Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dzeini
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 329
    • Seinäjoki

    #46
    Paljonko on E92 siipiväli? Eli auton leveys kun ovet täysin avattuna :think
    Gotta love V8

    E36 E46 E61 E39 F20...

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6709
      • PK-seutu

      #47
      Originally posted by rizzo View Post
      E93, onnistuuko Carlyllä koodata katon avaus avaimen nappia pidettäessä pohjassa? Cabriomodulessa oli ainoastaan se nopeusrajoitus katon avaukseen.

      Ja autossa on Comfort access.
      Omassa ainakin toimi ihan vakiona napista katon ohjaus. Tosin vain paikallaan ollessa. Siihen sitten apuha koodaamalla (en kokeillut)
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        #48
        Originally posted by pyroz View Post
        Omassa ainakin toimi ihan vakiona napista katon ohjaus. Tosin vain paikallaan ollessa. Siihen sitten apuha koodaamalla (en kokeillut)
        Ahaa, eli siis ei tarvitse olla auton käynnissä? Pitääpä vielä testailla. Kiitos!

        Mietin että jos ei lähde pelittämään, niin voisikohan tällä Carlyn optiolla lähteä:

        Comfort open using remote
        • on
        • off
        Press and hold the unlock button on the remote to open all windows and the sunroof. (codable in CAS)

        Comment

        • SanMiguel
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 1035
          • Kirkkonummi

          #49
          Tossa eilen illalla aikani kuluksi kyttäilin mitähän kaikkea vikaa tuo käyttis herjailee vaikka auto ei oireile mitenkään. Muutama koodi sieltä löytyi mm. Moottorin toimintaan liittyen:

          3EFC - thermal oil level sensor
          483D - throttle actuator

          Onko tuo jälkimmäinen vika asia mistä on syytä huolestua? Yritin googlailla ja vahvasti viittaa siis siihen että kaasuläppä/imuilmaläppä olisi kaput ja kovin yleistä tuntui olevan että ajankanssa mahdollisesti öljy pääsee piirilevylle asti ja sitämyöten morjens. Tuskin putsailusta mahdottomia hyötyy vai onko mahdollista että tuo läppä vaan jumittaa? Onko tuon toimimattomuudessa muita haittoja kun ei tosiaan oireile mitenkään? Vaihtaahan tuo täytyy jossain välissä mutta onko syytä suorittaa nopeita liikeitä?

          Tuo öljytasonanturi taas tuskin vaikuttaa mihinkään käytännön kannalta.

          Comment

          • Tome
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 548
            • Joensuu

            #50
            Originally posted by SanMiguel View Post
            483D - throttle actuator

            Onko tuon toimimattomuudessa muita haittoja kun ei tosiaan oireile mitenkään? Vaihtaahan tuo täytyy jossain välissä mutta onko syytä suorittaa nopeita liikeitä?
            Ei polta dpf:ää jos kaasuläpältä on koodi.

            Comment

            • Hooligan
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 132
              • Unknown

              #51
              320i E91 lci xenoneilla...pitkät valot ei enään toimi, jos katkaisija automaatti asennossa. Ennen toimi. Mistä tämä johtuu? :think Ei ole oma auto, mutta sivusta seurannut ja tuntuu olevan jatkuvasti jotain vikaa jossain. Näähän rupeaa olemaan kalliimpia pitää, kun vanhat bensa veekasit...
              E21

              Comment

              • SanMiguel
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 1035
                • Kirkkonummi

                #52
                Originally posted by Tome View Post
                Ei polta dpf:ää jos kaasuläpältä on koodi.
                Näin olin lukevinani ja siksi oikeestaan tulinkin kyselemään. Niinpä suoritin nopeat liikkeet elien ja hommasin läpän va vaihdoin paikoilleen. Koodikin katosi.

                Tähän liittyen niin mitäs kaikkea/kaikkia parametrejä täytyy täyttyä ennenkuin tuo dpf jälkipoltto alkaa toteutumaan ajon aikana? Onko tommosia vikakoodeja enemmänkin mitkä estää tämän toiminnon tapahtumisen?

                Comment

                • kmn
                  Moderator
                  • May 2009
                  • 6022
                  • Sipoo

                  #53
                  Originally posted by SanMiguel View Post
                  Näin olin lukevinani ja siksi oikeestaan tulinkin kyselemään. Niinpä suoritin nopeat liikkeet elien ja hommasin läpän va vaihdoin paikoilleen. Koodikin katosi.

                  Tähän liittyen niin mitäs kaikkea/kaikkia parametrejä täytyy täyttyä ennenkuin tuo dpf jälkipoltto alkaa toteutumaan ajon aikana? Onko tommosia vikakoodeja enemmänkin mitkä estää tämän toiminnon tapahtumisen?
                  Äkkiseltään tulee mieleen ainakin termarit. En tarkalleen muista asteita (joku muu varmasti muistaa), kuinka lämmin moottori pitää olla, jotta poltto voi alkaa. Esim. DIS:llä saa tehtyä regenerointipyynnön sitten, kun auto on siinä kunnossa. Todennäköisesti tosin aloittaa regeneroinnin heti, kun kaikki ongelmat on korjattu. Ei varmaan muita vikoja ole, mistä ei vikakoodia tulisi, mutta mikä estäisi regeneroinnin? :think

                  Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                  Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                  --
                  Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                  Comment

                  • Dzeini
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 329
                    • Seinäjoki

                    #54
                    Originally posted by Dzeini View Post
                    Paljonko on E92 siipiväli? Eli auton leveys kun ovet täysin avattuna :think
                    Tähän kun joku viitsisi vastata
                    Gotta love V8

                    E36 E46 E61 E39 F20...

