Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P33P33
    Bimmer Rookie
    • Dec 2015
    • 181
    • Kellokoski

    Originally posted by Tommix View Post
    Vanoksen resetointi nimenpmaan aiheuttaa tuon epämääräisen käynnistyksen sitten.
    Mä oon kyllä siinä käsityksessä että se on se throttle resetti mikä aiheuttaa sen oudon käynnin ja sitä ei musta juuri edes suositella tehtäväks. Vanos reserti ei oo kyllä mulla aiheuttanu koskaan mitään outouksia ja oon tehny sen toistakymmentä kertaa.
    Oktaani resetti kannattaa tehdä aina kun tankissa vaihtuu bensa eri laatuun. Vaikuttaa suoraan trimmeihin.
    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 890
      • Oulu

      Kannattaako tuo vanos tai octane nollata ku laitoin tuon softan sisälle? Mielestäni kyllä vetää hyvin ym. Eikö se auto tiedä aika hyvin mikä bensa siellä on varsinkin ku 100km+ jo ajeltu?

      Muuten, meinasin tilata vapaavirtaussuodattimet, onneksi kävin netissä lukemassa niin kuulemma perus ilmansuodatin toimii paremmin. Ei anna vaparit lisää tehoa kuulemma. Ainoastaan vähän herkempi kaasu ja äänet vähän muuttuu... Sinne olis sitte palanut melkein 150€ jos olis vrsf filtterit ostanut.

      Comment

      • miyli
        BTCF Member
        • Dec 2008
        • 2092
        • Naantali

        Originally posted by majgul View Post
        Kannattaako tuo vanos tai octane nollata ku laitoin tuon softan sisälle? Mielestäni kyllä vetää hyvin ym. Eikö se auto tiedä aika hyvin mikä bensa siellä on varsinkin ku 100km+ jo ajeltu?

        Muuten, meinasin tilata vapaavirtaussuodattimet, onneksi kävin netissä lukemassa niin kuulemma perus ilmansuodatin toimii paremmin. Ei anna vaparit lisää tehoa kuulemma. Ainoastaan vähän herkempi kaasu ja äänet vähän muuttuu... Sinne olis sitte palanut melkein 150€ jos olis vrsf filtterit ostanut.
        Höpö höpö, todistetusti penkissä +15hv tulee kartiosudattimista.
        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
        0-200km/h 11.40s
        100-200km/h 6,00s
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

        Comment

        • P33P33
          Bimmer Rookie
          • Dec 2015
          • 181
          • Kellokoski

          Originally posted by majgul View Post
          Kannattaako tuo vanos tai octane nollata ku laitoin tuon softan sisälle? Mielestäni kyllä vetää hyvin ym. Eikö se auto tiedä aika hyvin mikä bensa siellä on varsinkin ku 100km+ jo ajeltu?

          Muuten, meinasin tilata vapaavirtaussuodattimet, onneksi kävin netissä lukemassa niin kuulemma perus ilmansuodatin toimii paremmin. Ei anna vaparit lisää tehoa kuulemma. Ainoastaan vähän herkempi kaasu ja äänet vähän muuttuu... Sinne olis sitte palanut melkein 150€ jos olis vrsf filtterit ostanut.
          Jos sulla on koko ajan tankissa ollu bensaa, niin ei sitä oktaaniresettiä tarvii kyllä tehdä, tosin ei siitä mitään haittaa kyllä ole. Vanosta ei myöskään tarvii resetoida ihan huvikseen.
          Helpommin sä vakioturboilla lisää tehoa saat ku vaihdat toiseen MHDn ohjelmaan, ei siihen uusia filttereitä tarvii. Jos et aio ottaa ihan viimesiä vakioturboista, ni kannattaa vaan pitää se orkkis putsari paikoillaan. Mieluummin panostat niillä rahoilla johonkin muuhun, vaikka tulevaan flex fuel systeemiin, kunhan se nyt vaan jossain vaiheessa julkaistais.
          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

          Comment

          • TMB
            BTCF Member
            • Apr 2014
            • 124
            • Oulu

            Originally posted by miyli View Post
            Höpö höpö, todistetusti penkissä +15hv tulee kartiosudattimista.
            Onko toi millä tehoilla, loppuuko niistä vakiofilsuista virtaama jo miten aikasin?

            Comment

            • miyli
              BTCF Member
              • Dec 2008
              • 2092
              • Naantali

              Originally posted by TMB View Post
              Onko toi millä tehoilla, loppuuko niistä vakiofilsuista virtaama jo miten aikasin?
              Originally Posted by hoikkas View Post
              Tuli testattua myös vakioilmakotelon ja Burgerin DCI tötteröiden teho ero penkissä.

