Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jussi Heinonen
    Newbiemmer
    • Nov 2015
    • 9
    • Salo

    #61
    Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Auto on 320d m47 koneella ja ilmansuodattimen suojakansi ei mene kirveelläkään takaisin paikalleen. Eli en saa sitä kohtaamaan ruuvinreikiä vaikka miten kääntelis. Oli kyl tosi vit###umainen ottaa poiskin mutta takaisinlaitto näköjään vastustaa vielä enemmän. Onko siinä siis joku juoni mitä en tajua? Oli kyllä vanha suodatin niin musta että oli varmaan alkuperäinen

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      #62
      Vähän väärä topic ehkä, mutta kysyn kuitenkin. Eli huomasin, että kahdessa renkaassa vuotaa venttiilinrunko. Viikossa renkaat aika lailla tyhjät. Rengasliike tuskin vaihdoista paljon veloittaa, mutta onko kokemuksia vaihtamisesta itse rengasta irroittamatta?

      Renkaat on uusittu liikkeessä joku aika sitten ja sinänsä vähän harmi, etteivät tarkastaneet venttiilien kuntoa.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5426
        • S:t Karins

        #63
        Originally posted by aku1979 View Post
        Vähän väärä topic ehkä, mutta kysyn kuitenkin. Eli huomasin, että kahdessa renkaassa vuotaa venttiilinrunko. Viikossa renkaat aika lailla tyhjät. Rengasliike tuskin vaihdoista paljon veloittaa, mutta onko kokemuksia vaihtamisesta itse rengasta irroittamatta?

        Renkaat on uusittu liikkeessä joku aika sitten ja sinänsä vähän harmi, etteivät tarkastaneet venttiilien kuntoa.
        Ei tuota venttiiliä saa pois kuin sisäkautta? Jotkut liikkeet vaihtaa aina myös uudet venttiilit rengasrumban yhteydessä. Jokatapauksessa aika harvinainen vika.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • bemmidee
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 55
          • stadi

          #64
          Originally posted by aku1979 View Post
          Vähän väärä topic ehkä, mutta kysyn kuitenkin. Eli huomasin, että kahdessa renkaassa vuotaa venttiilinrunko. Viikossa renkaat aika lailla tyhjät. Rengasliike tuskin vaihdoista paljon veloittaa, mutta onko kokemuksia vaihtamisesta itse rengasta irroittamatta?

          Renkaat on uusittu liikkeessä joku aika sitten ja sinänsä vähän harmi, etteivät tarkastaneet venttiilien kuntoa.
          Olisko käyny silleen että rengasliike on laittanu uudet venttiilit ja rikkonut ne samalla siinä. Näin kävi mulla oli halki venttiili melko juuresta.
          Paikallaan ei vaihto onnistu. Rengas oltava luonnollisesti tyhjä että saa sisäkautta venttiilin paikalleen. Jos on prässi ja uudet venttiilit niin onnistuu itse vaihtaa kun pyörä irti.
          Last edited by bemmidee; 26-03-2018, 21:23.

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            #65
            Originally posted by bemmidee View Post
            Olisko käyny silleen että rengasliike on laittanu uudet venttiilit ja rikkonut ne samalla siinä. Näin kävi mulla oli halki venttiili melko juuresta.
            Paikallaan ei vaihto onnistu. Rengas oltava luonnollisesti tyhjä että saa sisäkautta venttiilin paikalleen. Jos on prässi ja uudet venttiilit niin onnistuu itse vaihtaa kun pyörä irti.
            Näin on voinut käydä ja jos liike olisi paikkakunnalla, vaatisin fiksaamaan samaan rahaan.

            Miksi kysyin tuota vaihtamista ilman renkaan irroitusta on tämä video/työkalu https://youtu.be/k7PxVeaYCco . En kyllä halua lähteä kokeilemaan onnistuuko homma tuolla...kätevältä näyttää, mutta epäilen toimivuutta.

            Comment

            • pety77
              Newbiemmer
              • Nov 2015
              • 18
              • suomi

              #66
              Peilit

              Käykö -08 vuosimallin E92/93:sen sivupeilit, -06 vuosimallin E91:seen?
              E91 330ix 06

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                #67
                Olen tätä aiemminkin kysynyt, mutta en nyt löytänyt vastauksia. Auto tuntuu edelleen jotenkin ponnettomalta alarekisterissä ja sitä se on ollut aina. Mitään dramaattisia koodeja ei löydy. Pari vuotta takaperin kulku tuntui hetken hyvältä diesel-suodattimen ja etu/takaperän öljyjen vaihdon jälkeen. Miten tuollaista ongelmaa lähtisi tutkimaan syvällisemmin? Alipainejärjestelmää vai polttoainelinjaa ja miten tarkemmin? Olen vaihtanut maffin, mapin, polttoainesuodattimen, imusarjan läpät poistettu, suuttimen korjausarvot tarkastettu(tyhjäkäynnillä), dpf-tyhjä, kaasuläppä vaihdettu...nämä nyt ainakin tulee mieleen. Lisäksi autolla tuntuu olevan joitakin hyviä päiviä kun vastaa alhaalta kaasuun hyvin, mutta yleensä alavääntö/kaasuvaste ei tunnu hyvältä.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #68
                  Originally posted by aku1979 View Post
                  Olen tätä aiemminkin kysynyt, mutta en nyt löytänyt vastauksia. Auto tuntuu edelleen jotenkin ponnettomalta alarekisterissä ja sitä se on ollut aina. Mitään dramaattisia koodeja ei löydy. Pari vuotta takaperin kulku tuntui hetken hyvältä diesel-suodattimen ja etu/takaperän öljyjen vaihdon jälkeen. Miten tuollaista ongelmaa lähtisi tutkimaan syvällisemmin? Alipainejärjestelmää vai polttoainelinjaa ja miten tarkemmin? Olen vaihtanut maffin, mapin, polttoainesuodattimen, imusarjan läpät poistettu, suuttimen korjausarvot tarkastettu(tyhjäkäynnillä), dpf-tyhjä, kaasuläppä vaihdettu...nämä nyt ainakin tulee mieleen. Lisäksi autolla tuntuu olevan joitakin hyviä päiviä kun vastaa alhaalta kaasuun hyvin, mutta yleensä alavääntö/kaasuvaste ei tunnu hyvältä.
                  Live-datasta tutkimaan Rail-paineet ja ahtopaineet ensimmäiseksi.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    #69
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Live-datasta tutkimaan Rail-paineet ja ahtopaineet ensimmäiseksi.
                    Mistähän löytyisi sellainen for dummies ohje miten tallennan live datan, mitä parametrejä tutkin ja mihin arvoihin vertaan?

