Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2091
    • Naantali

    Originally posted by tommylee View Post
    Kyllä mä kans huomasin eron stockiin, kun 1+ vedin sisään.
    Taitaa olla persdynoissa eroa meillä
    Juu tullu varmaan liikaa ajettua tolla entisellä 600hv kun nämä 300-400hv pelit ei tunnu miltään ei vaan oli siinä stage 1+ varmaan hiukan eroa mutta ei paljon.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 890
      • Oulu

      Originally posted by miyli View Post
      Juu tullu varmaan liikaa ajettua tolla entisellä 600hv kun nämä 300-400hv pelit ei tunnu miltään ei vaan oli siinä stage 1+ varmaan hiukan eroa mutta ei paljon.
      Hiukan... Itse huomasin ison eron

      Taitaa nuo mappi päivitykset myös vaikuttaa. Miksi hän ne lupaa tuolla sitte 390hv luokkaa jos ei lähellekään pidä paikkansa. Ei taida jb4 ym. Tuoda sen enempää sitte ku samaa ne kaikki lupaa.

      Comment

      • Zoppa
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 238
        • Espoo

        Originally posted by miyli View Post
        Itse penkitin tämän nykyisen n54 Z4 stage 2+ paketilla 370 hv ilman isompaa cooleria.
        Se mitä mä ihmettelen tossa tuloksessa on se, että jenkeissä porukka ottaa tolla kartalla enemmän tehoa irti pyöriltä mitä tässä on saatu koneesta.. Softan valmistajahan lupaa tuolle sen 420hp mikä täälläkin on jo penkitetty.

        Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums

        Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums



        Logistahan selviäis jo paljon mitä siellä dynossa on tapahtunut.
        E92 335i M-Sport -07
        EX: E85 Z4 3.0i

        Comment

        • majgul
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 890
          • Oulu

          Originally posted by Zoppa View Post
          Se mitä mä ihmettelen tossa tuloksessa on se, että jenkeissä porukka ottaa tolla kartalla enemmän tehoa irti pyöriltä mitä tässä on saatu koneesta.. Softan valmistajahan lupaa tuolle sen 420hp mikä täälläkin on jo penkitetty.

          Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums

          Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums



          Logistahan selviäis jo paljon mitä siellä dynossa on tapahtunut.
          Siis onko nuo kaikki tulokset renkailta? Jos näin nii ihan hyvin.

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2091
            • Naantali

            Originally posted by Zoppa View Post
            Se mitä mä ihmettelen tossa tuloksessa on se, että jenkeissä porukka ottaa tolla kartalla enemmän tehoa irti pyöriltä mitä tässä on saatu koneesta.. Softan valmistajahan lupaa tuolle sen 420hp mikä täälläkin on jo penkitetty.

            Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums

            Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums



            Logistahan selviäis jo paljon mitä siellä dynossa on tapahtunut.
            Niinkuin ennenkin on todettu penkeissä on isoja eroja ja minulla ei ollut vielä tuolloin cooleria päivitetty ja ilman lämpötila oli +23 astetta, eikä ollut minkäänlaista puhallinta puhaltamassa ilmaa auton edessä ja tämä saattaa vaikuttaa joitakin heppoja. Tässä samaisessa penkissä penkitettiin samaan aikaan vm 2012 vakio m5 ja siitä saatiin muistaakseni jotain 550hv, eli linjassaan luvattuun 560hv tehoon.
            Kadulla kun loggaa kaikki näyttää ok:lta

            Logia en saanut otettua kun usb johto oli huonosti kiinni ja en huomannut sitä.

            No ensi keväänä nähdään tuon stage 2+ ja e50 tehot penkissä.

