Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17837
    • PKS

    Originally posted by djs^ View Post
    Osaako kukaan kertoa mitään tästä n46 moottorin öljynkulutuksesta? tuo oma 318i -06 syö öljyä omasta mielestä ihan liikaa. mitään tyyppivikaa vai moottori väljänä? ajettu 260tkm
    On siinä semmonen tyyppivika (kuten lähes 1-1 identtisessä N42) että venttiilivarrenkumit alkaa päästämään öljyä läpi vanhemmiten. Ainoa keino on uusia ne.

    Toinen tyyppivika on moottorin perällä sijaitseva alipainepumppu, joka juurestaan alkaa tiputtamaan öljyä. Jos cabiinissa yhtään tuoksahtaa ajon jälkeen niin tiivisteet vaihtoon.
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet:
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • irspa
      Newbiemmer
      • Mar 2017
      • 28
      • Kaarina

      Kohteena -05 320i täräytti tauluun aamulla vikakoodit ajotietokoneen mukaan CD ID 24,50,236.

      Hyvällä hiha vakio lotolla epäilen mahdollisesti ABS-sensoria?

      BT OBD-palikalla ja torquella ei irronnut mitään, koska ei ole moottorin vikakoodit mitäköhän kannattaisi lähteä kokeilemaan ja millä saisi koodit ulos ja nollattua.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by irspa View Post
        Kohteena -05 320i täräytti tauluun aamulla vikakoodit ajotietokoneen mukaan CD ID 24,50,236.

        Hyvällä hiha vakio lotolla epäilen mahdollisesti ABS-sensoria?

        BT OBD-palikalla ja torquella ei irronnut mitään, koska ei ole moottorin vikakoodit mitäköhän kannattaisi lähteä kokeilemaan ja millä saisi koodit ulos ja nollattua.
        INPA/ISTA saa koodit luettua. Ellet halua itselle hankkia, niin joku foorumilainen voi ne lukaista.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Happyhands
          Bimmer Rookie
          • Jan 2017
          • 71
          • Vantaa

          Originally posted by Dualfun View Post
          On siinä semmonen tyyppivika (kuten lähes 1-1 identtisessä N42) että venttiilivarrenkumit alkaa päästämään öljyä läpi vanhemmiten. Ainoa keino on uusia ne.

          Toinen tyyppivika on moottorin perällä sijaitseva alipainepumppu, joka juurestaan alkaa tiputtamaan öljyä. Jos cabiinissa yhtään tuoksahtaa ajon jälkeen niin tiivisteet vaihtoon.
          Serkkupojan 120i alkoi hävittämään hurjasti öljyä. Syyksi paljastui puheiden mukaan öljynsuodattimen jalka, joka juurestaan jotenkin tihutti. Vai voisiko olla tuo mainitsemasi alipainepumppu? Hukkasi litran tuhannelle. Sata tuhatta ajettu auto vasta.
          E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17837
            • PKS

            Originally posted by Happyhands View Post
            Serkkupojan 120i alkoi hävittämään hurjasti öljyä. Syyksi paljastui puheiden mukaan öljynsuodattimen jalka, joka juurestaan jotenkin tihutti. Vai voisiko olla tuo mainitsemasi alipainepumppu? Hukkasi litran tuhannelle. Sata tuhatta ajettu auto vasta.
            Nojoo, olet kyllä oikeassa, joskus sieltä öljynsuodattimen jalastakin vuotavat nämä (pätee aikalailla kaikkiin N-moottoreihin). Mutta jos hajua tulee cabiiniin, on se tuo moottorin takana oleva alipainepumppu sillä se tiputtaa suoraan liemet pakoputkelle.

            Kuulostaa tosin hurjalle että auto laskisi alleen 1l/1000km ilman että sitä huomaisi ja noteeraisi. Kyllä tuollaiset määrät yleensä katoaa pakokaasun mukana ja johtuu öljyn pääsemisestä palotilaan ala- tai yläkautta.
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36
            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Happyhands
              Bimmer Rookie
              • Jan 2017
              • 71
              • Vantaa

              Originally posted by Dualfun View Post
              Kuulostaa tosin hurjalle että auto laskisi alleen 1l/1000km ilman että sitä huomaisi ja noteeraisi. Kyllä tuollaiset määrät yleensä katoaa pakokaasun mukana ja johtuu öljyn pääsemisestä palotilaan ala- tai yläkautta.
              Niinhän se kuulostaa, mutta kovin kokematon kuski kyseessä. Auto ei ole Suomessa niin en tiedä enempää.
              E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja

              Comment

              • Romppis
                Bimmer Rookie
                • Aug 2015
                • 122
                • Kauniainen

                Morjesta.

                Mielipiteitä öljynvaihdosta yläkautta? Helpottaisi öljynvaihtoa huomattavasti kun voisi imeskellä öljyt mittatikun reijästä pihalle. Motonetistä tuommosen näyttäisi saavan 60€ mutta onko noista mihinkään?
                BMW E92 330xda M-Sport -08

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by Romppis View Post
                  Morjesta.

