Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mikaell
    replied
    Tästäkin asiasta löytyy jo tästä topikista moneen otteeseen patinaa ja keskustelua hinnoista/mistä saa edullisimmin jne...

    Originally posted by Tommi_ View Post
    Kysäsin ja niillä niitä löytyy, mutta hinta 230e/kpl. Toki 40e/kpl saa takaisin jos lähettää vanhat sinne. (bemariosat.fi)

    Tuota en huomannutkaan. Tuon mukaan vaikuttaisi hyvältä ostokselta.

    Schmiedmannilta ja autokeskukselta kyselin noista ja vastaus oli lähinnä: "BMW:n varaosajärjestelmä tarjoaa kyseiseen autoon ainoastaan tuon -079 loppuisen suuttimen."

    Uskaltaakohan sitä toista siis hankkia? Mutta, jos nuo varmasti sopii ja toimii, niin autokeskuksella erinomainen hinta, 126,5e/kpl plus osanumero 13537564751 svh.9,24e/kpl

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by Snike View Post
    Itse ostin Autokeskuksesta. Oli halvin paikka mitä kilpailutin Suomalaisia puljuja. Pyydät sitten 13538648937 osanumerolla.
    Eli varaosat ja tuolta laittaa niille tiedustelua? Mistä liikkeestä? Turku, tampere, airport?

    Nuo on index 12 suuttimia? Ja samat alkuperäiset? Noissa tulee vissiin siis "koko paketti" ettei tarvi mitään muuta lisäksi?
    Last edited by majgul; 04-04-2018, 17:11.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by Snike View Post
    Itse ostin Autokeskuksesta. Oli halvin paikka mitä kilpailutin Suomalaisia puljuja. Pyydät sitten 13538648937 osanumerolla.
    Juurikin tuolla osanumerolla. Jenkkilässä ovat jo alkaneet kai nostaa tuonkin osanumeron hintoja tai sitten tuo tulee jäämään pois kokonaan eli nyt vielä voi saada edullisesti. Hinta per suutin pitäis olla luokkaa 120-140€.

    Leave a comment:


  • Snike
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Osaako joku sanoa mistä saisi noita index 12 suuttimia kohtuu hintaan? Mielellään suomesta ettei tulleja tule.
    Itse ostin Autokeskuksesta. Oli halvin paikka mitä kilpailutin Suomalaisia puljuja. Pyydät sitten 13538648937 osanumerolla.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Osaako joku sanoa mistä saisi noita index 12 suuttimia kohtuu hintaan? Mielellään suomesta ettei tulleja tule.

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Joku viina seos tankissa ja viina softa sisällä, enää en muista mikä. Auto ollut seisonnassa ja välillä käytetty talvella. Leimalle ajoin muutaman km matkan ja annoin käydä tyhjäkäyntiä mutta lämmöt ei kerenneet kunnolla nousta, eikä pitoja kesä renkailla et olisi käynyt ottamassa vetoja. Ilman mitään ongelmia tuli päästöt ja etu kissat pois, putkisto catback tehty.

    Leave a comment:


  • TMB
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    Pikainen kysymys niille jotka on käyneet katittomien downpipejen kanssa leimalla. Oletteko menneet ihan vakiokartalla ja perus 98 bensalla
    Tankissa pelkkää 98 ja MHD stage2+ kartta päällä meni ongelmitta leimaan ilman etukatteja

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Pikainen kysymys niille jotka on käyneet katittomien downpipejen kanssa leimalla. Oletteko menneet ihan vakiokartalla ja perus 98 bensalla päästömittauksiin, vai kannattaako sekaan laittaa e85:sta, vai peräti ihan esimerkiksi e30 kartta? Ite tossa mietin että olisin laittanu E30 kartan sisään ja mennyt sillä mittauksiin, mutta jos se tuottaakin onngelmia niin sitten on taas tankissa tyhjentelemistä ennen kuin pääsee uudestaan kokeilemaan..

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Aika monessa N54:ssa tähän auttaa imukanavien pähkinäpuhallus. Oletko katsonut millä koodilla suuttimet on. Jos on ikuvanhat voi vaihto tulla eteen...
    Puhallus tehty alle 1000km sitten. Ei vaikuttanut käyntiin millään lailla. Sen tiedän että 2011 oli muutama suutin vaihdettu bmw takuun. Välillä tyhjäkäynnillä käy sellainen katkos joskus. Että tuntuu ihan käynnissä tärähdys.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Autohan kyllä käynnistyy hyvin, mutta vähän ku lämmennyt niin alkaa tyhjäkäynnillä tuntumaan pientä värähtelyä. Vai onko tämä normaalia tällä koneella?
    Aika monessa N54:ssa tähän auttaa imukanavien pähkinäpuhallus. Oletko katsonut millä koodilla suuttimet on. Jos on ikuvanhat voi vaihto tulla eteen...

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Toinen on tuo STFT ja LTFT, pitäskö niiden olla missä? Ulkomailta ku muitten logeja katto niin ne oli paljon "plussalla" Omassa logissa kummatkin käy nollassa, ja muuten paljon miinuksella.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    No jos nyt parissa sylinterissä on pieniä (alle kolmen asteen korjauksia) niin en itse ainakaan ole huolissani niistä. Jos niitä alkaa olemaan kaikissa sylintereissä yhtä aikaa, tai niitä on jatkuvasti niin sitten alkaisin miettimään että mistä kiikastaa.
    Btw, voiko suuttimet tehdä tuollaista? Oli nimittäin 2 mustaa tulppaa, luultavasti cylinder 1 ja 4... Mietin että ei kait ala suutin vikaa olemaan. Autohan kyllä käynnistyy hyvin, mutta vähän ku lämmennyt niin alkaa tyhjäkäynnillä tuntumaan pientä värähtelyä. Vai onko tämä normaalia tällä koneella? Voiko suuttimia tarkistaa logista millään?

    Leave a comment:


  • vam0s
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Mulla kanssa aikoinaan siinä 335 jäi ahdot targetista sen 2-4 psi mutta vaan kun kone oli lämmin ja vikaa etsittiin kauan ja syyksi paljastui Turbojen puolen kuminen ahtoputken jatko jossa alkuperäinen klemmari oli mennyt poikki.
    Kun moottori lämpes se pääsi sieltä liitoksesta vuotamaan.
    Pitänee tutkia. Välillä tulee 30FE ja välillä 30FF tästä epäilin että joku liitoksista elää/vuotaa

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Okei, mutta noilla correctioneilla pitäisi uskaltaa ihan vaan vedellä menemään tuolla 98:llä?
    No jos nyt parissa sylinterissä on pieniä (alle kolmen asteen korjauksia) niin en itse ainakaan ole huolissani niistä. Jos niitä alkaa olemaan kaikissa sylintereissä yhtä aikaa, tai niitä on jatkuvasti niin sitten alkaisin miettimään että mistä kiikastaa.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by vam0s View Post
    Meno ei keskeydy mitenkään, törkkäsee vain koodin ja usein jäädään paljon alle targetin. Alipaineletkut uusittu.
    Tuossa pari logia: https://datazap.me/u/vam0s/mhd-v8-e50?log=0&data=3-23
    Mulla kanssa aikoinaan siinä 335 jäi ahdot targetista sen 2-4 psi mutta vaan kun kone oli lämmin ja vikaa etsittiin kauan ja syyksi paljastui Turbojen puolen kuminen ahtoputken jatko jossa alkuperäinen klemmari oli mennyt poikki.
    Kun moottori lämpes se pääsi sieltä liitoksesta vuotamaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