Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2092
    • Naantali

    Originally posted by P33P33 View Post
    Tarkastelin omia logeja ja viestiketjuja, niin tuo mun 443 ja 780nm olikin vielä ilman inlettejä ja seos oli E45. LPFP oli jäänyt loggaamatta noilta ajoilta, mutta railipaine näköjään pysyy koko ajan 1600PSIn yläpuolella.
    Inlettien vaihdon jälkeen penkissä tuli 475hv ja 850nm, Tässä oli myös stage 2 pumppu kiinni.
    Se on kieltämättä siinä ja siinä onko niistä inleteistä oikeesti suurta hyötyä. Mulla ne tuo noin 1,5-2PSItä lisää samalla WGDCllä. Eli kyllä ne jonkin verran helpottaa ahtimien työskentelyä ja samalla lämpökuormaa jne. mutta erot ei tosiaan oo kovin suuria vakioahtimilla.
    Se mitä noista dynohommissa tullu opittua, niin ahtolämmöt on se akilleen kantapää. Ilman kunnon cooleria on turha odottaa hyviä tuloksia. Se on ehdottomasti paras paikka laittaa rahat kiinni, jos haluaa, että se sama huipputeho on aina käytettävissä oli keli ulkona mikä tahansa.

    Tästä voidaan väitellä toki hamaan tappiin asti, että onko JB4sta hyötyä vakioahtimien kanssa, JOS aikoo käyttää vain bensaa tai etanolia eli ei mitään metanoli tai PI juttuja. Edelleen vakioahtimilla etanolilla saa niistä kaiken irti, mitä ne pystyy tarjoomaan. Joka tapauksessa joutuu sen MHDn hankkimaan. Ja MHDn kanssa voi seurata kännykällä livenä 8 eri arvoa. Okei JBllä voi vaihtaa lennosta karttaa. Onhan se hienoa, tavallaan. Itse en koe sitä mitenkään tarpeelliseks. Ite haluun ainakin, että paras optimoitu kartta on koko ajan käytössä. Jos on pakko vaihtaa karttaa ni siinä menee se minuutti, esim kun käyt tankilla laittamassa 98 sijaan jonkun etanoli seoksen tankkiin. Tällöinkin, vaikka olis JB4 ni edelleen pitäis vaihtaa MHDllä uus BEF sisään muuttuneen seoksen takia.
    Mä ymmärrän kyllä, että JB4 tarjoo vähän sellasta fiilistä, että ite voi muokata softaa eli käytännössä ahtopainetta, koska suurin osa ei oo perehtyny itse ECUn softaan. Jos joku sanoo, että JB4 on paremmat turvamekanismit, niin edelleen jos haluaa, niin suoraan softasta voi muokata juuri sellaiset turvamekanismit kun haluaa. Tai jos JB4ssa on joku erityinen mekanismi, niin halauisin kuulla sen, mitä ei voi ECUn puolelta tehdä.

    Sanoisin, että nyt ne ketkä miettii virien hankintaa omaan 335:seen, niin itsellä olisi hankintalistalla seuraavat palikat ja nimen omaan tärkeysjärjestyksessä:
    MHD+monitoring module+mBoost optio(+ehkä vielä n20 tmap anturi)
    kunnon cooleri
    Downpipet

    true flexfuel ja siihen vaikka MHD OTS flexfuel kartta (nämä siis tulossa ihan näillä näppäimillä myyntiin), tai custom kartta

    Stage 2 lpfp
    inletit

    Suurin osa ei osaa ecun softaa ja niihin turvarajoja itse muokata, enkä kyllä minäkään ja näin ollen puolustan tuota jb4 450 hv jälkeen kun yleensä silloin ne suurimmat ongelmat alkaa. Jos ei osaa edes logia lukea on tämä vaarallinen yhtälö ja saa helposti suurta vahinkoa aikaan, kun jb4:ssä kuitenkin on noi turvatoiminnot.
    Itse tykkäsin myös niistä ahtopaineen säätö mahdollisuuksista kun tuli varttimailia harrastettua.

