Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juice
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 820

    Originally posted by Markojs View Post
    Okei, Itsellä pysyy tuo vaihtoväli vain +-5tkm / 1v.
    Joten tuskin katastrofaalisia eroja sitten..

    Jos vaikka kokeilis tuota mobil 1 esp formula 5w30, helposti saatavilla ja
    mitä nopee lukasin niin pitäisi olla ihan kohtuu hyvä vaihtoehto.

    Kiitos!
    Keskustelua asianvierestä, vaikka suoli24 onkin...


    Eli A3/B4 0-40W paras 10-15t? Kun ei normi haistapaska 30tkm LL vaihtovälejä.
    Last edited by Juice; 22-07-2017, 01:43.

    Comment

    • Toni 325i
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 209
      • Raisio

      Originally posted by Tome View Post
      Oletteko dieselmiehet katselleet paljon teillä näyttää imuilman lämpötila välijäähdyttimen jälkeen? Aamulla ulkolämpötila +10C ja tasainen 100km/h vauhti niin lämmöt 67C. Vaikuttaa liian korkeilta omasta mielestä. Koneena M57N2.
      Löytyikö joku selvyys lämpöihin?

      Sigun autossa vähän samanlainen vika eli Carlylla luettuna lämmöt heti startissa vajaa 80 astetta eikä ajossa muutu sen jälkeen. Cooleri vaihdettu isompaan mutta ei vaikutusta, näytti samaa lukemaa jo orkkis coolerilla.
      Voiko imuilman anturi olla rikki tai Carly näyttää omiaan? Anturin voisi tietty vaihtaa vielä uuteen ja katsoa muuttuuko..

      Comment

      • Miku_T
        Newbiemmer
        • Nov 2015
        • 2
        • Espoo

        N52-B25A, ongelmana öljyn syönti mitä tuntuu menevän aika reippaasti. Kovassa kiihdytyksessä huomaa kun putkesta pöllähtää musta pilvi korkeilla kierroksilla. Muuten normaaliajossa ei mitään/ei haise öljy yms... putken päätkin aivan noessa/öljyssä? Vikakoodia antaa P1553, joka googlen mukaan johtuis vanoksesta? Johtuuko toi pölläyttely tuosta? Vai onko mahdollisesti jotain muuta vialla. Ja minkälainen homma tuo vanos vika, auto tuntuu aika nuhaselta alle 4trpm sen jälkeen tuntuu kun ois turbo tullut peliin vaikka sellaista ei löydy.

        Comment

        • TMB
          BTCF Member
          • Apr 2014
          • 124
          • Oulu

          Originally posted by Samii- View Post
          Missä sen sim kortin paikka noissa on yleisesti? Yrittäny kattoo mutta en keksi mihi se on piilotettu.
          En kyllä osaa sanoa että mihin yleensä, mutta kun itte asensi niin meni aika luontevasti hanskalokeron taakse. Ei silleen näppärästi käsillä, niin tuli selviteltyä tota prepaidin itsestään hapantumista.

          Comment

          • RoniV
            BTCF Member
            • Apr 2017
            • 198
            • Finland

            Originally posted by Miku_T View Post
            N52-B25A, ongelmana öljyn syönti mitä tuntuu menevän aika reippaasti. Kovassa kiihdytyksessä huomaa kun putkesta pöllähtää musta pilvi korkeilla kierroksilla. Muuten normaaliajossa ei mitään/ei haise öljy yms... putken päätkin aivan noessa/öljyssä? Vikakoodia antaa P1553, joka googlen mukaan johtuis vanoksesta? Johtuuko toi pölläyttely tuosta? Vai onko mahdollisesti jotain muuta vialla. Ja minkälainen homma tuo vanos vika, auto tuntuu aika nuhaselta alle 4trpm sen jälkeen tuntuu kun ois turbo tullut peliin vaikka sellaista ei löydy.
            Tuon vanoksen solenoidin puhdistamiseen menee 5min niin kannattaa se ainakin kokeilla. Ainakin imupuolen (ylempi) lähti omasta suht helposti.
            - E90 M3 LCI -09
            - E39 530dA Individual M sport
            +2 Muuta

            ex:
            - F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
            - E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
            - E39 528iA | Oxford Green
            - E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
            - E32 735iA -91
            - E46 325Ci -02| Topasblau

            Comment

            • What--
              Newbiemmer
              • Jul 2011
              • 1
              • FIN

              BMW E91 318i

              Moi, kävin koeajamassa tuollaista e91 318i, vm. 2010, n.160tkm ajettu ja manuaalivaihteinen. Nyt kysyisinkin, että kannttaako tuollaista ostaa? Paljon on luettu täältä ja muualta noista, että ongelmia on ollu moottorin kanssa ja vähän tässä olen ruvennutkin empimään auton suhteen, mutta mukava olisi kuitenkin saada AUTO tuon japsin tilalle.

              Koeajossa en mitään rallatuksia koneesta kuullut, saatika muualtakaan ja koneessakin tuntui puhtia olevan ihan tarpeeksi meidän tarpeisiin. Huollot suoritettu n. 1v välein ja merkkihuollossa ruotsissa, eli auto on juuri tuotu suomeen.

              Täällä varmasti joku näistä jotain tietää. Loppuun vielä, että tässähän ilmeisesti on tuo N43 moottori kuitenkin?

