Lainasin tuossa tuoreen vaimokokelaan E92. Ajoin n. 50 km matka-ajoa, pysähdyin käymään kaupassa, nakkasin kauppakassin takakonttiin ja lähdin jatkamaan matkaa. Kauppareissun aikana radiomoduuli lakkasi toimimasta, ei kuulu pihaustakaan, eikä näytössä ole kuin tyhjyyttä. Tässä vehkeessä ei siis ole iDrivea.
Mistähän päästä tätä lähtisi tsekkaamaan?
Oliko kenelläkään tähän mitään hyviä arvauksia? Tai lähinnä known issuet / samankaltaiset syndroomat?
Kyllä ainakin vanhemmissa malleissa pyörittää startilla muttei käynnisty jos synkka on pielessä.
Ok. Osaisko joku sanoa miten sen saa resetoitua? Inpalla ku meen e90 > motor > m47. Ni herjaa että "identification error" eli en pööse edes nollausvalikkoon. Vikakoodit kyllä pystyn lukemaan.
Ok. Osaisko joku sanoa miten sen saa resetoitua? Inpalla ku meen e90 > motor > m47. Ni herjaa että "identification error" eli en pööse edes nollausvalikkoon. Vikakoodit kyllä pystyn lukemaan.
Olisko väärät/vanhat scriptit sit INPA:ssa..? Mistä sä saat vikakoodit luettua jos et valikkoon asti pääse?
E9x koreissa muistaakseni about 5/2007 vaihtui moottorityyppi N47:ään. Eli 2007 vuoden autoja katsellessa kannattaa olla jo tarkkana ja runkonumerolla tarkistaa. 2008 puolella ei ole missään autossa enää M47-moottoria.
E91 07/2007 on vielä M47:lla, eli tehtaan kesälomien jälkeen 09/2007 tuli N47 niihinkin. E92 muistaakseni aikaisemmin kuten myös E81?
E91 330d -06 nakkas laturin remmin pois paikoiltaan. Joku kiristäjäkö siellä on mennyt? Mitä kaikkea tuo remmi pyörittää, uskaltaako ajaa kylmällä moottorilla n. 4 kilsan päähän pajalle?
Ettei vaan oo ohjainrullan pultti katkennu kuten kävi itelle? Käsittääkseni M57:ssa just sama systeemi.. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...4&postcount=29 Vesipumppuhan pyörii samalla hihnalla joten vähä riskihän sillä on ajaa yhtään.
Juuri näinhän siinä oli käynyt. Kuulemma ei edes kovin harvinaista.
Mitäs meinaa tällainen vikakoodi (BMW E93 325i N53B30):
Fuel pressure sensor, electric
Code: 0029F3
Bensanpaineen anturi? Auto toimii täysin normaalisti, mutta tuollaisen koodin pukkaa päälle heti nollauksen jälkeen
Tämä tilaukseen ja matka jatkuu?
Palaan tähän, jos joku joskus miettii samaa vikaa.
Vaihdettu mielenrauhan vuoksi molemmat anturit (high ja low pressure sensorit) ja vikakoodi katosi. Ei vaikutusta auton käyntiin, vetoihin tai kulutukseen.
Mistähän vuotaa jäähdytinnestettä? Konepelti auki moottoritilan pohjamuovi näyttää kuivalta ja puskurin edestä katsottuna ei näy märkää. Ainoastaan puskurin ja pohjamuovin välistä tiputtaa ja vasemman lokasuojan kohdalta myös (voi olla että auto parkissa hieman vinossa). 320d M47
- Kaikki letkuliitokset kokeiltu läpi
- Paisuntasäiliön alta ei vuoda
- Kielenpäällä kokeiltu nestettä ja makeaa on
Onko näistä hajonnut syyläreitä? Kummalla puolella näissä on jäähdyttimen tyhjennysproppu (voisiko vuotaa siitä, aiempi omistaja vaihtanut vesipumpun)?
Mistähän vuotaa jäähdytinnestettä? Konepelti auki moottoritilan pohjamuovi näyttää kuivalta ja puskurin edestä katsottuna ei näy märkää. Ainoastaan puskurin ja pohjamuovin välistä tiputtaa ja vasemman lokasuojan kohdalta myös (voi olla että auto parkissa hieman vinossa). 320d M47
- Kaikki letkuliitokset kokeiltu läpi
- Paisuntasäiliön alta ei vuoda
- Kielenpäällä kokeiltu nestettä ja makeaa on
Onko näistä hajonnut syyläreitä? Kummalla puolella näissä on jäähdyttimen tyhjennysproppu (voisiko vuotaa siitä, aiempi omistaja vaihtanut vesipumpun)?
Luulisi olevan varsin helppo löytää, kun ajat auton kuumaksi ja otat sen pohjamuovin irti.
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment