Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KtKtuned
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 127
    • Finland

    Originally posted by P33P33 View Post
    Ite tilasin PCV venttiilin jenkeistä black fridaynä, joten oli vähän halvempi.
    Mutta vaikka täältä. Halvempiakin saattaa löytyä:
    Genuine BMW M Performance parts at competitive prices with outstanding customer service. An online store for all your BMW Modifications needs. ML Performance


    OCCn asennus


    Vierekkäinhän nuo ovat tuossa venakopan kannessa ja molemmat liittyy tuohon moottorin huohotukseen. Helppo siis asentaa samalla kertaa. Tuo mihin tuossa videossakin tuo OCC asennetaan toimii silloin huohotus väylänä, kun ollaan ahtopaineen puolella, jolloin PCV valve on kokonaan kiinni, ettei ahdot tule sitä kautta venttiilikoppaan ja sieltä kampikammioon.

    Varmaan noin 90 % ajasta kaikilla on imusarjassa alipaine(tyhjäkäynti, maantieajo, moottorijarrutus), jolloin huohotus tapahtuu tuon PCV venttiilin kautta ja sitä öljy(höyryä) menee suoraan imukanaviin. No tähän voisi ostaa tuon RBturbon external PCV sarjan, joka ohittaa imukanavat ja reitti viedään toisen OCCn kautta kaasuläpän taakse. Tämän systeemin OCC kerää siis huomattavasti enemmän öljyä.

    Loppuajasta ollaankin ahtopaineen puolella jolloin PCV venttiili on kiinni, jolloin imu tulee sieltä takimmaisen turbon inletistä, jota kautta sitten höyryt kulkeutuu takimmaisen turbon kautta takaisin kiertoon ja lopulta imusarjaan (vähän pitempi reitti siis). Tähän väliin yleensä tuo OCC laitetaan ja yleisesti ottaen tätä kautta OCC purkkiin tulee aika vähän tavaraa (aika tapauskohtaista).
    Itellä Burger tuningin kopio OCC paikalla. Ja hyvin vähän sinne kertyy tavaraa ,mutta kertyy kuitenkin. Ei turha kapine mielestäni.
    Ja kaikki tämä on pois imuvenoja karstottamasta.
    Last edited by KtKtuned; 24-12-2017, 06:11.
    BMW 335i E90 -07

    Comment

    • tryffis
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 271
      • Vantaa

      Originally posted by KtKtuned View Post
      Itellä Burger tuningin kopio OCC paikalla. Ja hyvin vähän sinne kertyy tavaraa ,mutta kertyy kuitenkin. Ei turha kapine mielestäni.
      Ja kaikki tämä on pois imuvenoja karstottamasta.
      Mahtaiskohan tälläsella kiinakapistuksella olla mitään virkaa? https://m.ebay.com/itm/Black-Metal-R...kAAOSw6YtZTGtJ

      Ei ainakaan hinnalla pilattu. Kuvien perusteella 19mm nuo tulot ja lähdöt jotka toivottavasti ovat samat kuin oem letkujen sisähalkaisijat? Koitin kovasti kaivella halkaisijaa noista valmiista letkusarjoista mutta ei tullut vastaan. Ei myöskään näyttänyt löytyvän tuollaista kiinasettiä valmiilla letkuilla. Toinen asia saako tuollaista suoraa 19mm öljyletkua taipumaan tuonne väliin 180 asteen mutkalle vai joutaako kalastelemaan valmista mutkaa siihen.
      Last edited by tryffis; 25-12-2017, 17:11.

      Comment

      • P33P33
        Bimmer Rookie
        • Dec 2015
        • 181
        • Kellokoski

        Originally posted by KtKtuned View Post
        Itellä Burger tuningin kopio OCC paikalla. Ja hyvin vähän sinne kertyy tavaraa ,mutta kertyy kuitenkin. Ei turha kapine mielestäni.
        Ja kaikki tämä on pois imuvenoja karstottamasta.
        Tuo sun asentama OCC on juurikin sillä ahtopaineen puolella, eli sitä kautta ne öljyhöyryt kulkee taka inletin kautta turbolle ja sieltä kautta vasta imusarjaan, joten se ei juurikaan ole se imukanavien karstoittumisen syy, vaan ne imukanavat karstottuu silloin kun ei ole ahtopainetta ja höyryt kulkeutuu suoraan jokaiseen imukanavaan PCV venttiilin läpi.
        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