            En kyllä todellakaan usko että stage 1+ päästään 390hv tehoihin
            Last edited by miyli; 29-11-2017, 17:22.
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • Zoppa
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 238
              • Espoo

              Originally posted by miyli View Post
              Niinkuin ennenkin on todettu penkeissä on isoja eroja ja minulla ei ollut vielä tuolloin cooleria päivitetty ja ilman lämpötila oli +23 astetta, eikä ollut minkäänlaista puhallinta puhaltamassa ilmaa auton edessä ja tämä saattaa vaikuttaa joitakin heppoja. Tässä samaisessa penkissä penkitettiin samaan aikaan vm 2012 vakio m5 ja siitä saatiin muistaakseni jotain 550hv, eli linjassaan luvattuun 560hv tehoon.
              Kadulla kun loggaa kaikki näyttää ok:lta

              Logia en saanut otettua kun usb johto oli huonosti kiinni ja en huomannut sitä.

              No ensi keväänä nähdään tuon stage 2+ ja e50 tehot penkissä.

              En kyllä todellakaan usko että stage 1+ päästään 390hv tehoihin
              Joo kyllä mä sen ymmärrän että penkeissä pieniä eroja, mutta 50hp ero penkeissä kuulotaa aika isolta.

              Ei sulla satu sit olemaan jotain logia mikä ois lähellä sitä penkityspäivää?
              E92 335i M-Sport -07
              EX: E85 Z4 3.0i

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 890
                • Oulu

                Muuten, tuli mieleen noista mapeista, itse laitoin tuon 93oct/98ron, onko tuo nyt parempi ku vertaa 98/102ron mappiin, vai mikä noilla on ero?

                Comment

                • P33P33
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2015
                  • 181
                  • Kellokoski

                  Originally posted by majgul View Post
                  Muuten, tuli mieleen noista mapeista, itse laitoin tuon 93oct/98ron, onko tuo nyt parempi ku vertaa 98/102ron mappiin, vai mikä noilla on ero?
                  Eiköhän tuo 98 oct/102 ron kartta anna vähän enempi tehoa, käytännössä isomman oktaanin takia siinä on nostettu sytkäennakoita ehkä 0,5-1,5 astetta softassa. Eli suuremman oktaanin myötä mahdollista nostaa ennakoita->lisää tehoa. Voihan sen ladata ja kokeilla miltä logit näyttää, jossei juuri sytkänkorjausta näy niin sillä vaan eteenpäin. tai sit lisää pikkasen RE85sta tankkiin, jos haluu alkaa kikkailee, mut sit kannattaa kyllä jo kikkailla samalla vaivalla vähän enemmän

                  93oct/98ron on siis se kama mitä suomen 98 pitäis olla. Saksassa tuota 102ronia taitaa löytyä paremmin.

                  Edelleen vahva suositus ladata vaan se tehokkain kartta MHDn valikoimasta sille polttoaineelle mitä nyt käyttääkään. Ite ajoin aikoinaan orkkis katit ja jäähy paikallaan ihan custom mapilla missä ahtoja yli 20PSItä. Logeista sen näkee miten se moottori toimii. Ja jos ajaminen on sellasia yksittäisiä kiihdytyksiä niin orkkis osillakin pärjää ihan hyvin. Liikaa jengi jännittää sitä minkä kartan sinne voi iskee sisään (oma mielipide)
                  -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2091
                    • Naantali

                    Originally posted by P33P33 View Post
                    Eiköhän tuo 98 oct/102 ron kartta anna vähän enempi tehoa, käytännössä isomman oktaanin takia siinä on nostettu sytkäennakoita ehkä 0,5-1,5 astetta softassa. Eli suuremman oktaanin myötä mahdollista nostaa ennakoita->lisää tehoa. Voihan sen ladata ja kokeilla miltä logit näyttää, jossei juuri sytkänkorjausta näy niin sillä vaan eteenpäin. tai sit lisää pikkasen RE85sta tankkiin, jos haluu alkaa kikkailee, mut sit kannattaa kyllä jo kikkailla samalla vaivalla vähän enemmän

                    93oct/98ron on siis se kama mitä suomen 98 pitäis olla. Saksassa tuota 102ronia taitaa löytyä paremmin.

