BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• yarski
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Backend flash ehdottomasti nyt heti! Sitten jos haluat viinan kanssa läträillä niin riippuu ihan seoksesta. Jos sulla on hyvässä kunnossa lpfp niin e45 seoksella, eli puolet ja puolet re85 ja 98ia, pärjäät vielä orkkiksen kanssa. Silloin pääset noin 450 hv ja se on mun mielestä vakio turboille hyvä lukema, eikä kannata juuri sen yli edes haaveilla.
    Pumpun sijaan xhp laatikko softa mieluummin ensin.
    Tuntuu olevan ihan yksilökohtainen asia miten pitkälle vakio lpfp riittää.
    Mulla loppui jo 20% seoksella... en oikein usko että riittää vakiopumppu 50% seoksella mitenkään - mutta kokeilemalla se selviää.
    Välijäähyn ja ahtoputken dumpilla laittaisin ostoslistalle.

Leave a comment:

• P33P33
    replied
    Originally posted by rodpe View Post
    Doddiih, mitkähän olisi seuraavat järkevät muutokset. Tällä hetkellä muutoksina jb4, 3" dp:t, dci:t. Käytössä on nyt map 5. Onko seuraavana ostoslistalla matalapainepumppu? Kumpi tässä olisi järkevämpi fuelit pumpuista, stage1 vai stage 2? Entäs backend flash? Löytyykö täältä flashin asentajia ja säätäjiä korvausta vastaan? Jos vielä läheltä pohjanmaata niin plussaa
    Backend flash ehdottomasti nyt heti! Sitten jos haluat viinan kanssa läträillä niin riippuu ihan seoksesta. Jos sulla on hyvässä kunnossa lpfp niin e45 seoksella, eli puolet ja puolet re85 ja 98ia, pärjäät vielä orkkiksen kanssa. Silloin pääset noin 450 hv ja se on mun mielestä vakio turboille hyvä lukema, eikä kannata juuri sen yli edes haaveilla.
    Pumpun sijaan xhp laatikko softa mieluummin ensin.

Leave a comment:

• rodpe
    replied
    Doddiih, mitkähän olisi seuraavat järkevät muutokset. Tällä hetkellä muutoksina jb4, 3" dp:t, dci:t. Käytössä on nyt map 5. Onko seuraavana ostoslistalla matalapainepumppu? Kumpi tässä olisi järkevämpi fuelit pumpuista, stage1 vai stage 2? Entäs backend flash? Löytyykö täältä flashin asentajia ja säätäjiä korvausta vastaan? Jos vielä läheltä pohjanmaata niin plussaa

Leave a comment:

• brainsurgery
    replied
    Ai &tä, alavääntö, moottorin tärkein ominaisuus. Kyllä sitä kannattaa tulla hehkuttamaan N54 viritysthreadiin.

Leave a comment:

• yarski
    replied
    Originally posted by salmol View Post
    No, hakkaa alaväännössä vastaavan kokoisen bensavehkeen milloin vaan...
    Tai sitten ei... tasoihin voi mennä mutta kun kiisselistä veto loppuu niin E85 vaan parantaa juoksuaan...

Leave a comment:

• salmol
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    No se onkin Dieselin ainoa hyvä puoli....
    No, hakkaa alaväännössä vastaavan kokoisen bensavehkeen milloin vaan...

Leave a comment:

• reekoon
    replied
    Originally posted by salmol View Post
    3 tkm välein???? No on se hyvä että minulla on diesel, öljynvaihto 30-36 tkm... Ei jeesus.
    No se onkin Dieselin ainoa hyvä puoli....

Leave a comment:

• F-Lame
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    Vähän sekä että. Suurimman osan ajasta oon ajanu 98:lla, mut nykyään on tullu sit taas ajettua aika paljon e30 blandiksella. Kuulostaa kyl erikoiselta jos 3tkm aikana öljyt ehtii menemään litkuksi tuon takia
    JOS nyt olen oikein ymmärtänyt niin tuon etanoolin pitäisi haihtua jo vajaassa 80 asteen lämpötilassa joten jos kaikki toimii oikein niin siellä öljyn seassa ei sitä pitäisi olla kunhan kone ajetaan lämpimäksi ? Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.

