Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • P33P33
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Saako noihin nyt sitten miten isompia suuttimia ja hpfp:tä.
    Omissa kuvitelmissa tuo polttoainepuoli on ongelmallisin??

    Toi Syvecsin boksi vaikuttaa kyllä pätevältä, siinä näköjään on mahdollisuus lisätä tavallisia suuttimia lisäksi.
    Ainoa mitä ei spekseissä kerrottu on obd, toimiiko tuon kanssa Suomen katsastuksessa pakollinen obd mittaus?
    OBD hommaan en osaa vastata kyllä.

    Omat suuttimet riittää ainakin todistetusti 800WHP:n tienoille. Muistaakseni VTT penkitti omansa kahdella HPFPllä ja pelkillä omilla suuttimilla 777WHP. Kyllä tuo double shotgun toimii, mutta sekään ei riitä juuri tuon 800hv yli. Eli PI on melkein pakko hommata rinnalle, johon Syvecs varmasti paras vaihtoehto, mutta kallis, eikä jengillä siitä vielä juurikaan kokemusta. Itse samoilla linjoilla tuon JB4 suhteen. Kaikesta mainosrummutuksesta ja monesta hyvästä ominaisuudesta huolimatta en tule sitä ikinä laittamaan n54 kylkeen. Yks iso syy on JB4 loggaus, niiden omilla yksiköillä. Ns raakadataa mitä ecu syöttää ihan SI-yksiköissä on omaan makuun paljon mielekkäämpää lukea, okei vähän ohi aiheen, mutta ärsyttävä piirre joka tapauksessa.

    Leave a comment:


  • Snike
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    jostain syystä karsastan JB4:sta
    Mitäs karsastamista JB4 + bef/custom map kombossa on? :think

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Ei saa isompia suuttimia tai HPFP:tä. Joutuu laittamaan TBI:n tai PI:n.

    Vargasilla on jotain viritelmiä ajaa useampaa korkeapainepumppua hihnan avulla rinnan mutta ei niistä taida olla oikein kenelläkään kokemuksia.

    JB4:n avulla toteutettu PI kontrolleri tulee varmaan aika paljon edullisemmaksi kuin tuo Syvecs.
    Varmasti tulee halvemmaksi, mutta jostain syystä karsastan JB4:sta, kaikesta hyvästä palautteesta ja mainostuksesta huolimatta.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Saako noihin nyt sitten miten isompia suuttimia ja hpfp:tä.
    Omissa kuvitelmissa tuo polttoainepuoli on ongelmallisin??

    Toi Syvecsin boksi vaikuttaa kyllä pätevältä, siinä näköjään on mahdollisuus lisätä tavallisia suuttimia lisäksi.
    Ainoa mitä ei spekseissä kerrottu on obd, toimiiko tuon kanssa Suomen katsastuksessa pakollinen obd mittaus?
    Ei saa isompia suuttimia tai HPFP:tä. Joutuu laittamaan TBI:n tai PI:n.

    Vargasilla on jotain viritelmiä ajaa useampaa korkeapainepumppua hihnan avulla rinnan mutta ei niistä taida olla oikein kenelläkään kokemuksia.

    JB4:n avulla toteutettu PI kontrolleri tulee varmaan aika paljon edullisemmaksi kuin tuo Syvecs.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    https://bmw.spoolstreet.com/threads/...othing-0.2714/

    Siinä taitaa olla ns. virallinen ennätys pyöriltä mitattuna ja ihan auton omalla ECUlla. Lisänä ainoastaan Motivin oma boost box controller single turboa varten.
    Syvecs tarjoaa nykyään myös plug n play moottorinohjausta, hinta oli jossain 5000€ kieppeillä. Pitää mukanaan kyllä kaikki maholliset lisäominaisuudet
    http://www.syvecs.co.uk/products/eng.../bmw-135335m1/
    Saako noihin nyt sitten miten isompia suuttimia ja hpfp:tä.
    Omissa kuvitelmissa tuo polttoainepuoli on ongelmallisin??

