Kävin tänään katsastuksessa ja iskaritestin tulos vähän ihmetyttää. Edessä 65/59 ja takana 51/63. Alla uudet koni sportit. Mistähän nuo erot voisi johtua? Myyty sutta ja sekundaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by aku1979 View PostKävin tänään katsastuksessa ja iskaritestin tulos vähän ihmetyttää. Edessä 65/59 ja takana 51/63. Alla uudet koni sportit. Mistähän nuo erot voisi johtua? Myyty sutta ja sekundaa?Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
-
Alkaa olemaan itsellä mittarissa rapiat 158tkm, ja ajattelin tuohon nyt vaihdattaa öljyt ja kaikki suodattimet. Soitin Bosch car serviceen herttoniemeen ja tiedustelin hintaa tälle setille, laskivat siellä sitten hinnaksi 433€.
Onko tuo ihan riistohinta öljyjen ja kaikkien suodattimien vaihdosta? :thinkAudi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostAlkaa olemaan itsellä mittarissa rapiat 158tkm, ja ajattelin tuohon nyt vaihdattaa öljyt ja kaikki suodattimet. Soitin Bosch car serviceen herttoniemeen ja tiedustelin hintaa tälle setille, laskivat siellä sitten hinnaksi 433€.
Onko tuo ihan riistohinta öljyjen ja kaikkien suodattimien vaihdosta? :think
Se on tullut huomattua, että monilla korjaamoilla öljyn litraveloitus on moninkertainen kaupasta ostetun sijaan.
Kun itse ostaa, niin sitten täytyy nähdä myös tietenkin se ostamisen vaiva, tutkia mikä filtteri ja öljy minun katiskaan sopii jne. Toiset ei jaksa nähdä vaivaa vaan ajaa suoraan sinne korjaamolle.
Up to you, sano.
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostAlkaa olemaan itsellä mittarissa rapiat 158tkm, ja ajattelin tuohon nyt vaihdattaa öljyt ja kaikki suodattimet. Soitin Bosch car serviceen herttoniemeen ja tiedustelin hintaa tälle setille, laskivat siellä sitten hinnaksi 433€.
Onko tuo ihan riistohinta öljyjen ja kaikkien suodattimien vaihdosta? :think
Öljyn ja suodattimen vaihto + raitisilmasuodatin.
Hinta: 420,00 €
Öljynvaihdon osuus 250,00 €
Ostin sitten öljyt Ebaystä (~80 €) ja teetätin huollon paikallisella pajalla (~200-250 €). Taisi kyllä sisältää myös uuden ilmanputsarin.Last edited by Banned; 24-08-2016, 13:49.KTM 990 Adventure
Passat GTE
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostSaitko kenties jotain laskelmaa siitä mistä nämä kulut muodostuu?
Se on tullut huomattua, että monilla korjaamoilla öljyn litraveloitus on moninkertainen kaupasta ostetun sijaan.
Kun itse ostaa, niin sitten täytyy nähdä myös tietenkin se ostamisen vaiva, tutkia mikä filtteri ja öljy minun katiskaan sopii jne. Toiset ei jaksa nähdä vaivaa vaan ajaa suoraan sinne korjaamolle.
Up to you, sano.
Omilla öljyillä tai osilla taisi olla, että tuntiliksa nousee rapiat 10% vai 20%.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by Banned View PostJokunen vuosi sitten kyselin Laakkoselta vastaavaa:
Öljyn ja suodattimen vaihto + raitisilmasuodatin.
Hinta: 420,00 €
Öljynvaihdon osuus 250,00 €
Ostin sitten öljyt Ebaystä (~80 €) ja teetätin huollon paikallisella pajalla (~200-250 €). Taisi kyllä sisältää myös uuden ilmanputsarin.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostMuistaakseni siihen kuului 6,5L Castrolin öljyjä, kaikki suodattimet ja tunnin työt. Tarkempaa erittelyä en saanut siitä, että miten tuo summa jakautuu noiden kesken. Tuntiveloitus taisi heillä olla jotain 60-70€ luokkaa, joten aika iso köntti summasta tulee vain osista.
Omilla öljyillä tai osilla taisi olla, että tuntiliksa nousee rapiat 10% vai 20%.
