Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mikaell
    replied
    Originally posted by jessemikkola View Post
    Tarkotus ois vähä piristää autoa. Eli downpipet, vapari suodattimet ja softaa. Täs mitä seuraillu foorumia nii Jb4 ei kannata ilmeisesti pienen virityksen takia sijoittaa? Cooleria ei luultavasti tarvi, tarkoituksena ois luultavasti kerran kesässä käydä vaa varttia ajaas. Polttoaineena normaalisti käyttäsin luultavasti 98 mut onko mahdollista saada muutama hevosvoima lisää sitten lorauttamalla vähä e85 joukkoon ja ilman että tarvisi Aina olla softaa vaihtamassa? Mitään suurempia tehotavoitteita ei ole mut jos sieltä ne halvimmat hevosvoimat sais otettua käyttöön? Voi myös antaa vinkkiä kokoinpanoista
    JB4:sesta saa aina "omat pois" varsinkin jos käytettynä ostaa kyseisen pömpelin vaikka Saksanmaalta (290-320e) ja jos haluaakin siitä eroon ja myydä jostain syystä joskus....
    Toisinkun MHD:sta, joka on naimisissa autonkanssa google accountilla ja VIN:illä. (Flasheri 104,99€ + kartta paketti 49,99€ + monitorit 69,99€) 154e/224e monitoreilla

Leave a comment:

• jessemikkola
    replied
    Tarkotus ois vähä piristää autoa. Eli downpipet, vapari suodattimet ja softaa. Täs mitä seuraillu foorumia nii Jb4 ei kannata ilmeisesti pienen virityksen takia sijoittaa? Cooleria ei luultavasti tarvi, tarkoituksena ois luultavasti kerran kesässä käydä vaa varttia ajaas. Polttoaineena normaalisti käyttäsin luultavasti 98 mut onko mahdollista saada muutama hevosvoima lisää sitten lorauttamalla vähä e85 joukkoon ja ilman että tarvisi Aina olla softaa vaihtamassa? Mitään suurempia tehotavoitteita ei ole mut jos sieltä ne halvimmat hevosvoimat sais otettua käyttöön? Voi myös antaa vinkkiä kokoinpanoista

Leave a comment:

• majgul
    replied
    Nonii, logi tuli otettua ja ekaa kertaa moottorivalo! Anto misfire cylinder 1. Logia ku kattoin nii cylinder 4 myös vähä kyykkää. En tiiä näistä sitte tosiaan nii sanokaapa viisaammat. Autossa siis vähä tyhjäkäynnillä pientä tärräystä. Ei kylmänä tosin, ja käynnistyy hyvin.

Tässä logi: https://datazap.me/u/majgul/log-1520...m=0-59&mark=30

Leave a comment:

• P33P33
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Suurin osa ei osaa ecun softaa ja niihin turvarajoja itse muokata, enkä kyllä minäkään ja näin ollen puolustan tuota jb4 450 hv jälkeen kun yleensä silloin ne suurimmat ongelmat alkaa. Jos ei osaa edes logia lukea on tämä vaarallinen yhtälö ja saa helposti suurta vahinkoa aikaan, kun jb4:ssä kuitenkin on noi turvatoiminnot.
    Itse tykkäsin myös niistä ahtopaineen säätö mahdollisuuksista kun tuli varttimailia harrastettua.

Mulla kun oli edellisessä 335 se 600hv ei sen saavuttaminen ihan yksinkertaista ollut ja juurikin se räätälöidyn softan hieronta että sai oikeasti toimimaan kunnolla ja luotettavasti. Iso kiitos softasta kuuluukin N54 tech foorumilla olevalle nic Trebilalle joka hoiti homman hienosti. Tällöin 2-3 vuotta sitten ei Valitettavasti Suomesta löytynyt osaavaa henkilöä tähän hommaan.

