Kyllä mä kans huomasin eron stockiin, kun 1+ vedin sisään.
Taitaa olla persdynoissa eroa meillä
Juu tullu varmaan liikaa ajettua tolla entisellä 600hv kun nämä 300-400hv pelit ei tunnu miltään ei vaan oli siinä stage 1+ varmaan hiukan eroa mutta ei paljon.
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Juu tullu varmaan liikaa ajettua tolla entisellä 600hv kun nämä 300-400hv pelit ei tunnu miltään ei vaan oli siinä stage 1+ varmaan hiukan eroa mutta ei paljon.
Hiukan... Itse huomasin ison eron
Taitaa nuo mappi päivitykset myös vaikuttaa. Miksi hän ne lupaa tuolla sitte 390hv luokkaa jos ei lähellekään pidä paikkansa. Ei taida jb4 ym. Tuoda sen enempää sitte ku samaa ne kaikki lupaa.
Itse penkitin tämän nykyisen n54 Z4 stage 2+ paketilla 370 hv ilman isompaa cooleria.
Se mitä mä ihmettelen tossa tuloksessa on se, että jenkeissä porukka ottaa tolla kartalla enemmän tehoa irti pyöriltä mitä tässä on saatu koneesta.. Softan valmistajahan lupaa tuolle sen 420hp mikä täälläkin on jo penkitetty.
Se mitä mä ihmettelen tossa tuloksessa on se, että jenkeissä porukka ottaa tolla kartalla enemmän tehoa irti pyöriltä mitä tässä on saatu koneesta.. Softan valmistajahan lupaa tuolle sen 420hp mikä täälläkin on jo penkitetty.
Se mitä mä ihmettelen tossa tuloksessa on se, että jenkeissä porukka ottaa tolla kartalla enemmän tehoa irti pyöriltä mitä tässä on saatu koneesta.. Softan valmistajahan lupaa tuolle sen 420hp mikä täälläkin on jo penkitetty.
Logistahan selviäis jo paljon mitä siellä dynossa on tapahtunut.
Niinkuin ennenkin on todettu penkeissä on isoja eroja ja minulla ei ollut vielä tuolloin cooleria päivitetty ja ilman lämpötila oli +23 astetta, eikä ollut minkäänlaista puhallinta puhaltamassa ilmaa auton edessä ja tämä saattaa vaikuttaa joitakin heppoja. Tässä samaisessa penkissä penkitettiin samaan aikaan vm 2012 vakio m5 ja siitä saatiin muistaakseni jotain 550hv, eli linjassaan luvattuun 560hv tehoon.
Kadulla kun loggaa kaikki näyttää ok:lta
Logia en saanut otettua kun usb johto oli huonosti kiinni ja en huomannut sitä.
No ensi keväänä nähdään tuon stage 2+ ja e50 tehot penkissä.
En kyllä todellakaan usko että stage 1+ päästään 390hv tehoihin
Niinkuin ennenkin on todettu penkeissä on isoja eroja ja minulla ei ollut vielä tuolloin cooleria päivitetty ja ilman lämpötila oli +23 astetta, eikä ollut minkäänlaista puhallinta puhaltamassa ilmaa auton edessä ja tämä saattaa vaikuttaa joitakin heppoja. Tässä samaisessa penkissä penkitettiin samaan aikaan vm 2012 vakio m5 ja siitä saatiin muistaakseni jotain 550hv, eli linjassaan luvattuun 560hv tehoon.
Kadulla kun loggaa kaikki näyttää ok:lta
Logia en saanut otettua kun usb johto oli huonosti kiinni ja en huomannut sitä.
No ensi keväänä nähdään tuon stage 2+ ja e50 tehot penkissä.
En kyllä todellakaan usko että stage 1+ päästään 390hv tehoihin
Joo kyllä mä sen ymmärrän että penkeissä pieniä eroja, mutta 50hp ero penkeissä kuulotaa aika isolta.
Ei sulla satu sit olemaan jotain logia mikä ois lähellä sitä penkityspäivää?
Muuten, tuli mieleen noista mapeista, itse laitoin tuon 93oct/98ron, onko tuo nyt parempi ku vertaa 98/102ron mappiin, vai mikä noilla on ero?
Eiköhän tuo 98 oct/102 ron kartta anna vähän enempi tehoa, käytännössä isomman oktaanin takia siinä on nostettu sytkäennakoita ehkä 0,5-1,5 astetta softassa. Eli suuremman oktaanin myötä mahdollista nostaa ennakoita->lisää tehoa. Voihan sen ladata ja kokeilla miltä logit näyttää, jossei juuri sytkänkorjausta näy niin sillä vaan eteenpäin. tai sit lisää pikkasen RE85sta tankkiin, jos haluu alkaa kikkailee, mut sit kannattaa kyllä jo kikkailla samalla vaivalla vähän enemmän
93oct/98ron on siis se kama mitä suomen 98 pitäis olla. Saksassa tuota 102ronia taitaa löytyä paremmin.
