Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vam0s
    replied
    Originally posted by WarHead View Post
    Mites se oireilee? Tuleeko yllättäviä tempaisuja ja vastaavaa vai meneekö vaan puolimoottorilla?
    Meno ei keskeydy mitenkään, törkkäsee vain koodin ja usein jäädään paljon alle targetin. Alipaineletkut uusittu.
    Tuossa pari logia: https://datazap.me/u/vam0s/mhd-v8-e50?log=0&data=3-23

Leave a comment:

• majgul
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    Kokeile nyt vaikka 10l e85 ja loput 98, mutta mä luulet että noi correctionit johtuu ihan tosta vaihteen vaihdosta mikä tapahtuu tossa sun logit alussa. Tosta e85 ei nyt sinäänsä oo mitää muuta iloa, ennen kun laitat sisään e85 tarkotetun kartan.
    Okei, mutta noilla correctioneilla pitäisi uskaltaa ihan vaan vedellä menemään tuolla 98:llä? Pitää uudet logit sitte napata ku on pipet, stage 2+, inletit,chargepipen bov asennettu.

Harmittaa, vrspeed.com lähetti alkuperäisillä liitoksilla olevan chargepipen vaikka tialin/turbosmartin liitännällä otin, ja turbosmartin bovin. Saa nähä miten tämäkin keissi sitten menee.

Leave a comment:

• Zoppa
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    No hyvä tietää, mielenrauhan saa nyt sitten. Itse luulin ettei noita saisi ollenkaan olla, että joku on vialla. Samanlailla tosiaan tuli noita silloin ku moottorivalo syttyi tulpan/puolan takia.

Voisi melkein kokeilla sitä että laittelee vähän e85. Miten paljon sitä uskaltaa tuolla perus stage1+ tai 2+ ohjelmilla laittaa? Ei taida tehoon noilla ohjelmilla vaikuttaa, mutta ilmeisesti paremmin toimii.
    Kokeile nyt vaikka 10l e85 ja loput 98, mutta mä luulet että noi correctionit johtuu ihan tosta vaihteen vaihdosta mikä tapahtuu tossa sun logit alussa. Tosta e85 ei nyt sinäänsä oo mitää muuta iloa, ennen kun laitat sisään e85 tarkotetun kartan.

Leave a comment:

• majgul
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    Ei noissa logeissa nyt omaan silmään mitään hälyttävää näy, muutama hassu timing correction, nekin on pieniä ja vaihteen vaihdon yhteydessä mikä on suht normaalia. Jos noi häiritsee niin sähän voit laittaa muutaman litran e85 sekaan nostamaan oktaaniarvoa ja kato jos ne vähätkin correctionit häviäis sieltä. Mut ei tossa nyt logien puolesta mun mielestä oo mitää syytä huolissaan olla.

Edit: noitakaan correctioneja ei todennäköesti olis ollu tuolla jos logi olisi otettu suoraan kolmosvaihteella jolloi tota vaihtoa login alussa ei olisi tapahtunut.
    No hyvä tietää, mielenrauhan saa nyt sitten. Itse luulin ettei noita saisi ollenkaan olla, että joku on vialla. Samanlailla tosiaan tuli noita silloin ku moottorivalo syttyi tulpan/puolan takia.

Voisi melkein kokeilla sitä että laittelee vähän e85. Miten paljon sitä uskaltaa tuolla perus stage1+ tai 2+ ohjelmilla laittaa? Ei taida tehoon noilla ohjelmilla vaikuttaa, mutta ilmeisesti paremmin toimii.

Leave a comment:

• majgul
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Voihan se tottakai mennä, varsinkin jos on vähän viriä.

Mutta nyt ei taida olla siitä.
    Mites onko milloin ilmanputsari vaihdettu? Jos koppa on vähän huonosti paikallaan tms.

Vai kuuluuko se selkeästi jostain suunnasta autoa?
    Mitä toisen 335i omistajan kanssa juttelin, niin taitaa olla vaan tuota perus vetopäällä resonanssia. Itsellä on xdrive niin jospa siinä vähän erilailla vielä tuo ääni kantautuu.

Ilmanputsari oli kun uusi, tämä läpi katottua ku imuventtiilit tuli puhallettua.

