Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    Kävin tänään katsastuksessa ja iskaritestin tulos vähän ihmetyttää. Edessä 65/59 ja takana 51/63. Alla uudet koni sportit. Mistähän nuo erot voisi johtua? Myyty sutta ja sekundaa?

    Comment

    • Järppä
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1108
      • Stadi, ladon takana.

      Originally posted by aku1979 View Post
      Kävin tänään katsastuksessa ja iskaritestin tulos vähän ihmetyttää. Edessä 65/59 ja takana 51/63. Alla uudet koni sportit. Mistähän nuo erot voisi johtua? Myyty sutta ja sekundaa?
      Ei kannata tuijottaa enempää niitä lukemia tulos on vain viitteellinen, kunhan ero kulmien välillä ei ole liian suuri.
      Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
      Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
      Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
      If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
      Top Gear review

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        Originally posted by huTsu View Post
        Ei kannata tuijottaa enempää niitä lukemia tulos on vain viitteellinen, kunhan ero kulmien välillä ei ole liian suuri.
        Takana ero on 19% ja edessä 9%...10% lienee suositeltu maksimiarvo?

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5418
          • Oulu

          Ei niillä ole mitään merkitystä. Käsittääkseni siihen tulokseen vaikuttaa esim matalaprofiiliset renkaat yms.

          Comment

          • Ruostepalo
            Bimmer Rookie
            • Jul 2015
            • 112
            • Helsinki

            Alkaa olemaan itsellä mittarissa rapiat 158tkm, ja ajattelin tuohon nyt vaihdattaa öljyt ja kaikki suodattimet. Soitin Bosch car serviceen herttoniemeen ja tiedustelin hintaa tälle setille, laskivat siellä sitten hinnaksi 433€.

            Onko tuo ihan riistohinta öljyjen ja kaikkien suodattimien vaihdosta? :think
            Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
            ex: E93 325i M-Sport vm. -08
            ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
            ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
            ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
            ex: Fiat Marea HLX vm. -01

            Comment

            • McBeast
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2007
              • 2998
              • Tallinn

              Originally posted by Ruostepalo View Post
              Alkaa olemaan itsellä mittarissa rapiat 158tkm, ja ajattelin tuohon nyt vaihdattaa öljyt ja kaikki suodattimet. Soitin Bosch car serviceen herttoniemeen ja tiedustelin hintaa tälle setille, laskivat siellä sitten hinnaksi 433€.

              Onko tuo ihan riistohinta öljyjen ja kaikkien suodattimien vaihdosta? :think
              Saitko kenties jotain laskelmaa siitä mistä nämä kulut muodostuu?

              Se on tullut huomattua, että monilla korjaamoilla öljyn litraveloitus on moninkertainen kaupasta ostetun sijaan.

              Kun itse ostaa, niin sitten täytyy nähdä myös tietenkin se ostamisen vaiva, tutkia mikä filtteri ja öljy minun katiskaan sopii jne. Toiset ei jaksa nähdä vaivaa vaan ajaa suoraan sinne korjaamolle.

              Up to you, sano.
              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

              Comment

              • Banned
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2014
                • 517
                • Sisä-Savo

                Originally posted by Ruostepalo View Post
                Alkaa olemaan itsellä mittarissa rapiat 158tkm, ja ajattelin tuohon nyt vaihdattaa öljyt ja kaikki suodattimet. Soitin Bosch car serviceen herttoniemeen ja tiedustelin hintaa tälle setille, laskivat siellä sitten hinnaksi 433€.

                Onko tuo ihan riistohinta öljyjen ja kaikkien suodattimien vaihdosta? :think
                Jokunen vuosi sitten kyselin Laakkoselta vastaavaa:

                Öljyn ja suodattimen vaihto + raitisilmasuodatin.
                Hinta: 420,00 €
                Öljynvaihdon osuus 250,00 €

                Ostin sitten öljyt Ebaystä (~80 €) ja teetätin huollon paikallisella pajalla (~200-250 €). Taisi kyllä sisältää myös uuden ilmanputsarin.
                Last edited by Banned; 24-08-2016, 13:49.
                KTM 990 Adventure
                Passat GTE

                Comment

                • Ruostepalo
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2015
                  • 112
                  • Helsinki

                  Originally posted by McBeast View Post
                  Saitko kenties jotain laskelmaa siitä mistä nämä kulut muodostuu?

