Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Inspector
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 68
    • Suomi

    Originally posted by TMB View Post
    Näistäkin voisi melkein olla joku lyhyt sticky-FAQ lanka.
    Perusvirit, softat ja oheislaitteet. Jotakin noin arvoja, että mitä penkkituloksia ja about normaalit logiarvot.


    M50 -turbo puolella on aika hyvä osat+penkitys listaus,

    miksei N54 ?

    Ihan vaan, että me laiskemmat voidaan apinoida hyväksi havaitut setupit

    Comment

    • WarHead
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 774

      Originally posted by WarHead View Post
      Eli puhaltimien vaihdon jälkeen tälläinen ominaisuus, ei vikakoodeja. Täyskaasulla ei muuta ongelmaa, ku se ettei ole enää nastoja takarattaissa.

      Kyselin asiaa turbojen toimittajalta ja sieltä arveltiin syyn ongelmiin olevan ahtimia ohjaavan alipaineen. Kehoitettiin tsekkaamaan alipainevuodot ja alipainesolenoidi. Ahaa, mistäpä moinen solenoidi löytyy?

      Jospa löytys jotain kättäpidempää, ennenkuin korjausfirman ukkelin kaa käydään koeajolla...
      Unohdin suoraan paineiden mittailut ja ostin uudet solenoidit reilun 70€/kpl hintaan, Pierburgit. Vaihdon jälkeen näyttää siltä, että tempominen loppui.

      Jipii!
      Vinkiksi muille, että kannattaa antaa sen koneen jäähtyä, ennen ku alkaa vaihtoon. Sormenpäät on rakoilla. Muttaku oli niin kiire.

      Olen vielä vähän skeptinen koeponnistusten jälkeen. Eile oli nimittäin melekonen lumimyräkkä, joten oli aika vahvoja pito-ongelmia. Tai sanotaan vaikka niin, että ohjaamo oli täynnä käsiä. Seurataan tilannetta, jahka asfaltti ilmestyy taas näkyviin... Vaihdoin myös tulpat ja puolat. Ykkösen ja kolmosen tulpat vähän tummat.

      Ja alkohan sieltä tuleen myös vikakoodeja (mehupurkilla): 2D2E Angle of throttle valve - intake pipe underpressure, correlation
      E91 335iAT -08

      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        Originally posted by Inspector View Post
        Ihan vaan, että me laiskemmat voidaan apinoida hyväksi havaitut setupit
        Stage1 tai stage2 matalapainepumppu, JB4 (map5), E85 backend flash ja 50% seos E85:ttä. Irtoaa noin 420hp eikä ole seoksenkaan kanssa niin tarkkaa, kunhan on yli 40%.

        Siihen sitten vielä cooleri, DP:t ja map7 päälle niin pitäisi mennä jo yli 450hp. Sen jälkeen alkaa tulla kalliita hevosia.

        Tuolla JB4+E85 flashilla pystyy käytännössä ajamaan 40-100% E85 seoksella ja hätätapauksessa myös pelkällä bensalla, jos ei ole E85 saatavilla. Joutuu vain vähän ahtoja tiputtamaan JB4:stä jos ei korkeapainepumppu pysy mukana isommilla seoksilla.

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5151
          • Kouvola, Savisto

          Kuinka paljon on ennätystehot omalla moottorinohjauksella?
          Onko kukaan vaihtanut moottorinohjausta tai laittanut rinnalle toista tms. ??

          Mikäs vaihdelaatikko näissä manuaali vaihteisissa on?
          Realoem kertoili että Gs6-53Dz mitä hieman ihmettelin kun bensassahan on aina 53Bz ?
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • P33P33
            Bimmer Rookie
            • Dec 2015
            • 181
            • Kellokoski

            Originally posted by makkis View Post
            Kuinka paljon on ennätystehot omalla moottorinohjauksella?
            Onko kukaan vaihtanut moottorinohjausta tai laittanut rinnalle toista tms. ??
            With smoothing 5, they hit 978whp which is a record. 1056.15 rwhp and 826.96 wtq is the figure on a dynojet using the STD correction factor and smoothing set to 0. Congrats to the @MOTIV Motorsport team for continuing to push! Boost Box FTW!!! With WannaGOFAST approaching in a week we decided...


