BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tommi69
    replied
    Mulla on vakio pumppu, hyvin on riittänyt, kyllä Noi inletit autto vakio turboillakin👍

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Tässä olis joitain logeja, tuli näköjään vaan 1 logi jossa jotain käppyrää näkyy. Sanokaapa näkeekö tuosta mitään. Meni sekaisin nuo logit selvästi ku kokeilin aluksi manuaalisesti ottaa, sitte sillä autologilla. Poistan kaiken ja otan uuden ja paremman jossa pääsee kolmosella kunnon vedon tekemään.



    edit: oli tuolla muutakin. https://datazap.me/u/majgul/log-1520...1&data=3-13-21


    Miten muuten mhd loggerilla näkee esim. IAT lämmön ym? Onko pakko logata että näkee vai enkö nyt huomaa vaan, luulin että niitä vois reaaliaikaisesti katsoa.
    Eipä noista logeista paljon irtoa kun on niin lyhyitä. Ota logi sillai et kolmosella annat mennä tappiin asti lappu lattiassa ja vaihto neloselle ja sillä hiukan matkaa vielä lappu lattiassa, tosin talvella voi olla vähän haaastavaa

    IAT näkee kyllä logissa, mutta jos haluat live dataa nähdä siitä tai muistakin arvoista sun täytyy ostaa se mittaristo erikseen.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Itellä inleteillä ja coolerilla tuli E45 seoksella 443hv penkissä ja tohon ainakin riitti ihan orkkis LPFP pumppu. Toki sen pumpun pitää olla kunnossa. Mutta siis 450hv on saavutettavissa noilla osilla, mutta saattaa vaatia custom softaa, mutta ei vaadi JB4:sta. eli jos et kaipaa JB4 muita ominaisuuksia, niin säästä rahat. Voin tarvittaessa tehä custom softan sulle jos haluut kokeilla, ennen kuin rupeet ostaa uutta pumppua esim. Logeista sen sitte näkee, miten toimii.
    Mulla aikoinaan E40 seoksellla kyykkäs jo 420 hv paikkeilla vakio LPFP.

    Pointti olikin tuolle jb4:lle tuo majgulin mainitsema 500hv lähelle pääseminen stage 2 ja 98 bensalla, mutta vakio turboilla se ei muutenkaan ole mahdollista.

    Itse pidän kyllä jb4 ja siihen räätälöity softa paljon parempana ja monipuolisempanan kuin mhd ja laittaisin ehdottomasti sen jos tehotavoite on yli 450hv. Itse pidän turhana noita inlettien vaihtoa vakio turboille ja varsinkin niille silikonisille jos tehotavoite on alle 450hv, mutta isommille turboille inletit on kyllä ehdottomasti vaihdettava. Ja tietenkin se isompi cooleri vaikka monet sitä vähätteleekin. (Itsekin aikoinaan)
    Last edited by miyli; 11-03-2018, 08:00.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Tässä olis joitain logeja, tuli näköjään vaan 1 logi jossa jotain käppyrää näkyy. Sanokaapa näkeekö tuosta mitään. Meni sekaisin nuo logit selvästi ku kokeilin aluksi manuaalisesti ottaa, sitte sillä autologilla. Poistan kaiken ja otan uuden ja paremman jossa pääsee kolmosella kunnon vedon tekemään.



    edit: oli tuolla muutakin. https://datazap.me/u/majgul/log-1520...1&data=3-13-21


    Miten muuten mhd loggerilla näkee esim. IAT lämmön ym? Onko pakko logata että näkee vai enkö nyt huomaa vaan, luulin että niitä vois reaaliaikaisesti katsoa.
    Last edited by majgul; 11-03-2018, 05:44.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Ostin nyt mhd loggerin, otanpas logia lähiaikoina tuosta stage 1+ niin ne jotka noista ymmärtää vois vilkaista että onko tuolla kaikki ok. Helpottaa sitte ainaki ku laittaa lisää tehoa että edellinen logi oli kunnossa.

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Mites ootteko kokeillut ketkä penkissä käyttänyt autoa, logien perusteella virtuaalidynolla tulevia "tehoja" vs penkissä käynti.
    Että onkoi noi virtuaali dynolukemat ihan höpöhöpö lukuja vai jotain sinnepäin edes?

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Itellä inleteillä ja coolerilla tuli E45 seoksella 443hv penkissä ja tohon ainakin riitti ihan orkkis LPFP pumppu. Toki sen pumpun pitää olla kunnossa. Mutta siis 450hv on saavutettavissa noilla osilla, mutta saattaa vaatia custom softaa, mutta ei vaadi JB4:sta. eli jos et kaipaa JB4 muita ominaisuuksia, niin säästä rahat. Voin tarvittaessa tehä custom softan sulle jos haluut kokeilla, ennen kuin rupeet ostaa uutta pumppua esim. Logeista sen sitte näkee, miten toimii.
    Okei, voishan tuota ottaa logia ku palikat saanu laitettua. Jos sitten sitä softaa tekee. Kiitoksia.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Itselle tulee vaan nuo pipet, inletit ja se charge pipe ja stage 2+. Kyykkääkö se pumppu jo noihin? Ku moottoriteho noilla pitäs nousta kyllä varmasti jo yli 400hv. Ainaki mitä googlettanut niin eikö tuo lähene jotain 410-420. Ku renkailta saatu sellaista 380-390 noilla virityksillä. Enempiä virityksiä en ajatellut lisätä ku nuo.

