Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mawred
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 34

    Originally posted by kmn View Post
    No moro, mitenkäs nämä E91 pre-lci 330xd mallit? Onko noissa jakolaatikoissa ollut nyt jotain erikoista siis näissä "ennen iDriveä" malleissa? Vai onko tuossa teknisesti jotain eroa? Tuli siis tommonen aika mielenkiintoinen 330xd vastaan, mutta aloin nyt vähän arpomaan, että onko näitä nyt sitten hankala hukata tulevaisuudessa..? Mitenkäs tämmösen madaltaminen? Voi tulla jotain ongelmia vetareiden kanssa vai mitenkä? :think
    Jakolaatikko on täysin sama pre lci ja lci malleissa, markkinamiesten nimi vain muuttunut matkalla. Ei se mitenkään erityisen vikaherkkä laite ole, mutta kaikkihan on mahdollista saada rikottua. Madaltamisesta en osaa sanoa, että aiheuttaako linttaluokassa ongelmia. Omassa autossa Eibach pro kit jousilla haettu takaveto m-sportin korkeus.

    Itsellä nyt tuollaisella pre lci:llä 100tkm (170tkm-270tkm) taivalta takana eikä (nelivetoon liittyviä) ongelmia ole vielä ollut. Näistä metreistä 70tkm softattuna.

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      Originally posted by kmn View Post
      En myöskään ole kuullut sellaisesta, että BMW:n ainoa markkina-alue Saksalaisena autona olisi Saksa ja kaikki tuotekehitys ja valtava suunnittelutyö tehtäisiin pelkästään tähdätäkseen kalusto Saksalaiselle markkinalle "sopivaksi", sikäli kun tässä tutkimuksessa on perää. Kannattaa pitää mielessä, että yhden maan kattava tällainen tilasto ei vakuta isossa kuvassa yhtään mihinkään..
      Kattava tai ei, saksalainen ajaa keskimäärin saman verran, ehkä enemmänkin kuin muissakin keskisen Euroopan maissa. Suomessa taas ajetaan joitakin tuhansia enemmän, luonnollisestikin johtuen pitkistä etäisyyksistä.

      Saksan markkinassa Suomi on marginaalinen kohdealue. En millään usko saksalaisten autonvalmistajien/insinöörien tarvitsevan laskeskella tuotteidensa lebensdaueria suomalaisten ajamien kilometrien mukaan. Jos laskevat niin tehtaiden ekonomistit syyttävät insinöörejä energian, voimavarojen sekä pääomien tuhlauksesta.

      Johan tuon kestoiän voi arvioida myös pisimmästä mahdollisesta BMW-takuustakin eli 12-vuoden koritakuusta. Mikä sinällään on varsin mielenkiintoinen tarina, kun ainakin luetun perusteella näyttää olevan varsin vaikeaa saada tehdasta korjaamaan havaitut ruosteet vaikka huoltokirjassa olisi kaikki leimat ja vähän päälle...

      Myytti isommista suunnittelu/kestävyyskilometreistä elää siis näköjään hyvin vahvasti suomalaisten mielessä. Meillä kun autoilusta on tehty (autoveron ja suljetun markkinan avulla) varsin kallista. Monissa sivistyneissä automaissa jo noin kymmenvuotiaat autot menevät lähes automaattisesti jätteenkäsittelyyn/kierrätykseen, meillä kuluttaja joutuu miettimään vieläkö tällä pääsisi seuraavaan katsastukseen. Ja (käytetyn) auton kauppias pohtii saisiko väkisin ylläpidetyn, ylipitkän elinkaaren vielä viidennen tai jopa kuudennen kerran tehtyä posiviitista tulosta eli vedettyä välistä.

      Vielä kun keksisi miten myydä 300 tkm ajettua 18 vuotiasta bemaria laatusanoilla: kori loppu mutta vaihdelaatikolla menee takuuvarmasti ainakin 600000.
      Last edited by nullzwei; 31-08-2016, 16:08.

      Comment

      • aune_
        Newbiemmer
        • Oct 2012
        • 5
        • oulu

        Moro,

        E90 keylessgo lopetti toimintansa. Mistähän voisi alkaa etsimään vikaa ?

        Comment

        • hemz
          BTCF Member
          • Jun 2007
          • 695
          • Karkkila

          Originally posted by aune_ View Post
          Moro,

          E90 keylessgo lopetti toimintansa. Mistähän voisi alkaa etsimään vikaa ?
          Vaihda patteri? Itselläni oli toisessa avaimessa näin, patterin vaihdoin ja toimii kuin uutena.