                  Se on tullut huomattua, että monilla korjaamoilla öljyn litraveloitus on moninkertainen kaupasta ostetun sijaan.

                  Kun itse ostaa, niin sitten täytyy nähdä myös tietenkin se ostamisen vaiva, tutkia mikä filtteri ja öljy minun katiskaan sopii jne. Toiset ei jaksa nähdä vaivaa vaan ajaa suoraan sinne korjaamolle.

                  Up to you, sano.
                  Muistaakseni siihen kuului 6,5L Castrolin öljyjä, kaikki suodattimet ja tunnin työt. Tarkempaa erittelyä en saanut siitä, että miten tuo summa jakautuu noiden kesken. Tuntiveloitus taisi heillä olla jotain 60-70€ luokkaa, joten aika iso köntti summasta tulee vain osista.

                  Omilla öljyillä tai osilla taisi olla, että tuntiliksa nousee rapiat 10% vai 20%.
                  Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                  ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                  ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                  ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                  ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                  ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                  Comment

                  • JP-76
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 1060
                    • Kanta-Häme

                    Originally posted by Banned View Post
                    Jokunen vuosi sitten kyselin Laakkoselta vastaavaa:

                    Öljyn ja suodattimen vaihto + raitisilmasuodatin.
                    Hinta: 420,00 €
                    Öljynvaihdon osuus 250,00 €

                    Ostin sitten öljyt Ebaystä (~80 €) ja teetätin huollon paikallisella pajalla (~200-250 €). Taisi kyllä sisältää myös uuden ilmanputsarin.
                    Ihan yhtä hyvin olisit voinut viedä ne öljyt ja suodattimet laakkoselle ja saada vielä leiman kirjaan alle 50€ ollu työn hinta joka kerta öljynvaihdolle espoon laakkosella kun oon vieny omat osat.
                    Kalusto:
                    BMW 550i xDrive -14
                    BMW S1000R -17
                    Toyota Proace -15

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      Autoasi Teboil Oulu öljynvaihto (Teboil Diamond) + suodatin + huoltovalon nollaus 79,00 €.

                      Comment

                      • Ruostepalo
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2015
                        • 112
                        • Helsinki

                        Originally posted by Ruostepalo View Post
                        Muistaakseni siihen kuului 6,5L Castrolin öljyjä, kaikki suodattimet ja tunnin työt. Tarkempaa erittelyä en saanut siitä, että miten tuo summa jakautuu noiden kesken. Tuntiveloitus taisi heillä olla jotain 60-70€ luokkaa, joten aika iso köntti summasta tulee vain osista.

                        Omilla öljyillä tai osilla taisi olla, että tuntiliksa nousee rapiat 10% vai 20%.
                        Laskin Schmiedmannin marmorikatalogista hinnat yhteen (Castrolin öljyt 6,5L (120€) +öljynsuodatin (17€) +raitisilmasuodatin (23€)) ja hintaa tuli rapiat 167€ koko paketille, ja jos reilut 50-70€ nakkaisi töistä jollekin mestalle, että saa komean leiman kirjaan, niin loppusummaksi tulisi 70€ työkorvauksella 236€ + mitälie maksaakaan sitten itse ajotietokoneen huoltovälin nollaaminen.

                        Mistähän helkkarista se ylimääräinen 200€ tuonne ilmestyy sitten, vai missasinkohan nyt jotain tässä? :think

                        Varmaan kannattaa vaan pistää kilkkeet tilaukseen, ja niiden saavuttua sitten nätisti viedä auto pajalle X romujen kanssa ja todeta, että lyökää sisään. Itse asustelen itä-helsingissä, niin mihinköhän kannattaisi pistää homma hoidettavaksi? Moni paja kun on pienellä printillä laittanut hintoihin tyylillä "Tuntiveloitus 50€, omilla osilla veloitus 90€" tai vastaavaa, toki ymmärrettävää, mutta ei se nyt ihan tähtitieteelliseksi pidä muuttua omien osien takia.
                        Last edited by Ruostepalo; 24-08-2016, 18:17.
                        Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                        ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                        ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                        ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                        ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                        ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                        Comment

                        • Banned
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2014
                          • 517
                          • Sisä-Savo

