Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lassiv
    BTCF Member
    • Nov 2015
    • 312
    • Lahti

    Kyselläämpä viisaammilta, jos olisi jotain vinkkejä.

    Aamulla töihin lähtiessä syttyi punainen "nosturin" kuva mittaristoon. Tarkistin service infosta, niin jarrunesteiden vaihto on 2kk päästä ja takajarruissa 5000km jäljellä ajotietokoneen mukaan. Kumpikaan näistä ei mielestäni ollu punaisella service valikossa.

    Kaikkee tuntuisi toimivan normaalisti työmatkalla, mutta vilkut ei näyttäisi vilkuttavan mihinkään suuntaan eikä antavan vilkun symboleita mittaristoonkaan, myöskään pitkien kytkentä/pois kytkentä ei toiminut. Ajotietokoneen napit ja valinta kytkimet toimi samassa viiksessä kuitenkin normaalisti.

    Aluksi mietin että varottaako etukäteen että mentävä huoltoon takajarrujen takia kun "vaan" 5000km enää ajotietokoneen mukaan elinikää niillä. Tämä ehkä olisikin loogista luulisi kyllä samalla tulevan joku takkajarrujen symbolikin nosturin lisäksi, mutta tuo vilkkujen ja pitkien vaihdon toimimattomuus ei oikein tunnu normaalilta

    Osaisiko joku arvailla mikä voisi olla vikana, piuhan perässä pitää varmaan käyttää, mutta ajattelin ensiksi kysellä onko kellään arvauksia mistä voisi johtua. Ollut seisonnassa 4kk about ja nyt ollut vasta pari päivää ajossa seisonnan jälkeen.
    Last edited by lassiv; 10-08-2017, 07:01.

    ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

    Comment

    • Ninety
      Newbiemmer
      • Aug 2015
      • 25
      • Finland

      Mistä voisi johtua, että auto nykii kun laittaa pakin päälle? (Automaatti 320i e90 kyseessä) lievää tärinää ilmenee myös pysähtyessä esim liikennevaloihin toisinaan.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by lassiv View Post
        Kyselläämpä viisaammilta, jos olisi jotain vinkkejä.

        Aamulla töihin lähtiessä syttyi punainen "nosturin" kuva mittaristoon. Tarkistin service infosta, niin jarrunesteiden vaihto on 2kk päästä ja takajarruissa 5000km jäljellä ajotietokoneen mukaan. Kumpikaan näistä ei mielestäni ollu punaisella service valikossa.

        Kaikkee tuntuisi toimivan normaalisti työmatkalla, mutta vilkut ei näyttäisi vilkuttavan mihinkään suuntaan eikä antavan vilkun symboleita mittaristoonkaan, myöskään pitkien kytkentä/pois kytkentä ei toiminut. Ajotietokoneen napit ja valinta kytkimet toimi samassa viiksessä kuitenkin normaalisti.

        Aluksi mietin että varottaako etukäteen että mentävä huoltoon takajarrujen takia kun "vaan" 5000km enää ajotietokoneen mukaan elinikää niillä. Tämä ehkä olisikin loogista luulisi kyllä samalla tulevan joku takkajarrujen symbolikin nosturin lisäksi, mutta tuo vilkkujen ja pitkien vaihdon toimimattomuus ei oikein tunnu normaalilta

        Osaisiko joku arvailla mikä voisi olla vikana, piuhan perässä pitää varmaan käyttää, mutta ajattelin ensiksi kysellä onko kellään arvauksia mistä voisi johtua. Ollut seisonnassa 4kk about ja nyt ollut vasta pari päivää ajossa seisonnan jälkeen.
        Onko akku missä kunnossa? Oliko akku kytkettynä koko seisonnan ajan? Huono akku voi aiheuttaa ihmeellisiä sähköisiä ongelmia.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • lassiv
          BTCF Member
          • Nov 2015
          • 312
          • Lahti