              464hv DCI tötteröillä
              451hv vakio


              Tämä oli yksillä Turun penkkipäivillä ja vakio puhaltimilla.
              Jos esim MHD stage 2+, niin ehdottomasti kartiot paikoilleen, mutta jos ajelee jollain stage1 ei varmaan paljon hyötyä näistä.
              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
              0-200km/h 11.40s
              100-200km/h 6,00s
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

              Comment

              • Kaimu
                BTCF Member
                • Nov 2011
                • 450
                • Turun kupeessa

                Originally posted by miyli View Post
                Originally Posted by hoikkas View Post
                Tuli testattua myös vakioilmakotelon ja Burgerin DCI tötteröiden teho ero penkissä.

                464hv DCI tötteröillä
                451hv vakio


                Tämä oli yksillä Turun penkkipäivillä ja vakio puhaltimilla.
                Jos esim MHD stage 2+, niin ehdottomasti kartiot paikoilleen, mutta jos ajelee jollain stage1 ei varmaan paljon hyötyä näistä.
                Mielenkiinnosta, kuinka paljon imulämmöt muuttuvat huonompaan suuntaan noilla kartioilla, kun imevät kuumaa ilmaa suoraan moottorin päältä?
                sigpic

                E82 n55

                Comment

                • majgul
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 890
                  • Oulu

                  Ainaki mitä ulkomaan foorumeilla katoin, niin oli viritetyssä testattu vaikka kuinka montaa suodatinta ja vakio oli tyyliin paras. Hv ei ollut kuin muutama erona. Tietty isommissa virityksissä muutos voi olla isompi.
                  Last edited by majgul; 29-11-2017, 10:53.

                  Comment

                  • WarHead
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 774

                    Originally posted by Kaimu View Post
                    Mielenkiinnosta, kuinka paljon imulämmöt muuttuvat huonompaan suuntaan noilla kartioilla, kun imevät kuumaa ilmaa suoraan moottorin päältä?
                    Ite vaihdoin kartion pois auton ostettuani ja carlyllä tsekkasin lämmöt ja orkkis pöntöllä vähintään asteen viileämpää, jopa enempikin. Virtaus voi sitte olla mitä tahansa...
                    E91 335iAT -08

                    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                    Comment

                    • miyli
                      BTCF Member
                      • Dec 2008
                      • 2092
                      • Naantali

                      Originally posted by Kaimu View Post
                      Mielenkiinnosta, kuinka paljon imulämmöt muuttuvat huonompaan suuntaan noilla kartioilla, kun imevät kuumaa ilmaa suoraan moottorin päältä?
                      Se takia sinne laitetaan air scoopit https://www.ecstuning.com/b-ecs-part...003384ecs02~a/ ja jätetään se alkuperäinen ilman ohjain paikalleen myös että kartiot saa enemmän raitista ilmaa.
                      Last edited by miyli; 29-11-2017, 12:08.
                      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                      0-200km/h 11.40s
                      100-200km/h 6,00s
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                      Comment

                      • miyli
                        BTCF Member
                        • Dec 2008
                        • 2092
                        • Naantali

                        Originally posted by majgul View Post
                        Ainaki mitä ulkomaan foorumeilla katoin, niin oli viritetyssä testattu vaikka kuinka montaa suodatinta ja vakio oli tyyliin paras. Hv ei ollut kuin muutama erona. Tietty isommissa virityksissä muutos voi olla isompi.
                        Jos tuikataan joku MHD stage 1 sisään ei mitään merkitystä mikä suodatin siellä on, mutta isommila tehoilla taatusti on väliä. Muutenkin ihan rahan tuhlausta laittaa jotakin stage 1 kun sitä eroa vakioon ei edes perstuntumalla huomaa.
                        Suoraa vaan vähintää stage 2 ja Dp:t sit huomaa jo eron.

                        Tullut kuitenkin yli 4 vuotta näiden n54 kanssa pelleiltyä monella eri variaatiolla.
                        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                        0-200km/h 11.40s
                        100-200km/h 6,00s
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                        Comment

                        • majgul
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 890
                          • Oulu

                          Originally posted by miyli View Post
                          Jos tuikataan joku MHD stage 1 sisään ei mitään merkitystä mikä suodatin siellä on, mutta isommila tehoilla taatusti on väliä. Muutenkin ihan rahan tuhlausta laittaa jotakin stage 1 kun sitä eroa vakioon ei edes perstuntumalla huomaa.
                          Suoraa vaan vähintää stage 2 ja Dp:t sit huomaa jo eron.