              Comment

              • juha77
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 749
                • Vaasa

                N52b30 mottori, yön yli seisonnan jälkeen käy muutaman sekunnin (max 5sec) epätasaisesti hytkyen ja tehnyt tuota ainakin sen aikaa kun mulla ollut. Merkkitesterillä eikä yleistesterillä ole mitään vikakoodeja moottorista, ainoastaan herjaa pakoputken fumeflapista. Onko tuo käytös tyypillistä ko. moottorille?
                e90 330ia
                E36 328i touring
                Ex:
                e46 330i touring facelift
                e46 318ci facelift
                e36 320i cab M-Sport
                e36 325i coupe
                e30 318i

                Comment

                • wsq´_
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 458
                  • Lohja

                  Lauantaina tuli ostettua Rinta Joupilta 320d -06 business navilla(yhdellä cd kololla) ja pari päivää sen jälkee alkoi ongelmat. Eli ongelmana soitin ja idrive(yhdellä menu nappulalla ja rullalla)hässäkkä. Huonosto toimii, toisinsanoen jäässä aika useasti ja pahasti. Pätkii erittäin paljon, rullasta tai menu nappulaa painamalla ei tapahdu mitään oikeastaan ja harvemmin saa edes sammutettua radiota tai edes navi cd:tä ulos soittimesta. Myös ihme napsumista kuuluu kaiuttimista ja turvavyön ääni pätkii kun ei ole turvavyö kytketynä kiinni. Ongelmana taitaa olla tuo ccc mistä juttua myöss foorumilla? Saako tuota vanhaa korjattua vai pitääkö etsiä ehjä tilalle?
                  e36 m60

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7535
                    • Kotona

                    Originally posted by wsq´_ View Post
                    Lauantaina tuli ostettua Rinta Joupilta 320d -06 business navilla(yhdellä cd kololla) ja pari päivää sen jälkee alkoi ongelmat.
                    Vie se takaisin ja sano, että laittavat kuntoon. Kai tuollainen vika virhevastuun piikkiin menee....:think
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                    Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                    -

                    Comment

                    • Rikardo
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 715
                      • Karkkila

                      Käytin auton katsastuksessa ja todettiin yhdessä että vasen takapyöränlaakeri pitäisi vaihtaa.
                      Keväällä vaihdoinkin etupyöränlaakerin, mutta ilmeisesti tuo takapyöränlaakerin vaihto on vähän eri homma. Onko joku vaihtanut tuon onnistuneesti ilman mitään erikoistyökaluja vai maksaako vaivaa yrittää ite vaihtaa?
                      ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                      ex:TitanSilber E91 330da
                      -Karkkila Connection-

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5419
                        • S:t Karins

                        Vaatii mm. kunnon ulosvetäjän jotta saa vetoakselin pois sekä laakerin pois navasta. En lähtis itse tekemään ilman kunnon välineitä.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • Rikardo
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 715
                          • Karkkila

                          Originally posted by Tommix View Post
                          Vaatii mm. kunnon ulosvetäjän jotta saa vetoakselin pois sekä laakerin pois navasta. En lähtis itse tekemään ilman kunnon välineitä.
                          Onhan se tosiaan vähän monimutkaisempi operaatio kuin etupään laakerin vaihto kun löytyi Youtuben DIY-videot aiheesta
                          Sitten ei kun huoltamoilta kyselemään aikoja.
                          ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                          ex:TitanSilber E91 330da
                          -Karkkila Connection-

                          Comment

                          • Homebrew
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2011
                            • 351
                            • Paimio

                            Originally posted by wsq´_ View Post
                            Lauantaina tuli ostettua Rinta Joupilta 320d -06 business navilla(yhdellä cd kololla) ja pari päivää sen jälkee alkoi ongelmat. Eli ongelmana soitin ja idrive(yhdellä menu nappulalla ja rullalla)hässäkkä. Huonosto toimii, toisinsanoen jäässä aika useasti ja pahasti. Pätkii erittäin paljon, rullasta tai menu nappulaa painamalla ei tapahdu mitään oikeastaan ja harvemmin saa edes sammutettua radiota tai edes navi cd:tä ulos soittimesta. Myös ihme napsumista kuuluu kaiuttimista ja turvavyön ääni pätkii kun ei ole turvavyö kytketynä kiinni. Ongelmana taitaa olla tuo ccc mistä juttua myöss foorumilla? Saako tuota vanhaa korjattua vai pitääkö etsiä ehjä tilalle?
                            Voisi olla myös MULF-moduulin ongelma.. Takaluukun pohjasuojien alta löytyy, siitä virtajohto irti ja kattoo häviääkö ongelma.
                            Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                            Ex. E91 330d -07

                            Comment

                            • wsq´_
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 458
                              • Lohja

                              Originally posted by Homebrew View Post
                              Voisi olla myös MULF-moduulin ongelma.. Takaluukun pohjasuojien alta löytyy, siitä virtajohto irti ja kattoo häviääkö ongelma.
                              Kokeillaan tätä!
                              e36 m60

                              Comment

                              • hemz
                                BTCF Member
                                • Jun 2007
                                • 695
                                • Karkkila

                                Originally posted by Alea View Post
                                Krytox on aine, jolla mm. Autokeskus hoitaa takuukorjauksena tiivistenarinat jne. Kallista tavaraa, mutta riittoisaa ja ehdottomasti hintansa arvoista.

                                Halvimman Krytox-pakkauksen löysin sukellusluola.com sivuilta. 10ml ruisku á 17€.
                                Marmorilta 30ml puteli (BMW osa: 83199408523) 61€. Schmiedmannilta löytyy sama 57€.
                                Kiitos tästä vinkistä
                                Ostin eilen tuon 30ml putelin, eikä nitise/natise enää.
                                NOTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