Edelleen vahva suositus ladata vaan se tehokkain kartta MHDn valikoimasta sille polttoaineelle mitä nyt käyttääkään. Ite ajoin aikoinaan orkkis katit ja jäähy paikallaan ihan custom mapilla missä ahtoja yli 20PSItä. Logeista sen näkee miten se moottori toimii. Ja jos ajaminen on sellasia yksittäisiä kiihdytyksiä niin orkkis osillakin pärjää ihan hyvin. Liikaa jengi jännittää sitä minkä kartan sinne voi iskee sisään (oma mielipide)
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Eiköhän tuo 98 oct/102 ron kartta anna vähän enempi tehoa, käytännössä isomman oktaanin takia siinä on nostettu sytkäennakoita ehkä 0,5-1,5 astetta softassa. Eli suuremman oktaanin myötä mahdollista nostaa ennakoita->lisää tehoa. Voihan sen ladata ja kokeilla miltä logit näyttää, jossei juuri sytkänkorjausta näy niin sillä vaan eteenpäin. tai sit lisää pikkasen RE85sta tankkiin, jos haluu alkaa kikkailee, mut sit kannattaa kyllä jo kikkailla samalla vaivalla vähän enemmän
93oct/98ron on siis se kama mitä suomen 98 pitäis olla. Saksassa tuota 102ronia taitaa löytyä paremmin.
Edelleen vahva suositus ladata vaan se tehokkain kartta MHDn valikoimasta sille polttoaineelle mitä nyt käyttääkään. Ite ajoin aikoinaan orkkis katit ja jäähy paikallaan ihan custom mapilla missä ahtoja yli 20PSItä. Logeista sen näkee miten se moottori toimii. Ja jos ajaminen on sellasia yksittäisiä kiihdytyksiä niin orkkis osillakin pärjää ihan hyvin. Liikaa jengi jännittää sitä minkä kartan sinne voi iskee sisään (oma mielipide)
Samaa mieltä, rahan haaskausta joku stage1 ostaminen suoraan vaan stage 2 tai jos haluaa ajaa e85 sit sellainen.
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Tässä vaan vertailuksi virtual dyno tuloksia noiden penkkitulos puheiden rinnalle. Sen verran taustaa hölinälle, että nuo E60 kartat on samoilla kartoilla, mitä käytin myös motorbitin penkissä, josta tuli 475hv ja 850nm (vääntöä vähennetteiin ekan vedon jälkeen softasta) Eli to virtual dyno jäljittelee dynojet asetuksia, mitä tuol jenkeissä pidetään jonkinlaisena standardina pyörätehoille.
Toi oma dynoveto ei ollu täysin puhdas ja tehot jäi pikkasen alle mitä ajattelin. No jos noista virtual dyno arvoista koittaa arvioida konetehoa niin se onnistuu karkeesti jakamalla tulos 0,9 kertoimella. Joku voi olla tästä erimieltä, mutta toimii karkeena arviona. Esimerkkinä dynojetillä penkitetty vakio e9x m3 380 pyöriltä eli 380/0,9=422 eli aika linjassa. No se siitä.
Noista mun tuloksista, niin E60 kartalla 435hv/0,9= 483hv koneesta eli aika linjassaan tuon motorbitin penkkituloksen kanssa. Tuo 98 veto 388hv on noin 430hv koneesta, joka myös varmaan aika maksimi 98 bensalle konetehona yleisesti.
Pointti tässä siis oli se, että parhaimmillaan toi virtual dyno antaa ihan hyvää suuntaa auton tehoista, jos ne kiinnostaa. Mutta järkevintä sitä on käyttää muutosten vertailussa/karttojen vaihdossa.
Attached Files
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Joo kyllä mä sen ymmärrän että penkeissä pieniä eroja, mutta 50hp ero penkeissä kuulotaa aika isolta.
Ei sulla satu sit olemaan jotain logia mikä ois lähellä sitä penkityspäivää?