            Siinä taitaa olla ns. virallinen ennätys pyöriltä mitattuna ja ihan auton omalla ECUlla. Lisänä ainoastaan Motivin oma boost box controller single turboa varten.
            Syvecs tarjoaa nykyään myös plug n play moottorinohjausta, hinta oli jossain 5000€ kieppeillä. Pitää mukanaan kyllä kaikki maholliset lisäominaisuudet
            -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5151
              • Kouvola, Savisto

              Originally posted by P33P33 View Post
              https://bmw.spoolstreet.com/threads/...othing-0.2714/

              Siinä taitaa olla ns. virallinen ennätys pyöriltä mitattuna ja ihan auton omalla ECUlla. Lisänä ainoastaan Motivin oma boost box controller single turboa varten.
              Syvecs tarjoaa nykyään myös plug n play moottorinohjausta, hinta oli jossain 5000€ kieppeillä. Pitää mukanaan kyllä kaikki maholliset lisäominaisuudet
              http://www.syvecs.co.uk/products/eng.../bmw-135335m1/
              Saako noihin nyt sitten miten isompia suuttimia ja hpfp:tä.
              Omissa kuvitelmissa tuo polttoainepuoli on ongelmallisin??

              Toi Syvecsin boksi vaikuttaa kyllä pätevältä, siinä näköjään on mahdollisuus lisätä tavallisia suuttimia lisäksi.
              Ainoa mitä ei spekseissä kerrottu on obd, toimiiko tuon kanssa Suomen katsastuksessa pakollinen obd mittaus?
              Last edited by makkis; 14-03-2018, 10:16.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                Originally posted by makkis View Post
                Saako noihin nyt sitten miten isompia suuttimia ja hpfp:tä.
                Omissa kuvitelmissa tuo polttoainepuoli on ongelmallisin??

                Toi Syvecsin boksi vaikuttaa kyllä pätevältä, siinä näköjään on mahdollisuus lisätä tavallisia suuttimia lisäksi.
                Ainoa mitä ei spekseissä kerrottu on obd, toimiiko tuon kanssa Suomen katsastuksessa pakollinen obd mittaus?
                Ei saa isompia suuttimia tai HPFP:tä. Joutuu laittamaan TBI:n tai PI:n.

                Vargasilla on jotain viritelmiä ajaa useampaa korkeapainepumppua hihnan avulla rinnan mutta ei niistä taida olla oikein kenelläkään kokemuksia.

                JB4:n avulla toteutettu PI kontrolleri tulee varmaan aika paljon edullisemmaksi kuin tuo Syvecs.

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5151
                  • Kouvola, Savisto

                  Originally posted by brainsurgery View Post
                  Ei saa isompia suuttimia tai HPFP:tä. Joutuu laittamaan TBI:n tai PI:n.

                  Vargasilla on jotain viritelmiä ajaa useampaa korkeapainepumppua hihnan avulla rinnan mutta ei niistä taida olla oikein kenelläkään kokemuksia.

                  JB4:n avulla toteutettu PI kontrolleri tulee varmaan aika paljon edullisemmaksi kuin tuo Syvecs.
                  Varmasti tulee halvemmaksi, mutta jostain syystä karsastan JB4:sta, kaikesta hyvästä palautteesta ja mainostuksesta huolimatta.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • Snike
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2012
                    • 84
                    • Espoo

                    Originally posted by makkis View Post
                    jostain syystä karsastan JB4:sta
                    Mitäs karsastamista JB4 + bef/custom map kombossa on? :think
                    E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
                    | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

                    Comment

                    • P33P33
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2015
                      • 181
                      • Kellokoski

                      Originally posted by makkis View Post
                      Saako noihin nyt sitten miten isompia suuttimia ja hpfp:tä.
                      Omissa kuvitelmissa tuo polttoainepuoli on ongelmallisin??