          Originally posted by HTK12 View Post
          Onko akku missä kunnossa? Oliko akku kytkettynä koko seisonnan ajan? Huono akku voi aiheuttaa ihmeellisiä sähköisiä ongelmia.
          Akku oli tosiaan kytkettynä koko ajan niinkun viime vuonnakin, lähti hyvin käyntiin yms. Eilen kaikki toimi kun ajatus tänä aamuna kun lähdin töihin niin tuli tuo vika ettei mitkään vilkut pelaa (viiksestä, hätävilkku katkasijasta tai kun lukitsee ja aukasee ovet kaukkarilla). Myös esim sumarien merkkivaloja ei syttynyt mittaristoon en tarkistanut syttyykö itse sumuvalot.

          Koodaakohan mikä vaan akkuliike tuonne uuden akun? Vai riittääkö että hakee samankokoisen ja pistää itse paikalleen vai pitikö näissä jotenkin turvata tuo koko aikanen sähkösyöttö niin että annettiin rinna uudesta ja vanhasta akusta samaan aikaan jännitettä autoon kun akkua vaihdettiin?

          Akku on käsittääkseni alkuperäinen tai ei ainakaan muuta tietoa itselläni ole, jos nyt voi noin kauaa vakioakku kestää (vm 2009, 238tkm ajettu). Käynnistyy kyllä ongelmitta edelleen.
          Last edited by lassiv; 10-08-2017, 14:24.

          ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by lassiv View Post
            Akku oli tosiaan kytkettynä koko ajan niinkun viime vuonnakin, lähti hyvin käyntiin yms. Eilen kaikki toimi kun ajatus tänä aamuna kun lähdin töihin niin tuli tuo vika ettei mitkään vilkut pelaa (viiksestä, hätävilkku katkasijasta tai kun lukitsee ja aukasee ovet kaukkarilla). Myös esim sumarien merkkivaloja ei syttynyt mittaristoon en tarkistanut syttyykö itse sumuvalot.

            Koodaakohan mikä vaan akkuliike tuonne uuden akun? Vai riittääkö että hakee samankokoisen ja pistää itse paikalleen vai pitikö näissä jotenkin turvata tuo koko aikanen sähkösyöttö niin että annettiin rinna uudesta ja vanhasta akusta samaan aikaan jännitettä autoon kun akkua vaihdettiin?

            Akku on käsittääkseni alkuperäinen tai ei ainakaan muuta tietoa itselläni ole, jos nyt voi noin kauaa vakioakku kestää (vm 2009, 238tkm ajettu). Käynnistyy kyllä ongelmitta edelleen.
            Vika voi olla muuallakin kuin akussa, mutta tuli vaan mieleen kun se aiheuttaa monesti mielenkiintoisia ongelmia. Vikakoodienluku voisi olla ensimmäisenä järkevää. Ei onnistu välttämättä jokaisessa akkuliikkeessä. Kyllä alkuperäinen akku monesti kestää pitkään. Alkuperäisessä akussa pitäisi näkyä ikä, niin siitä voi päätellä onko alkuperäinen vai ei.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • lassiv
              BTCF Member
              • Nov 2015
              • 312
              • Lahti

              Homma viittasi Footwell Module -vikaan koska se pimentää ajovalot(katkasijan), kaiken vilkkuihin liittyvän ja etusähkölasit. Carlyllä myös saatiin vahvistettua että vika on footwell module(lighting module) ja CAN väylä myös antoi virhettä samaisesta osasta. Myös muita satunnaisia vikoja oli, nollaamalla viat takaisin tuli aina samantien tuo footwell module ja sen CAN vika lisänä.

              Akku vaikutti vakiolta ja näin ollen motonetistä käytiin vielä keräämässä Exide 95A AGM ja pistettiin se paikalleen, sähköt katkesi jostain syystä akun irroituksessa vaikka syötettiin konehuoneesta samalla virtaa toisella akulla.

