Kävin tänään moottoritiellä logittamassa JB4:n avulla nelosvaihteella muutaman lyhyehkön vedon. Tarkoituksena oli tarkastella että onko mahdollista suutinvuotoa AFR:n avulla ja omana päätelmänä alla olevasta logista on, että ainakaan suoraan AFR:n perusteella ei ole suutinvuotoa.
Tutkailin ajankulukseni hieman lisää logeja ja huomasin, että moottori ahtaa ENEMMÄN kuin mitä pyydetään? Eli boost on huomattavasti suurempi kuin target siinä vaiheessa, kun kaasua laitetaan pohjaan. Loppua kohden alkavat olla linjassa. Autossa (135) ei ole tällä hetkellä vielä muita muutoksia kuin JB4 ja sekin MAP4:lla, eli vakiomapilla.
Olenkin ihmetellyt, kun auto on aika ärhäkkä jo pintakaasulla... Eli mitä ihmettä?
Tämäkin homma selvisi, eli ilmeisesti Saksassa oli autoon jo asennettu jokin kartta sisään ja se ei toiminut JB4:n kanssa kunnolla.
N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Onko kukaan foorumilla laittanut R8 puolia omaan N54? Jenkkilässä ainakin bimmerlife tarjoaa johtosarjaa, jolla nuo saa passamaan. Itseäkin nuo houkuttas, kun on puola(t) vaihtokunnossa. Ovat vaan loppu + tullit sai miettiään vaihtoehtoja. Törmäsin tulokseen että audi porukka on tehnyt vastaavia kikkoja ICM delete kiteillä. Onko kukaan siis itse koittanut parsiä näitä omaan koneeseensa? :think
Onko kukaan foorumilla laittanut R8 puolia omaan N54? Jenkkilässä ainakin bimmerlife tarjoaa johtosarjaa, jolla nuo saa passamaan. Itseäkin nuo houkuttas, kun on puola(t) vaihtokunnossa. Ovat vaan loppu + tullit sai miettiään vaihtoehtoja. Törmäsin tulokseen että audi porukka on tehnyt vastaavia kikkoja ICM delete kiteillä. Onko kukaan siis itse koittanut parsiä näitä omaan koneeseensa? :think
Mainostavat ainakin käyttäneen "oem sisuskaluja" venttiilissä, kuten rb ja bms. Tuossa tulee tuo suojakuori kans mukaan mutta luin jostain että turha jos vähän näyttää puukkoa oem kannelle?
Jos ei tosiaan tolle uudelle kuorelle oo tarvetta niin eipä tossa säästöä jää siihen "varmaan" rob beckiin..:think
Onko kukaan ajellut logeja MHD:lla ja vakio koneella?
Suht tuoreena N54-kuskina minua kiinnostaisi lähtötiedot ennenkuin rupean muuttamaan autoa.
Tuo vakio FMIC on niin täynnä kiviä ja kärpäsiä että mielenkiinnolla odotan jäähdytys tietoja.
Jos Posti toisi vihdoinkin tänään uuden Inpa- piuhan niin pääsisin Fläsäyttämään softan.
Onko kukaan ajellut logeja MHD:lla ja vakio koneella?
Suht tuoreena N54-kuskina minua kiinnostaisi lähtötiedot ennenkuin rupean muuttamaan autoa.
Tuo vakio FMIC on niin täynnä kiviä ja kärpäsiä että mielenkiinnolla odotan jäähdytys tietoja.
Jos Posti toisi vihdoinkin tänään uuden Inpa- piuhan niin pääsisin Fläsäyttämään softan.
N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Nämä on kyllä kohtalaisen hauskoja vehkeitä ja erittäin helppo virittää. Melko halvalla saanut ainakin itse hevosia irti.
Täysin vakiona 98:lla penkitettiin 275 hv ja 390 nm.
Lisättiin JB4 ja lukemat 406 hv ja 580 nm.