                    Comment

                    • -JMV-
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 840
                      • Etelä-Pirkanmaa

                      #70
                      Nyt tarvitaan apuja.. Aamulla menin autolle ja ihmetteilin kun ovet ei aukea kahvasta ja kokeilin avaimesta, niin sama homma. Sain ovet auki huoltoavaimella ja keskuslukitus toimi ihan normaalisti. Keyless go kokonaan poissa pelistä, ei käynnistynyt auto ennen kuin avain oli kolossaan. Apparin peili oli jäänyt peruustus asentoon ja penkin muisti ei toimi. Cic mennyt Saksan kielelle ja lämppäri off asennossa. Onko jollain ollut vastaavaa? Piuhan päähän pääsen vasta ensiviikolla.
                      F82 harraste

                      Comment

                      • aku1979
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2015
                        • 1152
                        • Helsinki

                        #71
                        Originally posted by -JMV- View Post
                        Nyt tarvitaan apuja.. Aamulla menin autolle ja ihmetteilin kun ovet ei aukea kahvasta ja kokeilin avaimesta, niin sama homma. Sain ovet auki huoltoavaimella ja keskuslukitus toimi ihan normaalisti. Keyless go kokonaan poissa pelistä, ei käynnistynyt auto ennen kuin avain oli kolossaan. Apparin peili oli jäänyt peruustus asentoon ja penkin muisti ei toimi. Cic mennyt Saksan kielelle ja lämppäri off asennossa. Onko jollain ollut vastaavaa? Piuhan päähän pääsen vasta ensiviikolla.
                        Akku ok? Auttaiskohan miinusnavan irroitus hetkeksi.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #72
                          Originally posted by -JMV- View Post
                          Nyt tarvitaan apuja.. Aamulla menin autolle ja ihmetteilin kun ovet ei aukea kahvasta ja kokeilin avaimesta, niin sama homma. Sain ovet auki huoltoavaimella ja keskuslukitus toimi ihan normaalisti. Keyless go kokonaan poissa pelistä, ei käynnistynyt auto ennen kuin avain oli kolossaan. Apparin peili oli jäänyt peruustus asentoon ja penkin muisti ei toimi. Cic mennyt Saksan kielelle ja lämppäri off asennossa. Onko jollain ollut vastaavaa? Piuhan päähän pääsen vasta ensiviikolla.
                          Kokeile ensimmäisenä ladata akku täyteen.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • -JMV-
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 840
                            • Etelä-Pirkanmaa

                            #73
                            Akku voi tosiaan olla syypää. Mittasin äsken ja lepojännite 12.05V. Laitoin latinkiin, toivotaan että vika olisi akussa.
                            F82 harraste

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #74
                              Originally posted by -JMV- View Post
                              Akku voi tosiaan olla syypää. Mittasin äsken ja lepojännite 12.05V. Laitoin latinkiin, toivotaan että vika olisi akussa.
                              Onko miten vanha akku? Jos enemmän ikää ja ongelmat häviää lataamalla, niin kannattaa harkita akun vaihtamista. Matalat jännitteet aiheuttaa näissä kaikenlaista kivaa.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Juice
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 820

                                #75
                                Originally posted by Jussi Heinonen View Post
                                Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Auto on 320d m47 koneella ja ilmansuodattimen suojakansi ei mene kirveelläkään takaisin paikalleen. Eli en saa sitä kohtaamaan ruuvinreikiä vaikka miten kääntelis. Oli kyl tosi vit###umainen ottaa poiskin mutta takaisinlaitto näköjään vastustaa vielä enemmän. Onko siinä siis joku juoni mitä en tajua? Oli kyllä vanha suodatin niin musta että oli varmaan alkuperäinen
                                Suodatin väärässä asennossa ? Ei siinä mitään poppakonstia muistaakseni ole, helvetinmoinen vääntö on sen kanssa. Ei mikään insinööritaidon mallikappale.

                                M47 ilmansuodatin on melkoinen harmi, vaikea vaihtaa ja pääosin laiminlyöty. Yksi esimerkki, kuinka paljon merkkihuollot kusettaa, oli Saksa tai Suomi.

                                On merkattu vaihdetuksi koko huoltohistorian, mutta aivan mustana ja jopa tehtaan vuosiluku. Silti säännölliset BMW merkkihuoltojen leimat "vaihdettu".
                                Ja pätee moniin muihinkin huoltokohteisiin, jos vähänkin vaatii vaivaa tehdä.

                                Kunhan on huollon leimat ja 30tkm long life öljyt, ihan sama, vaihdetaan kuitenkin kohta...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