Onneksi näitä n54 harrastajia nykyään rupeaa Suomessakin olemaan jo aika liuta ja tietotaito ja sen jakaminen kasvaa koko ajan. Me kun Tommixin ja muutaman muun kanssa aikonaan näillä aloitettiin leikkimään jouduttiin kantapään kautta oppimaan asiat ja tietenkin n54 tech sivusto oli suuressa roolissa, tosin tälläiselle kielitaidottomalle kaverille sekin oli aika haastavaa.
    Hyvin kiteytetty Toi on kieltämättä helppo muuttaa ahtoja jos käy vartilla ottamassa vetoja ja on tarve tehdä nopeita muutoksia, siitä pisteet jb4:lle.
    Trebila on kyllä pätevä kaveri ja juurikin hänen ansiostaan, mitä hän teki nimen omaan auton omaan ecuun muutoksia, sai autot pelamaan hyvin yhteen jb4 kanssa. Ja teillähän olikin jo sen verran enemmän paukkuja ja muita virityksiä autoissanne, jolloin jb4:sta sai varmasti enemmän hyötyjä irti.
    Koen ite vaan, että tänä päivänä jos haluaa etenkin vakio turboilla virittää autonsa, niin jb4 rahat kannattaa säästää johonkin muuhun kivaan.

Leave a comment:

• P33P33
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Yliahto, laihalle meno ym. Miten MHD reagoi näihin? JB4 heittää vakiokartalle ja kertoo vielä miksi. Onnistuuko nämä turvamekanismit?
    Ja itse loggaaminen on helpompaa jos on usb yhteys(tosin kallis).
    Itse pähkäilen myös kannattaako tuota purkkia laittaa.
    Alkuun täytyy sanoa, että MHDhan ei ota mitenkään kantaa mihinkään, sehän on vain työkalu kirjoittamiseen ja lukemiseen ja loggaamiseen. No joo, mutta Ecu toki vetää limp moden päälle ja antaa toki normivikakoodit esimerkiksi yliahto tilanteessa, käynyt itsellekin muutamia kertoja. Tuo laihalle meno taita vetää limp moden jos liikaa eroaa targetista varsinkin bankien välillä. Toinen mitä voi käydä, että menee ns open loop tilaan, jos esim trimmit ei enää pysty korjaamaan tilannetta, mikä on lähtökohtasesti jo vähän huono juttu, kun ei ole varjoa säätää lambdaa/AFRää. Tähän en osaa sanoa, miten JB4 hoitaa homman ja missä kohtaa ns triggeri tulee, että bensa loppuu ja voiko tuota kynnystä jotenkin JB4sta vaikka säätää/muuttaa.
    Mä oon vaan näissä piggyback jutuissa aika vanhan aikanen, enkä tykkää, että antureille syötetään väärää tietoa. Hyvänä esimerkkinä automaattilootat, kun varsinkin ennen kun backend flashit yleisty, ni jokainen jb4 käyttäjä on syöttäny TCUlle väärää vääntötietoa eli TCU luullu, että nyt on vaikka 400nm vääntöä koneesta ja laatikolla sen mukaiset kytkinpakkojen paineet. Todellisuudessa vääntöä kuitenkin on yli 600nm, niin tämä yhtälö ei varmasti tee kauheen hyvää laatikolle ja luistoa voi olla odotettavissa.
    Mutta käytti mitä tahansa ni logien tulkinta on kaikkein tärkeintä, että tietää autonsa toimivan oikein.

Leave a comment:

• works
    replied
    Our goal is to provide the highest quality products for your performance vehicle. True passion for the automotive industry is what drives us to ensure quality and reliability. Our R&D along with extensive testing of all MOTIV products and services is what sets us apart from the competition.

Flexi olis saatavilla, pistin purkin ja sensorin tilaukseen. Motiv tekee jo softaa leluuni, joten tästä custom 98 kartasta on helppo jatkaa e85 karttan ja siitä flexin interpolaatioon.

Kesärenkaat kun sais niin vois logiakin ajella, nyt mennään vasta 15psi peruskartalla.