                    Edelleen vahva suositus ladata vaan se tehokkain kartta MHDn valikoimasta sille polttoaineelle mitä nyt käyttääkään. Ite ajoin aikoinaan orkkis katit ja jäähy paikallaan ihan custom mapilla missä ahtoja yli 20PSItä. Logeista sen näkee miten se moottori toimii. Ja jos ajaminen on sellasia yksittäisiä kiihdytyksiä niin orkkis osillakin pärjää ihan hyvin. Liikaa jengi jännittää sitä minkä kartan sinne voi iskee sisään (oma mielipide)
                    Samaa mieltä, rahan haaskausta joku stage1 ostaminen suoraan vaan stage 2 tai jos haluaa ajaa e85 sit sellainen.
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • P33P33
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2015
                      • 181
                      • Kellokoski

                      Tässä vaan vertailuksi virtual dyno tuloksia noiden penkkitulos puheiden rinnalle. Sen verran taustaa hölinälle, että nuo E60 kartat on samoilla kartoilla, mitä käytin myös motorbitin penkissä, josta tuli 475hv ja 850nm (vääntöä vähennetteiin ekan vedon jälkeen softasta) Eli to virtual dyno jäljittelee dynojet asetuksia, mitä tuol jenkeissä pidetään jonkinlaisena standardina pyörätehoille.
                      Toi oma dynoveto ei ollu täysin puhdas ja tehot jäi pikkasen alle mitä ajattelin. No jos noista virtual dyno arvoista koittaa arvioida konetehoa niin se onnistuu karkeesti jakamalla tulos 0,9 kertoimella. Joku voi olla tästä erimieltä, mutta toimii karkeena arviona. Esimerkkinä dynojetillä penkitetty vakio e9x m3 380 pyöriltä eli 380/0,9=422 eli aika linjassa. No se siitä.
                      Noista mun tuloksista, niin E60 kartalla 435hv/0,9= 483hv koneesta eli aika linjassaan tuon motorbitin penkkituloksen kanssa. Tuo 98 veto 388hv on noin 430hv koneesta, joka myös varmaan aika maksimi 98 bensalle konetehona yleisesti.

                      Pointti tässä siis oli se, että parhaimmillaan toi virtual dyno antaa ihan hyvää suuntaa auton tehoista, jos ne kiinnostaa. Mutta järkevintä sitä on käyttää muutosten vertailussa/karttojen vaihdossa.
                      Attached Files
                      -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                      Comment

                      • miyli
                        BTCF Member
                        • Dec 2008
                        • 2091
                        • Naantali

                        Originally posted by Zoppa View Post
                        Joo kyllä mä sen ymmärrän että penkeissä pieniä eroja, mutta 50hp ero penkeissä kuulotaa aika isolta.

                        Ei sulla satu sit olemaan jotain logia mikä ois lähellä sitä penkityspäivää?
                        Kyllä noissa penkeissä vaan on huomattavia eroja ja tästä omakohtaista kokemusta. Samana päivänä 2 eri penkkiä ja ero oli 38hv

                        Tabletti vaihtui tässä syksyllä ja ei ole enää logeja tallessa, mutta kyllä se ahtoi sellaisen 16-17 psi sillä stage 2+ 98:lla kun niitä logeja katselin silloin. Eli ihan linjassa on luvatun, mutta epäilen tota vakio cooleria / lämmintä ilmaa syyksi alhaiseen tulokseen, voi jopa puuttua äkkiä se +20-30hv

                        Aikoinaan kun olimme Tommixin kanssa penkissä ja varttimailivedoilla nillä vanhoilla 335, molemmila samat modit (n.420hv) muuten mutta Tommixilla oli Wagnerin evo2 cooleri ja mulla vielä vakio. Tommixilla oli penkissä aina n. 15-20hv ero minuun ja varttimaililla mentiin rinta rinnan, mutta Tommixin auto lopussa meni ohi, eli minun autossa imuilman lämmöt nousi yli puolet enemmän login perusteella kuin Tommixin. On sillä isommalla coolerilla vaikutusta joissakin tilanteissa vaikka toiset sitä vähätteleekin.