                          Tullut kuitenkin yli 4 vuotta näiden n54 kanssa pelleiltyä monella eri variaatiolla.
                          Itse laitoin stage 1+ sisälle. Downpipet saa jäädä myöhemmäksi. Ainaki tuolla stage 1+ huomas selkeän eron. Eikö tuolla pitäs beta V8 mapilla olla se 390hv suurinpiirtein?

                          Comment

                          • miyli
                            BTCF Member
                            • Dec 2008
                            • 2092
                            • Naantali

                            Originally posted by majgul View Post
                            Itse laitoin stage 1+ sisälle. Downpipet saa jäädä myöhemmäksi. Ainaki tuolla stage 1+ huomas selkeän eron. Eikö tuolla pitäs beta V8 mapilla olla se 390hv suurinpiirtein?
                            En usko että tulee lähellekkään 390hv, ehkä maksimissaan se 340hv.
                            Itse en ainakaan aikoinaan huomannut mitään eroa stage 1+ ja vakion välillä perstuntumalla.
                            Itse penkitin tämän nykyisen n54 Z4 stage 2+ paketilla 370 hv ilman isompaa cooleria.
                            Kun isompi cooleri laitettiin,paikoilleen ja sisään E85 40 softa oli ero valtava tuohon stage 2+ 98 softaan nähden, mutta en ole vielä penkittänyt tätä settiä. Tällä setillä uskon tehojen olevan n.420hv luokkaa varttimailin aikaan nähden.

                            Aikoinaan vetelin sillä vanhalla 335 420hv tehoilla juurikin 12.6s varttimailiaikoja.
                            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                            0-200km/h 11.40s
                            100-200km/h 6,00s
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                            Comment

                            • majgul
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 890
                              • Oulu

                              Originally posted by miyli View Post
                              En usko että tulee lähellekkään 390hv, ehkä maksimissaan se 340hv.
                              Itse en ainakaan aikoinaan huomannut mitään eroa stage 1+ ja vakion välillä perstuntumalla.
                              Itse penkitin tämän nykyisen n54 Z4 stage 2+ paketilla 370 hv ilman isompaa cooleria.
                              Kun isompi cooleri laitettiin,paikoilleen ja sisään E85 40 softa oli ero valtava tuohon stage 2+ 98 softaan nähden, mutta en ole vielä penkittänyt tätä settiä. Tällä setillä uskon tehojen olevan n.420hv luokkaa varttimailin aikaan nähden.

                              Aikoinaan vetelin sillä vanhalla 335 420hv tehoilla juurikin 12.6s varttimailiaikoja.
                              Jaa... Miten hemmetti noin vähän tehot nousee vaikka ahtaa enemmän turbot. Kait tässä aika huono tehon lisäys sitte vaan noissa turboissa on. Itse ainakin huomasin keviästi sen tehonlisäyksen.

                              Suositelkaapa hyvä hintaan olevaa cooleria. Kuulemma ei tarvi parasta olla kunaika onneton tuo vakio. Itse aion Max 450hv lisätä tehot, joten ei tosiaan tarvi mikään kallein cooleri olla.

                              Comment

                              • tommylee
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2015
                                • 292
                                • Haukipudas / Kello

                                Originally posted by miyli View Post
                                En usko että tulee lähellekkään 390hv, ehkä maksimissaan se 340hv.
                                Itse en ainakaan aikoinaan huomannut mitään eroa stage 1+ ja vakion välillä perstuntumalla.
                                Itse penkitin tämän nykyisen n54 Z4 stage 2+ paketilla 370 hv ilman isompaa cooleria.
                                Kun isompi cooleri laitettiin,paikoilleen ja sisään E85 40 softa oli ero valtava tuohon stage 2+ 98 softaan nähden, mutta en ole vielä penkittänyt tätä settiä. Tällä setillä uskon tehojen olevan n.420hv luokkaa varttimailin aikaan nähden.

                                Aikoinaan vetelin sillä vanhalla 335 420hv tehoilla juurikin 12.6s varttimailiaikoja.
                                Kyllä mä kans huomasin eron stockiin, kun 1+ vedin sisään.
                                Taitaa olla persdynoissa eroa meillä
                                Ex: BMW 330 Xd E90
                                Ex:BMW 335Xi E90
                                Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