    Mulla kun oli edellisessä 335 se 600hv ei sen saavuttaminen ihan yksinkertaista ollut ja juurikin se räätälöidyn softan hieronta että sai oikeasti toimimaan kunnolla ja luotettavasti. Iso kiitos softasta kuuluukin N54 tech foorumilla olevalle nic Trebilalle joka hoiti homman hienosti. Tällöin 2-3 vuotta sitten ei Valitettavasti Suomesta löytynyt osaavaa henkilöä tähän hommaan.

    Onneksi näitä n54 harrastajia nykyään rupeaa Suomessakin olemaan jo aika liuta ja tietotaito ja sen jakaminen kasvaa koko ajan. Me kun Tommixin ja muutaman muun kanssa aikonaan näillä aloitettiin leikkimään jouduttiin kantapään kautta oppimaan asiat ja tietenkin n54 tech sivusto oli suuressa roolissa, tosin tälläiselle kielitaidottomalle kaverille sekin oli aika haastavaa.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • tommi69
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 419
      • Helsinki

      Originally posted by miyli View Post
      Suurin osa ei osaa ecun softaa ja niihin turvarajoja itse muokata, enkä kyllä minäkään ja näin ollen puolustan tuota jb4 450 hv jälkeen kun yleensä silloin ne suurimmat ongelmat alkaa. Jos ei osaa edes logia lukea on tämä vaarallinen yhtälö ja saa helposti suurta vahinkoa aikaan, kun jb4:ssä kuitenkin on noi turvatoiminnot.
      Itse tykkäsin myös niistä ahtopaineen säätö mahdollisuuksista kun tuli varttimailia harrastettua.

      Mulla kun oli edellisessä 335 se 600hv ei sen saavuttaminen ihan yksinkertaista ollut ja juurikin se räätälöidyn softan hieronta että sai oikeasti toimimaan kunnolla ja luotettavasti. Iso kiitos softasta kuuluukin N54 tech foorumilla olevalle nic Trebilalle joka hoiti homman hienosti. Tällöin 2-3 vuotta sitten ei Valitettavasti Suomesta löytynyt osaavaa henkilöä tähän hommaan.

      Onneksi näitä n54 harrastajia nykyään rupeaa Suomessakin olemaan jo aika liuta ja tietotaito ja sen jakaminen kasvaa koko ajan. Me kun Tommixin ja muutaman muun kanssa aikonaan näillä aloitettiin leikkimään jouduttiin kantapään kautta oppimaan asiat ja tietenkin n54 tech sivusto oli suuressa roolissa, tosin tälläiselle kielitaidottomalle kaverille sekin oli aika haastavaa.
      Teillähän tän hömpötyksen minäkin sain, plus Saulilta osan osista.
      M140 xDrive v.2017
      Kawasaki zH2 v.2020

      Comment

      • tommi69
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 419
        • Helsinki

        Mulla ei oikeastaan oo ikinä ollu mitään ongelmaa, en oo kyllä valtteja ajellukkaan. Aina kun menohalut yltyy, hyppään Ktm superduken sarviin. Siihenkin muuten laitettiin viimeviikolta purkki. 198hp irtoa nyt
        M140 xDrive v.2017
        Kawasaki zH2 v.2020

        Comment

        • majgul
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 890
          • Oulu

          Originally posted by P33P33 View Post
          Sä voit valita mon välilehdeltä GAUGES LAYOUT ja valkkaat vaikka 2x4. Ja optionsista valkaat ne kaikki mitä haluut loggaa ja valkkaat yksiköt joissa haluut tarkastella eli vaihda ainakin toi fahrenheit celsiukseen. eli vaikka psi-kmh-C.
          Sitten ku otat vaikka sen monitor manual loggingin auki ni painat niitä mittareita ja saat valita vaikka sen IATin kyseiseen mittariin, ja näät sen sitten livenä.
          Kiitoksia tästä

          Comment

          • works
            BTCF Member
            • Nov 2013
            • 123
            • Espoo

            Our goal is to provide the highest quality products for your performance vehicle. True passion for the automotive industry is what drives us to ensure quality and reliability. Our R&D along with extensive testing of all MOTIV products and services is what sets us apart from the competition.


            Flexi olis saatavilla, pistin purkin ja sensorin tilaukseen. Motiv tekee jo softaa leluuni, joten tästä custom 98 kartasta on helppo jatkaa e85 karttan ja siitä flexin interpolaatioon.