                      Toi Syvecsin boksi vaikuttaa kyllä pätevältä, siinä näköjään on mahdollisuus lisätä tavallisia suuttimia lisäksi.
                      Ainoa mitä ei spekseissä kerrottu on obd, toimiiko tuon kanssa Suomen katsastuksessa pakollinen obd mittaus?
                      OBD hommaan en osaa vastata kyllä.

                      Omat suuttimet riittää ainakin todistetusti 800WHP:n tienoille. Muistaakseni VTT penkitti omansa kahdella HPFPllä ja pelkillä omilla suuttimilla 777WHP. Kyllä tuo double shotgun toimii, mutta sekään ei riitä juuri tuon 800hv yli. Eli PI on melkein pakko hommata rinnalle, johon Syvecs varmasti paras vaihtoehto, mutta kallis, eikä jengillä siitä vielä juurikaan kokemusta. Itse samoilla linjoilla tuon JB4 suhteen. Kaikesta mainosrummutuksesta ja monesta hyvästä ominaisuudesta huolimatta en tule sitä ikinä laittamaan n54 kylkeen. Yks iso syy on JB4 loggaus, niiden omilla yksiköillä. Ns raakadataa mitä ecu syöttää ihan SI-yksiköissä on omaan makuun paljon mielekkäämpää lukea, okei vähän ohi aiheen, mutta ärsyttävä piirre joka tapauksessa.
                      -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3436
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        Tulipas sellainen mieleen, että minkälainen bensansuodatin näissä on vakiona? Pahvinen vai kuinka? Lähinnä sen takia, kun moni nykyään ajelee E85 enempi tai vähempi, niin pahvinen bensansuodatin ei ilmeisesti kestä ollenkaan tuota E85 vaan sulaa ja tilalle pitäisi vaihtaa teräksinen?

                        Tästä oli ihan engine mastersissakin puhetta.


                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5442
                          • S:t Karins

                          Originally posted by reekoon View Post
                          Tulipas sellainen mieleen, että minkälainen bensansuodatin näissä on vakiona? Pahvinen vai kuinka? Lähinnä sen takia, kun moni nykyään ajelee E85 enempi tai vähempi, niin pahvinen bensansuodatin ei ilmeisesti kestä ollenkaan tuota E85 vaan sulaa ja tilalle pitäisi vaihtaa teräksinen?

                          Tästä oli ihan engine mastersissakin puhetta.


                          https://www.youtube.com/watch?v=MtCJ...t5dIHutSOu7srE
                          Pari vuotta tuli viinalla ajettua ja puolet siitä 100% E85:lla. Ikinä en mihinkään polttoainepuolen suodattimeen koskenut. Enkä edes muutern tiedä missä E92 polttoainesuodatin on (polttoaunelinja?)?
                          Mun tiedon mukaan ainoastaan LPFP:n yhteydessä on suodatin ja se on kyllä 100% E85 kestävä.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • reekoon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 3436
                            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                            Originally posted by Tommix View Post
                            Pari vuotta tuli viinalla ajettua ja puolet siitä 100% E85:lla. Ikinä en mihinkään polttoainepuolen suodattimeen koskenut. Enkä edes muutern tiedä missä E92 polttoainesuodatin on (polttoaunelinja?)?
                            Mun tiedon mukaan ainoastaan LPFP:n yhteydessä on suodatin ja se on kyllä 100% E85 kestävä.
                            No hyvä. Ei olis nimittäin edes kiinnostanut alkaa vaihtamaan

                            Edessä on HPFP sellainen ihan pikkuinen siinä kannen lähettyvillä, takana vissiin kiinni itse pumpussa tankin sisällä?
                            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                            E36 316i Compact Hellrot

                            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                            Comment

                            • miyli
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 2092
                              • Naantali

                              On siellä suodatin erikseen. Se on siellä penkin alla vastakkaisella puolella kuin bensapumppu, samalainen ämpäri kuin bensapumpullakin missä se suodatin on.
                              Muoviselta näytti suodatin ainakin mun vanhassa 335.
                              Käsittääkseni ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi koskaan.
                              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                              0-200km/h 11.40s
                              100-200km/h 6,00s
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5442
                                • S:t Karins

                                Taas oppi jotain uutta
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