          KLIK
          NOTHING | WORKS

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            M47 koneinen E91 kyseessä.

            Pitääkö ton kampuran dampperin joustaa käsin kokeillessa "pyörimisen" suuntaan vai pitääkö olla täysin jämy? Joustaa ehkä silmällä arvioiden millin tai kaks mutta ei kolise tai mitään vastaavaa.

            Ainut ongelma on kitinä hihnasta käynnistättäessä ja ilmastoinnin päällä ollessa joskus, tuo DAYCOn hihna on vissiin ainakin ihan susi mitä enkkufoorumeilta lueskelin että kannattais kokeilla eri merkkistä, luistaa vissiin selkäpuolelta kun on niin liukas pinta..

            Comment

            • Smistik
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1130
              • Kanta-Häme

              Voiko katsastukseen mennä kun nosturin kuva on punaisella? Ei viitsisi viedä kahta kertaa huoltoon. Tosin sytytti eilen myös huutomerkin (jarrut?) punaisena, mutta vaihdan jarrupalat itse, jos siihen liittyy. Alunperin piti huollattaa ensin, mutta vienkin ensin katsastukseen, niin voi sitten vikalistan kanssa mennä huoltoon jos niikseen tulee...alustasta pieniä epäilyjä.
              ex E91 320d käsiaskilla
              ex E46 330dat
              japski
              ranu

              ex E30 316i 4d

              Comment

              • Rikardo
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 715
                • Karkkila

                Originally posted by Smistik View Post
                Voiko katsastukseen mennä kun nosturin kuva on punaisella? Ei viitsisi viedä kahta kertaa huoltoon. Tosin sytytti eilen myös huutomerkin (jarrut?) punaisena, mutta vaihdan jarrupalat itse, jos siihen liittyy. Alunperin piti huollattaa ensin, mutta vienkin ensin katsastukseen, niin voi sitten vikalistan kanssa mennä huoltoon jos niikseen tulee...alustasta pieniä epäilyjä.
                Hylkäyshän noista varmasti tulee, mutta luulis että tuo on neuvoteltavissa että kattoo koko auton läpi että saa vikalistan.
                ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                ex:TitanSilber E91 330da
                -Karkkila Connection-

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by Smistik View Post
                  Voiko katsastukseen mennä kun nosturin kuva on punaisella? Ei viitsisi viedä kahta kertaa huoltoon. Tosin sytytti eilen myös huutomerkin (jarrut?) punaisena, mutta vaihdan jarrupalat itse, jos siihen liittyy. Alunperin piti huollattaa ensin, mutta vienkin ensin katsastukseen, niin voi sitten vikalistan kanssa mennä huoltoon jos niikseen tulee...alustasta pieniä epäilyjä.
                  Jarrupalojen kuluneisuudelle on erilainen merkkivalo, joten ei siitä tule. Hylky tulee varmasti noilla valoilla. Tokihan sieltä vikalistan voi hakea. Itse aloittasin kyllä lukemalla koodit, joku foorumilainen voi auttaa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • M-ERiMiEs
                    BTCF Member
                    • Jun 2013
                    • 210
                    • Porvoo

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Jarrupalojen kuluneisuudelle on erilainen merkkivalo, joten ei siitä tule. Hylky tulee varmasti noilla valoilla. Tokihan sieltä vikalistan voi hakea. Itse aloittasin kyllä lukemalla koodit, joku foorumilainen voi auttaa.
                    Just jarrupalat vaihtaneena kun jarrut menee loppuun anturin mukaan heittää se punasen jarruvalon päälle ajossa kun olis esim käsijarru päällä sekä viimestelee nosturin kuvalla sammuttaessa. Uudet palat ja anturi niin hävis. Tosin jätti vikakoodin kyl muistiin, muttei riivannu enempää.
                    F11 LCI 535i M-Sport
                    Voorti -12

                    Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by M-ERiMiEs View Post
                      Just jarrupalat vaihtaneena kun jarrut menee loppuun anturin mukaan heittää se punasen jarruvalon päälle ajossa kun olis esim käsijarru päällä sekä viimestelee nosturin kuvalla sammuttaessa. Uudet palat ja anturi niin hävis. Tosin jätti vikakoodin kyl muistiin, muttei riivannu enempää.
                      Näissäkös ei tule sitä keltaista merkkiä, missä on katkoviivat ympärillä.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • M-ERiMiEs
                        BTCF Member
                        • Jun 2013
                        • 210
                        • Porvoo