Leave a comment:

• Zoppa
    replied
    Originally posted by vam0s View Post
    Ajatko bensalla vai etanoli seoksella? Itsellä ollut näissä käytössä 30-50% etanoli seos ja öljyt vaihtanut 3tkm välein ja yleensä aina lirua etanolin takia.
    Vähän sekä että. Suurimman osan ajasta oon ajanu 98:lla, mut nykyään on tullu sit taas ajettua aika paljon e30 blandiksella. Kuulostaa kyl erikoiselta jos 3tkm aikana öljyt ehtii menemään litkuksi tuon takia

Leave a comment:

• salmol
    replied
    Originally posted by vam0s View Post
    Ajatko bensalla vai etanoli seoksella? Itsellä ollut näissä käytössä 30-50% etanoli seos ja öljyt vaihtanut 3tkm välein ja yleensä aina lirua etanolin takia.
    3 tkm välein???? No on se hyvä että minulla on diesel, öljynvaihto 30-36 tkm... Ei jeesus.

Leave a comment:

• vam0s
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    Tuli tänään vaihdettua öljyt, ja tyhjentäessä huomasin lievää bensan hajua öljyissä. Otin näytteen kuppiin, mutta ei kuitenkaan näyttänyt mun silmään mitenkään erityisen laihalta. Viime vaihdosta on tosin "vain" se 10tkm. Eikö tää oo merkki vuotavista suuttimista? Logeissa ei näy mitään vuotoon viittaavaa, eikä kylmäkäynnistyksen yhteydessä ole mitää ongelmia..

Leave a comment:

• Zoppa
    replied
    Tuli tänään vaihdettua öljyt, ja tyhjentäessä huomasin lievää bensan hajua öljyissä. Otin näytteen kuppiin, mutta ei kuitenkaan näyttänyt mun silmään mitenkään erityisen laihalta. Viime vaihdosta on tosin "vain" se 10tkm. Eikö tää oo merkki vuotavista suuttimista? Logeissa ei näy mitään vuotoon viittaavaa, eikä kylmäkäynnistyksen yhteydessä ole mitää ongelmia..

Leave a comment:

• vam0s
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Oliko sulla orkkis charge pipe ja orkkis DV:t? DV:t saattais falskaa ehkä läpi ahtoja takas imupuolelle, jossei siis muualta enää vuotoa löydy.
    Alumiininen CP tuli tilalle ja siinä samassa tiali.

Leave a comment:

• miyli
    replied
    Originally posted by tommylee View Post
    Mielenkiintosen näköset käyrät 5 ja 6 cyl. :think
    Antaako sulla mitään misfirekoodia tms? Huomaatko kiihdyttäessä mitään nykimisiä tms?
    Kun kuitenki kaikki oleellinen sulla uutta, tulpat, puolat, suuttimet..
    Onko oem tulpat? Voiko olla tulpassa kärkiväli hässäkkää tai puolan kosketus/kosteus häslinkiä tms?
    Suuttimen arvot koodattu varmasti oikeen..? Nää on kyl mielenkiintosia! :think
    Ei tule vikakoodeja, misfirekoodeja ja toimii hyvin nykimättä. Tulpat on ngk ja kärkiväli ihan niinkuin pitääkin. Aina ollut tuossa 5 jotakin pientä häikkää arvoissa.
    Tänää vaihdoin customsoftan ja korjaantu aika hyväksi nuo arvot, eli ei mene enää juurikaan yli 3 mikään sylinteri. Samoin ahdot pysyy targetissa kun tuossa esellisessä nekin laahaa jäljessä. Nyt sain ahtamaan parhaillimmaan jo 20,5 psi
    Täytyy jatkaa testaamista.

Leave a comment:

• tommylee
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Siinä olis mhd stage 2+ e30 Logi, mulla ollut koko ajan tuossa 5 sylinterissä tuota ongelmaa. Suuttimet on 1000 km ajetut uudet, tulpat ja puolat uudet.
    Mistähän mahtaa johtua? Vai onko vain tämän auton ominaisuus. Seos on logissa joku e35.

https://datazap.me/u/miyli/log-15232...22-25-32-54-85
    Mielenkiintosen näköset käyrät 5 ja 6 cyl. :think
    Antaako sulla mitään misfirekoodia tms? Huomaatko kiihdyttäessä mitään nykimisiä tms?
    Kun kuitenki kaikki oleellinen sulla uutta, tulpat, puolat, suuttimet..
    Onko oem tulpat? Voiko olla tulpassa kärkiväli hässäkkää tai puolan kosketus/kosteus häslinkiä tms?
    Suuttimen arvot koodattu varmasti oikeen..? Nää on kyl mielenkiintosia! :think

Leave a comment:

Working...
X