Originally posted by Romppis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Romppis View PostPitäisi uudet kaasujouset vaihtaa tuohon E92 takaluukkuun niin onko nuo Motonetin myyvät ihan hyvälaatuiset? Vai mitä suosittelisitte?Originally posted by HTK12 View PostJos hyvät haluat, niin Stabilus.
Ei ole myöskään hinnalla pilattu, E87 just tilasin konttiin samat, maksoi hurjat 12e /kpl.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Motonetin kaasujouset ovat Stabilukset. Ainakin omat olivat kun E91 kontin iskarit sieltä ostin.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Sigun e90:ssä outo case tänään... Ajelin duunista himaan, kävin kaverilla katteleen koodit ihan muuten vaan. Siitä kaverin tallille 15km, auto kiinni ja jauhamaan paskaa 15 minaks.
Kun lähdin, auto näytti keltasta serviceä, josta pomppaski punaseen ja idrive alkoi huutamaan, että etu- ja takapalat vaihtokunnossa ja mittaristoon syttyi jarrujen varotusvalo. Ei näyttänyt enään edes jäljellä olevia kilsoja. Noh ajelin himaan, sammutin, käynnistin uudestaan ja sama juttu. Katoin nesteet, oli ok. Sit resettasin mittariston kautta jarrupalaservicet ja kävin heittää pikku lenkin niin ei enään mitään. Valot sammut ja kilsat tuli takasin huoltoilmasimeen, tosin nollaantuneena eli jtn 90tkm.
Etupäässä kaikki jarrukamat lähes uutta ja takana palat ja anturi ajettu noin 40tkm
Joku tietsikafiba? Vai mikähän. Onko muilla koskaan ollut vastaavaa? :thinkG30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Onko jollakin kokemuksia tarvike m3 puskureista? Olisi joku sumuvalollinen versio hakusessa. Juttelinkin yhden myyjän kanssa ja hän kertoi että vaatii muokkausta asennettaessa 335i coupeen. Muisteli että liittyi jotenkin öljycooleriin. Ilmeisesti nämä tarvike puskurit käyvät vakio helmojen kanssa? Saa suositella hyvää puskuria joka istuisi paikalleen ilman tappelua. Ja autohan on 335i e92 2008.
Comment
-
-
Originally posted by amisqo View PostSigun e90:ssä outo case tänään... Ajelin duunista himaan, kävin kaverilla katteleen koodit ihan muuten vaan. Siitä kaverin tallille 15km, auto kiinni ja jauhamaan paskaa 15 minaks.
Kun lähdin, auto näytti keltasta serviceä, josta pomppaski punaseen ja idrive alkoi huutamaan, että etu- ja takapalat vaihtokunnossa ja mittaristoon syttyi jarrujen varotusvalo. Ei näyttänyt enään edes jäljellä olevia kilsoja. Noh ajelin himaan, sammutin, käynnistin uudestaan ja sama juttu. Katoin nesteet, oli ok. Sit resettasin mittariston kautta jarrupalaservicet ja kävin heittää pikku lenkin niin ei enään mitään. Valot sammut ja kilsat tuli takasin huoltoilmasimeen, tosin nollaantuneena eli jtn 90tkm.
Etupäässä kaikki jarrukamat lähes uutta ja takana palat ja anturi ajettu noin 40tkm
Joku tietsikafiba? Vai mikähän. Onko muilla koskaan ollut vastaavaa? :thinkE90 LCI 335iA Lemans-blau
Comment
-
-
Originally posted by rodpe View PostOnko jollakin kokemuksia tarvike m3 puskureista? Olisi joku sumuvalollinen versio hakusessa. Juttelinkin yhden myyjän kanssa ja hän kertoi että vaatii muokkausta asennettaessa 335i coupeen. Muisteli että liittyi jotenkin öljycooleriin. Ilmeisesti nämä tarvike puskurit käyvät vakio helmojen kanssa? Saa suositella hyvää puskuria joka istuisi paikalleen ilman tappelua. Ja autohan on 335i e92 2008.
Esim. sigun auto...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Mietteitä linkin autosta? Itselle tuttu lähinnä e60, mutta tekisi mieli kokeilla paljon hehkutettua 335i. Onko kukaan käynyt katsomassa kys. autoa/tietää edellisiä omistajia? Saksan tuonti näyttäisi olevan vin perusteella.
Varustetaso ja väriyhdistelmä miellyttää silmää, vaikka en ensisijaisesti farmaria haekaan. Tuo kuitenkin osui silmään ja kohtuullinen vaihtotarjouskin tullut nykyisestä.
Comment
-
-
Originally posted by Demz View Posthttps://m.nettiauto.com/bmw/335/8680560
Mietteitä linkin autosta? Itselle tuttu lähinnä e60, mutta tekisi mieli kokeilla paljon hehkutettua 335i. Onko kukaan käynyt katsomassa kys. autoa/tietää edellisiä omistajia? Saksan tuonti näyttäisi olevan vin perusteella.
Varustetaso ja väriyhdistelmä miellyttää silmää, vaikka en ensisijaisesti farmaria haekaan. Tuo kuitenkin osui silmään ja kohtuullinen vaihtotarjouskin tullut nykyisestä.E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Auto on 320d automaatti lci
Auto tärisee täyskaasuvedossa 100-120kmh nopeudessa ja AINOASTAAN laatikon 4 vaihteella eli sillä vaihteella millä auto tuon nopeuden ottaa täyskaasulla. Kierrokset 2700-3500 kun tärisee muutoin ei tärise.
Vaihdettu: kannatinlaakeri, rättinivel, tehdaskunnostettu vaihdelaatikko.
Itse epäilen eniten kardaania eli asentovirhettä tai epätasapainoa.
Oma hypoteesi: tietty ajotilanne (yllä kuvattu) eli kardaanissa tietty vääntö, koneessa tietyn verran kierroksia ja nopeus tietty jolloin saa aikaan tilanteen jolloin kardaani menee pois linjastaan ja alkaa vispata kannatinlaakerin kumin varassa.
Tätä ei tule kuin täyskaasulla ja vain ja ainoastaan tuossa tietyssä kohdassa. Tärinä on oikeasti kunnon tärinä ei mikään olematon.
Autoa tutkinut kolme eri korjaamoa. mm. Autokeskus.
Aion itse tutkia ja puhdistaa ja laittaa uudet rasvat cv niveleen, tarkistaa kardaanin linjan ja laittamalla klemmarin kardaaniin koittaa saada vika muuttumaan sekä hieman kokeilla muuttaa kardaanin linjaa esim. Prikoilla keskilaakerin alle jotta pystyisin sulkemaan kardaanivian mahdollisuuden pois.
Ideoita kellään?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Edelliseen korjaus. Autossa on myös takapäässä kardaania rättinivel.
Laitoin kokeeksi kardaanin kannatinlaakerin väliin prikkoja jotta asento vähän muuttuu. Ei auttanut.
Jatketaan tutkimuksia.Last edited by Urpo_rotta; 23-03-2017, 18:08.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment