto ollu niin aloiteltaisiin nyt noilla. Myös wagnerin evo2 väläriä katsellu sillä silmällä...
    Jep, takavetoisessa ja xDrivessa on eri downpipet. Juuri omaan nelivetooni sellaiset tilasin ja odottavat tuossa asentamista. Niiden asentaminen nelivetoon on myös melkoisesti työläämpi urakka kuin takavetoon.

    Itse päädyin VRSF:n downpipeihin. Lukemani perusteella olivat hinta-/laatusuhteeltaan ihan ok ja pitäsi istua melko kivuttomasti paikoilleen.
    BMW M3 E92 ACS3

    Comment

    • Xavier
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 108
      • Helsinki

      Nyt alkaa virittelyt näillä näkymin riittämään: JB4, VRSF catless DP 3", VRSF 7" FMIC, BMS ahtoputki, BMS dual cone intaket, Fuel it stage 2 LPFP ja viimeisimpänä Fuel-it TBI-kitti. Lisäksi uusi HPFP asennettu ja vakioturbot huollettu Turbotohtorilla äskettäin. Alla Michelin Pilot Super Sportit, eli pitoakin on kohtuullisesti.

      Mietin vaan että mitäköhän on unohtunut? JB4 G5 ISO asennettuna, mutta varmaan pitäisi E85 backendflash nyt hommata vai kuinka? Nyt ajelen tällä setupilla 100% E85:lla map 7:lla, map5 päivittäisessä ajossa. Mitäs etuja tuossa backendflashista on, vissiin tarvitsee Bavarian technic kaapelin OBD-porttiin. Asensiko täällä joku noita backendflasheja?
      Last edited by Xavier; 03-08-2017, 23:38.

      Comment

      • tryffis
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 271
        • Vantaa

        Muokkasivatko turbotohtorilla hukkaportit parempaan malliin? Ja mitäs muita muutoksia tekivät ahtimiin?

        Tuo bavarian technic kaapeli on varmasti toimiva, mutta MHD suosittelee myös kaapelia saksalaiselta jälleenmyyjältä jossa tietty hieman kohtuullisemmat toimitusajat.

        Itse en ole vielä flashaamiseen kerennyt kaapelia käyttää mutta ista toimii moitteetta, joten pitäisi kyllä flasheissäkin toimia.


        Comment

        • Volastinho
          Newbiemmer
          • Jan 2015
          • 17
          • Varkaus

          VRSF:n neliveto downpipet sopi ainakin hyvin mun xi malliin. Eikä asennuskaan hirvee homma ollut, kun oli nosturi käytössä.

          Comment

          • FastDsl
            Bimmer Rookie
            • Apr 2003
            • 178
            • nollayhdeksän

            Originally posted by Xavier View Post
            Nyt alkaa virittelyt näillä näkymin riittämään: JB4, VRSF catless DP 3", VRSF 7" FMIC, BMS ahtoputki, BMS dual cone intaket, Fuel it stage 2 LPFP ja viimeisimpänä Fuel-it TBI-kitti. Lisäksi uusi HPFP asennettu ja vakioturbot huollettu Turbotohtorilla äskettäin. Alla Michelin Pilot Super Sportit, eli pitoakin on kohtuullisesti.

            Mietin vaan että mitäköhän on unohtunut? JB4 G5 ISO asennettuna, mutta varmaan pitäisi E85 backendflash nyt hommata vai kuinka? Nyt ajelen tällä setupilla 100% E85:lla map 7:lla, map5 päivittäisessä ajossa. Mitäs etuja tuossa backendflashista on, vissiin tarvitsee Bavarian technic kaapelin OBD-porttiin. Asensiko täällä joku noita backendflasheja?
            On siinä tavaraa kerrakseen

