Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5425
    • S:t Karins

    BMW 335i (N54) viritys part III

    Tonni Täynnä, avataas varoiksi uusi topicci. Siirrän aloitussivun tiedot tänne.
    Vanha topicci:


    Laitan tähän ekaan postaukseen MHD ohjeet logien ymmärtämiseen:





    Last edited by Tommix; 20-04-2018, 10:23.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
  • eljas
    BTCF Member
    • Apr 2017
    • 314
    • Vantaa

    #2
    Inlettien vaihto?

    On kyllä ollut tuo takimmaisen inletin vaihto tuskallisin operaatio mikä on autojen ropaamisen kanssa tullut eteen. Voi jestas. Muun muassa ohjausvaihteen pultteja irroittaessa toisesta kanta poikki -> Rälläkkä käteen.

    Suurin haaste takimmaisen inletin vaihdossa on mielestäni se, että turbon päähän saa klemmarin kiinni hyvin. Olen tottunut laittamaan kaiken aina viimeisen päälle, jonka takia klemmaria joutui hieromaan useamman tunnin, kun en viitsinyt alkaa moottorin tukea irroittamaan jotta olisi saanut takimmaisen turbon hukkaportin kellon irti pois tieltä. Mitenkäs muut, jotka ovat inlettejä vaihtaneet, niin oletteko ottaneet tuon hukkaportin kellon irti?

    Tällä hetkellä sain klemmarin taisteltua niin, että se on noin 1-2mm irti reunasta ja kireällä. Jos aivan älyttömän kovaa vetää inlettiä irti turbolta, niin kyllä se sieltä lähtee hiljalleen. En kuitenkaan usko, että kovin helposti itsestään lähtee sieltä vaikka jenkkifoorumeita luettaessa tällaisen kuvan saa. Täältä löytyy kuva https://www.dropbox.com/s/w5yqgcx8ad...14.17.jpg?dl=0 Mielipiteitä tai vinkkejä?
    N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
    Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
    Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

    Comment

    • F-Lame
      BTCF Member
      • Jul 2015
      • 251
      • Helsinki-Porvoo

      #3
      Originally posted by eljas View Post
      On kyllä ollut tuo takimmaisen inletin vaihto tuskallisin operaatio mikä on autojen ropaamisen kanssa tullut eteen. Voi jestas. Muun muassa ohjausvaihteen pultteja irroittaessa toisesta kanta poikki -> Rälläkkä käteen.

      Suurin haaste takimmaisen inletin vaihdossa on mielestäni se, että turbon päähän saa klemmarin kiinni hyvin. Olen tottunut laittamaan kaiken aina viimeisen päälle, jonka takia klemmaria joutui hieromaan useamman tunnin, kun en viitsinyt alkaa moottorin tukea irroittamaan jotta olisi saanut takimmaisen turbon hukkaportin kellon irti pois tieltä. Mitenkäs muut, jotka ovat inlettejä vaihtaneet, niin oletteko ottaneet tuon hukkaportin kellon irti?

      Tällä hetkellä sain klemmarin taisteltua niin, että se on noin 1-2mm irti reunasta ja kireällä. Jos aivan älyttömän kovaa vetää inlettiä irti turbolta, niin kyllä se sieltä lähtee hiljalleen. En kuitenkaan usko, että kovin helposti itsestään lähtee sieltä vaikka jenkkifoorumeita luettaessa tällaisen kuvan saa. Täältä löytyy kuva https://www.dropbox.com/s/w5yqgcx8ad...14.17.jpg?dl=0 Mielipiteitä tai vinkkejä?
      Itsekkin olen juuri vaihtamassa inlettejä (taas) ja kyllä kaikki mitä tuolle pakopuolelle pitää tehdä on aika penaalista. Näistä silikooni inleteistä ei juuri ole kokemusta ennen kuin nyt mutta luulisi sen tuolla imupuolella pysyvän kiinni. Mitä tulee noiden jenkkien höpötyksiin niin suurin osa kannattaa sivuuttaa...
      Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