            Kesärenkaat kun sais niin vois logiakin ajella, nyt mennään vasta 15psi peruskartalla.
            135 E82 flexfuel / stg1 turbot

            Comment

            • P33P33
              Bimmer Rookie
              • Dec 2015
              • 181
              • Kellokoski

              Originally posted by Tommix View Post
              Yliahto, laihalle meno ym. Miten MHD reagoi näihin? JB4 heittää vakiokartalle ja kertoo vielä miksi. Onnistuuko nämä turvamekanismit?
              Ja itse loggaaminen on helpompaa jos on usb yhteys(tosin kallis).
              Itse pähkäilen myös kannattaako tuota purkkia laittaa.
              Alkuun täytyy sanoa, että MHDhan ei ota mitenkään kantaa mihinkään, sehän on vain työkalu kirjoittamiseen ja lukemiseen ja loggaamiseen. No joo, mutta Ecu toki vetää limp moden päälle ja antaa toki normivikakoodit esimerkiksi yliahto tilanteessa, käynyt itsellekin muutamia kertoja. Tuo laihalle meno taita vetää limp moden jos liikaa eroaa targetista varsinkin bankien välillä. Toinen mitä voi käydä, että menee ns open loop tilaan, jos esim trimmit ei enää pysty korjaamaan tilannetta, mikä on lähtökohtasesti jo vähän huono juttu, kun ei ole varjoa säätää lambdaa/AFRää. Tähän en osaa sanoa, miten JB4 hoitaa homman ja missä kohtaa ns triggeri tulee, että bensa loppuu ja voiko tuota kynnystä jotenkin JB4sta vaikka säätää/muuttaa.
              Mä oon vaan näissä piggyback jutuissa aika vanhan aikanen, enkä tykkää, että antureille syötetään väärää tietoa. Hyvänä esimerkkinä automaattilootat, kun varsinkin ennen kun backend flashit yleisty, ni jokainen jb4 käyttäjä on syöttäny TCUlle väärää vääntötietoa eli TCU luullu, että nyt on vaikka 400nm vääntöä koneesta ja laatikolla sen mukaiset kytkinpakkojen paineet. Todellisuudessa vääntöä kuitenkin on yli 600nm, niin tämä yhtälö ei varmasti tee kauheen hyvää laatikolle ja luistoa voi olla odotettavissa.
              Mutta käytti mitä tahansa ni logien tulkinta on kaikkein tärkeintä, että tietää autonsa toimivan oikein.
              -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

              Comment

              • P33P33
                Bimmer Rookie
                • Dec 2015
                • 181
                • Kellokoski

                Originally posted by miyli View Post
                Suurin osa ei osaa ecun softaa ja niihin turvarajoja itse muokata, enkä kyllä minäkään ja näin ollen puolustan tuota jb4 450 hv jälkeen kun yleensä silloin ne suurimmat ongelmat alkaa. Jos ei osaa edes logia lukea on tämä vaarallinen yhtälö ja saa helposti suurta vahinkoa aikaan, kun jb4:ssä kuitenkin on noi turvatoiminnot.
                Itse tykkäsin myös niistä ahtopaineen säätö mahdollisuuksista kun tuli varttimailia harrastettua.

                Mulla kun oli edellisessä 335 se 600hv ei sen saavuttaminen ihan yksinkertaista ollut ja juurikin se räätälöidyn softan hieronta että sai oikeasti toimimaan kunnolla ja luotettavasti. Iso kiitos softasta kuuluukin N54 tech foorumilla olevalle nic Trebilalle joka hoiti homman hienosti. Tällöin 2-3 vuotta sitten ei Valitettavasti Suomesta löytynyt osaavaa henkilöä tähän hommaan.

