Originally posted by fraatti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by aku1979 View PostPitääpä katsoa livedataa. Missä arvoissa paineiden tulisi suunnilleen olla? Eipä tässä reilu kolmen vuoden aikana mitään kummempaa ole ollutkaan, kopkop.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostOta se muovi ensimmäilseksi irti ja katso johdot. Anturi löytyy tukin etupäästä. Kun ei starttaa niin paine pitäisi olla jotain nollan pinnassa. Saatta hiukan heittää kymmenen tms... startatessa sitten jotain +150bar tms. Vikakoodin perusteellahan paine on täysin toisessa äärilaidassa.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostJohdot näytti ehjältä. Pitää mittailla kunhan ensin keksin miten. Paineet expected n.350 ja actual n.50. startatessa jännite putoaa vähän alle 10V.
Varmistan nyt vielä että tarkistit johdot kuvassa näkyvästä paikasta?
Olettaisin että paine on myös lähelle nollassa kun ei starttaa(eli näyttää oikein). Tuosta kyllä tulisi koodi jos poikkeaa liikaa.
Tässä railpaineanturin kytkentä jotta voit mitata johdot tarvittaessa:
Ruskea-vihreä lienee maa ja valko-keltanen +5v, sinivalkoinen taas signaalipiuha
Moottorinohjaimen sijainti:
Liittimien nastat:
3F30 koodihan tarkoittaa sitä että signaalipiuhasta tulee yli 4,9v eculle. Normaalisti jännitteen pitäisi olla 0,256v - 4,9v kaikissa tilanteissa. Mitä matalempi jännite niin sen matalempi paine.
Startatessa railipainetta ohjataan rail-kiskon päässä olevalla paineensäätimellä. Periaatteessa jos tuo narahtaisi jumiin niin mahtaisiko sillon paine nousta "tappiin" saakka? Ja vastaavasti kun faskaa niin sitten paine ei nouse startissa?
Function
The high pressure pump constantly generates the system pressure held in the fuel rail. The fuel-rail pressure is adjusted to the correct level according to engine operating parameters by one of the following two possible control methods (dual actuator concept):
Pressure regulation by the rail pressure control valve:
The high pressure pump constantly delivers fuel at high pressure to the rail. The rail pressure control valve diverts any excess fuel volume delivered to the rail into the return line, thereby maintaining the rail pressure at the required level. The higher the control signal current, the higher the rail pressure that is maintained.
The flow regulating valve is set to maximum flow.
Volumetric flow regulation by the flow regulating valve:
The flow regulating valve only allows the amount of fuel to flow into the high pressure pump from the low-pressure side that is required in order to generate the required fuel rail pressure. The high-pressure pump cylinders are not completely filled with fuel. The higher the control signal current, the lower is the rail pressure that is generated.
The rail pressure control valve is kept closed, i.e. set to maximum rail pressure.
The two control methods are used under the following engine operating conditions:
When the engine is started, rail pressure control is always active.
When the engine is running:
at coolant temperatures below about 19 °C rail pressure control is always active
at coolant temperatures above about 19 °C volumetric flow regulation is active
Jos se on palanut niin sitten kannattaa kääntää katse tässä kytkennöissä näkyvien johtojen suuntaan sillä F01 sulakkeelta virta menee määränsäätimelle, paineensäätimelle, ahtimen säätimelle sekä nokka-akselin asentotunnistimelle. Kytkennän puolesta tuon ei pitäisi tyhjätä akkua vaikka jossain noissa piuhoissa olisikin vikaa.
Ja niin onhan tankissa ainetta ja polttoainepumppu pitää ääntä? Mitä vikakoodeja jää aktiiviseksi starttauksen jäljiltä? Akun matalajännite voinee iskeä tauluun vaikka mitä joka johtaa harhaan. Oleellisin lienee nyt se että paine ei nouse startissa ja toisaalta johtojenkin voisi kuvitella olevan jotenkin kehissä koska livedatakin kertoo jotain. :think
Mahtoikos se olla niin että määränsäätimen vikaatumisesta voi johtua myös alhainen rail-paine?
