Originally posted by aku1979
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by aku1979 View PostOlisko suosituksia levyistä ja paloista? Sisäinen pikkupoika haluaisi laittaa reikälevyt..Ilmeisesti zimmermannilta saa sellaisia. Mitä muuta kannattaa tehdä/vaihtaa samalla tunnistimien lisäksi?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostReikälevyt on toki komeat, mutta halkeavat normilevyjä helpommin. Itsellä on hyvät kokemukset ATE:n jarruosista. Toki Zimmerman jne. on myös hyvät. Levyissä katsoisin melkein kenen laatuvalmistajan levyt on halvimmat ja ottaisin ne. Palat nyt on aika maku kysymys. ATE on tehnyt BMW:lle paljon alkuperäisiä jarrunosia, joten valitsemalla sen ei voi kovin pahasti mennä metsään. Jos jarrupölystä haluaa eroon niin ATE ceramic jarrupalat. Ei ihan yhtä hyvä initial bite, mutta jarrupöly on vaaleaa eikä se sotke vanteita heti kuten normipalat. Normipaloista ATE:n lisäksi jurid, pagid jne. tunnetut valmistajat. Ota levyt+palat+tunnistimet, muita ei yleensä tarvitse vaihtaa ellei jarrujen kanssa ole ongelmia. Liukutapeille (ja muillekkin osille) kunnon puhdistus. Jos laitat myös taakse, niin kannattaa harkita myös käsijarrukenkien uusimista.
Comment
-
-
Jooh.. viime syksynä laitettu pirssiin uudet narinahelat, ja ylläri ylläri kevät kun koitti ja hiukan lakua heitti tienpintaan ni rupes kitisemään nuo samaiset narinahelat.
Kysymys kuuluukin, mistä tilata kunnon helat joita ei tarviis 2 x vuoteen vaihdella?
E91 335dE91 335D ///M-Sport -07
Ex: E46 330D -03 / E39 528i -96
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View Post...E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Tonich View PostJooh.. viime syksynä laitettu pirssiin uudet narinahelat, ja ylläri ylläri kevät kun koitti ja hiukan lakua heitti tienpintaan ni rupes kitisemään nuo samaiset narinahelat.
Kysymys kuuluukin, mistä tilata kunnon helat joita ei tarviis 2 x vuoteen vaihdella?
E91 335d
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostImulaitteellahan voi juuri sitä pohjan moskaa sieltä imeä pois kun imuputkea vähän siirtelee. Kannattaa katsoa vaikka youtubesta kun ovat imaisseet öjyt pois ja sitten avaavat propun, niin ei sieltä juuri mitään tule. Öljyt pitäisi vaihtaa aina heti ajon jälkeen kun öljy on kuumaa ja epäpuhtaidet kelluu öljyssä. Suurempaa moskaa ei öljyjen joukossa pitäisi olla, jos öljyt on vaihdettu ajallaan ja käytetty kunnon öljyjä. Öljy kulkee kuitenkin suodattimen kautta, joten ei siellä ihmeempää moskaa pitäisi olla. Jos epäilee, että öljypohjan pinnalla on moskaa, niin sen saa ainostaan pois irroittamalla öljypohjan.
Vaan eipäs taida onnistua N54 ja N57 koneissa, kun ei ole sitä perskeleen öljytikkua. Plääh.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by arska86 View PostOnhan N57:ssa tikku
Niinpäs onkin. Pidin itsestään selvänä, ettei siinä ole, kun iDrivessa on se näyttö eikä ohjekirjakaan sitä mainitse. Konepeltikin on tullut aukaistu monen monta kertaa, mutta musta tikku koneen sivulla jäi huomaamatta.
Nyt öljynvaihtoon!
Vielä kun keksisi ilmaisukeinot N54:eenNyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostNo nyt päätin kokeilla tätä imeskelyä e36:ssa, ja wow. Onpas helppo, siisti ja nopea tapa vaihtaa öljyt.
Vaan eipäs taida onnistua N54 ja N57 koneissa, kun ei ole sitä perskeleen öljytikkua. Plääh.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostSigun auto. Xenonit näyttää mielestäni liian alas ja automaattinen korkeudensäätötesti jonka auto tekee kun valot kytketään päälle, on mielestäni aika pieni liikkeinen..
Vaihtelin tänään etuiskareiden yläpäiden laakerit ja tukivarret tuli siis irroitettua... Tuntuu että tullut ton rempan jälkeen. Edessä ja takaa ovat anturit päällisin puolin ainakin ehjän näköiset ja oikeilla paikoillaan voisko olla joki jumi... Ehdotuksia?
EDIT: pitkät kun laittaa pois, niin apparin pitkä vaihtuu kuskin valoon nähden jäljessä.
Vika löytyi. Ilmeisesti laakerin vaihdon yhteydessä ajovalojen korkeudensäätöanturin pidike oli vääntynyt alaspäin ja täten anturi sääti valoja väärin. Väänsin metallipidikkettä vain ylöspäin.. Itte ko tekee ni tulee yleensä just sellasta mitä sattuu tulemaan.E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Alkoi check control näyttämään punaista käsijarruvaloa ja samalla käynnistyksessä punaista nosturikuvakettta. iDrive kertoo viaksi "Brake Pads vorn - please replace". Ei erittele onko kyseessä etu vai takapää, joten lienee jokin anturiviasta tms. johtuva herja? Jarruille näyttää huoltovalikko rangea olevan vielä 25000/28000km ja pintaa hyvin vielä jäljellä.F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostLueskelin päästäisenä vikakoodeja ja tein vikadiagnostiikkaa ISTA:lla ehkä n. 30 minuutin ajan, kun jännite oli jo laskenut alle 12V tasolle. Akkuna n. 1,5 vuotta vanha Bosch 100Ah akku, jonka olin ladannut edellisenä iltana täyteen. Ei varmaan ihan normaalia?E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Comment