                Onneksi näitä n54 harrastajia nykyään rupeaa Suomessakin olemaan jo aika liuta ja tietotaito ja sen jakaminen kasvaa koko ajan. Me kun Tommixin ja muutaman muun kanssa aikonaan näillä aloitettiin leikkimään jouduttiin kantapään kautta oppimaan asiat ja tietenkin n54 tech sivusto oli suuressa roolissa, tosin tälläiselle kielitaidottomalle kaverille sekin oli aika haastavaa.
                Hyvin kiteytetty Toi on kieltämättä helppo muuttaa ahtoja jos käy vartilla ottamassa vetoja ja on tarve tehdä nopeita muutoksia, siitä pisteet jb4:lle.
                Trebila on kyllä pätevä kaveri ja juurikin hänen ansiostaan, mitä hän teki nimen omaan auton omaan ecuun muutoksia, sai autot pelamaan hyvin yhteen jb4 kanssa. Ja teillähän olikin jo sen verran enemmän paukkuja ja muita virityksiä autoissanne, jolloin jb4:sta sai varmasti enemmän hyötyjä irti.
                Koen ite vaan, että tänä päivänä jos haluaa etenkin vakio turboilla virittää autonsa, niin jb4 rahat kannattaa säästää johonkin muuhun kivaan.
                -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                Comment

                • majgul
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 890
                  • Oulu

                  Nonii, logi tuli otettua ja ekaa kertaa moottorivalo! Anto misfire cylinder 1. Logia ku kattoin nii cylinder 4 myös vähä kyykkää. En tiiä näistä sitte tosiaan nii sanokaapa viisaammat. Autossa siis vähä tyhjäkäynnillä pientä tärräystä. Ei kylmänä tosin, ja käynnistyy hyvin.

                  Tässä logi: https://datazap.me/u/majgul/log-1520...m=0-59&mark=30

                  Comment

                  • jessemikkola
                    BTCF Member
                    • Dec 2014
                    • 83
                    • Kuusankoski

                    Tarkotus ois vähä piristää autoa. Eli downpipet, vapari suodattimet ja softaa. Täs mitä seuraillu foorumia nii Jb4 ei kannata ilmeisesti pienen virityksen takia sijoittaa? Cooleria ei luultavasti tarvi, tarkoituksena ois luultavasti kerran kesässä käydä vaa varttia ajaas. Polttoaineena normaalisti käyttäsin luultavasti 98 mut onko mahdollista saada muutama hevosvoima lisää sitten lorauttamalla vähä e85 joukkoon ja ilman että tarvisi Aina olla softaa vaihtamassa? Mitään suurempia tehotavoitteita ei ole mut jos sieltä ne halvimmat hevosvoimat sais otettua käyttöön? Voi myös antaa vinkkiä kokoinpanoista

                    Comment

                    • mikaell
                      BTCF Member
                      • Jul 2017
                      • 422
                      • Kla

                      Originally posted by jessemikkola View Post
                      Tarkotus ois vähä piristää autoa. Eli downpipet, vapari suodattimet ja softaa. Täs mitä seuraillu foorumia nii Jb4 ei kannata ilmeisesti pienen virityksen takia sijoittaa? Cooleria ei luultavasti tarvi, tarkoituksena ois luultavasti kerran kesässä käydä vaa varttia ajaas. Polttoaineena normaalisti käyttäsin luultavasti 98 mut onko mahdollista saada muutama hevosvoima lisää sitten lorauttamalla vähä e85 joukkoon ja ilman että tarvisi Aina olla softaa vaihtamassa? Mitään suurempia tehotavoitteita ei ole mut jos sieltä ne halvimmat hevosvoimat sais otettua käyttöön? Voi myös antaa vinkkiä kokoinpanoista
                      JB4:sesta saa aina "omat pois" varsinkin jos käytettynä ostaa kyseisen pömpelin vaikka Saksanmaalta (290-320e) ja jos haluaakin siitä eroon ja myydä jostain syystä joskus....
                      Toisinkun MHD:sta, joka on naimisissa autonkanssa google accountilla ja VIN:illä. (Flasheri 104,99€ + kartta paketti 49,99€ + monitorit 69,99€) 154e/224e monitoreilla
                      BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                      ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                      p. 040 166 7576 / Whatsapp

                      Comment

                      • puerco
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 1135
                        • Espoo

                        Originally posted by jessemikkola View Post
                        Tarkotus ois vähä piristää autoa. Eli downpipet, vapari suodattimet ja softaa. Täs mitä seuraillu foorumia nii Jb4 ei kannata ilmeisesti pienen virityksen takia sijoittaa? Cooleria ei luultavasti tarvi, tarkoituksena ois luultavasti kerran kesässä käydä vaa varttia ajaas. Polttoaineena normaalisti käyttäsin luultavasti 98 mut onko mahdollista saada muutama hevosvoima lisää sitten lorauttamalla vähä e85 joukkoon ja ilman että tarvisi Aina olla softaa vaihtamassa? Mitään suurempia tehotavoitteita ei ole mut jos sieltä ne halvimmat hevosvoimat sais otettua käyttöön? Voi myös antaa vinkkiä kokoinpanoista
                        Ei pahalla, mutta lue nyt aluksi tämä topic alusta loppuun. Saat kaikkeen tuohon vastauset
                        MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                        https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                        https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                        IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                        Comment