        Comment

        • Boiga
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 1773
          • Ylöjärvi

          Originally posted by tryffis View Post
          Mahtaiskohan tälläsella kiinakapistuksella olla mitään virkaa? https://m.ebay.com/itm/Black-Metal-R...kAAOSw6YtZTGtJ

          Ei ainakaan hinnalla pilattu. Kuvien perusteella 19mm nuo tulot ja lähdöt jotka toivottavasti ovat samat kuin oem letkujen sisähalkaisijat? Koitin kovasti kaivella halkaisijaa noista valmiista letkusarjoista mutta ei tullut vastaan. Ei myöskään näyttänyt löytyvän tuollaista kiinasettiä valmiilla letkuilla. Toinen asia saako tuollaista suoraa 19mm öljyletkua taipumaan tuonne väliin 180 asteen mutkalle vai joutaako kalastelemaan valmista mutkaa siihen.
          Mulla on kyseinen kapistus ja laatu hyvä. Itsellä tilan vuoksi tällä hetkellä kuumalla puolella filtterin vieressä. Jos joskus koettaisi hakea pidempää letkua niin saisi toiselle puolelle konetta.
          Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

          Comment

          • F-Lame
            BTCF Member
            • Jul 2015
            • 251
            • Helsinki-Porvoo

            Originally posted by P33P33 View Post
            Tuo sun asentama OCC on juurikin sillä ahtopaineen puolella, eli sitä kautta ne öljyhöyryt kulkee taka inletin kautta turbolle ja sieltä kautta vasta imusarjaan, joten se ei juurikaan ole se imukanavien karstoittumisen syy, vaan ne imukanavat karstottuu silloin kun ei ole ahtopainetta ja höyryt kulkeutuu suoraan jokaiseen imukanavaan PCV venttiilin läpi.
            Onkos nämä imukavien yläosassa olevat reijät se mistä lykkää huohotusta takaisin ?
            Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

            1989 E30 316i 2D HARRASTE
            1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
            Ex. E92 335 CiA m-sport
            Ex. 2005 E87 130i m-sport
            ...monta muuta ennen sitä

            Comment

            • tryffis
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 271
              • Vantaa

              Originally posted by Boiga View Post
              Mulla on kyseinen kapistus ja laatu hyvä. Itsellä tilan vuoksi tällä hetkellä kuumalla puolella filtterin vieressä. Jos joskus koettaisi hakea pidempää letkua niin saisi toiselle puolelle konetta.
              Katoin että ikh myy tuohon oikein sopivaa letkua.


              Ajattelin tuosta viritellä kylmälle puolelle, eipä U-mutkaa tuossa koossa löytynyt oikein mistään, mutta näyttää tuo mutka turhan ahtaalta taivuteltavaksi.
              kuva: http://www.germanboost.com/attachmen...5&d=1341221468

              Mutta jos virittelis kahdesta 90° muovimutkasta 180°
              Esim näistä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/45042...letkulle-o19mm jos nuo nyt senverta öljyhöyryjä kestää.

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2092
                • Naantali

                Originally posted by tryffis View Post
                Katoin että ikh myy tuohon oikein sopivaa letkua.


                Ajattelin tuosta viritellä kylmälle puolelle, eipä U-mutkaa tuossa koossa löytynyt oikein mistään, mutta näyttää tuo mutka turhan ahtaalta taivuteltavaksi.
                kuva: http://www.germanboost.com/attachmen...5&d=1341221468

                Mutta jos virittelis kahdesta 90° muovimutkasta 180°
                Esim näistä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/45042...letkulle-o19mm jos nuo nyt senverta öljyhöyryjä kestää.
                Tuosta Motonetin muovimutkasta itse tein juurikin samanlaiselle kiina occ:lle
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • tryffis
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 271
                  • Vantaa

                  Originally posted by miyli View Post
                  Tuosta Motonetin muovimutkasta itse tein juurikin samanlaiselle kiina occ:lle
                  Todettu siis toimivaksi
                  Täytyy laittaa romppeet tilaukseen.