    Toi Syvecsin boksi vaikuttaa kyllä pätevältä, siinä näköjään on mahdollisuus lisätä tavallisia suuttimia lisäksi.
    Ainoa mitä ei spekseissä kerrottu on obd, toimiiko tuon kanssa Suomen katsastuksessa pakollinen obd mittaus?
    Last edited by makkis; 14-03-2018, 10:16.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Kuinka paljon on ennätystehot omalla moottorinohjauksella?
    Onko kukaan vaihtanut moottorinohjausta tai laittanut rinnalle toista tms. ??
    With smoothing 5, they hit 978whp which is a record. 1056.15 rwhp and 826.96 wtq is the figure on a dynojet using the STD correction factor and smoothing set to 0. Congrats to the @MOTIV Motorsport team for continuing to push! Boost Box FTW!!! With WannaGOFAST approaching in a week we decided...


    Siinä taitaa olla ns. virallinen ennätys pyöriltä mitattuna ja ihan auton omalla ECUlla. Lisänä ainoastaan Motivin oma boost box controller single turboa varten.
    Syvecs tarjoaa nykyään myös plug n play moottorinohjausta, hinta oli jossain 5000€ kieppeillä. Pitää mukanaan kyllä kaikki maholliset lisäominaisuudet

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Kuinka paljon on ennätystehot omalla moottorinohjauksella?
    Onko kukaan vaihtanut moottorinohjausta tai laittanut rinnalle toista tms. ??

    Mikäs vaihdelaatikko näissä manuaali vaihteisissa on?
    Realoem kertoili että Gs6-53Dz mitä hieman ihmettelin kun bensassahan on aina 53Bz ?

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by Inspector View Post
    Ihan vaan, että me laiskemmat voidaan apinoida hyväksi havaitut setupit
    Stage1 tai stage2 matalapainepumppu, JB4 (map5), E85 backend flash ja 50% seos E85:ttä. Irtoaa noin 420hp eikä ole seoksenkaan kanssa niin tarkkaa, kunhan on yli 40%.

    Siihen sitten vielä cooleri, DP:t ja map7 päälle niin pitäisi mennä jo yli 450hp. Sen jälkeen alkaa tulla kalliita hevosia.

    Tuolla JB4+E85 flashilla pystyy käytännössä ajamaan 40-100% E85 seoksella ja hätätapauksessa myös pelkällä bensalla, jos ei ole E85 saatavilla. Joutuu vain vähän ahtoja tiputtamaan JB4:stä jos ei korkeapainepumppu pysy mukana isommilla seoksilla.

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    Originally posted by WarHead View Post
    Eli puhaltimien vaihdon jälkeen tälläinen ominaisuus, ei vikakoodeja. Täyskaasulla ei muuta ongelmaa, ku se ettei ole enää nastoja takarattaissa.

    Kyselin asiaa turbojen toimittajalta ja sieltä arveltiin syyn ongelmiin olevan ahtimia ohjaavan alipaineen. Kehoitettiin tsekkaamaan alipainevuodot ja alipainesolenoidi. Ahaa, mistäpä moinen solenoidi löytyy?

    Jospa löytys jotain kättäpidempää, ennenkuin korjausfirman ukkelin kaa käydään koeajolla...
    Unohdin suoraan paineiden mittailut ja ostin uudet solenoidit reilun 70€/kpl hintaan, Pierburgit. Vaihdon jälkeen näyttää siltä, että tempominen loppui.

    Jipii!
    Vinkiksi muille, että kannattaa antaa sen koneen jäähtyä, ennen ku alkaa vaihtoon. Sormenpäät on rakoilla. Muttaku oli niin kiire.

    Olen vielä vähän skeptinen koeponnistusten jälkeen. Eile oli nimittäin melekonen lumimyräkkä, joten oli aika vahvoja pito-ongelmia. Tai sanotaan vaikka niin, että ohjaamo oli täynnä käsiä. Seurataan tilannetta, jahka asfaltti ilmestyy taas näkyviin... Vaihdoin myös tulpat ja puolat. Ykkösen ja kolmosen tulpat vähän tummat.

    Ja alkohan sieltä tuleen myös vikakoodeja (mehupurkilla): 2D2E Angle of throttle valve - intake pipe underpressure, correlation

    Leave a comment:


  • Inspector
    replied
    Originally posted by TMB View Post
    Näistäkin voisi melkein olla joku lyhyt sticky-FAQ lanka.
    Perusvirit, softat ja oheislaitteet. Jotakin noin arvoja, että mitä penkkituloksia ja about normaalit logiarvot.


    M50 -turbo puolella on aika hyvä osat+penkitys listaus,

    miksei N54 ?