              Uusi akku kuitenkin paikalleen ja virrat päälle. Uusi akku koodaten, tämäkin kertoi jo että ensimmäinen uusi akku autossa eli vanha oli alkuperäinen (2009, 238tkm) eli ihan kohtuu ikä omasta mielestä akulle. Kaikki tulleet vikakoodit nollaukseen (akun irrotuksesta johtuen), nollaus kaikille ja auto käyntiin ja kappas kaikki valot, vilkut ja etulasit lähti pelaamaan normaalisti ja auto antoi 0 vikakoodia.

              Näimpä vikana oli jälleen legendaarinen akku Kiitokset vinkistä sen suhteen vaikka asia oli itselläkin tiedossa mitä lueskellut e6x ja e9x sähkö ongelmia joskus.

              ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by lassiv View Post
                Homma viittasi Footwell Module -vikaan koska se pimentää ajovalot(katkasijan), kaiken vilkkuihin liittyvän ja etusähkölasit. Carlyllä myös saatiin vahvistettua että vika on footwell module(lighting module) ja CAN väylä myös antoi virhettä samaisesta osasta. Myös muita satunnaisia vikoja oli, nollaamalla viat takaisin tuli aina samantien tuo footwell module ja sen CAN vika lisänä.

                Akku vaikutti vakiolta ja näin ollen motonetistä käytiin vielä keräämässä Exide 95A AGM ja pistettiin se paikalleen, sähköt katkesi jostain syystä akun irroituksessa vaikka syötettiin konehuoneesta samalla virtaa toisella akulla.

                Uusi akku kuitenkin paikalleen ja virrat päälle. Uusi akku koodaten, tämäkin kertoi jo että ensimmäinen uusi akku autossa eli vanha oli alkuperäinen (2009, 238tkm) eli ihan kohtuu ikä omasta mielestä akulle. Kaikki tulleet vikakoodit nollaukseen (akun irrotuksesta johtuen), nollaus kaikille ja auto käyntiin ja kappas kaikki valot, vilkut ja etulasit lähti pelaamaan normaalisti ja auto antoi 0 vikakoodia.

                Näimpä vikana oli jälleen legendaarinen akku Kiitokset vinkistä sen suhteen vaikka asia oli itselläkin tiedossa mitä lueskellut e6x ja e9x sähkö ongelmia joskus.
                BMW on herkkä huonokuntoiselle akulle, siksi siitä sanoinkin. Toki vika olisi voinut olla monessa muussakin paikassa. Huono akku vaan kokemusten pohjalta aiheuttaa mitä ihmeellisempiä sähköongelmia näissä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • unam
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2016
                  • 62
                  • Kotka

                  Valojen automaattinen korkeudensäätö viturallaan madallusjousien asennuksen jälkeen, lähivalot näyttää liian alas (keilan n. 10m keulan edessä). Asentotunnistimet siis ilmeisesti vinksin vonksin.

                  Onnistuuko koodaamalla/arvot nollaamalla korjata vai pitääkö purkaa ja laittaa tunnistimet kohdalleen?

                  Autossa adaptiiviset valot ja käynnistäessä auto tasaa valot ihan normaalisti, näyttää vaan liian alas.
                  F11 525d xdrive
                  ex E92 330d

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by unam View Post
                    Valojen automaattinen korkeudensäätö viturallaan madallusjousien asennuksen jälkeen, lähivalot näyttää liian alas (keilan n. 10m keulan edessä). Asentotunnistimet siis ilmeisesti vinksin vonksin.

                    Onnistuuko koodaamalla/arvot nollaamalla korjata vai pitääkö purkaa ja laittaa tunnistimet kohdalleen?