Leave a comment:

• jessemikkola
    replied
    Tuli tilattuu downpipet ja vapari suodattimet vrsf:ältä pari viikkoa sitten. No dhl kyydissä piti jo viikko sitten tulla nii alkuviikosta otin yhteyttä kuljetus firmaan et missä paketti viipyy. Oli seissy monta päivää New York:in terminaalissa seurannan mukaan. Nyt sain kuulla että paketti luokitellaan vaarallisia aineita sisältäväksi ku olin ottanut suodattimien mukaan putsaus setin samalla. Niinköhän jää paketti sinne vai ottaako vaan putsausaineet pois? Vai maksaako paketti mulle nyt miljoonia lisää ku ne tuo sen. Onko kokemuksia?

Leave a comment:

• makkis
    replied
    Korjataan,. sellainen matala taajuinen pömisevä ääni, vähän sinne päin ku amis putken matalahko pöminä ja resonanssi.

Meneekö näissä vehkeessä jo 150tkm vauhtipyörä!?
    Voihan se tottakai mennä, varsinkin jos on vähän viriä.

Mutta nyt ei taida olla siitä.
    Mites onko milloin ilmanputsari vaihdettu? Jos koppa on vähän huonosti paikallaan tms.

Vai kuuluuko se selkeästi jostain suunnasta autoa?

Leave a comment:

• Zoppa
    replied
    En ainakaan itse ole vaihtanut. Mutta joo, muistuttaa tuollaista. Ja väännön kasvaessa pitää tuollaista.tuli otettua nyt aika monta vetoa ja ei se mitenkään erityisen kova ääni ole.

Nyt mietin että johtuuko ääni moottorin puolelta, jos ei toimi oikein ku logeja otin. Tulpat ja puolat nyt siis vaihdettu, mutta logit ei näyttänyt hyvältä. Aikaisemmin tuli timing correct cylinder 1 ja 4. Nyt jopa cylinder 3, moottorivaloa ei syttynyt.

Voiko joku neuvoa että mitä voisi seuraavaksi tehdä

Tässä logit: https://datazap.me/u/majgul/vedot?log=0&data=3-21

Pelottaa että nyt on joku pahemmin vialla... Ei kait tulppien ja puolien vaihdossa tarvi mitään koodauksia?
    Ei noissa logeissa nyt omaan silmään mitään hälyttävää näy, muutama hassu timing correction, nekin on pieniä ja vaihteen vaihdon yhteydessä mikä on suht normaalia. Jos noi häiritsee niin sähän voit laittaa muutaman litran e85 sekaan nostamaan oktaaniarvoa ja kato jos ne vähätkin correctionit häviäis sieltä. Mut ei tossa nyt logien puolesta mun mielestä oo mitää syytä huolissaan olla.

Edit: noitakaan correctioneja ei todennäköesti olis ollu tuolla jos logi olisi otettu suoraan kolmosvaihteella jolloi tota vaihtoa login alussa ei olisi tapahtunut.
    Last edited by Zoppa; 29-03-2018, 08:41.

Leave a comment:

• majgul
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Onko takakelkassa uretaanipuslat ? Mulla ainakin kun vaihdettiin uretaanipuslat takakelkkaan piti välillä tietyllä kierrosalueella kiihdytyksessä sellaista kumisevaa ääntä.
    En ainakaan itse ole vaihtanut. Mutta joo, muistuttaa tuollaista. Ja väännön kasvaessa pitää tuollaista.tuli otettua nyt aika monta vetoa ja ei se mitenkään erityisen kova ääni ole.

Nyt mietin että johtuuko ääni moottorin puolelta, jos ei toimi oikein ku logeja otin. Tulpat ja puolat nyt siis vaihdettu, mutta logit ei näyttänyt hyvältä. Aikaisemmin tuli timing correct cylinder 1 ja 4. Nyt jopa cylinder 3, moottorivaloa ei syttynyt.

Voiko joku neuvoa että mitä voisi seuraavaksi tehdä

Tässä logit: https://datazap.me/u/majgul/vedot?log=0&data=3-21

Pelottaa että nyt on joku pahemmin vialla... Ei kait tulppien ja puolien vaihdossa tarvi mitään koodauksia?
    Last edited by majgul; 29-03-2018, 07:21.