Kyllä noissa penkeissä vaan on huomattavia eroja ja tästä omakohtaista kokemusta. Samana päivänä 2 eri penkkiä ja ero oli 38hv
Tabletti vaihtui tässä syksyllä ja ei ole enää logeja tallessa, mutta kyllä se ahtoi sellaisen 16-17 psi sillä stage 2+ 98:lla kun niitä logeja katselin silloin. Eli ihan linjassa on luvatun, mutta epäilen tota vakio cooleria / lämmintä ilmaa syyksi alhaiseen tulokseen, voi jopa puuttua äkkiä se +20-30hv
Aikoinaan kun olimme Tommixin kanssa penkissä ja varttimailivedoilla nillä vanhoilla 335, molemmila samat modit (n.420hv) muuten mutta Tommixilla oli Wagnerin evo2 cooleri ja mulla vielä vakio. Tommixilla oli penkissä aina n. 15-20hv ero minuun ja varttimaililla mentiin rinta rinnan, mutta Tommixin auto lopussa meni ohi, eli minun autossa imuilman lämmöt nousi yli puolet enemmän login perusteella kuin Tommixin. On sillä isommalla coolerilla vaikutusta joissakin tilanteissa vaikka toiset sitä vähätteleekin.
No keväällä sitten uudestaan penkkiin ja uusia logeja ja voi olla että jotakin muutoksia tulee vielä talven aikana :think tavoite on kuitenkin sinne 450hv pintaa.
Tabletti vaihtui tässä syksyllä ja ei ole enää logeja tallessa, mutta kyllä se ahtoi sellaisen 16-17 psi sillä stage 2+ 98:lla kun niitä logeja katselin silloin. Eli ihan linjassa on luvatun, mutta epäilen tota vakio cooleria / lämmintä ilmaa syyksi alhaiseen tulokseen, voi jopa puuttua äkkiä se +20-30hv
Aikoinaan kun olimme Tommixin kanssa penkissä ja varttimailivedoilla nillä vanhoilla 335, molemmila samat modit (n.420hv) muuten mutta Tommixilla oli Wagnerin evo2 cooleri ja mulla vielä vakio. Tommixilla oli penkissä aina n. 15-20hv ero minuun ja varttimaililla mentiin rita rinnan, mutta Tommixin auto lopussa meni ohi, eli minun autossa imuilman lämmöt nousi yli pulet enemmän login perusteella kuin Tommixin. On sillä isommalla coolerilla vaikutusta joissakin tilanteissa vaikka toiset sitä vähätteleekin.
No keväällä sitten uudestaan penkkiin ja uusia logeja ja voi olla että jotakin muutoksia tulee vielä talven aikana :think tavoite on kuitenkin sinne 450hv pintaa.
Tuo imuilman lämpötila korostuu valitettavan hyvin dynossa, kun jäähdytys on heikkoa. korkeet lämmöt alkaa pienentää sytkäennakkoa jne.
Mulla oli orkkis ja wagnerin välillä 40hv eroa penkissä, tosin karttakin hiukan muuttu välissä.
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Autoissakin tietysti on eroa. Mulla penkitettiin vakio 275 heppaa ja parin kuukauden päästä lisättynä pelkästään jb4 406 heppaa. Molemmat samassa penkissä 98 tankissa.
Osan tuosta erosta selittää vaihdetut puolat mutta mitään muuta ei tehty.
Tällä hetkellä katit poissa ja e85 40% tankissa ja ero on huomattava. En ole vielä penkittänyt.
Samaa mieltä, rahan haaskausta joku stage1 ostaminen suoraan vaan stage 2 tai jos haluaa ajaa e85 sit sellainen.
Täältä myös ääni asialle. Itselläkin on vielä paikoillaan orkkis cooleri ja DP:t. Vedin suoraan 93/98 Stage 2+:n sisään. Liikkuu ihan kivasti. DP:t ja cooleri vaihtuu talven aikana.
Ja 15,5 - 17 psi ahtaa.
Kyllä ne tyhjenee sieltä Tulee niin hyvin läpi tuossa että onkohan ne takakatit paikoillaan ?
Nääh tuli 1vko auton oston jälkeen viikonloppuna tehtyä suorat putket, softa, suodattimet ja cooleri.
Ex 335i oli takakatit paikoillaan eikä mene miksikään, ovat vakiona oikeasti erittäin virtaavat näkee siis kaverin lärvin läpi niistä. 16tkm takana ongelmitta.
Joku kysyi miten toimii niin ei ole sinällään väliä ajatko sportilla vai et kun ei liity mhd'n burbleen millään tavalla. Ja siis rauhallisella ajolla ei pauku/liekitä noin. Vasta 5200-7000 alueella pamahtelee ja "jälkipoltto" tulee siinä 4000-5200. Jonka jälkeen vielä lyö viimeisen paukahduksen 3700-4000.
Helvetin hauskoja laitteita, parempaa saa tähän rahaan etsiä.
Comment