                        • TMB
                          BTCF Member
                          • Apr 2014
                          • 124
                          • Oulu

                          Näistäkin voisi melkein olla joku lyhyt sticky-FAQ lanka.
                          Perusvirit, softat ja oheislaitteet. Jotakin noin arvoja, että mitä penkkituloksia ja about normaalit logiarvot.

                          Comment

                          • Snike
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2012
                            • 84
                            • Espoo

                            Originally posted by P33P33 View Post
                            Tai jos JB4ssa on joku erityinen mekanismi, niin halauisin kuulla sen, mitä ei voi ECUn puolelta tehdä.
                            Itse suosittelen kyllä JB4 + bef jo pelkästään turvallisuuden kannalta. ECU kun ei pysty riittävän nopeasti reagoimaan esim. laihalle menoon vaan antaa ajaa WOT:ssa liian pitkään jolloin kone voi ehtiä sanomaan kaput.

                            Myös mittariston kaappaus on omasta mielestä todella kätevä ominaisuus. Ei tarvitse aina olla säätämässä puhelinta/tablettia jos haluaa lisämittareita.

                            Tässä myös lainaus 54techin sivuilta jb4+bef vs flash kun ei jaksa kaikkia hyötyjä lähteä kirjoittelemaan:

                            What are the benefits of running a JB4 with a flash rather than flash only for tuning?

                            While it's possible to tune an N54 without a JB4 doing so comes with many disadvantages.

                            1) The JB4 includes more robust safety systems than are possible via flash only. Starting with fundamental safety systems like reverting to a safety map if boost exceeds your safety setting, if the air/fuel ratio in either bank turns dangerously lean, or if fuel pressure drops below a safe level. While you might think the DME alone can handle these basic safety systems surprisingly it's not the case. The DME will happily let you run along at full power and a 18:1 AFR, with boost pegged if a WG line drops off, and the only fuel pressure safety provided is when fuel pressure drops down so low fuel injection itself has to be suspended. In addition to these basic safety systems the JB4 offers layered advanced safety systems. For example it monitors fuel trims bank to bank and reverts to safety if they exceed more than a 15% variance indicating a possible fuel distribution or o2 sensor issue. Port injection and WMI add extra failure points and the JB4 control provides advanced safety systems for them as well. The port injection FAQ covers the basics.

                            2) The JB4 boost control system is programmed as absolute meaning you'll always target a specific boost level. Unlike the DME which naturally implements a LOAD control system where boost levels go down when it's cold and go up when its warm. The opposite of what you generally want for turbocharged performance. In addition the JB4 is quick and easily adaptable to a wide range of setups eliminating the need for expensive custom boost tuning and the risks that come with repeated logs on systems that are not yet setup. It's not uncommon for engine damage to occur while a new setup is initially being dialed in. The JB4 automatically tunes wastegate dutycycle, fuel trims, and other important tuning criteria full time in the background greatly simplifying the tuning process. In addition the JB4 auto-tuning map can self tune for various ethanol mixtures without the need of an expensive and difficult to install flex fuel sensor. Pedal to boost mapping, spool aggression, boost by gear, and other critical factors can be easily adjusted in dash on the fly to suit the needs for the particular track or racing situation.

                            3) On the fly changes. Whether it's changing the boost/power level, boost by gear setting (including being able to disable it on the fly for burn outs or if traction turns out to be better than expected), pedal input, 2STEP RPM, or what gauges are shown in dash, the JB4 allows a wide range of user adjustment real time from the drivers seat without having to use a 3rd party device or risk programming the DME between runs. You're able to make the changes while out on the track where you need to make them.