Mistähän helkkarista se ylimääräinen 200€ tuonne ilmestyy sitten, vai missasinkohan nyt jotain tässä? :think
Varmaan kannattaa vaan pistää kilkkeet tilaukseen, ja niiden saavuttua sitten nätisti viedä auto pajalle X romujen kanssa ja todeta, että lyökää sisään. Itse asustelen itä-helsingissä, niin mihinköhän kannattaisi pistää homma hoidettavaksi? Moni paja kun on pienellä printillä laittanut hintoihin tyylillä "Tuntiveloitus 50€, omilla osilla veloitus 90€" tai vastaavaa, toki ymmärrettävää, mutta ei se nyt ihan tähtitieteelliseksi pidä muuttua omien osien takia.Last edited by Ruostepalo; 24-08-2016, 18:17.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostIhan yhtä hyvin olisit voinut viedä ne öljyt ja suodattimet laakkoselle ja saada vielä leiman kirjaan alle 50€ ollu työn hinta joka kerta öljynvaihdolle espoon laakkosella kun oon vieny omat osat.KTM 990 Adventure
Passat GTE
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostLaskin Schmiedmannin marmorikatalogista hinnat yhteen (Castrolin öljyt 6,5L (120€) +öljynsuodatin (17€) +raitisilmasuodatin (23€)) ja hintaa tuli rapiat 167€ koko paketille, ja jos reilut 50-70€ nakkaisi töistä jollekin mestalle, että saa komean leiman kirjaan, niin loppusummaksi tulisi 70€ työkorvauksella 236€ + mitälie maksaakaan sitten itse ajotietokoneen huoltovälin nollaaminen.
Mistähän helkkarista se ylimääräinen 200€ tuonne ilmestyy sitten, vai missasinkohan nyt jotain tässä? :think
Varmaan kannattaa vaan pistää kilkkeet tilaukseen, ja niiden saavuttua sitten nätisti viedä auto pajalle X romujen kanssa ja todeta, että lyökää sisään. Itse asustelen itä-helsingissä, niin mihinköhän kannattaisi pistää homma hoidettavaksi? Moni paja kun on pienellä printillä laittanut hintoihin tyylillä "Tuntiveloitus 50€, omilla osilla veloitus 90€" tai vastaavaa, toki ymmärrettävää, mutta ei se nyt ihan tähtitieteelliseksi pidä muuttua omien osien takia.
Vie vaan vaikka hertsikan laakkoselle, tuntiveloitus on sama, on sitten omat öljyt, tai ei.
Lisäksi tuohon tulee vielä jätemaksut öljystä ja suodattimesta mutta tuohan nyt on muutenkin ihan selvä. Jätemaksut oli yhteensä muistaakseni n.20€ (Eritelty laskussa).
P.s. pyytämällä saa ihan eurolleen tarkan tarjouksen perushuollon hinnasta omilla tarvikkeilla, kannattaa kysyä etukäteen ajanvarauksen yhteydessä.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by Banned View PostJokunen vuosi sitten kyselin Laakkoselta vastaavaa:
Öljyn ja suodattimen vaihto + raitisilmasuodatin.
Hinta: 420,00 €
Öljynvaihdon osuus 250,00 €
Ostin sitten öljyt Ebaystä (~80 €) ja teetätin huollon paikallisella pajalla (~200-250 €). Taisi kyllä sisältää myös uuden ilmanputsarin.
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostKate tulee merkkarilla yleensä öljystä (jota ketju itse ostaa tynnyreissä suoraan valmistajalta ehkä parilla eurolla litra ).
Vie vaan vaikka hertsikan laakkoselle, tuntiveloitus on sama, on sitten omat öljyt, tai ei.
Lisäksi tuohon tulee vielä jätemaksut öljystä ja suodattimesta mutta tuohan nyt on muutenkin ihan selvä. Jätemaksut oli yhteensä muistaakseni n.20€ (Eritelty laskussa).
P.s. pyytämällä saa ihan eurolleen tarkan tarjouksen perushuollon hinnasta omilla tarvikkeilla, kannattaa kysyä etukäteen ajanvarauksen yhteydessä.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
Comment