Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5442
    • S:t Karins

    Originally posted by erttuli View Post
    Ei kai se öljykorkilta pääse valumaan tulppien luokse?
    Kyllä se öljy tuosta valuu suoraan tulpankoloihin. Lähinnä 2 - 4 sylinterin koloihin.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • mikaell
      BTCF Member
      • Jul 2017
      • 422
      • Kla

      Originally posted by Tommix View Post
      Kyllä se öljy tuosta valuu suoraan tulpankoloihin. Lähinnä 2 - 4 sylinterin koloihin.
      Mulla oli ihan sama juttu tänään, kun vaihdoin puolat+tulpat.
      2-4 pyttyjen tulpissa satunnaisesti vähän öljyä, juurikin tuosta öljykorkin juuresta näytti vähän tihkuvan.
      BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
      ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
      p. 040 166 7576 / Whatsapp

      Comment

      • tommylee
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2015
        • 292
        • Haukipudas / Kello

        MHD Flash?

        Pystyykö MHD appilla käyttämään pelkästään tuota monitoring ohjelmaa, ilman että on tehnyt fläshäystä?
        Kiinnostais tallentaa vähän logtiedostoa ja seurailla mm ahtoja jne...?
        :think
        Niin ja jos tuolla pystyy mm koodaamaan rengaspaineseuranan pois käytöstä, eli onnistuuko koodaukset jne?
        Ex: BMW 330 Xd E90
        Ex:BMW 335Xi E90
        Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

        Comment

        • Dusty
          Bimmer Rookie
          • May 2017
          • 112
          • Vantaa

          Originally posted by tommylee View Post
          Pystyykö MHD appilla käyttämään pelkästään tuota monitoring ohjelmaa, ilman että on tehnyt fläshäystä?
          Kiinnostais tallentaa vähän logtiedostoa ja seurailla mm ahtoja jne...?
          :think
          Niin ja jos tuolla pystyy mm koodaamaan rengaspaineseuranan pois käytöstä, eli onnistuuko koodaukset jne?
          Monitoroimaan pystyy kun vaan ostat sen sieltä. Ei oo pakko flashaa mitään ennen sitä. Pystyt ottaa logia ja myös saat ne mittarit näkyviin live datana jos haluat. Tosta koodaamisesta en oikeen tiedä. En usko.
          Kolhujen oikasut maalaamatta.

          Comment

          • tommylee
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2015
            • 292
            • Haukipudas / Kello

            Originally posted by Dusty View Post
            Monitoroimaan pystyy kun vaan ostat sen sieltä. Ei oo pakko flashaa mitään ennen sitä. Pystyt ottaa logia ja myös saat ne mittarit näkyviin live datana jos haluat. Tosta koodaamisesta en oikeen tiedä. En usko.
            Jees, hyvä tietää. Tällä hetkellä K+Dcan kaapeli tilauksessa, niin sillä kysyin, kun en pääse itse ohjelmaa tsekkaileen.
            Youtubesta tsekkailin, kun joku koodas veke tuon rengaspainetsydeemin.
            Suunnitelmissa vetää stage 1 sisään jossain vaiheessa talvea.:think

            Korjaus: Prkeles, se oliki juissiboxi, jolla koodas tossa youtube pätkässä...
            Last edited by tommylee; 24-10-2017, 21:10.
            Ex: BMW 330 Xd E90
            Ex:BMW 335Xi E90
            Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

            Comment

            • Zoppa
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 238
              • Espoo

              Originally posted by tommylee View Post
              Jees, hyvä tietää. Tällä hetkellä K+Dcan kaapeli tilauksessa, niin sillä kysyin, kun en pääse itse ohjelmaa tsekkaileen.
              Youtubesta tsekkailin, kun joku koodas veke tuon rengaspainetsydeemin.
              Suunnitelmissa vetää stage 1 sisään jossain vaiheessa talvea.:think

              Korjaus: Prkeles, se oliki juissiboxi, jolla koodas tossa youtube pätkässä...
              Noihin koodauksiin on oma appinsa, Carlyn bmwhat. sitä en tiedä onnistuuko sillä just toi kyseinen homma, mutta kannattaa vilkasta.
              E92 335i M-Sport -07
              EX: E85 Z4 3.0i

              Comment

              • tommylee
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2015
                • 292
                • Haukipudas / Kello