                          Originally posted by JP-76 View Post
                          Ihan yhtä hyvin olisit voinut viedä ne öljyt ja suodattimet laakkoselle ja saada vielä leiman kirjaan alle 50€ ollu työn hinta joka kerta öljynvaihdolle espoon laakkosella kun oon vieny omat osat.
                          Noo säästi tuossa aikaa ja vaivaa, kun lähin Laakkonen on 50 km päässä.
                          KTM 990 Adventure
                          Passat GTE

                          Comment

                          • JP-76
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 1060
                            • Kanta-Häme

                            Originally posted by Ruostepalo View Post
                            Laskin Schmiedmannin marmorikatalogista hinnat yhteen (Castrolin öljyt 6,5L (120€) +öljynsuodatin (17€) +raitisilmasuodatin (23€)) ja hintaa tuli rapiat 167€ koko paketille, ja jos reilut 50-70€ nakkaisi töistä jollekin mestalle, että saa komean leiman kirjaan, niin loppusummaksi tulisi 70€ työkorvauksella 236€ + mitälie maksaakaan sitten itse ajotietokoneen huoltovälin nollaaminen.

                            Mistähän helkkarista se ylimääräinen 200€ tuonne ilmestyy sitten, vai missasinkohan nyt jotain tässä? :think

                            Varmaan kannattaa vaan pistää kilkkeet tilaukseen, ja niiden saavuttua sitten nätisti viedä auto pajalle X romujen kanssa ja todeta, että lyökää sisään. Itse asustelen itä-helsingissä, niin mihinköhän kannattaisi pistää homma hoidettavaksi? Moni paja kun on pienellä printillä laittanut hintoihin tyylillä "Tuntiveloitus 50€, omilla osilla veloitus 90€" tai vastaavaa, toki ymmärrettävää, mutta ei se nyt ihan tähtitieteelliseksi pidä muuttua omien osien takia.
                            Kate tulee merkkarilla yleensä öljystä (jota ketju itse ostaa tynnyreissä suoraan valmistajalta ehkä parilla eurolla litra ).

                            Vie vaan vaikka hertsikan laakkoselle, tuntiveloitus on sama, on sitten omat öljyt, tai ei.

                            Lisäksi tuohon tulee vielä jätemaksut öljystä ja suodattimesta mutta tuohan nyt on muutenkin ihan selvä. Jätemaksut oli yhteensä muistaakseni n.20€ (Eritelty laskussa).

                            P.s. pyytämällä saa ihan eurolleen tarkan tarjouksen perushuollon hinnasta omilla tarvikkeilla, kannattaa kysyä etukäteen ajanvarauksen yhteydessä.
                            Kalusto:
                            BMW 550i xDrive -14
                            BMW S1000R -17
                            Toyota Proace -15

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              Originally posted by Banned View Post
                              Jokunen vuosi sitten kyselin Laakkoselta vastaavaa:

                              Öljyn ja suodattimen vaihto + raitisilmasuodatin.
                              Hinta: 420,00 €
                              Öljynvaihdon osuus 250,00 €

                              Ostin sitten öljyt Ebaystä (~80 €) ja teetätin huollon paikallisella pajalla (~200-250 €). Taisi kyllä sisältää myös uuden ilmanputsarin.
                              Täytyy olla 170e:n raitisilmansuodatin todella hyvä

                              Comment

                              • Ruostepalo
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2015
                                • 112
                                • Helsinki

                                Originally posted by JP-76 View Post
                                Kate tulee merkkarilla yleensä öljystä (jota ketju itse ostaa tynnyreissä suoraan valmistajalta ehkä parilla eurolla litra ).

                                Vie vaan vaikka hertsikan laakkoselle, tuntiveloitus on sama, on sitten omat öljyt, tai ei.

                                Lisäksi tuohon tulee vielä jätemaksut öljystä ja suodattimesta mutta tuohan nyt on muutenkin ihan selvä. Jätemaksut oli yhteensä muistaakseni n.20€ (Eritelty laskussa).

                                P.s. pyytämällä saa ihan eurolleen tarkan tarjouksen perushuollon hinnasta omilla tarvikkeilla, kannattaa kysyä etukäteen ajanvarauksen yhteydessä.
                                Pitääkin huomenna vähän soitella mestoja läpi, että millasella hinnalla onnistuu vaihto omilla romuilla. Tämän jälkeen pitäneekin pistää ne kyseiset romut tilaukseen.
                                Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                                ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                                ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                                ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                                ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                                ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