      1989 E30 316i 2D HARRASTE
      1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
      Ex. E92 335 CiA m-sport
      Ex. 2005 E87 130i m-sport
      ...monta muuta ennen sitä

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5425
        • S:t Karins

        #4
        Onko kellään valokuvaa miten tuo silikoni inletti näyttää asennettuna moottorin ja tulipellin välissä? Onko siellä tilaa vai onko letku lytyssä kuten orkkis?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • jessemikkola
          BTCF Member
          • Dec 2014
          • 83
          • Kuusankoski

          #5
          Downpipet vissiin lähtee jenkeistä tulee ehkä ens viikolla kuukauden odottelun jälkeen. Mhd stage 2+ pitäis sit samalla laittaa. Mitäs eroa noilla v7 ja v8 versioilla on?

          Comment

          • Zoppa
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 238
            • Espoo

            #6
            Originally posted by jessemikkola View Post
            Downpipet vissiin lähtee jenkeistä tulee ehkä ens viikolla kuukauden odottelun jälkeen. Mhd stage 2+ pitäis sit samalla laittaa. Mitäs eroa noilla v7 ja v8 versioilla on?
            Mistä tilasit? Ite tilasin vrsf dp:t vuosi sitten. Torstaina tilaisin ja maanantaina tuotiin ovelle.
            E92 335i M-Sport -07
            EX: E85 Z4 3.0i

            Comment

            • jessemikkola
              BTCF Member
              • Dec 2014
              • 83
              • Kuusankoski

              #7
              Originally posted by Zoppa View Post
              Mistä tilasit? Ite tilasin vrsf dp:t vuosi sitten. Torstaina tilaisin ja maanantaina tuotiin ovelle.
              Joo samasta paikasta tilasin. Tilasin samalla putsarit ja niihin huoltosarjan. No paketti lähti liikkeelle mut pysähty siinä kohtaa ku piti lähteä maasta. Huoltosarjan kemikaalit luokitellaan vaaralliseksi aineeksi ja siks ne ei voi lähettää niitä eteenpäin. Vrsf piti lähettää dhl jotain dokumenttia et sen huoltosetin saa pois paketista. Ja sitä on nyt kuukausi selvitelty :(

              Comment

              • BMW
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 3822
                • California

                #8
                Paljonko teille on noi VRSF DP maksanut ovelle asti? Pitäisköhän järjestää kimppatilaus?
                P
                R
                N
                D

                Comment

                • vam0s
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2014
                  • 134
                  • 03

                  #9
                  Mistähän näihin voisi löytää uuden obd portin ja mielellään vielä pinnien kanssa? Bemarilta koitin tilailla mutta sanoivat että ei saatavilla... :think
                  Ongelmana siis tuo että 1 pinneistä näyttäisi olevan rikki jolloinka piuhalla ei saa yhteyttä mutta carlyn obd adapterilla saa ja mikä asiasta tekee vielä helpomman on se että nyt nämä uudet piuhat eivät toimi edes muissa autoissa vaikka samaa comboa käytetty vuosia ilman ongelmia.

                  Comment

                  • F-Lame
                    BTCF Member
                    • Jul 2015
                    • 251
                    • Helsinki-Porvoo

                    #10
                    Originally posted by vam0s View Post
                    Mistähän näihin voisi löytää uuden obd portin ja mielellään vielä pinnien kanssa? Bemarilta koitin tilailla mutta sanoivat että ei saatavilla... :think
                    Ongelmana siis tuo että 1 pinneistä näyttäisi olevan rikki jolloinka piuhalla ei saa yhteyttä mutta carlyn obd adapterilla saa ja mikä asiasta tekee vielä helpomman on se että nyt nämä uudet piuhat eivät toimi edes muissa autoissa vaikka samaa comboa käytetty vuosia ilman ongelmia.
                    Mulla löytyy noita pinnejä uusia
                    Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                    1989 E30 316i 2D HARRASTE
                    1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                    Ex. E92 335 CiA m-sport
                    Ex. 2005 E87 130i m-sport
                    ...monta muuta ennen sitä