    Ihan vaan, että me laiskemmat voidaan apinoida hyväksi havaitut setupit

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Vaihtoehtoisesti voit yrittää ''paikantaa" vikaa eli vaihdat noiden pyttyjen sytytyspuolat toisiin pyttyihin.
    Ja jos tulee ens kerralla misfiret niihin mihin vaihoit noi niin puolat aika varmasti kiukuttelee silloin.

    Mutta joo eiköhän se tulpat+puolat oikea lääke, joka tapauksessa ole.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Nonii, logi tuli otettua ja ekaa kertaa moottorivalo! Anto misfire cylinder 1. Logia ku kattoin nii cylinder 4 myös vähä kyykkää. En tiiä näistä sitte tosiaan nii sanokaapa viisaammat. Autossa siis vähä tyhjäkäynnillä pientä tärräystä. Ei kylmänä tosin, ja käynnistyy hyvin.

    Tässä logi: https://datazap.me/u/majgul/log-1520...m=0-59&mark=30
    Kellään heittää tästä mielipidettä? Tilasin tulpat ja puolat ja vaihdan ne heti kun tulee, veikkaan että siitä se misfire. Näkyykö logissa muuten mitään erikoista?

    Leave a comment:


  • Snike
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Tai jos JB4ssa on joku erityinen mekanismi, niin halauisin kuulla sen, mitä ei voi ECUn puolelta tehdä.
    Itse suosittelen kyllä JB4 + bef jo pelkästään turvallisuuden kannalta. ECU kun ei pysty riittävän nopeasti reagoimaan esim. laihalle menoon vaan antaa ajaa WOT:ssa liian pitkään jolloin kone voi ehtiä sanomaan kaput.

    Myös mittariston kaappaus on omasta mielestä todella kätevä ominaisuus. Ei tarvitse aina olla säätämässä puhelinta/tablettia jos haluaa lisämittareita.

    Tässä myös lainaus 54techin sivuilta jb4+bef vs flash kun ei jaksa kaikkia hyötyjä lähteä kirjoittelemaan:

    What are the benefits of running a JB4 with a flash rather than flash only for tuning?

    While it's possible to tune an N54 without a JB4 doing so comes with many disadvantages.

    1) The JB4 includes more robust safety systems than are possible via flash only. Starting with fundamental safety systems like reverting to a safety map if boost exceeds your safety setting, if the air/fuel ratio in either bank turns dangerously lean, or if fuel pressure drops below a safe level. While you might think the DME alone can handle these basic safety systems surprisingly it's not the case. The DME will happily let you run along at full power and a 18:1 AFR, with boost pegged if a WG line drops off, and the only fuel pressure safety provided is when fuel pressure drops down so low fuel injection itself has to be suspended. In addition to these basic safety systems the JB4 offers layered advanced safety systems. For example it monitors fuel trims bank to bank and reverts to safety if they exceed more than a 15% variance indicating a possible fuel distribution or o2 sensor issue. Port injection and WMI add extra failure points and the JB4 control provides advanced safety systems for them as well. The port injection FAQ covers the basics.

    2) The JB4 boost control system is programmed as absolute meaning you'll always target a specific boost level. Unlike the DME which naturally implements a LOAD control system where boost levels go down when it's cold and go up when its warm. The opposite of what you generally want for turbocharged performance. In addition the JB4 is quick and easily adaptable to a wide range of setups eliminating the need for expensive custom boost tuning and the risks that come with repeated logs on systems that are not yet setup. It's not uncommon for engine damage to occur while a new setup is initially being dialed in. The JB4 automatically tunes wastegate dutycycle, fuel trims, and other important tuning criteria full time in the background greatly simplifying the tuning process. In addition the JB4 auto-tuning map can self tune for various ethanol mixtures without the need of an expensive and difficult to install flex fuel sensor. Pedal to boost mapping, spool aggression, boost by gear, and other critical factors can be easily adjusted in dash on the fly to suit the needs for the particular track or racing situation.

    3) On the fly changes. Whether it's changing the boost/power level, boost by gear setting (including being able to disable it on the fly for burn outs or if traction turns out to be better than expected), pedal input, 2STEP RPM, or what gauges are shown in dash, the JB4 allows a wide range of user adjustment real time from the drivers seat without having to use a 3rd party device or risk programming the DME between runs. You're able to make the changes while out on the track where you need to make them.

