Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    Originally posted by aku1979 View Post
    Ei muuttanut tilannetta, mutta kun otti silmän käteen niin tuossahan sanotaan 330x24 up to 09/2007.
    Olisko suosituksia levyistä ja paloista? Sisäinen pikkupoika haluaisi laittaa reikälevyt..Ilmeisesti zimmermannilta saa sellaisia. Mitä muuta kannattaa tehdä/vaihtaa samalla tunnistimien lisäksi?

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by aku1979 View Post
      Olisko suosituksia levyistä ja paloista? Sisäinen pikkupoika haluaisi laittaa reikälevyt..Ilmeisesti zimmermannilta saa sellaisia. Mitä muuta kannattaa tehdä/vaihtaa samalla tunnistimien lisäksi?
      Reikälevyt on toki komeat, mutta halkeavat normilevyjä helpommin. Itsellä on hyvät kokemukset ATE:n jarruosista. Toki Zimmerman jne. on myös hyvät. Levyissä katsoisin melkein kenen laatuvalmistajan levyt on halvimmat ja ottaisin ne. Palat nyt on aika maku kysymys. ATE on tehnyt BMW:lle paljon alkuperäisiä jarrunosia, joten valitsemalla sen ei voi kovin pahasti mennä metsään. Jos jarrupölystä haluaa eroon niin ATE ceramic jarrupalat. Ei ihan yhtä hyvä initial bite, mutta jarrupöly on vaaleaa eikä se sotke vanteita heti kuten normipalat. Normipaloista ATE:n lisäksi jurid, pagid jne. tunnetut valmistajat. Ota levyt+palat+tunnistimet, muita ei yleensä tarvitse vaihtaa ellei jarrujen kanssa ole ongelmia. Liukutapeille (ja muillekkin osille) kunnon puhdistus. Jos laitat myös taakse, niin kannattaa harkita myös käsijarrukenkien uusimista.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        Originally posted by HTK12 View Post
        Reikälevyt on toki komeat, mutta halkeavat normilevyjä helpommin. Itsellä on hyvät kokemukset ATE:n jarruosista. Toki Zimmerman jne. on myös hyvät. Levyissä katsoisin melkein kenen laatuvalmistajan levyt on halvimmat ja ottaisin ne. Palat nyt on aika maku kysymys. ATE on tehnyt BMW:lle paljon alkuperäisiä jarrunosia, joten valitsemalla sen ei voi kovin pahasti mennä metsään. Jos jarrupölystä haluaa eroon niin ATE ceramic jarrupalat. Ei ihan yhtä hyvä initial bite, mutta jarrupöly on vaaleaa eikä se sotke vanteita heti kuten normipalat. Normipaloista ATE:n lisäksi jurid, pagid jne. tunnetut valmistajat. Ota levyt+palat+tunnistimet, muita ei yleensä tarvitse vaihtaa ellei jarrujen kanssa ole ongelmia. Liukutapeille (ja muillekkin osille) kunnon puhdistus. Jos laitat myös taakse, niin kannattaa harkita myös käsijarrukenkien uusimista.
        Tämä selvä, kiitos!

        Comment

        • Tonich
          Bimmer Rookie
          • Aug 2014
          • 55
          • Nilsiä

          Jooh.. viime syksynä laitettu pirssiin uudet narinahelat, ja ylläri ylläri kevät kun koitti ja hiukan lakua heitti tienpintaan ni rupes kitisemään nuo samaiset narinahelat.
          Kysymys kuuluukin, mistä tilata kunnon helat joita ei tarviis 2 x vuoteen vaihdella?
          E91 335d
          E91 335D ///M-Sport -07
          Ex: E46 330D -03 / E39 528i -96

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17837
            • PKS

            Originally posted by HTK12 View Post
            ...
            Siinä tulikin jo hyvät kattavat ohjeet. Tuohon valmistaja-asiaan viitaten, omassa E90 oli tehtaan jäljiltä kaikki jarruosat Textaria. Saman valmistajan osilla jatkoin.
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36
            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • soukkadyydd
              Bimmer Rookie
              • Jun 2016
              • 92
              • Seinäjoki

              Originally posted by Tonich View Post
              Jooh.. viime syksynä laitettu pirssiin uudet narinahelat, ja ylläri ylläri kevät kun koitti ja hiukan lakua heitti tienpintaan ni rupes kitisemään nuo samaiset narinahelat.
              Kysymys kuuluukin, mistä tilata kunnon helat joita ei tarviis 2 x vuoteen vaihdella?
              E91 335d
              Injektioneulalla sopivaa öljyä helan kumin läpi, problem solved.

              Comment

              • bmw323it
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1821
                • N/A

                Originally posted by HTK12 View Post
                Imulaitteellahan voi juuri sitä pohjan moskaa sieltä imeä pois kun imuputkea vähän siirtelee. Kannattaa katsoa vaikka youtubesta kun ovat imaisseet öjyt pois ja sitten avaavat propun, niin ei sieltä juuri mitään tule. Öljyt pitäisi vaihtaa aina heti ajon jälkeen kun öljy on kuumaa ja epäpuhtaidet kelluu öljyssä. Suurempaa moskaa ei öljyjen joukossa pitäisi olla, jos öljyt on vaihdettu ajallaan ja käytetty kunnon öljyjä. Öljy kulkee kuitenkin suodattimen kautta, joten ei siellä ihmeempää moskaa pitäisi olla. Jos epäilee, että öljypohjan pinnalla on moskaa, niin sen saa ainostaan pois irroittamalla öljypohjan.
                No nyt päätin kokeilla tätä imeskelyä e36:ssa, ja wow. Onpas helppo, siisti ja nopea tapa vaihtaa öljyt.