                  Mielipiteitä öljynvaihdosta yläkautta? Helpottaisi öljynvaihtoa huomattavasti kun voisi imeskellä öljyt mittatikun reijästä pihalle. Motonetistä tuommosen näyttäisi saavan 60€ mutta onko noista mihinkään?
                  Kannattaa katsoa, että siinä imulaitteessa on riittävä tilavuus. Motonetin laitteessa on 6,5l ja esim. sigun autossa määrä on 7,5l. Ei kovin kätevää kun joutuu välillä tyhjentämään. Biltemalla löytyy käsi/paineilma käyttöinen 10l säiliöllä. Imemällä vaihtaminen on ihan ok, jos imulaite on kunnollinen. Saa ulos suunnilleen saman määrän öljyä kuin perinteisestikin.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Romppis
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2015
                    • 122
                    • Kauniainen

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Kannattaa katsoa, että siinä imulaitteessa on riittävä tilavuus. Motonetin laitteessa on 6,5l ja esim. sigun autossa määrä on 7,5l. Ei kovin kätevää kun joutuu välillä tyhjentämään. Biltemalla löytyy käsi/paineilma käyttöinen 10l säiliöllä. Imemällä vaihtaminen on ihan ok, jos imulaite on kunnollinen. Saa ulos suunnilleen saman määrän öljyä kuin perinteisestikin.
                    Juu totta on tuo bilteman vehje kätevämpi kun ei tarvitse tosiaan välissä tyhjennellä vaikkakin muutaman kympin kalliimpi.
                    BMW E92 330xda M-Sport -08

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1822
                      • N/A

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Kannattaa katsoa, että siinä imulaitteessa on riittävä tilavuus. Motonetin laitteessa on 6,5l ja esim. sigun autossa määrä on 7,5l. Ei kovin kätevää kun joutuu välillä tyhjentämään. Biltemalla löytyy käsi/paineilma käyttöinen 10l säiliöllä. Imemällä vaihtaminen on ihan ok, jos imulaite on kunnollinen. Saa ulos suunnilleen saman määrän öljyä kuin perinteisestikin.
                      Eikö ne mahdolliset moskat ole juurikin siellä pohjalla siinä viimeisessä desissä?
                      Nyt:
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • Romppis
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2015
                        • 122
                        • Kauniainen

                        Originally posted by bmw323it View Post
                        Eikö ne mahdolliset moskat ole juurikin siellä pohjalla siinä viimeisessä desissä?
                        Suodattimeenhan niiden luulisi jäävän :think 1v/10tkm välein kun itse vaihdan niin luulisi suodattimen vielä ne nappaavan, en sitten tiedä huolto ilmaisimen mukaisesta välistä.
                        BMW E92 330xda M-Sport -08

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by bmw323it View Post
                          Eikö ne mahdolliset moskat ole juurikin siellä pohjalla siinä viimeisessä desissä?
                          Imulaitteellahan voi juuri sitä pohjan moskaa sieltä imeä pois kun imuputkea vähän siirtelee. Kannattaa katsoa vaikka youtubesta kun ovat imaisseet öjyt pois ja sitten avaavat propun, niin ei sieltä juuri mitään tule. Öljyt pitäisi vaihtaa aina heti ajon jälkeen kun öljy on kuumaa ja epäpuhtaidet kelluu öljyssä. Suurempaa moskaa ei öljyjen joukossa pitäisi olla, jos öljyt on vaihdettu ajallaan ja käytetty kunnon öljyjä. Öljy kulkee kuitenkin suodattimen kautta, joten ei siellä ihmeempää moskaa pitäisi olla. Jos epäilee, että öljypohjan pinnalla on moskaa, niin sen saa ainostaan pois irroittamalla öljypohjan.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • rodpe
                            Bimmer Rookie
                            • May 2016
                            • 83
                            • Kokkola

                            Nyt kaipaisin pikaisesti apua. Eli vaihdoin öljyn jäähdytintä ja yritin hiukan täyttää jäähdytintä öljyllä mutta en tainnut saada sitä täyteen. Käynnistin auton ja kävi hetken aikaa normaalisti jonka jälkeen kierrokset laski ja sytytti moottorivalon keltaisena. Sammutin heti auton ja yritin jb4 lukea ratista vikakoodeja, ei antanut mitään. Auto kerkesi käydä noin 20s. Ei kai noin lyhyessä ajassa mitään moottori vauriota voi saada? Mikä olisi nyt seuraava liike?
                            Auto on 335i e92.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by rodpe View Post
                              Nyt kaipaisin pikaisesti apua. Eli vaihdoin öljyn jäähdytintä ja yritin hiukan täyttää jäähdytintä öljyllä mutta en tainnut saada sitä täyteen. Käynnistin auton ja kävi hetken aikaa normaalisti jonka jälkeen kierrokset laski ja sytytti moottorivalon keltaisena. Sammutin heti auton ja yritin jb4 lukea ratista vikakoodeja, ei antanut mitään. Auto kerkesi käydä noin 20s. Ei kai noin lyhyessä ajassa mitään moottori vauriota voi saada? Mikä olisi nyt seuraava liike?
                              Auto on 335i e92.
                              Jos öljyntaso oli kunnossa ennen remppaa ja laitoit öljyä jäähyyn, niin ei se öljynmäärä voinut laskea niin alas, että olisit tuossa ajassa saanut moottorivaurion aikaan. Vaikka et olisi sinne laittanut yhtään öljyä, niin eiköhän sen jäähyn öljyntilavuus ole alle 0.5l. Min - max väli on yleensä ~1l, joten alle 0.5l öljyn väheneminen ei vielä voi aiheuttaa mitään moottorivauriota (jos öljyntaso oli kunnossa ennen remppaa). Käynnistäisin uudelleen ja kuuntelisin miltä kuulostaa. Ettei rempassa nyt jäänyt jotain irti tai tullut laitettua huonosti paikalleen?
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • rodpe
                                Bimmer Rookie
                                • May 2016
                                • 83
                                • Kokkola

                                Nyt käynnistin moottorin uudestaan ja kaikki näyttäisi olevan taas kunnossa. Joku tilapäinen häiriö vai

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