                  Kellään kokemuksia tästä taiwanin pcv:sta? Jos samalla päivittelis tuonkin.
                  https://m.ebay.com/itm/N54-PCV-Valve...EAAOSw4CFYwNFH

                  Mainostavat ainakin käyttäneen "oem sisuskaluja" venttiilissä, kuten rb ja bms. Tuossa tulee tuo suojakuori kans mukaan mutta luin jostain että turha jos vähän näyttää puukkoa oem kannelle?

                  Jos ei tosiaan tolle uudelle kuorelle oo tarvetta niin eipä tossa säästöä jää siihen "varmaan" rob beckiin..:think

                  Comment

                  • P33P33
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 181
                    • Kellokoski

                    Originally posted by F-Lame View Post
                    Onkos nämä imukavien yläosassa olevat reijät se mistä lykkää huohotusta takaisin ?
                    Juuri niistä.
                    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                    Comment

                    • works
                      BTCF Member
                      • Nov 2013
                      • 123
                      • Espoo

                      Noniin, pitkään siinä meni mutta vihdoin ja viimein sain ostettua omaan talouteen N54 koneella varustetun manuaalisen 135:n.

                      Näin joulun rauhallisina pyhinä on ollut miellyttävää viettää päivä jos toinenkin foorumeita tentaten ja uutta tietoa prosessoiden. Ihan tuntematon suuruus tämä masiina ei onneksi ole, aiemminkin on ollut liipaisimella tällä koneella olleen auton osto, eli on tullut tilannetta opiskeltua aikaisemminkin. Silloin tosin MHD:sta saattoi vain haaveilla.

                      Eli omaan pikkuruppanaan on nyt tilailtu pitkin maailmaa MHD Stage2+:aan tarvittavat tavarat sekä vähän huolto-osia. Tietääkseni en ole missannut pääkohteita, mutta informoikaa jos näyttää siltä että jotain on päässyt unohtumaan.

                      Injektorit on vaihdettu takuutyönä jo aiemmin, pitää tarkistaa vielä mitä indeksiä ne ovat. Osanumero 12:sta ovat tallessa, joten uusien tilaaminen on helppo homma. Kytkin on vaihdettu, mutta katsotaan kuinka kauan se pitää. Kun se alkaa antautua niin vaihto tehdään 335is/550i levyyn ja painelaakeriin.

                      Mutta tuohon osalistaan mitä nyt odotellaan saapuvaksi:

                      - Uudet NKG:n tulpat ja Eldorin coilit
                      - Vakkari-airboksilla mennään tässä vaiheessa, sinne vain pestävä filtteri
                      - Chargepipe ilman BOV:ia
                      - Wagner IC kopio
                      - Päivitetty PCV
                      - Katittomat DP:t

                      Sekä omaan makuun soveltuva BMS:n shortshifter kitti ja clutch delay valve-delete.

                      Flashia varten pitää vielä kipaista virtalähde, xHP:n softaa käyttikseen asennettaessa käytiin sen verran alhaalla että talouteen on nyt vaan pakko hoitaa yksi tarpeeseen sopiva laturi/virta. Eli kaapelit ja android-luuri löytyy, MHD ladattu, mutta en ole vielä testannut MHD:llä toimiiko xHP:n fläsäytykseen soveltunut kaapeli.

                      Asennuspaikka tosin noille kaikille kilkkeille vielä uupuu, jos pääkaupunkiseudulla on antaa hyviä vinkkejä niin otetaan innolla vastaan. Jos hyviä uusia vaihtareita ei tule vastaan, JMW:llä olen käyttistä huoltanut, joten eiköhän siellä osata plug'n'play palikat myöskin vaihtaa leluun alle.

                      Ekan ratakeikan jälkeen kesällä pitää sitten katsella että mitä tekee alustalle. Lista puslia, coilovereita, jarrupaloja+levyjä jne on jo taulukossa valmiina, katsotaan mitä niistä sitten tarvitaan
                      135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                      Comment

                      • eljas
                        BTCF Member
                        • Apr 2017
                        • 317
                        • Vantaa

                        Originally posted by eljas View Post
                        Onko kokemuksia MTC Motorsport merkin tuotteista? Näyttäisi olevan välijäähdytintä, downpipejä, inlettejä, chargepipeä sekä oil catch cania tarjolla mielestäni ihan sopuhintaan. Ja toimitus Briteistä, ei tule (vielä) turhia tulleja ja alveja...