Tuosta vielä suuttimista että 120bar vaaditaan starttiin....
Jospa näillä pääsisi alkuun... :thinkLast edited by fraatti; 09-04-2018, 04:14.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTänne olinkin kirjoitellut että omassa paine oli ollut rontti 300bar kun auto ei lähtenyt käyntiin(muun syyn takia joten heikolle näyttää sen suhteen eli paine jää matalaksi: http://www.btcf.fi/forum/showthread....92#post3954892
Varmistan nyt vielä että tarkistit johdot kuvassa näkyvästä paikasta?
Olettaisin että paine on myös lähelle nollassa kun ei starttaa(eli näyttää oikein). Tuosta kyllä tulisi koodi jos poikkeaa liikaa.
Tässä railpaineanturin kytkentä jotta voit mitata johdot tarvittaessa:
Ruskea-vihreä lienee maa ja valko-keltanen +5v, sinivalkoinen taas signaalipiuha
Moottorinohjaimen sijainti:
Liittimien nastat:
3F30 koodihan tarkoittaa sitä että signaalipiuhasta tulee yli 4,9v eculle. Normaalisti jännitteen pitäisi olla 0,256v - 4,9v kaikissa tilanteissa. Mitä matalempi jännite niin sen matalempi paine.
Startatessa railipainetta ohjataan rail-kiskon päässä olevalla paineensäätimellä. Periaatteessa jos tuo narahtaisi jumiin niin mahtaisiko sillon paine nousta "tappiin" saakka? Ja vastaavasti kun faskaa niin sitten paine ei nouse startissa?
Ylemmissä kuvissahan näkyy myös määränsäätimen ja paineensäätimen kytkentä. Ja noillehan tulee oma jännite sulakkeelta F01 ja se löytyy täältä:
Jos se on palanut niin sitten kannattaa kääntää katse tässä kytkennöissä näkyvien johtojen suuntaan sillä F01 sulakkeelta virta menee määränsäätimelle, paineensäätimelle, ahtimen säätimelle sekä nokka-akselin asentotunnistimelle. Kytkennän puolesta tuon ei pitäisi tyhjätä akkua vaikka jossain noissa piuhoissa olisikin vikaa.
Ja niin onhan tankissa ainetta ja polttoainepumppu pitää ääntä? Mitä vikakoodeja jää aktiiviseksi starttauksen jäljiltä? Akun matalajännite voinee iskeä tauluun vaikka mitä joka johtaa harhaan. Oleellisin lienee nyt se että paine ei nouse startissa ja toisaalta johtojenkin voisi kuvitella olevan jotenkin kehissä koska livedatakin kertoo jotain. :think
Mahtoikos se olla niin että määränsäätimen vikaatumisesta voi johtua myös alhainen rail-paine?
Tuosta vielä suuttimista että 120bar vaaditaan starttiin....
Jospa näillä pääsisi alkuun... :think
Comment
-
-
E92 jäi kaupan pihaan. Start nappia painamalla mittaristoon syttyi vaan huutomerkki eikä mitään tapahtunut.. Muutaman yrityskerran jälkeen, tuulilasinpyyhkijät alkoivat pyyhkiä itsestään, airbagin ja rattilukon merkit kävivät mittaristossa, avain pois virtalukosta ja takaisin -> auto täysin hengetön, mittaristot ym. pimeänä, avainkaan ei pysy lukossa paikoillaan. Keskuslukitus ja auton sisävalot ainostaan toimii. Mistähän tuostakin nyt kannattaisi alkaa vikaa etsimään, koodejakaan ei voi lukea koska autoon ei saa virtoja päälle. Niin ja akussa on kyllä virtaa, pari kk sitten vaihdettu uuteen.