                    Autossa adaptiiviset valot ja käynnistäessä auto tasaa valot ihan normaalisti, näyttää vaan liian alas.
                    Alustamuutosten jälkeen ne valot pitää säätää manuaalisesti, ei auta piuha päässä käynti tähän. Olettaen, että ne valot näytti oikein ennen alustamuutoksia, eikä korkeudensäätö antureita hajotettu alustan vaihdossa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • unam
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2016
                      • 62
                      • Kotka

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Alustamuutosten jälkeen ne valot pitää säätää manuaalisesti, ei auta piuha päässä käynti tähän. Olettaen, että ne valot näytti oikein ennen alustamuutoksia, eikä korkeudensäätö antureita hajotettu alustan vaihdossa.
                      Ei ole manuaali tasonsäätöä lampuille ainakaan sisätiloissa ellei umpioissa ole jotain? Täytynee siis ottaa paikat auki ja katsoa onko anturit kunnolla. Ennen madallusta näytti oikein. Rikkinäinen anturi antaisi varmaankin vikakoodia.
                      Last edited by unam; 11-08-2017, 14:42.
                      F11 525d xdrive
                      ex E92 330d

                      Comment

                      • amisqo
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 1613
                        • Vantaa

                        Originally posted by unam View Post
                        Ei ole manuaali tasonsäätöä lampuille ainakaan sisätiloissa ellei umpioissa ole jotain? Täytynee siis ottaa paikat auki ja katsoa onko anturit kunnolla. Ennen madallusta näytti oikein. Rikkinäinen anturi antaisi varmaankin vikakoodia.
                        eiks umpios oo säätöruuvei mil niit voi vähä kääntää ja vääntää? :think
                        G30 530e iPerfomance M-sport -18
                        Ex: F30 330D M-sport -15
                        Ex: E90 330D M-sport -06
                        Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                        Ex: e30 320i -89
                        Ex: e30 318iS -90

                        Comment

                        • Rikardo
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 715
                          • Karkkila

                          Originally posted by amisqo View Post
                          eiks umpios oo säätöruuvei mil niit voi vähä kääntää ja vääntää? :think
                          Kyllähän siellä on. Katsastaja mulla vähän säätikin kun näytti madallusjousien jäljiltä vähän liian ylös.
                          ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                          ex:TitanSilber E91 330da
                          -Karkkila Connection-

                          Comment

                          • unam
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2016
                            • 62
                            • Kotka

                            Juu siellähän ne säädöt oli kun jakso sen verran vaivautua että avas konepellin
                            F11 525d xdrive
                            ex E92 330d

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by unam View Post
                              Ei ole manuaali tasonsäätöä lampuille ainakaan sisätiloissa ellei umpioissa ole jotain? Täytynee siis ottaa paikat auki ja katsoa onko anturit kunnolla. Ennen madallusta näytti oikein. Rikkinäinen anturi antaisi varmaankin vikakoodia.
                              Joo ei sisällä kuulu ollakkaan mitään säätöä kun on automaattisäätö, mutta melkein kaikissa autoissa lienee umpioissa tuo manuaalisäätö, jolla valot saadaan näyttämään oikein. Tuo automaattisäätö sitten säätää vain kuorman mukaan valot oikealle korkeudelle. Madalluksen jälkeen joutuu tuon manuaalisäädön käytännössä aina tekemään.

                              Originally posted by Rikardo View Post
                              Kyllähän siellä on. Katsastaja mulla vähän säätikin kun näytti madallusjousien jäljiltä vähän liian ylös.
                              Sulla ollut ystävällinen inssi, täälläpäin ei kyllä säädä eikä myöskään anna asiakkaan säätää, vaan aina joutuu jälkitarkastukseen tulemaan.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Rikardo
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 715
                                • Karkkila

                                Originally posted by HTK12 View Post

                                Sulla ollut ystävällinen inssi, täälläpäin ei kyllä säädä eikä myöskään anna asiakkaan säätää, vaan aina joutuu jälkitarkastukseen tulemaan.
                                Joo, nyt oli. Viime vuonna eri konttorilla vaan sanoi muutoskatsastuksen yhteydessä että pitäis säätää vähän alemmaksi. Nyt katsastaja oli kyllä muutenkin ystävällinen. Leima oli mennyt pari päivää vanhaksi, niin laittoi pari vikaa korjauskehoituksena ettei tarvi ajokieltoa laittaa
                                ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                                ex:TitanSilber E91 330da
                                -Karkkila Connection-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