            Eikös backendin voi tehdä itse helposti MHD:n kautta? Muistaakseni siellä valikossa backend vaihtoehto, en ole kyllä sen enempää tutustunut. Itse hommasin Twisted Tuning kaapelin https://twistedtuning.com/collection...an-blaze-cable koska mainostivat sitä nopeaksi. Toimitus kesti viikon verran, tuli ilman toimituskuluja ja tulleja. Kai se myös nopea on, jotain 20min kesti se ensimmäinen pidempi flash ja 3min kestää map update.
            Musta 335i E91 N55
            Musta 520d F11
            Musta 535d E60
            Musta 320d E91
            Musta 330d E46

            Comment

            • yarski
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 312
              • Rauma

              Originally posted by Xavier View Post
              ... JB4, VRSF catless DP 3", VRSF 7" FMIC, BMS ahtoputki, BMS dual cone intaket, Fuel it stage 2 LPFP ja viimeisimpänä Fuel-it TBI-kitti...
              Mietin vaan että mitäköhän on unohtunut? JB4 G5 ISO asennettuna, mutta varmaan pitäisi E85 backendflash nyt hommata vai kuinka?...Mitäs etuja tuossa backendflashista on, vissiin tarvitsee Bavarian technic kaapelin OBD-porttiin.
              Tuo setuppi kaipaa vielä e85-flashia. Muuttaa ennakot ja lisää polttoaineensyöttöä yms.
              Asennus käy helposti mhd:n kautta, löytyy tosiaan "backend-flash" vaihtoehto ja E85 flashin saa N54tech sivuilta.
              Ei tarvitse sitä kallista bavarian-kaapelia ostaa, mhdllä toimii kunhan on inpa-yhteensopiva kaapeli.
              N20 map-anturi vielä niin saat ahtoja yli 20psi (sopii suoraan mutta tarvitsee kaapeliadapterin)
              G26 i4 M50 supercharged
              ex: F36 440i xdrive msport
              ex: E91 335 lci xdrive msport

              Comment

              • vam0s
                Bimmer Rookie
                • Nov 2014
                • 133
                • 03

                Saako läppärin kautta säädettyä kylmäkäynnistyksen minimilämpötilaa?

                Comment

                • vam0s
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2014
                  • 133
                  • 03

                  Originally posted by vam0s View Post
                  Saako läppärin kautta säädettyä kylmäkäynnistyksen minimilämpötilaa?
                  Vastaus itselleni: saa.

                  Comment

                  • TMB
                    BTCF Member
                    • Apr 2014
                    • 124
                    • Oulu

                    Jos joku muu ettii mistä hommata downpipet, niin ML Performance ainakin hanskaa toimituksen kunnolla. Keskiviikkona duunin jälkeen tilausta sisään ja perjantaina paketti himassa. Kotimaisillakin toimittajilla tuntuu olevan tiukkaa päästä samaa.

                    Nyt kun löytäs ne rukkaset joissa on virtaa asennukseen...

                    Comment

                    • tmpzk
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2011
                      • 361
                      • Espoo

                      Vajaa kuukausi sitten tuli hommattua 335i lci, mieto viritys on edellisen omistajan toimesta eli schmiedmannin katittomat downpipet, k&n ilmansuodatin ja auto softattu. Puheiden mukaan penkitetty 375hp takarenkailta. Turbojen hukkaportit rallattaa joten kelasin hommata samalla paremmat, eli kysymys on mitä potentiaalisia vaihtoehtoja on? Hexon rr500 vai 600 vai onko muitakin? Toimiiko semmoisenaan vai pitääkö hommata lisätilpehööriä? Nopeasti selattuna ilmeisesti bensapumppu kyykkää ensimmäisenä tehon kasvaessa? JB4 taitaa myös olla suht pakollinen tässä kohtaa?
                      -E90 335i 2008

                      Comment

                      • miyli
                        BTCF Member
                        • Dec 2008
                        • 2096
                        • Naantali