Last edited by JHo; 09-04-2018, 06:22.F87&E28
Comment
-
-
Originally posted by JHo View PostE92 jäi kaupan pihaan. Start nappia painamalla mittaristoon syttyi vaan huutomerkki eikä mitään tapahtunut.. Muutaman yrityskerran jälkeen, tuulilasinpyyhkijät alkoivat pyyhkiä itsestään, airbagin ja rattilukon merkit kävivät mittaristossa, avain pois virtalukosta ja takaisin -> auto täysin hengetön, mittaristot ym. pimeänä, avainkaan ei pysy lukossa paikoillaan. Keskuslukitus ja auton sisävalot ainostaan toimii. Mistähän tuostakin nyt kannattaisi alkaa vikaa etsimään, koodejakaan ei voi lukea koska autoon ei saa virtoja päälle. Niin ja akussa on kyllä virtaa, pari kk sitten vaihdettu uuteen.
Comment
-
-
Ihan magee vessa tuo iki ihana E91
Onko olemassa tekohengitystä kun akun vaihdon jälkeen auto huutaa lightning system failurea eli footwell module = FRM
Perus setit pimeenä ikkunat, vilkut, valokytkin + jne.
Ko. vika ilmestyi heti kun laitoin virrat päälle eli ennen akun vaihdon kuittausta.
Akussa oli virtaa Carlyn mukaan 12.1 V kun koodasin 90Ah ja kuittasin akun. Jäi lataukseen yön yli kun tuulilasi vaihdettiin samalla.
Vikakoodien kuittaus ei poista tätä ongelmaa mutta miten saisin edes ikkunan kiinni?
Rahulle soitin kyllä et sais apuvah mutta menee huomiseen.
Kallis akun vaihto mutta sentään kesti oem akku 7 vuotta + tuulilasi kans.
Ps. Kun tuo FRM vaihdetaan niin vaikuttaako vaihto softaukseen?Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostAkkukaukalon läpiviennistä.F87&E28
Comment
-
-
Originally posted by JHo View PostE92 jäi kaupan pihaan. Start nappia painamalla mittaristoon syttyi vaan huutomerkki eikä mitään tapahtunut.. Muutaman yrityskerran jälkeen, tuulilasinpyyhkijät alkoivat pyyhkiä itsestään, airbagin ja rattilukon merkit kävivät mittaristossa, avain pois virtalukosta ja takaisin -> auto täysin hengetön, mittaristot ym. pimeänä, avainkaan ei pysy lukossa paikoillaan. Keskuslukitus ja auton sisävalot ainostaan toimii. Mistähän tuostakin nyt kannattaisi alkaa vikaa etsimään, koodejakaan ei voi lukea koska autoon ei saa virtoja päälle. Niin ja akussa on kyllä virtaa, pari kk sitten vaihdettu uuteen.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostSähköinen rattilukko jumissa? Pääseekö autoon testerilä kiinni? Jo rattilukko narahtaa tarpeeksi monta kertaa vikatilaan niin onko oireet juuri kyseisenlaiset? Sähköisen rattilukon laskurin pystyy nollaamaan ainakin.F87&E28
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostNo nyt oli kattavaa ohjeistusta, kiitos paljon! Eiköhän se näillä taitu.
Vaihdan huomenna vanhan akun takaisin, koska tuo "vara-akku" taitaa olla sökö. Vanha akku latautui täyteen ja ainakin halvan akkutesterin perusteella on ok.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostOlen aika tosi pihalla näistä sähköasioista, mutta ropelsin nyt jotain kuitenkin. Eli testasin paineanturin johdosta maajohdon ja virtajohdon...ainakin jatkuvuus(mikälie oikea termi) oli ok plus ja miinus johdossa. Virtojen ollessa päällä antoi jännitteeksi karvan alle 5V. Moottorinohjauksen sulakkeet olivat kunnossa.
Vaihdan huomenna vanhan akun takaisin, koska tuo "vara-akku" taitaa olla sökö. Vanha akku latautui täyteen ja ainakin halvan akkutesterin perusteella on ok.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment