Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CoCo
    Newbiemmer
    • Jul 2016
    • 9
    • Lahti

    Bmw 335i e92 2007

    Osaako täällä kukaan sanoa mistä mahtaa johtua, että moottorin vikavalo ei pala, kun käynnistää auton? Kävin tänään katsastuksessa ja tästä johtuen tuli hylky. Autossa ei ollut vikakoodeja. Tein tuossa juuri instrument cluster testin ja siinä tuo valo kuitenkin toimi eli poltin ei ainakaan ole viallinen.

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5442
      • S:t Karins

      Originally posted by CoCo View Post
      Osaako täällä kukaan sanoa mistä mahtaa johtua, että moottorin vikavalo ei pala, kun käynnistää auton? Kävin tänään katsastuksessa ja tästä johtuen tuli hylky. Autossa ei ollut vikakoodeja. Tein tuossa juuri instrument cluster testin ja siinä tuo valo kuitenkin toimi eli poltin ei ainakaan ole viallinen.
      No ne vikakoodit kannattaa nyt ihan ensin lukea inpa:lla tms. Muuten on vaikea arvuutella syytä.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • wsq´_
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 458
        • Lohja

        Originally posted by wsq´_ View Post
        Kokeillaan tätä!
        Tuli tätä kokeiltua. Töpseli irti boksista ja virta päälle autoon niin lähti heti radio toimimaan ja idrive toimimaan! Heti kun laittoi töpselin takasin kiinni niin rupesi napsumaan kaiuttimista eikä radio ja siihen liittyvät vermeet toimi. Eli onko vika nyt tuossa mulf boksissa?
        e36 m60

        Comment

        • Babbarainen
          Newbiemmer
          • Feb 2017
          • 22
          • Reso

          E90 325 N52 koneella, kun vaihtaa jumittavan vanos solenoidin niin pitääkö tehdä jotain koodailuja vai onko ihan plug & play juttu ?? Onko tällä koneella taipumusta syödä ko. solenoidei? Vaihdosta 2500km ja käynnistettäessä alkaa oleen taas samoi piirtetä kun jumittavalla solenoidilla, eli ravistaa kovasti muutaman sekunnin heti kun käynnistää??
          Vika valo ei pala :-)

          Comment

          • kapupetri
            Bimmer Rookie
            • Jan 2012
            • 92
            • Vantaa

            Originally posted by Babbarainen View Post
            E90 325 N52 koneella, kun vaihtaa jumittavan vanos solenoidin niin pitääkö tehdä jotain koodailuja vai onko ihan plug & play juttu ?? Onko tällä koneella taipumusta syödä ko. solenoidei? Vaihdosta 2500km ja käynnistettäessä alkaa oleen taas samoi piirtetä kun jumittavalla solenoidilla, eli ravistaa kovasti muutaman sekunnin heti kun käynnistää??
            Vika valo ei pala :-)
            Kyllä kait niiden pitäs kestää. Voiskohan olla jotain muuta vikaa? Lue vikakoodit jossain jos ajotiettariin tarttunut jotain.
            325i e92 2011

            Comment

            • kapupetri
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 92
              • Vantaa

              Onkohan mitään parempaa kuin BMW OEM jos tommoseen e92 325i vaihtaa etupalat ja levyt? Pitäisi mahtua 17" vanteen kanssa. Normi ajoa (ei rata) mutta usein aika raskaalla jarrujalalla. Saa vähän pölyttää jos jarruttaa paremmin. Suosituksia kenties? :think
              325i e92 2011

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                Originally posted by kapupetri View Post
                Onkohan mitään parempaa kuin BMW OEM jos tommoseen e92 325i vaihtaa etupalat ja levyt? Pitäisi mahtua 17" vanteen kanssa. Normi ajoa (ei rata) mutta usein aika raskaalla jarrujalalla. Saa vähän pölyttää jos jarruttaa paremmin. Suosituksia kenties? :think
                Motonet brembot tuntuu ainakin vähän puutuneilta...