                        No keväällä sitten uudestaan penkkiin ja uusia logeja ja voi olla että jotakin muutoksia tulee vielä talven aikana :think tavoite on kuitenkin sinne 450hv pintaa.
                        Last edited by miyli; 30-11-2017, 14:42.
                        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                        0-200km/h 11.40s
                        100-200km/h 6,00s
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                        Comment

                        • P33P33
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2015
                          • 181
                          • Kellokoski

                          Originally posted by miyli View Post
                          Tabletti vaihtui tässä syksyllä ja ei ole enää logeja tallessa, mutta kyllä se ahtoi sellaisen 16-17 psi sillä stage 2+ 98:lla kun niitä logeja katselin silloin. Eli ihan linjassa on luvatun, mutta epäilen tota vakio cooleria / lämmintä ilmaa syyksi alhaiseen tulokseen, voi jopa puuttua äkkiä se +20-30hv

                          Aikoinaan kun olimme Tommixin kanssa penkissä ja varttimailivedoilla nillä vanhoilla 335, molemmila samat modit (n.420hv) muuten mutta Tommixilla oli Wagnerin evo2 cooleri ja mulla vielä vakio. Tommixilla oli penkissä aina n. 15-20hv ero minuun ja varttimaililla mentiin rita rinnan, mutta Tommixin auto lopussa meni ohi, eli minun autossa imuilman lämmöt nousi yli pulet enemmän login perusteella kuin Tommixin. On sillä isommalla coolerilla vaikutusta joissakin tilanteissa vaikka toiset sitä vähätteleekin.

                          No keväällä sitten uudestaan penkkiin ja uusia logeja ja voi olla että jotakin muutoksia tulee vielä talven aikana :think tavoite on kuitenkin sinne 450hv pintaa.
                          Tuo imuilman lämpötila korostuu valitettavan hyvin dynossa, kun jäähdytys on heikkoa. korkeet lämmöt alkaa pienentää sytkäennakkoa jne.
                          Mulla oli orkkis ja wagnerin välillä 40hv eroa penkissä, tosin karttakin hiukan muuttu välissä.
                          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                          Comment

                          • 1349
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 231
                            • Turku

                            Autoissakin tietysti on eroa. Mulla penkitettiin vakio 275 heppaa ja parin kuukauden päästä lisättynä pelkästään jb4 406 heppaa. Molemmat samassa penkissä 98 tankissa.

                            Osan tuosta erosta selittää vaihdetut puolat mutta mitään muuta ei tehty.

                            Tällä hetkellä katit poissa ja e85 40% tankissa ja ero on huomattava. En ole vielä penkittänyt.
                            E91 335i -07
                            F20 118i -15

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5441
                              • S:t Karins

                              Originally posted by miyli View Post
                              Samaa mieltä, rahan haaskausta joku stage1 ostaminen suoraan vaan stage 2 tai jos haluaa ajaa e85 sit sellainen.
                              Täältä myös ääni asialle. Itselläkin on vielä paikoillaan orkkis cooleri ja DP:t. Vedin suoraan 93/98 Stage 2+:n sisään. Liikkuu ihan kivasti. DP:t ja cooleri vaihtuu talven aikana.
                              Ja 15,5 - 17 psi ahtaa.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • vam0s
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2014
                                • 133
                                • 03

                                Originally posted by F-Lame View Post
                                Kyllä ne tyhjenee sieltä Tulee niin hyvin läpi tuossa että onkohan ne takakatit paikoillaan ?
                                Nääh tuli 1vko auton oston jälkeen viikonloppuna tehtyä suorat putket, softa, suodattimet ja cooleri.
                                Ex 335i oli takakatit paikoillaan eikä mene miksikään, ovat vakiona oikeasti erittäin virtaavat näkee siis kaverin lärvin läpi niistä. 16tkm takana ongelmitta.
                                Joku kysyi miten toimii niin ei ole sinällään väliä ajatko sportilla vai et kun ei liity mhd'n burbleen millään tavalla. Ja siis rauhallisella ajolla ei pauku/liekitä noin. Vasta 5200-7000 alueella pamahtelee ja "jälkipoltto" tulee siinä 4000-5200. Jonka jälkeen vielä lyö viimeisen paukahduksen 3700-4000.

                                Helvetin hauskoja laitteita, parempaa saa tähän rahaan etsiä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