                    Comment

                    • eljas
                      BTCF Member
                      • Apr 2017
                      • 314
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Tommix View Post
                      Onko kellään valokuvaa miten tuo silikoni inletti näyttää asennettuna moottorin ja tulipellin välissä? Onko siellä tilaa vai onko letku lytyssä kuten orkkis?
                      Voin napata huomenna kuvan, kun mulla on vielä downpipet asentamatta. Ei se käytännössä ole juurikaan lytyssä, kun ottaa alkuperäisen inletin suoja/ohjausraudan pois (Dremelillä 1h auton alla...).

                      Päädyin nyt vielä omassa takimmaisen inletin asennuksessani siihen, että otin moottorin kannakkeen irti, jotta sain hukkaportin kellon irti, jotta sain inletin klemmarin kunnolla kiinni. Kyllä kannatti ja nyt ei pitäisi olla epäilystäkään siitä, että pysyykö vai eikö. Samalla tosiaan vielä Dremelillä sahasin tuon yhden alkuperäisen inletin raudan pois, kun sitä ei saanut ruuvattua irti (pultti on moottorin ja tulipellin välissä niin, että siihen ei mennyt edes torx-pala irtonaisena). Eli loppupeleissä jos haluaa tehdä kunnolla, niin ihan suosiolla vaan purkaa tarpeeksi. On myös huomattavasti helpompi asetella inlettiä kun kaikki on purettu pois tieltä. Jos ton sais wappuun mennessä niputettua...
                      N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                      Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                      Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        #12
                        Evolven DP hyvät ja tulee UK joten ei tulleja.

                        Itse laitoin viime syksynä semmoiset ja täydellinen fit sekä loistava viimeistely.
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • temexian
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2012
                          • 38
                          • suomi

                          #13
                          Kysellääs täältä löytyiskö fiksua kertomaan faktaa eli tavoitteena nyt alkuun päästä 400-450 hevosee mitkä muutokset riittää sinne ilman että kokoajan tarvii ropata. Ilmeisesti suht pienellä tuon saa ?

                          Comment

                          • juha_335i
                            BTCF Member
                            • Sep 2016
                            • 44
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by temexian View Post
                            Kysellääs täältä löytyiskö fiksua kertomaan faktaa eli tavoitteena nyt alkuun päästä 400-450 hevosee mitkä muutokset riittää sinne ilman että kokoajan tarvii ropata. Ilmeisesti suht pienellä tuon saa ?


                            Eiköhän se suurinpiirtein ylläolevassa linkissä ole kerrottu. E30 seoksella lisäpotkua jne...
                            Ja kokonaishinta riippuu minkä valmistajan osia hommaa.
                            Kantsii lukea esim. tätä ja aiempia ketjuja ja tän palstan autoesittelyjä.
                            ___________
                            E91 335i -08, Fin-Turbo stage2, Evolve DPs,Wagner Performance EVO1 fmic, DCI, MHD + custom softa, xHP Stage 3

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5425
                              • S:t Karins

                              #15
                              Originally posted by temexian View Post
                              Kysellääs täältä löytyiskö fiksua kertomaan faktaa eli tavoitteena nyt alkuun päästä 400-450 hevosee mitkä muutokset riittää sinne ilman että kokoajan tarvii ropata. Ilmeisesti suht pienellä tuon saa ?
                              400 hv saa pelkällä MHD Stage2+ ohjelmalla E98 bensalla. Kartiofilttetit on hyvä laittaa + isompi cooleri.
                              Vakioturboilla aika maximi tuo 450 -470 hv.
                              Last edited by Tommix; 23-04-2018, 21:14.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