                Vaan eipäs taida onnistua N54 ja N57 koneissa, kun ei ole sitä perskeleen öljytikkua. Plääh.
                Nyt:
                BMW 530e (g30)
                BMW 335i (e90)
                BMW 323iC (e36)
                BMW 850i (e31)
                Golf GTE
                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                Comment

                • arska86
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 309
                  • Helsinki

                  Originally posted by bmw323it View Post
                  No nyt päätin kokeilla tätä imeskelyä e36:ssa, ja wow. Onpas helppo, siisti ja nopea tapa vaihtaa öljyt.

                  Vaan eipäs taida onnistua N54 ja N57 koneissa, kun ei ole sitä perskeleen öljytikkua. Plääh.
                  Onhan N57:ssa tikku

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1821
                    • N/A

                    Originally posted by arska86 View Post
                    Onhan N57:ssa tikku
                    Shame on me

                    Niinpäs onkin. Pidin itsestään selvänä, ettei siinä ole, kun iDrivessa on se näyttö eikä ohjekirjakaan sitä mainitse. Konepeltikin on tullut aukaistu monen monta kertaa, mutta musta tikku koneen sivulla jäi huomaamatta.

                    Nyt öljynvaihtoon!

                    Vielä kun keksisi ilmaisukeinot N54:een
                    Nyt:
                    BMW 530e (g30)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by bmw323it View Post
                      No nyt päätin kokeilla tätä imeskelyä e36:ssa, ja wow. Onpas helppo, siisti ja nopea tapa vaihtaa öljyt.

                      Vaan eipäs taida onnistua N54 ja N57 koneissa, kun ei ole sitä perskeleen öljytikkua. Plääh.
                      Onhan se melko näppärä ainakin niissä autoissa missä suodatin on kätevästi saatavilla yläkautta. BMW:llä taitaa suurimmassa osassa autoja olla melko kätevästi vaihdettava suodatin.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • aku1979
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2015
                        • 1152
                        • Helsinki

                        Lueskelin päästäisenä vikakoodeja ja tein vikadiagnostiikkaa ISTA:lla ehkä n. 30 minuutin ajan, kun jännite oli jo laskenut alle 12V tasolle. Akkuna n. 1,5 vuotta vanha Bosch 100Ah akku, jonka olin ladannut edellisenä iltana täyteen. Ei varmaan ihan normaalia?

                        Comment

                        • Bmw92
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2016
                          • 147
                          • Eteläkarjala

                          Originally posted by Bmw92 View Post
                          Sigun auto. Xenonit näyttää mielestäni liian alas ja automaattinen korkeudensäätötesti jonka auto tekee kun valot kytketään päälle, on mielestäni aika pieni liikkeinen..

                          Vaihtelin tänään etuiskareiden yläpäiden laakerit ja tukivarret tuli siis irroitettua... Tuntuu että tullut ton rempan jälkeen. Edessä ja takaa ovat anturit päällisin puolin ainakin ehjän näköiset ja oikeilla paikoillaan voisko olla joki jumi... Ehdotuksia?

                          EDIT: pitkät kun laittaa pois, niin apparin pitkä vaihtuu kuskin valoon nähden jäljessä.

                          Vika löytyi. Ilmeisesti laakerin vaihdon yhteydessä ajovalojen korkeudensäätöanturin pidike oli vääntynyt alaspäin ja täten anturi sääti valoja väärin. Väänsin metallipidikkettä vain ylöspäin.. Itte ko tekee ni tulee yleensä just sellasta mitä sattuu tulemaan.
                          E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                          E92 325i
                          E39 520i
                          E46 316i

                          Comment

                          • Neutrone
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 1320
                            • Tampere

                            Alkoi check control näyttämään punaista käsijarruvaloa ja samalla käynnistyksessä punaista nosturikuvakettta. iDrive kertoo viaksi "Brake Pads vorn - please replace". Ei erittele onko kyseessä etu vai takapää, joten lienee jokin anturiviasta tms. johtuva herja? Jarruille näyttää huoltovalikko rangea olevan vielä 25000/28000km ja pintaa hyvin vielä jäljellä.
                            F10 530d semiVOLL
                            ex. E90 320d M-Sport '06
                            ex. E39 523i M-Sport '00
                            ex. E36 325i Coupe '92
                            ex. E30 316i '89



                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17837
                              • PKS

                              Originally posted by aku1979 View Post
                              Lueskelin päästäisenä vikakoodeja ja tein vikadiagnostiikkaa ISTA:lla ehkä n. 30 minuutin ajan, kun jännite oli jo laskenut alle 12V tasolle. Akkuna n. 1,5 vuotta vanha Bosch 100Ah akku, jonka olin ladannut edellisenä iltana täyteen. Ei varmaan ihan normaalia?
                              Ihan normaalille kuulostaa, muista että sulla on sytytysvirrat päällä silloin ja virtaa kuluu..
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36
                              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              Muut talouden vehkeet:
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • aku1979
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2015
                                • 1152
                                • Helsinki

                                Originally posted by Dualfun View Post
                                Ihan normaalille kuulostaa, muista että sulla on sytytysvirrat päällä silloin ja virtaa kuluu..
                                Ok eli aina laturin perään. Ilmeisesti comfort access vie myös jonkun verran virtaa jos puuhastelee avaimet taskussa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