    Ei tosiaan ole vaihdettu matalapaine pumppua. Luulin että pumppu päivitystä tarvi vaan etanoliin jos menee e50. Tuostako on joku tehokkaampi versio?
    Itellä ilman inlettejä ja coolerilla tuli E45 seoksella 443hv penkissä ja tohon ainakin riitti ihan orkkis LPFP pumppu. Toki sen pumpun pitää olla kunnossa. Mutta siis 450hv on saavutettavissa noilla osilla, mutta saattaa vaatia custom softaa, mutta ei vaadi JB4:sta. eli jos et kaipaa JB4 muita ominaisuuksia, niin säästä rahat. Voin tarvittaessa tehä custom softan sulle jos haluut kokeilla, ennen kuin rupeet ostaa uutta pumppua esim. Logeista sen sitte näkee, miten toimii.
    Last edited by P33P33; 11-03-2018, 09:54. Reason: Muistin väärin!

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Ei pääse, vakioahtimilla ihan max on se ~470 hv. Silloinkin pitää olla viinaa ja/tai metanolit. Turbot pitää modata että oääsee +500 hv.
    Joo, ei kyl pääse. Itellä modatut turbot, inletit metanoolit, etanoolit sun muut. 526hp.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Itselle tulee vaan nuo pipet, inletit ja se charge pipe ja stage 2+. Kyykkääkö se pumppu jo noihin? Ku moottoriteho noilla pitäs nousta kyllä varmasti jo yli 400hv. Ainaki mitä googlettanut niin eikö tuo lähene jotain 410-420. Ku renkailta saatu sellaista 380-390 noilla virityksillä. Enempiä virityksiä en ajatellut lisätä ku nuo.

    Ei tosiaan ole vaihdettu matalapaine pumppua. Luulin että pumppu päivitystä tarvi vaan etanoliin jos menee e50. Tuostako on joku tehokkaampi versio?
    Hyvällä tuurilla ja riippuen penkistä voit päästä 98 sinne 420 hv, mutta epäilen hiukan sitä. Fuel-it stage 2 pumppu, missä voi käyttää etanolia on kyllä kannattava päivitys. Muutenkin kun virittelet autoa kannattaa perehtyä niihin logeihin ja niiden ymmärtämiseen, ettei mene esim. Laihalle ja satu mitään suurempia vahinkoja. Nämä on kyllä luotettavia moottoreita mutta täytyy tietää mitä tekee ja osata tulkita logeja, muuten voi saada isoa vahinkoa aikaan.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Näinhän se on ja vakio turbot on jo todella kovilla. Jos tavoittelee 500 hv tehoja kannattaa laittaa jo jb4, siinä on sentään turva toiminnot mitä mhd ei löydy ja siihen räätälöity softa jos meinaa että auto toimii kunnolla ja ensimmäisenä vaihda uudet puolat ja tulpat ennen mitään muita virityksiä.

    Olikos sulla matalapainepumppu vaihdettu jo tehokkaampaa? Jos ei on turha kuvitellakkaan kauheasti yli 400hv tehoja se nimittäin kyykkää ensimmäisenä.
    Itselle tulee vaan nuo pipet, inletit ja se charge pipe ja stage 2+. Kyykkääkö se pumppu jo noihin? Ku moottoriteho noilla pitäs nousta kyllä varmasti jo yli 400hv. Ainaki mitä googlettanut niin eikö tuo lähene jotain 410-420. Ku renkailta saatu sellaista 380-390 noilla virityksillä. Enempiä virityksiä en ajatellut lisätä ku nuo.

    Ei tosiaan ole vaihdettu matalapaine pumppua. Luulin että pumppu päivitystä tarvi vaan etanoliin jos menee e50. Tuostako on joku tehokkaampi versio?

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Ei pääse, vakioahtimilla ihan max on se ~470 hv. Silloinkin pitää olla viinaa ja/tai metanolit. Turbot pitää modata että oääsee +500 hv.
    Näinhän se on ja vakio turbot on jo todella kovilla. Jos tavoittelee 500 hv tehoja kannattaa laittaa jo jb4, siinä on sentään turva toiminnot mitä mhd ei löydy ja siihen räätälöity softa jos meinaa että auto toimii kunnolla ja ensimmäisenä vaihda uudet puolat ja tulpat ennen mitään muita virityksiä.

    Olikos sulla matalapainepumppu vaihdettu jo tehokkaampaa? Jos ei on turha kuvitellakkaan kauheasti yli 400hv tehoja se nimittäin kyykkää ensimmäisenä.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Eikö näillä pääse jo 500hv tietämille stage 2+ 98 bensalla? Tai ainakin lähelle.
    Ei pääse, vakioahtimilla ihan max on se ~470 hv. Silloinkin pitää olla viinaa ja/tai metanolit. Turbot pitää modata että oääsee +500 hv.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Tuli nyt VR speediltä tilattua catless down pipes, ahtoputki turbosportin bovilla ja sitten inletit turboon. Eiköhän noilla kerkeä sitten. Toivottavasti ei jää tulliin vaan.

    Eikö näillä pääse jo 500hv tietämille stage 2+ 98 bensalla? Tai ainakin lähelle.
    Last edited by majgul; 09-03-2018, 21:19.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Sanokaapa joku hyvä blow If kitti joka ei ole niin hemmetin kallis ja siinä on kaikki tarvittavat osar, ku esim tialin maksaa aivan järkyttävästi. Lähtee nyt dp:t ja inletit tilaukseen nii ajattelin ostaa tuon blow offin ja paremman charge pipen samalla.
    Tämä oli minun ja miylin ex 92:ssa:

    Ajaa asiansa.
    Samasta paikasta löytyy myös laippasovite (2, 2.5 ja 3").

    Leave a comment:

Working...
X