Leave a comment:

• miyli
    replied
    Korjataan,. sellainen matala taajuinen pömisevä ääni, vähän sinne päin ku amis putken matalahko pöminä ja resonanssi.

Onko takakelkassa uretaanipuslat ? Mulla ainakin kun vaihdettiin uretaanipuslat takakelkkaan piti välillä tietyllä kierrosalueella kiihdytyksessä sellaista kumisevaa ääntä.

Leave a comment:

• majgul
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Kardaanin tukilaakeri tai kaksoismassa vauhtipyörä ??

Leave a comment:

• makkis
    replied
    Nyt tuli tulpat ja puolat vaihdettua, muutaman vedon jälkeen ei ainakaan sytytellyt moottorivaloa. Pari tulppaa oli vähä mustaa, johtuen varmaan huonosta sytytyksestä. Liike ei muistanut heti niitä tarkastaa vaikka sanoin kahdesti ja tulpat meni sekaisin, tästä vähän huonoa palautetta Oulun Nikuselle. Bensalle tulpat ei ainakaan haissu kun itse niitä haistoin jälkeenpäin.

Mutta kysymys. Onko ihan normaalia stage 1 + ohjelmalla että noin 4000rpm kohdalla auto vähän "jurnuttaa" kuormalla. Hankala pukea sanoiksi. Mutta vähän niinku tuntuu että voiko perän puslat tehdä tuon? Vääntö on varmaan kovin tuossa? 5000rpm jälkeen ääni rauhoittuu, se on sellainen matala ääni ei siis mikään hankaava tai mitään sinnepäin, äh, ei tuota osaa selittää näin yövuorossa.
    Kardaanin tukilaakeri tai kaksoismassa vauhtipyörä ??

Leave a comment:

• majgul
    replied
    Nyt tuli tulpat ja puolat vaihdettua, muutaman vedon jälkeen ei ainakaan sytytellyt moottorivaloa. Pari tulppaa oli vähä mustaa, johtuen varmaan huonosta sytytyksestä. Liike ei muistanut heti niitä tarkastaa vaikka sanoin kahdesti ja tulpat meni sekaisin, tästä vähän huonoa palautetta Oulun Nikuselle. Bensalle tulpat ei ainakaan haissu kun itse niitä haistoin jälkeenpäin.

Mutta kysymys. Onko ihan normaalia stage 1 + ohjelmalla että noin 4000rpm kohdalla auto vähän "jurnuttaa" kuormalla. Hankala pukea sanoiksi. Mutta vähän niinku tuntuu että voiko perän puslat tehdä tuon? Vääntö on varmaan kovin tuossa? 5000rpm jälkeen ääni rauhoittuu, se on sellainen matala ääni ei siis mikään hankaava tai mitään sinnepäin, äh, ei tuota osaa selittää näin yövuorossa.

Leave a comment:

• Snike
    replied
    Originally posted by vam0s View Post
    Sattuisko kenelläkään olemaan painetyökaluja esimerkiksi ahtovuotojen löytöön? 30FF koodia tulee harvoin mutta logien mukaan ollaan selvästi alle targetin
    Kerro myös millainen kokoonpano kyseessä.

Onko kaikki alipaineletkut jo tsekattu? Etenkin venakopan päällä menevät letkut tunnetusti hajoavat ajan myötä. Myös alipainekanisterit kannattaa kurkata, että ovat kuosissa.

Muutenkin jos on alkuperäiset alipaineletkut niin suosittelen kyllä vaihtamaan uusiin.

Noista pikkujutuista itse lähtisin ensin liikkeelle. Sitten sen jälkeen vasta tutkimaan cp, solenoidit, ahtoputket, ic, ahtimet, jne.

Leave a comment:

• WarHead
    replied
    Mites se oireilee? Tuleeko yllättäviä tempaisuja ja vastaavaa vai meneekö vaan puolimoottorilla?

Originally posted by vam0s View Post
    Sattuisko kenelläkään olemaan painetyökaluja esimerkiksi ahtovuotojen löytöön? 30FF koodia tulee harvoin mutta logien mukaan ollaan selvästi alle targetin

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