                        Originally posted by tmpzk View Post
                        Vajaa kuukausi sitten tuli hommattua 335i lci, mieto viritys on edellisen omistajan toimesta eli schmiedmannin katittomat downpipet, k&n ilmansuodatin ja auto softattu. Puheiden mukaan penkitetty 375hp takarenkailta. Turbojen hukkaportit rallattaa joten kelasin hommata samalla paremmat, eli kysymys on mitä potentiaalisia vaihtoehtoja on? Hexon rr500 vai 600 vai onko muitakin? Toimiiko semmoisenaan vai pitääkö hommata lisätilpehööriä? Nopeasti selattuna ilmeisesti bensapumppu kyykkää ensimmäisenä tehon kasvaessa? JB4 taitaa myös olla suht pakollinen tässä kohtaa?
                        Riippuu tietenkin mitä halutaan ottaa ulos koneesta. Jb4 ensiksi tuon softan tilalle, sitten se matalapainebensapumppu, ( nic Tommixxilla myynnissä sellainen) dci kartiosudattimet, intercooler ja sitten turbot. Turboihin on monia vaihtoehtoja ja Hexoneita ei enään saa (konkurssissa ollut jo kauan) jenkkilästä löytyy turboja 500-800hv välille. Saksastakin saa Turboladerilta ja onhan Smiedmanillakin jotkut myynnissä. Myöskin vanhat turbot voi huollattaa ja samalla päivittää niitä, esim Turbotohtori Akaalla. Suomessa Päivitetyistä saa parhaillaan luokkaa 500hv ulos. Jos halutaan mennä yli 600hv on Port injektion pakollinen.
                        Myöskin päivitystä vaativat yleensä chargerpipe, pvc venttiili ja mahdollisesti koko imupuoli, eli inletit.
                        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                        0-200km/h 11.40s
                        100-200km/h 6,00s
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                        Comment

                        • 135valtteri
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2016
                          • 64
                          • HKI

                          Noniin, auto kyykkäsi viime viikolla vedosta tien päälle.

                          Vikakoodina CDA6, polttoaine pumppu viallinen. Virrat päälle laittaessa ei enää lähde pumppu surisemaan.

                          Autossa Fuelit stage1 tankissa vakion rinnalla, sulakkeet ehjät, eli ilmeisesti tämä tuli tiensä päähän?

                          Olisiko jollain myydä tuota Stage2 fuelit pumppua? Tommix? Niin pääsisi kerralla eroon tuosta vakiosta myös.

                          Edit. Tämä lienee selvä case Tommixin kanssa hoidetaan.
                          Last edited by 135valtteri; 20-08-2017, 12:34.

                          Comment

                          • Pohjoisen Poika
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2014
                            • 464
                            • Lappi

                            Originally posted by tmpzk View Post
                            ...Hexon rr500 vai 600 vai onko muitakin? Toimiiko semmoisenaan vai pitääkö hommata lisätilpehööriä?....
                            Älkää vain kukaan tilatko Hexon turboja vaikka olisi vielä jossain tarjolla. Yritys on ollut jo jonkin aikaa konkurssissa. Voi olla todella vaikea saada rahoja takaisin.
                            Viri turbot toimii semmoisenaan, mutta jos samalla nostetaan tehoa tarvii muuta tilpehööriä paljon.

                            Comment

                            • vam0s
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2014
                              • 133
                              • 03

                              Ei kellään olisi sattunut jäämään mitään viritys osia ylimääräiseksi?
                              Auto vaihtui ja pitäisi laittaa palikkaa tilaukseen mutta kysytään ensin täältä.

                              Niin ja suosituksia mistä ja mitkä katittomat Dp't alle?
                              Vrsf oli edellisessä mutta onkohan jotain muita hyviä tarjolla?

                              Comment

                              • hardyy
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2015
                                • 113
                                • suomi

                                Originally posted by vam0s View Post
                                Ei kellään olisi sattunut jäämään mitään viritys osia ylimääräiseksi?
                                Auto vaihtui ja pitäisi laittaa palikkaa tilaukseen mutta kysytään ensin täältä.

                                Niin ja suosituksia mistä ja mitkä katittomat Dp't alle?
                                Vrsf oli edellisessä mutta onkohan jotain muita hyviä tarjolla?
                                Evolven dp:eet ovat hyvät

                                Comment

                                Working...
                                X