                    Comment

                    • erttuli
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2017
                      • 32
                      • Finland

                      #55
                      Tuuppasi aamukasilta takapuskuriin, kun odottelin paikallaan risteyksessä sopivaa aikaa liittyä, autoja tuli n. 50 metrin välein 80 km/h alueella ettei sinne tosta vaan vedetä väliin liukkaalla, varsinkaan tollasella 1.2 litrasella volkkarilla mikä oli tuuttaajalla. Puskuriin pikkunen reikä, pullistuma ja hankaumaa niin, että puhtaana näyttää varmaan melko kaamealta. Mitähän maksaa korjaus? Vaiko uusi puskuri M-lookilla+maalaus.. saatana mitä porukkaa liikenteessä. kortti pois ja bussilla töihin.. saapa nähdä minkä arvion antaa vakuutusyhtiö

                      Auto E92 335

                      Comment

                      • Sterling
                        Newbiemmer
                        • Sep 2017
                        • 17
                        • Pirkanmaa

                        #56
                        Originally posted by erttuli View Post
                        Tuuppasi aamukasilta takapuskuriin, kun odottelin paikallaan risteyksessä sopivaa aikaa liittyä, autoja tuli n. 50 metrin välein 80 km/h alueella ettei sinne tosta vaan vedetä väliin liukkaalla, varsinkaan tollasella 1.2 litrasella volkkarilla mikä oli tuuttaajalla. Puskuriin pikkunen reikä, pullistuma ja hankaumaa niin, että puhtaana näyttää varmaan melko kaamealta. Mitähän maksaa korjaus? Vaiko uusi puskuri M-lookilla+maalaus.. saatana mitä porukkaa liikenteessä. kortti pois ja bussilla töihin.. saapa nähdä minkä arvion antaa vakuutusyhtiö

                        Auto E92 335
                        Jos olet syytön osapuoli niin eihän sillä ole mitään väliä mitä maksaa kerta menee syyllisen liikennevakuutuksesta. :think

                        Comment

                        • erttuli
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2017
                          • 32
                          • Finland

                          #57
                          Originally posted by Sterling View Post
                          Jos olet syytön osapuoli niin eihän sillä ole mitään väliä mitä maksaa kerta menee syyllisen liikennevakuutuksesta. :think
                          Joo totta, ei aikaisemmin ole sattunut tämmöstä itselle, 0 kertaa ollut ns. kolarissa osallisena saatika itse syyllisenä koko ajokortin omistamisen aikana kokemus näistä on kovin vähäistä. Taisi toisen auto ottaa enemmä damagea, ihan ansaitusti tarvis olla peräkoukku.. tuupatkaa siihen niin on puskuri entinen nooh ehkä kesäksi tulee hienompi perä autoon

                          Comment

                          • amisqo
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 1612
                            • Vantaa

                            #58
                            Originally posted by kmn View Post
                            Äkkiseltään tulee mieleen ainakin termarit. En tarkalleen muista asteita (joku muu varmasti muistaa), kuinka lämmin moottori pitää olla, jotta poltto voi alkaa. Esim. DIS:llä saa tehtyä regenerointipyynnön sitten, kun auto on siinä kunnossa. Todennäköisesti tosin aloittaa regeneroinnin heti, kun kaikki ongelmat on korjattu. Ei varmaan muita vikoja ole, mistä ei vikakoodia tulisi, mutta mikä estäisi regeneroinnin? :think
                            "DPF regeneration occurs when the coolant is above 75C, there is over 10litres of fuel in the tank and the exhaust temp is circa 250C" . Termarit on varmaan yleisin syy miks ei poltot toimi
                            Last edited by amisqo; 24-03-2018, 08:31.
                            G30 530e iPerfomance M-sport -18
                            Ex: F30 330D M-sport -15
                            Ex: E90 330D M-sport -06
                            Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                            Ex: e30 320i -89
                            Ex: e30 318iS -90

                            Comment

                            • JRe90
                              BTCF Member
                              • Jun 2016
                              • 14
                              • Janakkala

                              #59
                              Onko muilla kokemusta jäähdytineste vuodoista pakkassäällä bensakoneellisissa e90:ssä, kysessä olisi n46 koneella oleva 320i, vuoto kohta on edestä katsottuna koneen oikealla puolen, vuoto ilmenee ainostaa pakkasella -15 ylöspäin kun mootori on jäähtynyt yön aikana, niin on valuttanut pohjalevyn päälle n.1-2 dl nestettä. Kuumana kone ei vuoda nestettä, vaikka kuinka yrittää etsiä. :think
                              Bmw 320i -07 e90

                              Comment

                              • walopower
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 294
                                • Espoo

                                #60
                                Originally posted by lassiv View Post
                                Onkohan mitään laadukkaita toimittajia jolta voisi tilata ledit sisustaan hehkupolttimoiden tilalle? Yksi sarja tuli ebayst aaikanaan muutamalla eurolla hankittua ja isoin osa ledeistä vilkkuu ja pätkii miten sattuu

                                Mietin että onko joku tehnyt näihin ns laadukkaita ledi settejä? Aiempiin autoihin briteissä varsinkin oli toimittajia ketkä teki autokohtaisia ledi sarjoja hieman laadukkaammin.
                                Ostat COB ytimisiä, lämpimän sävyisiä ledejä, niin et pety.
                                Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