Leave a comment:

• majgul
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Sä voit valita mon välilehdeltä GAUGES LAYOUT ja valkkaat vaikka 2x4. Ja optionsista valkaat ne kaikki mitä haluut loggaa ja valkkaat yksiköt joissa haluut tarkastella eli vaihda ainakin toi fahrenheit celsiukseen. eli vaikka psi-kmh-C.
    Sitten ku otat vaikka sen monitor manual loggingin auki ni painat niitä mittareita ja saat valita vaikka sen IATin kyseiseen mittariin, ja näät sen sitten livenä.
    Kiitoksia tästä

Leave a comment:

• tommi69
    replied
    Mulla ei oikeastaan oo ikinä ollu mitään ongelmaa, en oo kyllä valtteja ajellukkaan. Aina kun menohalut yltyy, hyppään Ktm superduken sarviin. Siihenkin muuten laitettiin viimeviikolta purkki. 198hp irtoa nyt

Leave a comment:

• tommi69
    replied
    Suurin osa ei osaa ecun softaa ja niihin turvarajoja itse muokata, enkä kyllä minäkään ja näin ollen puolustan tuota jb4 450 hv jälkeen kun yleensä silloin ne suurimmat ongelmat alkaa. Jos ei osaa edes logia lukea on tämä vaarallinen yhtälö ja saa helposti suurta vahinkoa aikaan, kun jb4:ssä kuitenkin on noi turvatoiminnot.
    Itse tykkäsin myös niistä ahtopaineen säätö mahdollisuuksista kun tuli varttimailia harrastettua.

Mulla kun oli edellisessä 335 se 600hv ei sen saavuttaminen ihan yksinkertaista ollut ja juurikin se räätälöidyn softan hieronta että sai oikeasti toimimaan kunnolla ja luotettavasti. Iso kiitos softasta kuuluukin N54 tech foorumilla olevalle nic Trebilalle joka hoiti homman hienosti. Tällöin 2-3 vuotta sitten ei Valitettavasti Suomesta löytynyt osaavaa henkilöä tähän hommaan.

Onneksi näitä n54 harrastajia nykyään rupeaa Suomessakin olemaan jo aika liuta ja tietotaito ja sen jakaminen kasvaa koko ajan. Me kun Tommixin ja muutaman muun kanssa aikonaan näillä aloitettiin leikkimään jouduttiin kantapään kautta oppimaan asiat ja tietenkin n54 tech sivusto oli suuressa roolissa, tosin tälläiselle kielitaidottomalle kaverille sekin oli aika haastavaa.
    Teillähän tän hömpötyksen minäkin sain, plus Saulilta osan osista.

Leave a comment:

• miyli
    replied
    Tarkastelin omia logeja ja viestiketjuja, niin tuo mun 443 ja 780nm olikin vielä ilman inlettejä ja seos oli E45. LPFP oli jäänyt loggaamatta noilta ajoilta, mutta railipaine näköjään pysyy koko ajan 1600PSIn yläpuolella.
    Inlettien vaihdon jälkeen penkissä tuli 475hv ja 850nm, Tässä oli myös stage 2 pumppu kiinni.
    Se on kieltämättä siinä ja siinä onko niistä inleteistä oikeesti suurta hyötyä. Mulla ne tuo noin 1,5-2PSItä lisää samalla WGDCllä. Eli kyllä ne jonkin verran helpottaa ahtimien työskentelyä ja samalla lämpökuormaa jne. mutta erot ei tosiaan oo kovin suuria vakioahtimilla.
    Se mitä noista dynohommissa tullu opittua, niin ahtolämmöt on se akilleen kantapää. Ilman kunnon cooleria on turha odottaa hyviä tuloksia. Se on ehdottomasti paras paikka laittaa rahat kiinni, jos haluaa, että se sama huipputeho on aina käytettävissä oli keli ulkona mikä tahansa.

Tästä voidaan väitellä toki hamaan tappiin asti, että onko JB4sta hyötyä vakioahtimien kanssa, JOS aikoo käyttää vain bensaa tai etanolia eli ei mitään metanoli tai PI juttuja. Edelleen vakioahtimilla etanolilla saa niistä kaiken irti, mitä ne pystyy tarjoomaan. Joka tapauksessa joutuu sen MHDn hankkimaan. Ja MHDn kanssa voi seurata kännykällä livenä 8 eri arvoa. Okei JBllä voi vaihtaa lennosta karttaa. Onhan se hienoa, tavallaan. Itse en koe sitä mitenkään tarpeelliseks. Ite haluun ainakin, että paras optimoitu kartta on koko ajan käytössä. Jos on pakko vaihtaa karttaa ni siinä menee se minuutti, esim kun käyt tankilla laittamassa 98 sijaan jonkun etanoli seoksen tankkiin. Tällöinkin, vaikka olis JB4 ni edelleen pitäis vaihtaa MHDllä uus BEF sisään muuttuneen seoksen takia.
    Mä ymmärrän kyllä, että JB4 tarjoo vähän sellasta fiilistä, että ite voi muokata softaa eli käytännössä ahtopainetta, koska suurin osa ei oo perehtyny itse ECUn softaan. Jos joku sanoo, että JB4 on paremmat turvamekanismit, niin edelleen jos haluaa, niin suoraan softasta voi muokata juuri sellaiset turvamekanismit kun haluaa. Tai jos JB4ssa on joku erityinen mekanismi, niin halauisin kuulla sen, mitä ei voi ECUn puolelta tehdä.