                            4) The JB4 allows for much better real time feedback to the driver. User adjustable in dash gauges allow you to keep a constant eye on boost, timing, knock, meth flow, and/or AFR, all selectable and changeable on the fly from the drivers seat. A user adjustable shift light can be triggered making rowing through the gears easier. JB4 Mobile allows wireless bluetooth logging via your Android or Apple phone without a cable locked in your OBDII port. In addition you can select map0 on the fly to allow OBDII port logging and diagnostics when needed for vehicle service. The JB4 default logging set includes all relevant data required for tuning including boost, timing cylinders 1-6, AFR and fuel trims in both banks, high and low fuel pressure, load, calculated torque, trans temperature, and many other parameters. The JB4 provides a simple to use but incredibly robust data logging system eliminating the need to select what parameters to record before each run and providing instant on the fly charting without the need of 3rd party internet programs. We routinely add parameters to the JB4 logging set based on customer feedback and evolving tuning requirements. The JB4 samples boost and analog sensors 250 times per second and CANbus specific data like air, fuel ratio, fuel trims, and timing advance 10 times per second.

                            5) Integrated JB4 features such as no lift shift, 2step, anti-lag, port injection control, flex fuel sensor, and progressive water/meth (WMI) control eliminate the need for independent add on boxes that are more difficult to install and technically unable to communicate with each other. Integration allows these extra features to share information for a smooth and cohesive tuning solution. For example with the JB4 NLS and JB4 port injection control when you press the clutch in for NLS your port injection flow is momentarily suspended to avoid huge backfires that have been known to blow out o2 sensors and in extreme cases blow up intake manifolds. When the DME requests a torque drop due to traction or stability control the JB4, WMI, and PI systems all respond accordingly. JB4 anti-lag has a dedicated user adjustable boost limiter to avoid unnecessary engine stress while engaged. WMI integration is able to hold boost levels low UNTIL fluid is flowing adequately to prevent spool up and transitional knock, adjust your boost target if the fluid being injected turns out not to be as potent as was expected or required to prevent knock, and in the event of a fail-safe depending on the severity of the situation either lower your boost target partially OR instantly dump boost out the diverters/close the throttle/cut timing. These are just some of the many examples of why having add on boxes an features all integrated through a single system is advantageous.

                            6) The JB4 is widely used and widely supported including free unlocked back end flash maps and custom mapping support from BMS via the n54tech support forum. BMS sponsors and attends several 1/4 mile and 1/2 mile races per year continuously improving the JB4 base maps and features based on real world experience and feedback. These updates are provided free of charge to JB4 customers via n54tech firmware posts.

                            7) The JB4 hardware is robust, reliable, highly developed, and upgradable, with many thousands of systems in use since 2008 when it was first released. The key to the JB4’s success is that it DOES NOT replace the factory engine computer or DME. The JB4 simply adds on to functionality already provided by the DME. As a result the DME remains in full control of your engine at all times with the JB4 dynamically making small but impactful adjustments to add in extra safety systems and features and dramatically improve performance.
                            E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
                            | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

                            Comment

                            • majgul
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 890
                              • Oulu

                              Originally posted by majgul View Post
                              Nonii, logi tuli otettua ja ekaa kertaa moottorivalo! Anto misfire cylinder 1. Logia ku kattoin nii cylinder 4 myös vähä kyykkää. En tiiä näistä sitte tosiaan nii sanokaapa viisaammat. Autossa siis vähä tyhjäkäynnillä pientä tärräystä. Ei kylmänä tosin, ja käynnistyy hyvin.

                              Tässä logi: https://datazap.me/u/majgul/log-1520...m=0-59&mark=30
                              Kellään heittää tästä mielipidettä? Tilasin tulpat ja puolat ja vaihdan ne heti kun tulee, veikkaan että siitä se misfire. Näkyykö logissa muuten mitään erikoista?

                              Comment

                              • mikaell
                                BTCF Member
                                • Jul 2017
                                • 422
                                • Kla

                                Vaihtoehtoisesti voit yrittää ''paikantaa" vikaa eli vaihdat noiden pyttyjen sytytyspuolat toisiin pyttyihin.
                                Ja jos tulee ens kerralla misfiret niihin mihin vaihoit noi niin puolat aika varmasti kiukuttelee silloin.

                                Mutta joo eiköhän se tulpat+puolat oikea lääke, joka tapauksessa ole.
                                BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                                ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                                p. 040 166 7576 / Whatsapp

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