Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • P33P33
    replied
    Originally posted by vam0s View Post
    Siitä 2kpl logeja https://datazap.me/u/vam0s/30ff?log=0&data=3-5-23
    Alipaineletkut vaihdettu kaikki, uusi chargepipe sekä tiivisteet, ahtopaineen solenoidit vaihdettu sekä hukkaporttien liikkuvuus testattu. Vieläkin laahaa ahdot perässä ja tulee osittain 30ff koodia.

    Tällä viikolla irtoo cooleri ja sen letkut syynäykseen. Onko mitään helppoja tapoja testata noita coolerin liitoksia että pitää? "oispa savukone.."
    Oliko sulla orkkis charge pipe ja orkkis DV:t? DV:t saattais falskaa ehkä läpi ahtoja takas imupuolelle, jossei siis muualta enää vuotoa löydy.

    Leave a comment:


  • vam0s
    replied
    Siitä 2kpl logeja https://datazap.me/u/vam0s/30ff?log=0&data=3-5-23
    Alipaineletkut vaihdettu kaikki, uusi chargepipe sekä tiivisteet, ahtopaineen solenoidit vaihdettu sekä hukkaporttien liikkuvuus testattu. Vieläkin laahaa ahdot perässä ja tulee osittain 30ff koodia.

    Tällä viikolla irtoo cooleri ja sen letkut syynäykseen. Onko mitään helppoja tapoja testata noita coolerin liitoksia että pitää? "oispa savukone.."
    Last edited by vam0s; 10-04-2018, 10:39.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Siinä olis mhd stage 2+ e30 Logi, mulla ollut koko ajan tuossa 5 sylinterissä tuota ongelmaa. Suuttimet on 1000 km ajetut uudet, tulpat ja puolat uudet.
    Mistähän mahtaa johtua? Vai onko vain tämän auton ominaisuus. Seos on logissa joku e35.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    Miten mä muistelen että eikö talvella toi e85 ollut laimeampaa kuin kesälaatu? Eli voisko olla että nyt vielä pumpusta tuleva e85 olis laimeampaa kuin normaalisti, ja siitä vois johtua toi nakutus? Korjatkaa joku jos menee aivan metsään arvailu
    Musta kannattais lisätä noihin logeihin "stft 1&2" jotta näkee ettei trimssit karkaile käsistä, tiputa vaikka "ltft 1&2" pois.
    Kiitos vinkistä, pitää lisätä tuo stft. Tää MHD loggaus on aika lailla eri termeillä mihin on JB4:n kanssa tottunut . Mietin sitäkin, että periaatteessa nakutukseen auttaa jos lisää viinan määrää. Nythän sekä LPFP että HPFP on ihan hyvällä tasolla. Tietysti kokeilen vielä tuota E30 kartaa. Seuraavaksi tarvitaan sitten custom kartta, jotta saa MBoostin kautta ahtoja yli 18 PSI:n. N20 TMAP+adapteri on jo Saksasta tulossa.

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Juu, nyt vaihdoin V1.8 Stage 2+ E50 kartan taas ja kävin testaamassa. Ei tullut enää pumpusta herjaa ja ahdot nousi siihen 18 PSI:n. Edelleen tuli 4. vaihteella noita ruiskutuksen korjauksia, ne ei sais mennä yli/alle 3. Tässä logi.



    1.7 Version STAGE2 E60 tuli vähemmän korjausta. Mutta en vielä heitä E30 karttaa kun on 50 soppa tankissa.
    Miten mä muistelen että eikö talvella toi e85 ollut laimeampaa kuin kesälaatu? Eli voisko olla että nyt vielä pumpusta tuleva e85 olis laimeampaa kuin normaalisti, ja siitä vois johtua toi nakutus? Korjatkaa joku jos menee aivan metsään arvailu
    Musta kannattais lisätä noihin logeihin "stft 1&2" jotta näkee ettei trimssit karkaile käsistä, tiputa vaikka "ltft 1&2" pois.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    Sulla on stage 2 e50 kartta sisällä.. Jos et lämpöjen nousua pelkää, niin laita stage 2+ e50 niin tulee kulkuja paremmin. Aika rankasti näkyy olevan timing correctioneja :think ite ehkä lähtisin ensin liikkeelle e30 kartalla.
    Juu, nyt vaihdoin V1.8 Stage 2+ E50 kartan taas ja kävin testaamassa. Ei tullut enää pumpusta herjaa ja ahdot nousi siihen 18 PSI:n. Edelleen tuli 4. vaihteella noita ruiskutuksen korjauksia, ne ei sais mennä yli/alle 3. Tässä logi.