Sanoisin, että nyt ne ketkä miettii virien hankintaa omaan 335:seen, niin itsellä olisi hankintalistalla seuraavat palikat ja nimen omaan tärkeysjärjestyksessä:
    MHD+monitoring module+mBoost optio(+ehkä vielä n20 tmap anturi)
    kunnon cooleri
    Downpipet

true flexfuel ja siihen vaikka MHD OTS flexfuel kartta (nämä siis tulossa ihan näillä näppäimillä myyntiin), tai custom kartta

Stage 2 lpfp
    inletit

Leave a comment:

• Tommix
    replied
    Originally posted by tommi69 View Post
    Mulla on vakio pumppu, hyvin on riittänyt, kyllä Noi inletit autto vakio turboillakin👍
    Onko yhtään logia jemmassa?

Leave a comment:

• Tommix
    replied
    Tai jos JB4ssa on joku erityinen mekanismi, niin halauisin kuulla sen, mitä ei voi ECUn puolelta tehdä.
    Yliahto, laihalle meno ym. Miten MHD reagoi näihin? JB4 heittää vakiokartalle ja kertoo vielä miksi. Onnistuuko nämä turvamekanismit?
    Ja itse loggaaminen on helpompaa jos on usb yhteys(tosin kallis).
    Itse pähkäilen myös kannattaako tuota purkkia laittaa.
    Last edited by Tommix; 11-03-2018, 11:48.

Leave a comment:

• P33P33
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Tässä olis joitain logeja, tuli näköjään vaan 1 logi jossa jotain käppyrää näkyy. Sanokaapa näkeekö tuosta mitään. Meni sekaisin nuo logit selvästi ku kokeilin aluksi manuaalisesti ottaa, sitte sillä autologilla. Poistan kaiken ja otan uuden ja paremman jossa pääsee kolmosella kunnon vedon tekemään.

edit: oli tuolla muutakin. https://datazap.me/u/majgul/log-1520...1&data=3-13-21

Miten muuten mhd loggerilla näkee esim. IAT lämmön ym? Onko pakko logata että näkee vai enkö nyt huomaa vaan, luulin että niitä vois reaaliaikaisesti katsoa.
    Sä voit valita mon välilehdeltä GAUGES LAYOUT ja valkkaat vaikka 2x4. Ja optionsista valkaat ne kaikki mitä haluut loggaa ja valkkaat yksiköt joissa haluut tarkastella eli vaihda ainakin toi fahrenheit celsiukseen. eli vaikka psi-kmh-C.
    Sitten ku otat vaikka sen monitor manual loggingin auki ni painat niitä mittareita ja saat valita vaikka sen IATin kyseiseen mittariin, ja näät sen sitten livenä.

Leave a comment:

• P33P33
    replied
    Originally posted by mikaell View Post
    Mites ootteko kokeillut ketkä penkissä käyttänyt autoa, logien perusteella virtuaalidynolla tulevia "tehoja" vs penkissä käynti.
    Että onkoi noi virtuaali dynolukemat ihan höpöhöpö lukuja vai jotain sinnepäin edes?
    Kyllä ne aika hyvin näyttää. Pelkällä 98:lla sitä 380-390 tehoja ja e60 seoksella sitten 430-440hv. Nämä siis dynojet pyöräteho asetuksella. Pitää vain sitten olla tasanen tie, että tulee järkevät tulokset.

Leave a comment:

• P33P33
    replied
    Mulla aikoinaan E40 seoksellla kyykkäs jo 420 hv paikkeilla vakio LPFP.