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Näissäkös ei tule sitä keltaista merkkiä, missä on katkoviivat ympärillä.
                        Ennen määräaikaa ajotietokoneen taulussa pyörii akselin kuva ja ympyrä pyöreellä katkoviivotuksella, mutta kun menee kilsat nolliin hyppää jarruvalo eikä sammu ilman vaihtoa.
                        F11 LCI 535i M-Sport
                        Voorti -12

                        Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

                        Comment

                        • Rikardo
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 715
                          • Karkkila

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Originally posted by M-ERiMiEs View Post
                          Just jarrupalat vaihtaneena kun jarrut menee loppuun anturin mukaan heittää se punasen jarruvalon päälle ajossa kun olis esim käsijarru päällä sekä viimestelee nosturin kuvalla sammuttaessa. Uudet palat ja anturi niin hävis. Tosin jätti vikakoodin kyl muistiin, muttei riivannu enempää.
                          Näissäkös ei tule sitä keltaista merkkiä, missä on katkoviivat ympärillä.
                          Ilmeisesti ei? Mullakin nyt alkoi suoraan polttamaan noita punaisia merkkivaloja käynnistettäessä. Ei kuitenkaan kesken ajon. Toki parina päivänä ei ole palanut ollenkaan nuo valot, joten vähän mietityttää onko siinä anturijohdossa vaan joku kontaktihäiriö :think
                          Levyt, palat ja anturijohto lähtee kuitenkin pian tilaukseen, niin niillä kai se selviää.

                          Originally posted by M-ERiMiEs View Post
                          Ennen määräaikaa ajotietokoneen taulussa pyörii akselin kuva ja ympyrä pyöreellä katkoviivotuksella, mutta kun menee kilsat nolliin hyppää jarruvalo eikä sammu ilman vaihtoa.
                          Itelläkin olis kyllä vielä ajotietokoneen mukaan etujarruille vielä joku 30000km matkaa ja takajarruille 50000km ja silti tulee nuo punaiset herjat aina välillä. Tokihan nuo on laskennalliset tms. vaan eikä ihan 100% paikkaansa pitäväat. Pitääpä katella jos löytyis jotain vikakoodeja.
                          Last edited by Rikardo; 08-09-2016, 07:08.
                          ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                          ex:TitanSilber E91 330da
                          -Karkkila Connection-

                          Comment

                          • Smistik
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 1130
                            • Kanta-Häme

                            Minulla takapalat aika lopussa + huomasin että anturijohto on irti palasta. Valo syttyi muutama päivä sen jälkeen kun laitoin piuhan kiinni palaan. Varmaan otti jo kiinni levyyn, josta siis tuo jarrujen punainen valo. Ja syttyi kesken ajon. Mutta siis tuo nosturi eli vehicle check nyt on punaisella ja miinuksella. Täytyy nyt ensin vaihtaa palat ja katsoa jääkö jokin palamaan. Ei pala minullakaan keltainen katkoviivakuva BC:ssä, vaan pelkkä punainen nosturi kun sammuttaa.
                            Last edited by Smistik; 09-09-2016, 08:00.
                            ex E91 320d käsiaskilla
                            ex E46 330dat
                            japski
                            ranu

                            ex E30 316i 4d

                            Comment

                            • lassiv
                              BTCF Member
                              • Nov 2015
                              • 311
                              • Lahti

                              Oliskohan kellään tarjolla huolto-ohjelmaa e90 lci 330d:lle. Saksan kirjasia hanskalokero täynnä ja ajattelin löytyisikö selkokielellä huolto-ohjelma mitä tuollaiseen pitää per huolto tehdä. Osan huolloista ilmoittaa toki auto itse, mutta kaikkia huolettavia kohtia ei toki kerro.

                              Öljyt oli tarkoitus vaihdella vuoden välein ja diesel suodatin 2vuoden välein. Kilsoja ei kerkeä 30tkm täyttymään mitenkään per vuosi.

                              Tuollainen tarkempi lista huolto-ohjelmasta olisi hyvä niin tietäisi vähän tarkistella mitä mahdollisesti tehty ja mitä pitäisi tehdä jatkossa.

                              ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                              Comment

                              • Jukipuki
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2005
                                • 383
                                • Kontiolahti, Lehmo

                                Sigun auto parina viime päivänä pätkinyt ja vilautellut luistoneston valoa vasemmalle kääntyessä. Ratin asentotunnistin menossa vai abs-anturi?

                                Vikakoodeja ei ole vielä keretty lukea. (Nuo viat ei ilmeisesti edes välttämättä jää muistiin?)
                                Last edited by Jukipuki; 08-09-2016, 18:51.
                                Ajossa:
                                G20 330E
                                Ex:
                                E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