    4) The JB4 allows for much better real time feedback to the driver. User adjustable in dash gauges allow you to keep a constant eye on boost, timing, knock, meth flow, and/or AFR, all selectable and changeable on the fly from the drivers seat. A user adjustable shift light can be triggered making rowing through the gears easier. JB4 Mobile allows wireless bluetooth logging via your Android or Apple phone without a cable locked in your OBDII port. In addition you can select map0 on the fly to allow OBDII port logging and diagnostics when needed for vehicle service. The JB4 default logging set includes all relevant data required for tuning including boost, timing cylinders 1-6, AFR and fuel trims in both banks, high and low fuel pressure, load, calculated torque, trans temperature, and many other parameters. The JB4 provides a simple to use but incredibly robust data logging system eliminating the need to select what parameters to record before each run and providing instant on the fly charting without the need of 3rd party internet programs. We routinely add parameters to the JB4 logging set based on customer feedback and evolving tuning requirements. The JB4 samples boost and analog sensors 250 times per second and CANbus specific data like air, fuel ratio, fuel trims, and timing advance 10 times per second.

    5) Integrated JB4 features such as no lift shift, 2step, anti-lag, port injection control, flex fuel sensor, and progressive water/meth (WMI) control eliminate the need for independent add on boxes that are more difficult to install and technically unable to communicate with each other. Integration allows these extra features to share information for a smooth and cohesive tuning solution. For example with the JB4 NLS and JB4 port injection control when you press the clutch in for NLS your port injection flow is momentarily suspended to avoid huge backfires that have been known to blow out o2 sensors and in extreme cases blow up intake manifolds. When the DME requests a torque drop due to traction or stability control the JB4, WMI, and PI systems all respond accordingly. JB4 anti-lag has a dedicated user adjustable boost limiter to avoid unnecessary engine stress while engaged. WMI integration is able to hold boost levels low UNTIL fluid is flowing adequately to prevent spool up and transitional knock, adjust your boost target if the fluid being injected turns out not to be as potent as was expected or required to prevent knock, and in the event of a fail-safe depending on the severity of the situation either lower your boost target partially OR instantly dump boost out the diverters/close the throttle/cut timing. These are just some of the many examples of why having add on boxes an features all integrated through a single system is advantageous.

    6) The JB4 is widely used and widely supported including free unlocked back end flash maps and custom mapping support from BMS via the n54tech support forum. BMS sponsors and attends several 1/4 mile and 1/2 mile races per year continuously improving the JB4 base maps and features based on real world experience and feedback. These updates are provided free of charge to JB4 customers via n54tech firmware posts.

    7) The JB4 hardware is robust, reliable, highly developed, and upgradable, with many thousands of systems in use since 2008 when it was first released. The key to the JB4’s success is that it DOES NOT replace the factory engine computer or DME. The JB4 simply adds on to functionality already provided by the DME. As a result the DME remains in full control of your engine at all times with the JB4 dynamically making small but impactful adjustments to add in extra safety systems and features and dramatically improve performance.

    Leave a comment:


  • TMB
    replied
    Näistäkin voisi melkein olla joku lyhyt sticky-FAQ lanka.
    Perusvirit, softat ja oheislaitteet. Jotakin noin arvoja, että mitä penkkituloksia ja about normaalit logiarvot.

    Leave a comment:


  • puerco
    replied
    Originally posted by jessemikkola View Post
    Tarkotus ois vähä piristää autoa. Eli downpipet, vapari suodattimet ja softaa. Täs mitä seuraillu foorumia nii Jb4 ei kannata ilmeisesti pienen virityksen takia sijoittaa? Cooleria ei luultavasti tarvi, tarkoituksena ois luultavasti kerran kesässä käydä vaa varttia ajaas. Polttoaineena normaalisti käyttäsin luultavasti 98 mut onko mahdollista saada muutama hevosvoima lisää sitten lorauttamalla vähä e85 joukkoon ja ilman että tarvisi Aina olla softaa vaihtamassa? Mitään suurempia tehotavoitteita ei ole mut jos sieltä ne halvimmat hevosvoimat sais otettua käyttöön? Voi myös antaa vinkkiä kokoinpanoista
    Ei pahalla, mutta lue nyt aluksi tämä topic alusta loppuun. Saat kaikkeen tuohon vastauset

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