Pointti olikin tuolle jb4:lle tuo majgulin mainitsema 500hv lähelle pääseminen stage 2 ja 98 bensalla, mutta vakio turboilla se ei muutenkaan ole mahdollista.

Itse pidän kyllä jb4 ja siihen räätälöity softa paljon parempana ja monipuolisempanan kuin mhd ja laittaisin ehdottomasti sen jos tehotavoite on yli 450hv. Itse pidän turhana noita inlettien vaihtoa vakio turboille ja varsinkin niille silikonisille jos tehotavoite on alle 450hv, mutta isommille turboille inletit on kyllä ehdottomasti vaihdettava. Ja tietenkin se isompi cooleri vaikka monet sitä vähätteleekin. (Itsekin aikoinaan)
    Tarkastelin omia logeja ja viestiketjuja, niin tuo mun 443 ja 780nm olikin vielä ilman inlettejä ja seos oli E45. LPFP oli jäänyt loggaamatta noilta ajoilta, mutta railipaine näköjään pysyy koko ajan 1600PSIn yläpuolella.
    Inlettien vaihdon jälkeen penkissä tuli 475hv ja 850nm, Tässä oli myös stage 2 pumppu kiinni.
    Se on kieltämättä siinä ja siinä onko niistä inleteistä oikeesti suurta hyötyä. Mulla ne tuo noin 1,5-2PSItä lisää samalla WGDCllä. Eli kyllä ne jonkin verran helpottaa ahtimien työskentelyä ja samalla lämpökuormaa jne. mutta erot ei tosiaan oo kovin suuria vakioahtimilla.
    Se mitä noista dynohommissa tullu opittua, niin ahtolämmöt on se akilleen kantapää. Ilman kunnon cooleria on turha odottaa hyviä tuloksia. Se on ehdottomasti paras paikka laittaa rahat kiinni, jos haluaa, että se sama huipputeho on aina käytettävissä oli keli ulkona mikä tahansa.

Tästä voidaan väitellä toki hamaan tappiin asti, että onko JB4sta hyötyä vakioahtimien kanssa, JOS aikoo käyttää vain bensaa tai etanolia eli ei mitään metanoli tai PI juttuja. Edelleen vakioahtimilla etanolilla saa niistä kaiken irti, mitä ne pystyy tarjoomaan. Joka tapauksessa joutuu sen MHDn hankkimaan. Ja MHDn kanssa voi seurata kännykällä livenä 8 eri arvoa. Okei JBllä voi vaihtaa lennosta karttaa. Onhan se hienoa, tavallaan. Itse en koe sitä mitenkään tarpeelliseks. Ite haluun ainakin, että paras optimoitu kartta on koko ajan käytössä. Jos on pakko vaihtaa karttaa ni siinä menee se minuutti, esim kun käyt tankilla laittamassa 98 sijaan jonkun etanoli seoksen tankkiin. Tällöinkin, vaikka olis JB4 ni edelleen pitäis vaihtaa MHDllä uus BEF sisään muuttuneen seoksen takia.
    Mä ymmärrän kyllä, että JB4 tarjoo vähän sellasta fiilistä, että ite voi muokata softaa eli käytännössä ahtopainetta, koska suurin osa ei oo perehtyny itse ECUn softaan. Jos joku sanoo, että JB4 on paremmat turvamekanismit, niin edelleen jos haluaa, niin suoraan softasta voi muokata juuri sellaiset turvamekanismit kun haluaa. Tai jos JB4ssa on joku erityinen mekanismi, niin halauisin kuulla sen, mitä ei voi ECUn puolelta tehdä.

Sanoisin, että nyt ne ketkä miettii virien hankintaa omaan 335:seen, niin itsellä olisi hankintalistalla seuraavat palikat ja nimen omaan tärkeysjärjestyksessä:
    MHD+monitoring module+mBoost optio(+ehkä vielä n20 tmap anturi)
    kunnon cooleri
    Downpipet

true flexfuel ja siihen vaikka MHD OTS flexfuel kartta (nämä siis tulossa ihan näillä näppäimillä myyntiin), tai custom kartta

Stage 2 lpfp
    inletit

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