                Originally posted by Zoppa View Post
                Noihin koodauksiin on oma appinsa, Carlyn bmwhat. sitä en tiedä onnistuuko sillä just toi kyseinen homma, mutta kannattaa vilkasta.
                Juu, käytän ko softaa ja sillä ei onnistu tuo koodaus..
                Ex: BMW 330 Xd E90
                Ex:BMW 335Xi E90
                Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                Comment

                • WarHead
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 774

                  Elämää uusilla OEM-puhaltimilla

                  Hii-o-hoi.
                  Eka tonni hellää köröttelyä sisäänajotyylisesti takana, map-0 käytössä.
                  Ajoin eilen jo ekan loginki nollamapilla, eli töppöstäki siis jo vähän annettu.

                  Alussa antoi muutaman kerran koodia "2D2E Angle of throttlevalve - intake pipe underpressure, correlation". Tätä ei ole sittemmin tullut. Ei keltaista moottorivaloa, ilmeni vain koodien luvun yhteydessä.

                  Auton käytös alakierroksilla normaalia "dieselimäistä" ja ylhäällä vetää asiaan kuuluvasti (Map-0), mutta esim. kolmosella vajaasta neljästä tonnistä ylöspäin tekee ihme tempaisun, vaikka kaasua ei paina yhtään enempää, ikäänkuin viivettä olisi, eli mistä tämä johtuu?

                  Ei siis puudu ja tempaisee sitten, vaan normaalin kiihtymisen lisäksi "tempaisee" em. kierrosalueella.

                  Onneksi on jo talvikumit alla, niin tulee ajettua talven aikana kunnolla uudet ahdistajat sisään...
                  Last edited by WarHead; 25-10-2017, 08:04.
                  E91 335iAT -08

                  -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Originally posted by WarHead View Post
                    Hii-o-hoi.
                    Eka tonni hellää köröttelyä sisäänajotyylisesti takana, map-0 käytössä.
                    Ajoin eilen jo ekan loginki nollamapilla, eli töppöstäki siis jo vähän annettu.

                    Alussa antoi muutaman kerran koodia "2D2E Angle of throttlevalve - intake pipe underpressure, correlation". Tätä ei ole sittemmin tullut. Ei keltaista moottorivaloa, ilmeni vain koodien luvun yhteydessä.

                    Auton käytös alakierroksilla normaalia "dieselimäistä" ja ylhäällä vetää asiaan kuuluvasti (Map-0), mutta esim. kolmosella vajaasta neljästä tonnistä ylöspäin tekee ihme tempaisun, vaikka kaasua ei paina yhtään enempää, ikäänkuin viivettä olisi, eli mistä tämä johtuu?

                    Ei siis puudu ja tempaisee sitten, vaan normaalin kiihtymisen lisäksi "tempaisee" em. kierrosalueella.

                    Onneksi on jo talvikumit alla, niin tulee ajettua talven aikana kunnolla uudet ahdistajat sisään...
                    Käytä map4:ää. Map0 on tarkoitettu vain huollossa oleskeluun

                    Comment

                    • tommylee
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2015
                      • 292
                      • Haukipudas / Kello

                      Originally posted by Tommix View Post
                      Tehokkaalla akkulaturilla olen pärjännyt, sellainen kannattaa hommata. Varsinkin kun MHD tekee back uppia, se nääs kestää noin 20 min. Ilmastointi, poppikone ym pois päältä ja parkit päälle.
                      Mä olen Carleyn sinisellä piuhalla homman tehnyt, toimii.

                      Kyllä ne puolat kannattaa kaikki vaihtaa jos et tiedä milloin ne on uusittu. Eipähän tule murheita. Tai sitten ajan niin kauan että tulee murheita ja vaihdat sitten.