    1.7 Version STAGE2 E60 tuli vähemmän korjausta. Mutta en vielä heitä E30 karttaa kun on 50 soppa tankissa.

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Laitoin MHD V1.8 E85 softan. Heitti pumpusta vikakoodia eikä pyydä/ahda yli 14 psi. Vaihdoin vanhempaan versioon V1.7 E60 karttaan. Sama juttu, auto toimii ei puolimoottoria ei mitään. Mutta kun lukee MHD:llävikakoodit niin pumppukoodia pukkaa 2AAE. Tässä logi.



    Miksiköhän ahtojen pyynti ei ole ylempänä?
    Sulla on stage 2 e50 kartta sisällä.. Jos et lämpöjen nousua pelkää, niin laita stage 2+ e50 niin tulee kulkuja paremmin. Aika rankasti näkyy olevan timing correctioneja :think ite ehkä lähtisin ensin liikkeelle e30 kartalla.
    Last edited by Zoppa; 08-04-2018, 17:33. Reason: Tarkennus

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Laitoin MHD V1.8 E85 softan. Heitti pumpusta vikakoodia eikä pyydä/ahda yli 14 psi. Vaihdoin vanhempaan versioon V1.7 E60 karttaan. Sama juttu, auto toimii ei puolimoottoria ei mitään. Mutta kun lukee MHD:llävikakoodit niin pumppukoodia pukkaa 2AAE. Tässä logi.



    Miksiköhän ahtojen pyynti ei ole ylempänä?

    Leave a comment:


  • vam0s
    replied
    Originally posted by mikaell View Post
    Luulisi olevan ja ainahan sitä voi kysyä, että löytyykö.
    INPA:llahan ne saa itekkin ja muutaman minuutin homma kunhan tietää suuttimien arvot mikä on missäkin paikallaan.

    KLIK
    Tämä. Otat vaikka kuvat jokaisesta suuttimesta että mikä menee mihinkin. Arvot on siinä kyljessä missä indexikin.

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Tulee uudet suuttimet. Kyllä tuo tärryytys tyhjäkäynnillä sieltä johtuu. 2 tulppaa kerran vielä mustia ja korjaus arvot juuri niiltä sylintereiltä. Kattoo miten muuttuu kunnes saa paikalleen.

    Suuttimet täytyy koodata mitä olen lukenut. Onko normi autokorjaamoilla, esim Fixus ym vehkeet millä nuo koodata, vai pitääkö wetterille viedä?
    Luulisi olevan ja ainahan sitä voi kysyä, että löytyykö.
    INPA:llahan ne saa itekkin ja muutaman minuutin homma kunhan tietää suuttimien arvot mikä on missäkin paikallaan.

    KLIK
    Last edited by mikaell; 05-04-2018, 19:24.

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Tulee uudet suuttimet. Kyllä tuo tärryytys tyhjäkäynnillä sieltä johtuu. 2 tulppaa kerran vielä mustia ja korjaus arvot juuri niiltä sylintereiltä. Kattoo miten muuttuu kunnes saa paikalleen.

    Suuttimet täytyy koodata mitä olen lukenut. Onko normi autokorjaamoilla, esim Fixus ym vehkeet millä nuo koodata, vai pitääkö wetterille viedä?
    Pistähän kuva vanhoista suuttimista sitten kun saat irti?

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Tässä oma lappu. E30 Kartta siis sisällä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Tulee uudet suuttimet. Kyllä tuo tärryytys tyhjäkäynnillä sieltä johtuu. 2 tulppaa kerran vielä mustia ja korjaus arvot juuri niiltä sylintereiltä. Kattoo miten muuttuu kunnes saa paikalleen.

    Suuttimet täytyy koodata mitä olen lukenut. Onko normi autokorjaamoilla, esim Fixus ym vehkeet millä nuo koodata, vai pitääkö wetterille viedä?
    Last edited by majgul; 05-04-2018, 19:10.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Tässä oma päästölappu tältä päivältä. Tankissa E45 seos.
    Lambda raja taitaa olla 1 +/-0,03
    HC raja 100ppm
    CO raja 0,2%

    Etukatit siis poistettu
    Attached Files
    Last edited by P33P33; 05-04-2018, 16:45. Reason: Tarkennus

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Originally posted by TMB View Post
    Tankissa pelkkää 98 ja MHD stage2+ kartta päällä meni ongelmitta leimaan ilman etukatteja
    Originally posted by Boiga View Post
    Joku viina seos tankissa ja viina softa sisällä, enää en muista mikä. Auto ollut seisonnassa ja välillä käytetty talvella. Leimalle ajoin muutaman km matkan ja annoin käydä tyhjäkäyntiä mutta lämmöt ei kerenneet kunnolla nousta, eikä pitoja kesä renkailla et olisi käynyt ottamassa vetoja. Ilman mitään ongelmia tuli päästöt ja etu kissat pois, putkisto catback tehty.
    Kiitos! Kokeilen sitten tolla E30 kartalla, niin kun oli tarkotus alunperinkin

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