                Comment

                • Babbarainen
                  Newbiemmer
                  • Feb 2017
                  • 22
                  • Reso

                  Originally posted by kapupetri View Post
                  Kyllä kait niiden pitäs kestää. Voiskohan olla jotain muuta vikaa? Lue vikakoodit jossain jos ajotiettariin tarttunut jotain.
                  Ei ole mitään tarttunut, sillon kun nuo vaihdettiin oireet oli samanlaiset ja silloin loisti keltaisena ja i drivekin ilmoitti

                  Comment

                  • olli90~
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 123
                    • Kuopio

                    ajovalojen suuntaus

                    Tuli käytettyä autoa leimalla ja jostain syystä oikea ajovalo näyttää liian alas..?

                    Käynnistäessä valot hakee oikean korkeuden normaalisti mutta toinen jää reilusti liian alas Valot on adaptiiviset ja xenonit lyhyvissä, auto e90 LCI -10.

                    Kellään ideoita mikä mättää? piuhan päähän, vai?

                    Edit, vastaan itselleni. rengas ja sisälokari irti, umpion takakansi pois. Projektori heilui ja oli irronut yhdestä kiinnikkeestä, painamalla/kampeamalla napsahti takaisin paikalleen! osat kiinni ja homma selvä!
                    Last edited by olli90~; 21-08-2017, 16:21.

                    Comment

                    • huupi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 1192
                      • Tyrnävä

                      Mikä rikkoo N47-dieselissä pakoputken joustopätkiä? Tutkinut en ole vielä olleenkaan, mutta tuntuu erikoiselta, että autoa ostaessa kaksi vuotta sitten jousto oli lähes irti poikki (autolla ajettu silloin 165tkm ja ikää alle neljä vuotta), ja nyt katsastuksessa moitti, että jälleen on puoliksi putki poikki joustosta (ajettu 210tkm). Moottorin tukikumit, mikä muu edes teoriassa? Siitä huolimatta leima tuli, vaikka etusivulasien sävykään ei kiitoksia kerännyt. :think
                      I01 i3s 94

                      Comment

                      • makek87
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2013
                        • 101
                        • Helsinki

                        Missä nopeudessa cabrioletin katon saa vielä avata/sulkea?

                        Comment

                        • Jarppa63
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 760
                          • Kerava

                          Originally posted by makek87 View Post
                          Missä nopeudessa cabrioletin katon saa vielä avata/sulkea?
                          Auto paikallaan.
                          Koodaamalla muistaakseni alle 30kmh
                          Jarppa
                          BMW i4M50 individual -23
                          exiä: BMW 545e -21
                          BMW F33 435xd -15
                          M550xd-12
                          e93 330da -08
                          Dodge Stealth RT/TT -91
                          Ford Thunderbird SC -91
                          Olds Supreme avo -71
                          Chevy Chevelle 2d HT -72

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by Jarppa63 View Post
                            Auto paikallaan.
                            Koodaamalla muistaakseni alle 30kmh
                            Jarppa
                            Koodaamalla vaikka 255km/h asti, mutta yleisesti laitellaan 30km/h.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • tiakri
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 208

                              Originally posted by olli90~ View Post
                              Tuli käytettyä autoa leimalla ja jostain syystä oikea ajovalo näyttää liian alas..?

                              Käynnistäessä valot hakee oikean korkeuden normaalisti mutta toinen jää reilusti liian alas Valot on adaptiiviset ja xenonit lyhyvissä, auto e90 LCI -10.

                              Kellään ideoita mikä mättää? piuhan päähän, vai?
                              Oisko tästä apua?

                              https://www.bimmerforums.com/forum/s...ment-Alignment

                              Ilmeisesti siis jokin baseline-säätö tms on siitä huolimatta että ovat automaattisesti säätyvät
                              E90lci'09

                              Comment

                              • tommylee
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2015
                                • 292
                                • Haukipudas / Kello

                                335Xi

                                Tuli kosla vaihdettua. 330xd vaihtui 335Xi:n. Auto on jenkkiversio, muutto-auto. Selailin varustelistaa ja tuli mieleen kysäistä, että millainen lokilämppäri kannataa laittaa tähän? Ihan normi säteilylämppäri, vaiko letkulämmitin? Pirssi on ns " hot climate" versio, joten onko jotain huomioitavaa tuon lokilämppärin tai muun suhteen talvea ajatellen?
                                Ja mikä on " lights package"? Ja " cop controll "?:think
                                Ex: BMW 330 Xd E90
                                Ex:BMW 335Xi E90
                                Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