                      Mielenkiintosta, mulla ei carlyn piuhalla saa wörkkimään MHD appia? Ei ota yhteyttä, kun näppää license storea? Miten vanha kaapeli sulla on? Onkohan sulla joku gen 2 kaapeli joka toimii, kun oma ei. Mulla on vissii reilu pari vuotta ollu tuo ja siin lukee BMWhat, eikä carly, niinku nykyään.. Voiskohan tosiaan olla jotain eroja noissa kaapeleissa sitte? :think
                      Ex: BMW 330 Xd E90
                      Ex:BMW 335Xi E90
                      Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5442
                        • S:t Karins

                        Mun kaapeli on pari vuotta vanha, eli usb päällä ei mikro usb.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • tommylee
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2015
                          • 292
                          • Haukipudas / Kello

                          Originally posted by Tommix View Post
                          Mun kaapeli on pari vuotta vanha, eli usb päällä ei mikro usb.
                          Siis miten yhdistät luuriin tai tablettiin, jos et käytä otg piuhaa?:think
                          Ex: BMW 330 Xd E90
                          Ex:BMW 335Xi E90
                          Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                          Comment

                          • uusis
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2016
                            • 192
                            • finland

                            Originally posted by WarHead View Post
                            Hii-o-hoi.
                            Eka tonni hellää köröttelyä sisäänajotyylisesti takana, map-0 käytössä.
                            Ajoin eilen jo ekan loginki nollamapilla, eli töppöstäki siis jo vähän annettu.

                            Alussa antoi muutaman kerran koodia "2D2E Angle of throttlevalve - intake pipe underpressure, correlation". Tätä ei ole sittemmin tullut. Ei keltaista moottorivaloa, ilmeni vain koodien luvun yhteydessä.

                            Auton käytös alakierroksilla normaalia "dieselimäistä" ja ylhäällä vetää asiaan kuuluvasti (Map-0), mutta esim. kolmosella vajaasta neljästä tonnistä ylöspäin tekee ihme tempaisun, vaikka kaasua ei paina yhtään enempää, ikäänkuin viivettä olisi, eli mistä tämä johtuu?

                            Ei siis puudu ja tempaisee sitten, vaan normaalin kiihtymisen lisäksi "tempaisee" em. kierrosalueella.



                            Onneksi on jo talvikumit alla, niin tulee ajettua talven aikana kunnolla uudet ahdistajat sisään...

                            Jos olet nyt vahingossa ajellut map0 niin suosittelen tarkastamaan jb4 asetukset valikosta.itse kerran ajelin huoltoon mappi0 päällä kun päästöjä olin menossa ottamaan ja päästö mittausten jälkeen kun laitoin takaisin map5 niin asetukset olivat aivan mitä sattuu, siellä oli mennyt metanoli arvoja päälle ja jotain muutakin ihmeellistä oli tapahtunut, eikä mulle tule mitään muuta mieleen kun se että ajelin map0 sinne muutaman kilsan ja ihan pintakaasulla,mihinkään en koskenut tai mitään muutakaan tehnyt että asetukset olisi muuttuneet.
                            Mutta jos olisin vaan ajellut niin en tiedä mitä olisi käynyt.koska auto oli vaihtanut arvoja mihin ei olis pitänyt koskea.

                            Comment

                            • TMB
                              BTCF Member
                              • Apr 2014
                              • 124
                              • Oulu

                              Originally posted by tommylee View Post
                              Siis miten yhdistät luuriin tai tablettiin, jos et käytä otg piuhaa?:think
                              Mulla on toimivaksi havaittu kaapeli jos haluat testata sen kanssa että onko ongelma piuhassa.

                              Comment

                              • WarHead
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 774

                                Originally posted by uusis View Post
                                Jos olet nyt vahingossa ajellut map0 niin suosittelen tarkastamaan jb4 asetukset valikosta.itse kerran ajelin huoltoon mappi0 päällä kun päästöjä olin menossa ottamaan ja päästö mittausten jälkeen kun laitoin takaisin map5 niin asetukset olivat aivan mitä sattuu...
                                Löytyyköhän mistään ns. tehdasasetuksia? Siellä valikoissa on hyvin paljon sellaista mistä ymmärrän yhtäpaljon kuin sika tuulimyllystä ja kuka niitä lukuja/asetuksia muutenkaa ulkoa muistais?

                                Toisaalta, voishan tuon purkin päivittää oletuksena se, että siinä on sen jälkeen päällä "tehdasasetukset", mutta onko?
                                Tietääkö kukaan?

                                Pitääpä tänään vähän antaa töppöstä map4:nen päällä ja ottaa vaikka parit logit; voi noita vanhoja nappularenkaita vähän rankaista ennen uuusien alle laittoa...
                                E91 335iAT -08

                                -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