Nyt on otettu etukatit pois ja lisätty 40% 85 niin tuli 476 hv ja 646 nm. (Näin siis ajettu jo 1,5 vuotta mutta tänään kävin penkissä)
Kaikki osat alkuperäisiä. Autolla ajettu 170tkm. 5-kartalla ajanut koko ajan. Orkkis kytkin ei oikein enää pysy mukana muuten auto pelannut täydellisesti. Päästöt menee heittämällä läpi.
Arvon tässä edelleen JB4 vs MHD:tä, vaikka kuinka olen lukenut ja tutkinut en käsitä kumpi on parempi? Mulla on jonkun firman tekemä softa, voiko siihen päälle laittaa JB4/MHD vai tarvitseeko olla vakiosofta? Tällä hetkellä kiinni katittomat dp:t, isompi cooleri, fuelit stage 2 pumppu, kartiosuodattimet, alumiini ahtoputki / tialin bov. Hyllyssä huilaa supersprintin katittomat keskiputket.. Menee kamat hukkaan tolla softalla... Minkälaisia tehoja noilla uskaltaa haaveilla?
MHD:llä pääset helpoiten. E50 kartta sisään ja puolet e85 koneeseen.. Luulisi kulkevan ihan riittävästi sen jälkeen . JB4 tarttet sen MHD:n joka tapauksessa kun joudut asentamaan backend flasin.. Toinen vaihtoehto on että teetät custom flashin, sillä saat ainakin kaikki tehot irti noista osista.
Tuolla 70. sivun kohdalla oli puhetta katsastuksesta ilman katteja. Mulla N55:ssa ei ole katteja lainkaan, niin onko mitään toivoa saada päästöistä läpi? MHD stg2+ sisällä, ton toki voi vaihtaa orggis softaan. Auttaako 100% E85? päästöihin kun ajetaan lappuja?
Musta 335i E91 N55
Musta 520d F11
Musta 535d E60
Musta 320d E91
Musta 330d E46
Tuolla 70. sivun kohdalla oli puhetta katsastuksesta ilman katteja. Mulla N55:ssa ei ole katteja lainkaan, niin onko mitään toivoa saada päästöistä läpi? MHD stg2+ sisällä, ton toki voi vaihtaa orggis softaan. Auttaako 100% E85? päästöihin kun ajetaan lappuja?
Ei mee läpi ilman kattia, vaikka olisi pelkkää E85 polttoaineena. N54 on yleensä vain etukatit poistettu, mutta putkistossa on vielä toiset katit. Niiden teho riittää leimaan jos ne on kunnossa ja lämmitetty.
Se oli nopea toimitus, katsotaan saanko omia logeja illalla ulos ja vertailuun.
Ei ole mennyt putkeen tämä(kään) projekti, ja neuvoja kaivataan?
Vihdoin kun sain postia, niin tämä
BimmerGeekin piuha ei ota toimiakseen sitten vähääkään. Piti olla laatu kaapeli. Tein reklamaation katotaan miten etenee.
Sain lainaan toimivan kaapelin, sillä sain aikani Googlen maksuvaikeuksien tappelemisen jälkeen Xhp:n laitettua laatikkoon ja ei muuta kuin MHD:tä laittamaan koneeseen.
Eka fläsh keskeytyi, heitti jonkun herjan.
Kokeilin uudelleen ja latasi 95% kunnes kyykkäsi.
Ei reagoinut mihinkään puoleen tuntiin.
Peruutin fläshin ja ohjelma rupesi sitä poistamaan.
Bensa pumppu pyörii ja ohjelma poistaa poistamistaan.
Noh, tunti täynnä tätä , pumppu pyörii edelleen, samoin ohjelma , kunnes Androidista kyykkäsi akku. Johan se tunnista toiseen päällä tänään olikin.
Nyt ladattuna mutta MHD edelleen jatkaa poistoa ja b-pumppu pyörimistä!
Mitä tälle voisi tehdä?
Onko jollain muulla ollut vastaavaa ongelmaa softatessa ?
Alkaa hauskuus loppumaan tästä virittämisestä tänään,
Yömyssy ja unille, huomenna ihmeteltävä kadonneita hevosvoimia lisää
Comment