                        Tuossa linkkiä heidän eBay tarjontaan: http://stores.ebay.co.uk/mtcmotorsport/?_dmd=1&_nkw=n54
                        Noniin, tuli tuossa joulun aikoihin tilattua tuolta chargepipe, inletit, occ sekä tuo ei-porrastettu välijäähdytin ja paketit saapuivat eilen. Ihan laadukkaan oloista tavaraa hintaansa nähden. Esim. välijäähdytin vaikuttaa/näyttää ihan samalta kuin BMS:n myymä Phoenixin välijäähdytin, joka taidetaan valmistaa Kiinassa kuten todennäköisesti tämä MTC:nkin.

                        OCC:n osalta haen varmaan IKH:lta lisää letkua jotta saan öljynkeruusäiliön sijoitettua niin, että ei tarvitse purkaa raitisilmansuodatinhässäkkää kun tyhjentelee/tarkistelee säiliötä.

                        Ja eiköhän tuo RB:n Extrenal PCV kitti lähde jossain vaiheessa myös tilaukseen...
                        N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                        Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                        Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                        Comment

                        • eljas
                          BTCF Member
                          • Apr 2017
                          • 317
                          • Vantaa

                          Kävin tänään moottoritiellä logittamassa JB4:n avulla nelosvaihteella muutaman lyhyehkön vedon. Tarkoituksena oli tarkastella että onko mahdollista suutinvuotoa AFR:n avulla ja omana päätelmänä alla olevasta logista on, että ainakaan suoraan AFR:n perusteella ei ole suutinvuotoa.

                          Tutkailin ajankulukseni hieman lisää logeja ja huomasin, että moottori ahtaa ENEMMÄN kuin mitä pyydetään? Eli boost on huomattavasti suurempi kuin target siinä vaiheessa, kun kaasua laitetaan pohjaan. Loppua kohden alkavat olla linjassa. Autossa (135) ei ole tällä hetkellä vielä muita muutoksia kuin JB4 ja sekin MAP4:lla, eli vakiomapilla.

                          Olenkin ihmetellyt, kun auto on aika ärhäkkä jo pintakaasulla... Eli mitä ihmettä?

                          Linkki logiin https://datazap.me/u/eljas/4rd-gear-wot?log=0&data=3-4
                          N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                          Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                          Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 890
                            • Oulu

                            Saako noita logeja noin tehtyä myös mhd:llä? Itellä stage 1 + sisällä enkä ole yhtäkään logia ottanut. Olisi kiva tietää että kaikki kunnossa ja että näkeekö tuon suuttimen toiminnan, ettei vuotaisi.

                            Comment

                            • eljas
                              BTCF Member
                              • Apr 2017
                              • 317
                              • Vantaa

                              Originally posted by majgul View Post
                              Saako noita logeja noin tehtyä myös mhd:llä? Itellä stage 1 + sisällä enkä ole yhtäkään logia ottanut. Olisi kiva tietää että kaikki kunnossa ja että näkeekö tuon suuttimen toiminnan, että varmasti olisi kaikki kunnossa.
                              Saa logitettua. Ja eihän tuo AFR koko totuutta kerro suuttimista, mutta sitä kautta voi mahdollisesti tehdä havaintoja.
                              N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                              Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                              Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                              Comment

                              • tommylee
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2015
                                • 292
                                • Haukipudas / Kello

                                Originally posted by majgul View Post
                                Saako noita logeja noin tehtyä myös mhd:llä? Itellä stage 1 + sisällä enkä ole yhtäkään logia ottanut. Olisi kiva tietää että kaikki kunnossa ja että näkeekö tuon suuttimen toiminnan, ettei vuotaisi.
                                Joo, ihan pätevä tuo mhd:n monitoring systeemi. Ottaa automaagisesti logia, kun vähän antaa runtua. Myös manual loggaus onnistuu. Mulla myös stage 1+ ja ihan smoothia käyrää pukkaa
                                Ex: BMW 330 Xd E90
                                Ex:BMW 335Xi E90
                                Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